8.12.2011

En pysty hengittää. Mieli tekee lyödä nyrkkiä pöytään, kun ohimolla jyskyttää.

Sori sori sori jo heti aluks... nyt tulee melko kuiva postaus ku .... ku mä en oo tehny yhtikäs mitään tänään! No siis en kai mää ny lahnana sängyssäkään oo ollu, mut en oo siis tehnyt mitään! Oon ollu yöpaitasillani koko päivän - paria pikasta ulkonakäyntiä lukuunottamatta kun piti viedä postit ja hakea työpaikan avaimet. Nyt ne on taas mun mun mun!! Ja tuijotellu netin ihmeellistä maailmaan eli lueskellu IRC-quoteseja ja ja .... noita aasiakaskirjotuksia. Nii ja tietty kirjotellut sekä katsellu Greyn Anatomiaa (maratoonina nyt sunnuntaista alkaen) - kakkoskaudessa vasta meen, eli en kovin ahkeraan oo tätäkää katellu mut kumminkin!

Ulkona on loskakeli. Lumen alta pilkottelee vihreää nurmikkoa eli ei kyl oo yhtää joulu taikka ees talvitunnelma! Vähänkö oottelen, et mimmonen se huomiseksi luvattu lumimyräkkä mahtaapi olla. Varsinkin kun työpaikka sijaitsee meren vieressä, ni ois kiva tietää jos siel pitää varautua yhteen jos toiseenkin seikkailuun. :) Ah! Miettikää! Huominen vaan töitä ja sit jo viikonloppu. Pakko sanoa, mut mulla on kyl semmonen fiilis ku ois koko viikon ollu periaatteessa LOMALLA. Ja kyllähän mää vähän olinkin, kun en kerran millää sairaslomalla kerran ollut. :)

Piti yhden pokkaritilauksen perään soitella, kunnei oo ollenkaan tullu... Olin kyl äimänkäkenä kun rouva puhelimessa totesi, että maksusuorituksesi on näkynyt meillä 2.11. mutta koska meillä on tiukka maksusääntö, ni emme sitten lähettäneet teille ollenkaan uusia. Siis mitä vittua (anteeks karkee kielenkäyttö mut OIKEESTI) Siis ku laskussa oli eräpäivä 31.10. ja katsoin pankin tiliotteelta et oon kyseisen maksun maksanut 28.10. eli ihan eräpäivän puitteissa ja tietenkin tiedän, et se kirjautuu vasta 2pvä kuluttua sinne toiseen pankkiin mut missään ei oo sanottu että heillä pitäs näkyä maksu jo siis periaatteessa niinku ennen eräpäivää. Voisivat oikeesti printata sen siihen pienellä präntillä vaikkapa. Oon aina maksanu maksut joko viikkoa ennen eräpäivää taikka sitten eräpäivänä. Eikä kukaan muu firma oo koskaan mulle mutissut moisesta, et ku tää nyt tuli heille vasta 2pvä eräpäivän jälkeen. No niinhän se menee, jos maksaa eri pankista ja tää mun tietääkseni on otettu firmoissa huomioon. Oon kyl kieltämättä vähän sekasin nyt täsä asiassa. Et ilmeisesti tonne pitää maksaa ne pokkarit HETI kun se lasku ja pokkarit tulevat. Ni tää on saanu vähän verenpaineennousemaan ja sit mä luulen, et mulla on joku stressireaktio, et ku alan helposti tommosissa asioissa itkemään vaikken oo siis mitenkään surullinen tai mitään... no kiukkunen ehkä.... Ni luin jostain et tommonen voi olla stressireaktio. No siis KIVA! Varsinkin kun se on vieny mut pariin ikävää tilanteeseenkin, mut niistä en nyt valitettavasti viitsi kertoa täällä. :(

8 kommenttia:

  1. Ai että kun maksu on tullu pari päivää myöhässä, niin eivät oo lähettäny ollenkaan niitä pokkareita sulle? Vai ymmärsinkö väärin? Miksei ne sitten palauttanu niitä rahoja? Vähän outoa!

    Mutta niin, minä oon kyllä käsittäny niin, että jos maksat vaikka 2.12 laskun ja jos se menee toiseen pankkiin, niin se näkyy niillä siellä tilillä parin päivän päästä, mutta siinä kyllä näkyy se maksupäivämäärä eli 2.12. Minä maksan laskuni aina eräpäivänä, eikä kukaan oo koskaan valittanut, että myöhässä menis (paitsi entinen vuokranantaja, joka ei ollu tajunnu ettei se välttämättä näy heti sillä, jos maksan eri pankista ja niimpä se päätti kirjoittaa heti eräpäivää seuraavana päivänä ihanan kirjeen eli mun maksu oli menny sen tilille ennen kuin se kirje saavutti minut :D)

    VastaaPoista
  2. Siis ei maksu ole ollut myöhässä jos olen kerran itse maksanut sen 28.10 vaikka eräpäivä on ollut 31.10. Ja heillä se on näkynyt vasta 2.11. Mutta heidän normiensa mukaan se oli myöhässä ja tää ei kans mee mun jakeluuni, et jos se kerran ois pitänyt olla jo 31.10 siellä heillä, ni olisivat pistäneer sit eräpäivän aiemmin!

