31.1.2012

Let me tell you, what i think of this...

Heippa kaikki!

Mä nyt halusin sanoa teille ihan asiallisesti, että kun moni teistä on ihmetellyt, miksen puhu tietyistä asioista tässä blogissa. Asiahan on, niin etten puhu tosiaankaan tässä blogissa mitään aiheista liikunta taikka laihdutus (tai sen yritys edes) koska olen saanut kuulla aiheista niin paljon hermoja raastavaa jankutusta enkä todellakaan välittäisi niistä kuulla.

Miten se tuntuu olevan joillekin teistä niin kovin vaikeaa olla iloisia asiasta, että lihava ihminen kuten minä, edes liikun ja vielä pidän siitä. Itse koen, että jos joku ihminen tietyistä rajotteista huolimatta jaksaa yrittää ja tehdä asioita mistä niin kovin pitää, haluaisin häntä riemukkaasti kannustaa ja näin saada itsellekin hyvän fiiliksen toisen onnistumisesta! Miksi teillä (tietyillä) on kova hinku aina yrittää lannistaa ihmispolo, kun hän iloisena kertoo suoriutumisestaan liikunnan saralla?

No minnuupa ei mikä tahansa pieni negailu lannista mutta teette vain hallaa toisille lukijoille jotka voisivat aiheesta tykätä lukea – ehkä jopa intoutua ja inspiroitua itsekin liikkumaan! Ette siis tee hallaa minulle vaan monelle muullekin.

Ja nyt te jotka jo mielessänne mietitte, että yritätte vaan auttaa olemalla rehellisiä. On turha tulla nurisemaan, että sanotte vain asiat suoraan. JA PÖH! Asiat voi sanoa niin monella tapaa kauniimmin ja terve kritiikkikin on aina paikallaan, mutta tuo viime aikainen nyt on ollut taas iha silkkaa ilkeilyä.

Onhan se tietysti anonyymin naamarilla niin helppo ollakki ilkeä, vaan itte koen hemmetisti coolimmaksi kulkea ihan omin kasvoin ja mielipitein - joiden takana uskallan seistä, juosta ja liikkua!  *hymyilee* Miettikääpäs sitä siis ensi kerralla, pienet negatiiviset ystävä rakkaat, kun sitä pahaa sanaa ootte pikku sormillanne naputtelemassa :)

Vielä lopuksi haluaisin sanoa myös VALTAVAN SUUREN kiitoksen niille ihanille ihmisille, jotka täällä aina jaksaa sanoa kivoja kannustuksia (ja kommentteja yleensäkin)!
Saan niistä ihan hirmu paljon piristystä päiviini.  Itseni lisäksi juuri TEITÄ varten mä pidän tätä blogia, eli KIITOS !!!


Ps. Tähän loppuun siis se viho viimeinen valitusvirsi kiitos. Omalta osaltani olen kantani kertonut joten Case Closed


PMMP - Viimeinen valitusvirsi

24 kommenttia:

  1. toivottavasti et ole ainakaan minun viestjäni tulkinnut negattiivisiksi koska en ole niitä sellaiseksi tarkoittanut. Eli monesti palautekkin saattaa olla muuta kun negatiisvista, mutta ihmisillä on tapana tekstiä lukiessaan tulkita tekstin juuri niin kun ne itse haluaa nähdä, kun ei ole niitä äänenpainoja avittamassa.
    Mutta sillähän pääset eroon kaikista meistä negattiivisista anonyymeistä, että pistät kommentoinnin sallituksi vaan rekisteröityneille nimikmerkeille.

