7.4.2011

Päivä 13 – Tällä viikolla

Äsh, tämä onkin nyt vähän vaikeampi sillä eipä tällä viikolla paljoa tapahdu. No mut yritetään nyt jotain...

Tiistaina on kauppapäivä. Jee! Jonne kylläkään en oo menossa. Mä vihaan kaupassa pyörimistä kun meillä tulee isännän kans niin usein erimielisyyksiä. Joten kirjoitan yleensä maanantai-iltaisin lapulle ja mies hakee.

Keskiviikkona onkin menoa, kun veljeni ex-vaimo tulee kyläilemään ja meillä on tarkoitus yllättää mun äitini. Tätä exää ei ollakkaan vissiin viiteen vuoteen nähty, ainakaan! Joten on ihanaa nähdä hänet pitkästä aikaa. Siellä saakin sitten viettää sen keskiviikko iltapäivän. :) Ensin siis töihin ja sieltä kiireellä keskustaan sekä soittamaan, et misä menee. Ku exä ei osaa oikein täällä suunnistella.

Torstaina ollaankin sitten jo viikonloppuintoa piukassa. Mutta eipä tähän sen ihmeempää kans kuulu. Tosin saatan spontaanistikin muuttaa päiväaikataulujani. :)

Perjantaina sitten mennäänkin töiden jälkeen äidille ja kuunnella sitä joka kertaista valitusta. Mun on pakko nyt avautua teillekki tästä, että kun mie oon siis sisaruksistani lähes ainoa joka käy kerran-kaks viikossa äitinsä luona. Eihän tuossa mitään ongelmaa ole, muutakuin se että saan joka samperin kerta kuunnella sitä valitusta - joko aiheena on minä taikka joku muu. Äh! Ja toinen ongelma siellä on, et mun tulee aika nopeesti tylsät oltavat siellä kunnei oo tekemistä, sillä tiskaamisessa ja ruuanlaitossa ei kovinkaan kauaa aikaa mene. Ja tiiättekös, parasta on se että mun pitäs siellä periaatteessa istua hissukseen ja katsoa hänen kans 17-19 niitä ohjelmia mitä maikkarilta tulee hänen kanssaan. Ja mua taas ei voi yhtään kiinnostaa. Ja uskokaa, oon sanonut mutta äiti on siihen vaan todennut että voit sä siinä hiljaakin istua. Öööm.... enköhän mä sit mieluummin menis kotiin ja touhuis siel jotain vähän mielekkäämpää. Nyt vissii joku vois kommentoida, et miks sitten meet jos on niin kamalaa... No ainahan se ei noin ole, mutta aina sillon tällön ja useimmiten silloin sitten lähden aikasemmin ja saan kuulla tosta seuraavat pari viikkoa kun lähden nini aikaisin jne jne... Eipä se äiti oikein taida nyt käsittää asioita, koska tuskin se itsekään noin olisi. Mäkin vaan koetan kestää, koska en jaksa mitään sotatilannetta ja marttyyriasennetta äidiltäni.

No sitten onkin viikonloppu ja saa vaan olla kotona. Ehkäpä mennään asuntonäyttöihin, kun niissä tykätään käydä sillon tällön, kun siis katsellaan sitä omakotitaloa miehen kanssa. Mut koska meidän rakkaat meluapinat on saatu talosta pois, niin ei ookkaa mikää kiire loppujenlopuks lähdöllä. Nii ja jos on nätti ilma, ni ehdottomasti mä meinaan tunkee nenäni tonne ulos!

8 kommenttia:

  1. Hei, työskentelet ilmeisesti siivoajana? Itse saisin vakituista työtä eräästä siivojayrityksestä ja olen miettinyt, minkä suuruista palkkaa suunnilleen saat, sillä haluaisin vertailla? =)
    -Päivi

    VastaaPoista
  2. Anonyymi/Päivi,
    No teen kyllä itseasiassa kahdenlaista työtä, mutta joo, siivousta teen myöskin. Palkkaa en ala täällä sanomaan, mutta tutkaile noita työehtosopimuksia, niissä lukee aika hyvin nuo palkkatiedot.

    VastaaPoista
  3. Päivi: Siivoojan tuntipalkka jää alle kymppiin joka paikassa. Siitä voit lähteä laskemaan. Alkupalkka kevyessä siivoustyössä on kahdeksan euron pintaan, vähän alle.