    Eiku siel on semmonen et ku ne pokkarit tulee, ni siinä samalla tulee myös lasku jossa on yleensä eräpäivä 10pvä päässä siitä kun oot saanu ne pokkarit. YLEENSÄ! Eli ei niiden mitään rahoja tarttekkaa palauttaa. Mut ihmettelin, ku ei alkanu pokkareita kuulumaan kun ei olla niitä kuitenkaan peruttu. Ja sit san vasta tietää, et maksoin liian myöhään sen laskun vaikka tosiaan jo ENNEN eräpäivää maksoin.

    Ei oo koskaan kans mulle valitettu firmoilta, jos oon maksanu laskuni eräpäivänä. Vaikka yleensä maksan sen jo ennen eräpäivää. Joskus jo samantien kun laskut saapuu mulle, joskus tykkään vähän ootella, jos tulee toisia laskuja mut yleensä pari päivää ennen eräpäivää viimestään kuitenkin. :) Niijuu, näkyyhän siinä se et millon lasku on maksettu jos muuna kuin eräpäivänä. Joten en kyl nyt ymmärrä tota niiden tapaansa. Eli ku kyllähän niiden pitäs nähdä et lasku maksettu 28.10. vaikka näkyykin heillä vasta 2.11. Oliks toi joku kusetus juttu nyt meikäläiselle, ettei voi sanoa suoraan et sori, ei ollakkaa huomattu lähettää...

    VastaaPoista
  3. Tuskin nyt kyseessä kuitenkaan oli merkittävä henkinen tai fyysinen rasitus, poikkeuksellisen uhkaava tai katastrofaalinen tapahtuma, kuoleman tai vakavan loukkaantumisen pelko. Kyse nyt kuitenkin oli vain jostakin kirjakerhojutusta. Ei elämään kannata ehdoin tahdoin haalia dramatiikkaa, kun monilla sitä on elämässään pyytämättä.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    Joo, ei siis nyt mikään noista mutta itkulle on usein moniakin syitä. Itse veikkaisin sen olleen tämä: "stressi ja ahdistus sekä niiden laukeamisen yhteydessä esiintyvä helpotuksen tunne."

    En tiedä miksi muutoin tapaus olisi itkettänyt mua. Tai sit joku pettymyksen tunne joka tuli ulos itkuna.

    Että ei oo tosiaan mikään elämää isompi juttu kyseessä enkä etsi dramatiikkaa. Tuo tommonen itku tulee mulle valitettavan usein eikä se todellakaan ole kiva asia. Usein koetan pinnistellä viimeiseen saakka, kun tunnen että "jaha sieltä se itku on taas tuloillaan".

    VastaaPoista
  5. Eli siis itku, ei stressireaktio. Kirjoitat vaan aika usein tosi dramaattisesti asioista, jotka eivät nyt ole elämääsuurempia.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi,
    Voi anteeksi, kun olen tämmönen draamakuningatar. ;)

    Ja kyllä itku voi olla stressireaktio. Ainakin näin mulle on joskus sanottu, kunnen osannut sanoa tarkkaa syytä itkulleni. Vaik ite kyl luulen, et se nyt vaan on jokin reaktio johonkin. Ehkä se on joku pettymysitku, kun olen niin pettynyt etten osaa tehdä enää muuta kuin itkeä. Rasittavaa kylläkin, alkaa aina itkemään. Varsikin kun se saa mut näyttämään jotenkin niin herkältä ihmiseltä - olen kyllä herkkä, mut en kyl mikää ihan liikaherkkis!

    VastaaPoista
  7. Aika erikoinen palvelu tuossa pokkarikerhossa! Onko se Harlekiini-kerh0?

    VastaaPoista
  8. Anonyymi,
    No oli kieltämättä erikoinen. Ja kun asiasta ei millään tavalla kerrottu missään, kun tilausta teki. Mut kuulemma nyt voi maksaa sit maksut ihan eräpäivänä... No vähänkö luulen et maksan ne laskut heti ni ei tuu tämmöstä enää.

    Harlekiinikerho kyllä kyllä... äitini ei muuta luekkaan. ;) Ja itse luen siis samoja hömpötyksiä, mutku ne on hyviä bussilukemisia.

    VastaaPoista