    VastaaPoista
  2. Hei siis juuriki noin sen pitää mennä! Ihailen sun iloisuutta ja tuota, että liikut ihan vaan sen takia, että se on mukavaa :) Ihmiset jauhaa aina *askaa, varsinkin lihavalle on jotenki niin tavattoman helppo tulla jakelemaan loputtomasti kliseisiä elämänohjeita, varsinkin niitten ihmisten, joilla sitä ylipainoa ei ole koskaan ollutkaan. Totuus on kuitenkin se, että jokainen itse ne kilonsa kantaa, tai on kantamatta, ja paljon ratkaisee se, kuinka ne päättää kantaa. Jos menee häntä maata viistäen ja epätoivoisena, että mä en kelpaa koska olen lihava, niin sitä tietähän riittää. Jos ottaa sun asenteen, eli on upea, reipas, iloinen ja positiivinen, ja kantaa kilonsa ylpeästi, niin se tie on paljon valoisampi kulkea :) Toki on helpompaa elellä edes hieman kevyempänä, tiedän tämän, koska olin itse vielä reilu vuosi sitten todella sairaalloisesti ylipainoinen, nyt painan 50kg vähemmän, mutta olen siltikin vielä lihava pyllerö, vain paljon iloisempi, reippaampi ja terveempi sellainen :) Jatka samaan malliin PipSa!

    VastaaPoista
  3. Vaude Piia! Silkkaa asiaa täytynee todeta! Ja Anonyymi2:lla on myös tosi kiva reipas ja raikas asenne. Tollasia ihmisiä tänne lisää kommentoimaan ( ja btw onnittelut mahtavasta pudotuksesta).
    Tuli tästä tekstistä niin hyvä mieli. Mahtavaa, että olet tollainen Reipas nainen isolla ärrällä :)!
    Mua vähän huvitti Anonyymi 1:n kommentti, että "toivottavasti et ole ainakaan minun viestejäni tulkinnut negatiiviseksi” - aika paha varmaan mennä tietämään mitkä noista viesteistä on juuri hänen viestejään. Nimimerkit kunniaan.
    Mutta joo, hieno asenne Piia, jatka samaan tapaan :).

    VastaaPoista
  4. Kyse ei ole siitä, etteikö sinua vilpittömästi haluaisi kannustaa ja auttaa laihtumaan. Kyse on siitä, että erityisesti näissä aikaisemmissa blogeissasi, sinä itse olet suoranaisesti valehdellut lukijoille syömisistäsi ja liikkumisistasi ja sitten hermostunut, kun ihmeellisistä epäjohdonmukaisuuksista ja suorastaan mahdottomuuksista on huomautettu sinulle. Faktahan on, että jos syö terveellisesti ja liikkuu, ei voi olla jatkuvasti sairaalloisen ylipainoinen. Painon on pakko pudota ja sinun tapauksessa vielä melko rivakkaan tahtiin.

    Sinä päivänä kun hyväksyt tuon asian ja alat oikeasti tekemään tuolle painollesi jotain, niin jokainen on varmasti valmis tukemaan sinua. Olet myös todella huono ottamaan neuvoja vastaan, intät vain, että sinä tiedät paremmin ja pidät kiinni "periaatteistasi", vaikka ne ovatkin aivan (suoraan sanottuna) älyttömiä. Miten voi käydä rakentavaa keskustelua henkilön kanssa, joka ei halua edes nähdä toista puolta asiasta?

    VastaaPoista
  5. Jos todella syöt ja liikut niinkuin kerrot, sinun pitäisin laihtua, jos kyseessä ei ole mikään sairaus. Kärsitkö ehkä tietämättäsi esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

    VastaaPoista
  6. Travianin mainoksista vielä, niin näkyvät aukeavan aina kun klikkaa jonkun postauksen kommenttiboksin auki. Näin mulla ainakin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Jos käytät selaimena Firefoxia, kannattaa asentaa seuraava lisäosa: https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/adblock-plus/

      Tuolla pääsee näppärästi eroon mm. ärsyttävistä mainoksista. :)

      Poista
    2. Chromea käytän :) Lähinnä kiinnostais tietää syy miksi niitä tulee (on siis muitakin kun minä), koska ei mulle ainakaan koskaan mistään muusta blogista ole tullut ja täälläkin nyt n. 2,5 viikkoa

      Poista
    3. Voisko se tulla jostain näistä taustakuvista tms. johtuen? tai onko blogin ulkoasu joku valmis ladattu malli? Minullakin tulee, ja Operaa käytän.