    Voisitko Pipsa käydä äitisi luona joskus vaikka myöhemmin illalla, tai vaihtoehtoisesti viikonloppuna päivällä, niin äitisi ei olisi niin kiinni tv-ohjelmissa? Vai onko tuolle joku syy että käyt juuri tiettynä päivänä tiettyyn aikaan aina siellä? Eikö olisi kivempi vaihdella sielläkäyntipäivää ja aikaa, niin äitikin saisi vaihtelua lisää? :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    Siis tuo siivoojan palkka riippuu paljon kaikista. Että mielestäni se voi olla hieman yli 10e. Muistaakseni tähän vaikuttavat ainakin se, että onko tutkintoa ja tekeekö kokopäivää. Näin muistelen, kun tässä tuli nää uudet jutut. Siksi sanonkin, että tutki sitä työehtosopimusta ni selvii paremmin. Ja muistelisin, ettei noita alle 8e tuntipalkkoja enää kauheesti ois.

    Äitini on tv-ohjelmissa kiinni klo 17 alkaen. Joka päivä paitsi ei viikonloppuisin, mutta viikonloput eivät sitten taas sovi mulle, sillä haluan silloin vain OLLA. Mieluummin siis viikolla menisin ja touhottaisin. Ja äitihän varmaan ois mielissään jos menisin sinne joka päivä mutta se ei taas onnistu minun puoleltani enkä sitä halua. Käyn kerran kaksi viikossa, kun olen todennut sen olevan sopiva - liiallisesta käymisestä seuraa nopeammin ns. sotatila. Ja äitini siis itse on ehdottanut että kävisin tiistaisin ja perjantaisin. Tiistaisin en siellä ole kuin muutaman tunnin, kun taas perjantaisin on ollut tarkoitus että olen kauemmin mutta asiat on menneet siihen, että en siellä viihdy kovinkaan myöhään. Mähän normaalisti oon perjantaisin äitini luona 12-22. Tai OLIN! Kaikki tuo loppui, kun äidistäni ei saa enää viiden jälkeen mitään seuraa. Niin olen ajatellut, että miksi siellä sitten olisin niin myöhään? Siis kun siellä joutuisin sitten vaan istumaan ja katselemaan hänen tv-ohjelmiaan, kun taas kotona voisin touhuta kotiaskareita taikka omia mielekkäitä hommiani. Tää on niin tyhmää... Vaihtelu olisi kyllä varmasti hyvä, mutta äiti ei sitä taas halua. Ja mulle kyl kelpaa toi ti&pe hyvin, mutta kun äiti ei hyväksy sitä, että lähden perjantaisin silloin kun hän alkaa katsomaan televisiota. Kun hän siis tykkäisi ihan vaan mun seurasta siinä, kun hän katsoo telkkua ja tätä en ole ymmärtänyt, että miksi. Miksi hän haluaa et mä oon siinä, tylsistyen kuoliaaksi kun hän katsoo telkkua? En mä telkkua katsellessani kaipaa seuraa.

    VastaaPoista
  5. "En mä telkkua katsellessani kaipaa seuraa."

    Äitisi taitaa kaivata?

    VastaaPoista
  6. Anonyymi,
    No sehän on selvää, mutta en ymmärrä sitä pointtia että miksi. Ja että eikö hän voisi ajatella, että sillä seuralla ois vähän tylsää kun hän vaan keskittyy telkun katsomiseen. Aatellaan vaikka asiaa noin, että menet vierailulle jonkun kaverin luokse ja tämä alkaa katsomaan televisiota. Ihan vaan kun tykkää seurasta samalla kun katsoo televisiota. Ni eikai siinä vieraasta tuntuisi kovinkaan mahtavalta?

    VastaaPoista
  7. No on sullakin suuria ongelmia, anteeksi vain. Ollako vai eikö olla äipän luona, siinä vasta pulma.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi,
    No ole onnellinen, jos sulla ei moisia ongelmia ole. Ei se nimittäin kovin helppoa ole, kun kärsii ns. kiltin tytön syndroomasta. Äidit osaa olla todella kivoja, mut myös tosi ikäviäkin kun sekaantuvat liiaksi lapsiensa elämään - ja näitä äitejä kyllä löytyy joten oo ilonen jos oma äitisi ei oo semmonen! Mulla on kivi hampaan kolossa koko ÄITI aiheesta, mutten silti kovinkaan paljoa viitsi sitä täällä valoitella. Mut et ongelmaa on, puolin jos toisin.

    VastaaPoista