17.1.2012

Kolmijalkainen


Vihdoinkin sain tuohon kameraan pienen lisälaitteen, nimittäin kolmijalan. Jahka huominen tulee, niin pääsen testailemaan sitä kaikessa rauhassa.

Tuo ei kylläkään ole vielä omani, mieheni sen toi minulle töistänsä testaukseen. Että oman käyn ostamassa kunhan päätän onko jalasta hyötyä vai ei. Päänupissani kyllä ajattelen että siitä on paljonkin hyötyä kun voin:

A. ottaa asukuvia missä vain kodin kolkassa,
B. ottaa niitä kovin pyydettyjä videopostatuksia.

Mutta tosiaan, vaikkei tuo jalka olekkaan omani - ei miehelläni ole mikään kiire sen palauttamisen kanssa. Sitten kun tarvitsee ottaa tuotekuvia taas. Eli saan leikkiä tällä varmaan rauhassa muutaman kuukauden. Isännällä kun on töissä oikein järjestelmäkamera kunnollisia tuotekuvia varten. Mut tämä pikkupokkari on minun omani <3 (tai melkeen ku yhteinen, ku isäntä tykkää sen kanssa kuvata muutamia juttuja mieluummin kuin sillä järkkärillään, ihme juttu kyl)

Jaa miks meillä on pokkari ku on kerta järkkärikin? No kun mä en tykkää käsitellä semmosta isoa klohmoa mimmoiseksi miellän järkkärin vaikka saa sillä piirun verran parempia kuvia (no okei, aikalaillakin!) mutta koska en nyt tarvitse mitään järkkäriä mun tylsien asukuvien sun muiden ottamiseen, niin tää Canon pokkari on ollu oikein hyvä. Ja kyllä ne kuvat on silti ihan OK-laatuista. (ainaki ku vertaa meidän ekaan kameraan)

Vielä kaipaan itselleni siihen jotain suojakoteloa. Tai olisin halunnut sellaista persoonallisempaa pehmustettua suojakoteloa, kuin mitä normaalisti. Mut en oo mistään löytänyt, joten kaipa sitä pitää tuollainen peruskotelo hommata. On mulla silti ollu hyvä varakotelo tähän asti, nimittäin pariton villasukka (juu juu, luit oikein - VILLASUKKA) että löytyi sillekki sitte vielä tarkoitus kun jostain syystä toinen pari on kadonnu jäljettömiin, kai se pelästy niin paljo mun jalkahikeäni.

6 kommenttia:

  1. Noni, sit ei muuta kun kuvaushommiin :)! Mullakin on kaksi kameraa ja se on musta ihan perusteltua. Pokkari kulkee aina mukana ja järkkäriä käytän sillon kun on tarve saada parempia kuvia. Mutta toi canonin ixus on kyllä todella hyvä pokkari, oon sitä monille suositellutkin.

    VastaaPoista
  2. Anna,
    Tännää on ny sit kokeiltu ja mie kyl tykkään. Pitääki ens palkasta käydä hakees joku. Miehen mielestä joku halpa kolmijalka menee mun käytössäni. Tää mikä mulla on nyt käytössä, on joku vähän järeempi kyl. Vissiinkin?

    Siis kyllä, kaks kameraa on hyvä. Järkkäri vaativiin kuviin ja pokkari niihin mis OK-laatu kelpaa. :)

    Ja kylläh, Canon Ixus 95 on ollu just loistava. Isälläni on muuten tää uudempi versio ja kovin se nyt meinaa, et lahjottas se mulle ku ei hää sitä ossoo kuulemma käyttee. No ei mittää, kiitos vaan. ;) En kyl tee mitään uudella joten pitäkööt nyt vaan sen siel itellään. Mut siis just loistokamera tämmöseen käyttöön, missä mie käytän.

    VastaaPoista
  3. Sinun pokkariisi riittäisi varmasti ihan kolmijalkakin, mutta järkkäri vaatii kyllä kunnon jalustan.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    No kyllä mun pokkariini riittää tosiaankin tuo tommonen jalka ja on myöskin kelvannu miehen järjestelmäkameran käyttöön. Muusta en sitten tiedäkkään, kunnen ole ammattilainen. Kyllä niille varmaan löytyy vähän järkeämmät aseet. ;) Mut mielenkiinnosta (kun oon utelias ihminen) olisi kiva nähdä oikein ammattilaisjalusta ja miten semmonen eroaa tavallisesta - onks siinä sitte jotain erilaisia asetuksia jne.

    VastaaPoista
  5. Taitaa niitä kaikenlaisia säätöjä olla enemmän kunnon jalustassa.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi,
    No en voi tietää, kunnen ole niin perehtynyt. Tosin mieheni sanoi, että tuon jalustan mikä kuvassa on - pitäisi olla sellainen kunnollinen, eikä mikään pilipali.

    VastaaPoista