      Poista
    4. Ei pitäisi tulla, koska nämä taustakuvat on Bloggerin omia. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi jostain muualta otetut taustakuvat. Joskus aikoinaanhan tuli, kun käytin jotain CuteBlog sivustoa niin virusvaroitus. Ja otin sen silloin samantien pois. Mutta kuten sanoin, en tiedä mistä johtuu että toiset näkee ja toiset eivät. Varsinkin kun mä en pysty minkään asetuksien kautta poisulkemaan noita.

      Poista
  7. Olen lukenut ja kokenut itse sellaistakin, että lihavia ihmisiä hävettää harrastaa liikuntaa, koska he pelkäävät hoikkien nauravan heidän liikuntayrityksiään. Aloin harrastaa juoksua ylipainoisena ja rapakuntoisena ja tiesin, että luultavasti näytin aivan totaalisen säälittävältä puuskuttaessani eteenpäin ja sauvakävelijöiden pyyhältäessä ohitseni. Joskus minulle on naureskeltu ja kommentoitu ikävästi lenkkipolulla.

    Koin kuitenkin samaa kuin sinäkin eli liikunnaniloa ja se oli tärkeintä. Se on aivan sama eteneekö ihminen kaksi vai viisitoista kilometriä tunnissa, kunhan hän nauttii siitä.

    Tällä hetkellä keikun painoindeksin 25 nurkilla ja olen juossut puolimaratonin. Minusta on ihanaa nähdä ylipainoisia ja huonokuntoisia ihmisiä lenkillä, sillä näen heissä itseni vielä pari vuotta sitten. Jatka siis ehdottomasti samaan malliin - niin kuin luultavasti teetkin! :)

    Ja mitä tulee noihin kommentteihin rehellisyydestäsi lukijoita kohtaan syömisten ja liikunnan suhteen. Loppujen lopuksi sinä et ole kellekään muulle tilivelvollinen asioistasi kuin itsellesi. Jos osa kokee, että valehtelet täällä, antaa heidän kokea niin. En ymmärrä, miksi niin moni tuntuu ottaneen elämäntehtäväkseen tarttua joka ikiseen sanaasi ja aloittaa hirmuisen vänkäämisen. Liikaa aikaa?

    VastaaPoista
  8. Ehkä se, että kerrot kaikesta muusta niin avoimesti, saa jotkut ihmettelemään vaitioloasi laihiksen ja liikunnan suhteen.

    VastaaPoista
  9. Minäpä jatkan vielä vähän (olen ano 2) Kiitos vaan Anna Polkutie! :)

    Ne oman ylipainon syyt on monelle lihavalle todella vaikea ja herkkä asia, ei niistä välttämättä halua aloittaa mitään julkista vääntöä (eikä kannatakaan), vaikka muista asioista puhuisikin mielellään, enkä näe mitään syytä, miksi PipSan täytyisi näin tehdä, koska tämähän on hänen bloginsa, ja hän päättää mistä haluaa täällä puhua. Jotkut vain lihovat helposti, ja laihtuvat hankalasti; itsekin kuulun juuri näihin ihmisiin, helppo on sitten "ikilaihojen" tulla vänkäämään, että juu ruokavaliolla ja liikunnalla se paino putoaa ja pälä pälä. Putoaahan se, mutta kaikkien ei vain ole niin yksinkertaista pitäytyä siinä tietyssä ruokavaliossa ja liikunnassa, niin järkevää kuin se olisikin. Näinpä minusta ei ole asiallista lähteä penkomaan tällaisia asioita, usein lihavuuden syyt ovat jossain syvemmällä, kuin siellä jääkaapin perukoilla, niihin ei voi kukaan ulkopuolinen puuttua, syyllistäminen ja moittiminen yms. Vaan pahentaa asiaa, ja voi vaikeuttaa paino-ongelmaa.

