11.3.2011

New shoes (laav them!)






Mulla veteli viimeisiä nuo ihanat ecco kengät, jotka ovat palvelleet mua jo kuutisen vuotta. Huomasin siis viime marraskuussa, että pohjat irvisti oikein mukavasti mutta silloin sain suutarin suosittelemana ne korjattua. Mutta tyhmänä, en sitten alkanut katselemaan sillä silmällä uusia kenkiä.

Joo ei, mä jätän näköjään kaikki aina viime tinkaan. Tällä viikolla kun on ollut on edelleen ihanat floskakelit, niin on sitten mukava tepastella ulkona kun toinen kenkä sanoo litsläts ja kotiintullessa onkin sukka ihan märkä. Joten aika sanoa hei hei niille vanhoille uskollisille ja ottaa niskasta kiinni sekä katsoa uudet.

No mun mies ei kyllä vielä anna periksi vaan se aikoo kokeilla pientä korjausmenetelmää noille vanhoille ja koska se ei nyt ole menetyskään, jos pieleen menee niin annoin luvan kokeilla. Eli aikoo töissä jollain ihmeliimalla kursia kokoon tuota pohjaa.

Mutta tosiaan, mun piti ostaa siis vain YHDET kengät, mutta yllättäen löysinkin kaksi muutakin ihanaa. Eli nuo keskimmäiset kengät ovat ne, joita alunperin lähdin hakemaan eli tuollaiset vähän lenkkikengät näköiset, koska kaipaan nimenomaan kävelyä varten tuollaiset rennommat enkä mitään monen sentin nilkkureita. En vaan osaa nauttia niiden kanssa monen kilometrin kävelystä.

No nämä mustat Eccot olivat juuri sopivasti alennuksessa tarjouksessa 69€ (ovh 115€) ja näissä on vedenpitävyys! Toisissa kalliimmissa ei ollukkaan. Ja sitten samalla huomasin nuo ruskeat ylinnä olevat Eccot, tarjouksessa nekin 39€ (ovh. 115€) ja kun tuntuivat jalkaan niin mukavilta, niin tottahan toki mie nappasin. Ja varsinkin kun luulen että näillä voisi mennä mahdollisesti jopa vuoden ympäri, mutta sitä en tiedä varmaksi ennenkuin olen kokeillut vuoden ajan.

Ja sitten nuo mustat kiilakorkonilkkurit. Ne nyt vaan sattuivat pomppasemaan kätösiini kun kävin CipCapin liikkeessä tutkailemassa heidän tarjontaansa. Heillä kun on meneillään tämmönen tarjous kuin että "Yksi pari 19,90€ kaksi paria 29,90€" joten kuumeisesti etsin kahta paria ja löytyikin ihan miellyttäviä mutta eipä sitten oikein ollut kokoa enää. Just kun ois tarvinnu koon 36 taikka 38, niin eikös ne koot ollut sitten jo loppu. Kokoa 37 taas oli yllinkyllin mutta olivat taas varpaista niin ahtaat että ei kiitos. Mä kuitenkin valitsen kenkäni käyttömukavuutta ajatellen enkä siis kärvistele tuskaisena kun varpaisiin sattuu.

No, luulempa että tässä oli mun kengät. En varmaan muuta taidakkaan tarvita ellei kesäksi sitten käy katsomassa jotain sandaaleja. Eccolla oli kyllä kivoja malleja, mutta silti jäin epäröimään. No ainahan mä olen halunnu koluta kaupat läpitse paremman varalta ja sitten vasta tehdä se päätös. Nahkasandaalit ois kyl hyvät, meinaan kestää aika kauan. Tai miksei muutkin... Mut ens kesän missio on, että saisin käytettyä vihdoinkin noita mun avokkaitani/ballerinoita.

10 kommenttia:

  1. Ei pahalla mut noi Eccon kengät on tosi mummomaiset.Aiotko käyttää noita ihan vapaa-ajan kenkinä vai vain duunissa?

    VastaaPoista
  2. Saara,
    En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat mummomaisella, sillä nuo ovat ihan peruslenkkikengät. Toiset on kävelykengät. Ja voitko vaikka näyttää, että millaiset on nuorekkaammat kengät sitten? Jos nuo ovat mummomaiset..

    Ja tarkoitus on käyttää niitä ihan jokapäiväisessä käytössä eli vapaa-ajalla. Duunissa mulla on omat tossut.

    VastaaPoista
  3. käveletkö useinkin monen kilometrin lenkkejä, kun niin väitit tekstissäsi?

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    Väitinkö minä tekstissäni että kävelen usein monen kilometrin lenkkejä? En.

    VastaaPoista
  5. Onhan se hauska tietenkin omistaa kengät joilla voisi teoriassa edes kävellä ne monen kilometrin lenkit.... Tee teoriasta käytäntö!

    VastaaPoista
  6. Noo lenkkikenkinä käytän lenkkareita ja vapaa-ajankenkinä näin keväisin saappaita ja myöhemmin keväällä loskien kadottua esim converseja ja samantyyppisiä tennareita. Tietenkin kaikilla on oma tyylinsä.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi,
    Missä vaiheessa olen sanonut, etten kävelisi? Älkää nyt kääntäkö asioita ihan eri teille, kuin ne oikeasti ovat.

    Saara,
    Tietenkin jokaisella on tyylinsä ja mun tyyliäni ei todellakaan ole tuollaiset, mitä sinä taas kerroit käyttäväsi ja mä kunnioitan sitä, koska se on SINUN tyylisi, ei minun. :) Converseja olen itsekin tsekkaillut mutten ole saanut itseäni tykästymään niihin.

    Eccoja käytän itse syys-talviaikoina, kevät-kesä + mahdollisesti alkusyksykin, niin käytän nilkkureita, ballerinoita, avokkaita, sandaaleja. Ainoastaan pidemmillä matkoilla tulee eccot näinä aikoina käyttöön, koska ne nyt on vaan yksinkertaisesti miellyttävät jalassa pitkiäkin matkoja tehdessä. Nii ja sadekeleillä nuo eccot on käytössä, koska niissä tuo vesisuojaus.

    VastaaPoista
  8. Kengissä pitäisi eniten merkata ergonomia: varsinkin, mitä enemmän jalkojen päällä on painoa ja kuinka pitkinä aikoina. Sitten tulee vasta ulkonäölliset seikat.. tai siis pitäisi.. aivan liikaa ihmiset käyttää liian pieniä/isoja/huonosti tukevia kenkiä, koska ne näyttää hyvälle.. Säästyttäisiin monilta vaivoilta, jos ihmiset menis aina järki pohjalla kengissä :)

    Musta nuo mustat eccot on ihan jees :)

    VastaaPoista
  9. Viivi,
    Siis noinhan se nimenomaan menee. Enemmän katso ergonomia, kuin sitä ulkonäköseikkaa. Varsinkin jos kyseessä on kengät, joita tulee käyttämään melko usein.

    VastaaPoista
  10. Tykkään erityisesti noista ensimmäisistä kengistä, mustatkin ovat kivan näköiset ja varmasti hyvät jaloille.

    Mummokengät? Millaiset ovat mummokengät?

    VastaaPoista