4.1.2012

ensvuonna se muuttuu, kaikki paremmaks taittuu

Miehen syömien suklaakonvehtien suojakääreitä joulun ajalta

Ihanaa kun ei tarvitse tehdä mitään. Tällaiset kotipäivät on harvassa. No eipä se ihme oo, kun eilen olin niin energinen että touhusin kaikenmaailman asiat pois että sit saan tänään oleilla vaan. Ja hyväkin, kun mulle tipahti postiluukusta luettavaa. Ni aattelin tehdä itselleni teetä isoon puolen litran mukiin ja lipitellä sitä samalla, kun lueskelen noita lehtiä. Siis mikä oikeesti ihanampaa ku ottaa sohvalta semmonen oikein hyvä paikka ja jumittua siihen lukemaan. Ja samalla olla miehen seurana.

Huomenna vielä töihin ja sen jälkeen pidennetty viikonloppuvapaus! Olen suunnitellut, että jos vaan on huonot yöunet taas ens yönä, ni nousen aikasemmin ja painun tekemään työni jo aamutuimaan.

Ellokseltakin oli tullut viesti, et nyt ois kevätuutuuksia kaupassa. Toki kävin ne tsekkaamassa, muttei tällä(kään) kerralla ollut mitään sellaisia, joista ois tullu fiilis että wautsi ku ihana...  Vaateasioista puhteenollen, mun pitäisi tehdä varmaan joku inventaario vaatekaappiini ku oon alkanu pohtimaan et pitäisiköhän myydä tuossa Vuosi 2011 vaatekuvin - Best outfit award goes to... postatuksessa pari näkyvää paitaa pois. Lähinnä pohdin näiden välillä 1, 8, 9, 11 sekä 26:n oranssi tunika. Nyt kun oon saanu itsekin mietiskellä rauhassa noita vaatteita ni oon jotenkin päätynyt, ettei nuo välttämättä olekkaan mieleeni enää. Tosin oranssi tunika ei ole vielä varma, kun tykkään piristävän värisistä vaatteista - lähinnä sen ohuen kangasmateriaalin takia mietin. No ehkä sitten jos mä löydän Yoursilta jotain erilaisemmalla kankaalla olevan oranssin tunikan tilalle. :)

14 kommenttia:

  1. Tiedät mihin tarjota.... ;)

    VastaaPoista
  2. "Miehen syömien suklaakonvehtien suojakääreitä joulun ajalta".

    Ja sinä et syönyt yhtään?

    -Totuus kehiin

    VastaaPoista
  3. Emmy,
    Jos joku noista oli mieleesi, niin heitä mua vaikka sähköpostilla. :)

    Anonyymi,
    Vai että totuuts kehiin. No eri asia uskotko, mutta minä en noista meidän isosta suklaakonvehtimäärä huolimatta syönyt kuin todella pienen osan niistä. Nuo kääreet mitä näkyy, ni ovat täysin mieheni syömiä. Ja väitinkö jossain etten itse ottanu yhtään? En tietääkseni! Mutta siis totta kai otin, mutta mun suklaakonvehtimäärä oli hyvin paljon pienempi kuin miehen. Hän kun veteli isäni tuoman kilon paketin, kaksi dacapoa ja kolme julia pakettia. Julioita söin enemmän kuin dacapoja, niitä kun otin tasan kolme kappaletta ja kun neljännen olisin ottanu joskus myöhemmin, oli ne paketit jo syöty miehen toimesta. :) Et pitää olla aika nopea jos haluaa itsekin syödä niitä, kun mies on semmonen makuri et vetäsee ne suklaat niin nopsaan omaan masuunsa. :) :) No en mää sitä, ku ei toi suklaa mua edelleenkään silleen kiinnosta. Mää voin maistaa, mut en todellakaan ahmimalla kuten eräät ;) ;)

    VastaaPoista
  4. Eli teillä syötiin siis melkein kolme kiloa suklaata... Huh!

    VastaaPoista
  5. Anonyymi,
    Niin kai sitten, muttei se ole vielä mitään. Mies kun pystyy syömään isommankin määrän. :) Aiemmin määrä oli isompi, kun joka puolelta tuli konvehteja joululahjaksi, mut nyt oon pari vuotta sanonu kaikille et jos ei muuta lahjaa keksi ni ei tartte tuoda. Vaikkei mies sitä varmaan pahaksi laittaisikaan ;)

    VastaaPoista
  6. No mitä sitten yleensä vedät? Voita ja grillimakkaraa? Vai syötkö valtavia määriä mitä vaan, paitsi et suklaata

    -Mikä se totuus on?

    VastaaPoista
  7. Anonyymi,
    Mutta nimenomaan, kilokaupalla voita ja grillimakkaraa, se pitää lääkärin loitolla! :) :)

    Totuus on yleensä kaikkea sitä, mitä ei ajatella uskoa. :)

    VastaaPoista
  8. Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida tähän, että Anonyymi, mikä ihme saa sut noin suuresti ärsyyntymään, että olet noin kovin sotajalalla? Kuulostaisi kommentti vähän siltä, että tuli itse vedettyä jouluna vähän liikaa suklaata ja nyt ärsyttää ja pitää se täällä purkaa? Itse voin sanoa, että vedin vähintään 500g suklaata jouluna ja siihen päälle kaikki muut mässyt ja mussut ja hirvee turvotushan siitä iski. Mutta itse oon ratkassu tän ongelman vähän eritavalla -> kuntoilemalla ja syömällä hyvin ja oikein. Eipä ahista enää. Kokeile vois tehdää hyvää sun joulu pömppikselle ja samoin tolle kireelle mielelle ;D. Ja mikäli en osunut oikeaan niin sit kehottaisin ihan muuten vaan pohtimaan mikä meni pieleen x).

    VastaaPoista
  9. Anteeksi pahat sanani. On totta että olen itse syönyt liikaa ja mieli on siksi kireä, ahdistaa ja vatsaa vääntää.

    VastaaPoista
  10. Oma äijäni on tasan samansortin herkkuhiiri.. olin tässä iltana eräänä 6 tuntia poissa ja kotiin tullessa oli kadonnut puolen kilon säkki viininkumeja.. ihan normia meillä.. muutoinkin kaikki hyvä katoaa herran tikkulaihaan olemukseen - ja jos jonkun perse siitä levii, se on mun :P Vaikka toki kun meitä pariskuntana kattoo, niin sillehän se näyttää, että mä ahmin kaiken hyvän ja mies ei juur mittään, vaan päinvastoin on. :D

    VastaaPoista
  11. Minä söin joulun aikana kaikkiaan viisi konvehtia, meillä oli isoja kulhoja täynnä kaikenlaisia konvehteja. Niitä on vieläkin vaikka kuinka paljon jäljellä...

    VastaaPoista
  12. Siis täällä on tosiaan silleen, et jos vaan tarjolla on jotain hyvää niinku tässäkin tapauksessa ne konvehdit oli omassa kulhossaan ni miehen käsi kävi siellä tiuhaan tahtiin. Ja ku itse olen sellainen että saatan ottaa yhden konvehdin päivällä ja toisen vaikkapa illalla. Ni nopeestikos se kulho on aina tyhjä. :)

    Ja voin jopa iloisena sanoa, että mulle ei edes tullut joululta mitään ähkyä. Kun tuli maltillisesti syötyä.

    VastaaPoista
  13. Minä kävin jouluaattona vaa´alla ja ihan sitä samaa lukemaa vaaka näytti nyt tiistaina 3.1. Olen happyhappy!

    VastaaPoista
  14. Anonyymi,
    No sehän on hyvä. :) Ja kun asiaa miettii, ni onko jouluna pakko vetää ähkyä? Voihan sitä hyvää ruokaa syödä mut ihan ähkyä?

    VastaaPoista