    Minäkin haluaisin sen sijaan kannustaa tuhteja immeisiä enemmän liikkumaan, kynnys voi olla TODELLA korkea. Kävin juuri eka kertaa 11 vuoteen uimahallissa, olen aina tykännyt uimisesta, mutta en ole kertakaikkiaan kehdannut mennä uimaan uimahalliin vuosikausiin, koska pelkäsin juuri sitä, että laihat ihmiset katsovat minua ja tekevät omat johtopäätöksensä, pitäisivät saamattomana, toivottamana, avuttomana, laiskana jne jne jne. Nyt olen laihduttanut, mutta nahat roikkuu ja olen tosiaan vieläkin pulleva, mutta kukaan ei katsonut; tajusin että eihän noitten laihojen naistenkaan vartalot ole yhtään sen kummempia, samanlaisia riippatissejä ovat :D Mutta pelko ja kynnys oli ennen tuota reissua niin suuri, etten pystynyt menemään! Siksikin mielestäni PipSa on aivan oikeilla jäljillä tuossa, että kaikki liikkuminen on jees, kunhan sen tekee omaksi ilokseen, eikä välitä toisten kätinöistä :) Liikkuminen tekee joka tapauksessa hyvää :)

    VastaaPoista
  10. Kommenttiosio 1:


    Heippa vaan kaikki ja ohoh, kun onkin tullut kommenttia. :)

    Ihan ensiksi sanon, että on tosiaan hankala sanoa oletko juuri sinä
    kirjoittanut negatiivisesti (vaikket olisi sitä tarkoittanut) kunnei ole
    sitä nimimerkkiä mihin tekstin liittää. :) Jokainen siis tietää se itse,
    millaiseksi sen kommentin on tarkoittanu. :)

    Toivisin, ettei noita vanhan blogin aikoja tuotaisi tänne. Kyllä,
    kaunistelin asioita mutta kerroin sen rehellisesti teille. Ikävää, etten
    luottoa ole saanut takaisin. Mutta se on jokaisen oma asia, uskooko vai
    ei. Kaikki kuitenkin mitä olen sen jälkeen kirjoittanut, on ollut täyttä
    totta. Ja syykin silloin, miksi valehtelin oli nimenomaan se - että
    pelkäsin sitä syyttävää sormea.

    Fakta on kyllä se, että kun syö terveellisesti ja liikku, niin laihtuu
    mutta silti muistuttaisin että tässäkin asiassa kaikki ei ole niin
    mustavalkoista. Ja asioilla on usein paljon moniulotteisemmat juuret, kuten anonyymi tuolla totesikin Ja ei, mulla ei ole mitään sairautta joka voisi selittää
    huonon laihtumisen. Tosin minä liikun vain koska pidän siitä, en
    varsinaisesti laihdutus mielessä - tulkoon se ylimääräisenä lisänä. :) Ja hei, kaikki naisethan tietää, että kyllä niitä herkkujakin tulloo syötyä joskus viikonloppusin


    Ja olen ihan ammatti-ihmisen kanssa keskustellut näistä asioista ja hän
    on sitä mieltä, ettei painoni laske nopeasti koska syön liian vähän.
    Kyllä, lihava ihminen voi syödä liian vähän. Kroppa kun polttaa rasvaa parhaiten optimaalisella kalorimäärällä päivässä, joka mulla usein jää vajaaksi Valaistakoot nyt tätäkin
    asiaa, vaikka pointtini on siis enemmänkin tuossa liikkumisessa. Tämä
    ammatti-ihminen on tosiaan sitä mieltä, että syön liian vähän ja minun
    pitäisi nostaa syömisiäni - mikä muuten ei ole loppupeleissä kovinkaan
    helppoa. Ja nimenomaan mun pitäisi nostaa niitä, koska olen kuitenkin
    melko aktiivinen päivän aikana. Eli tässä pitäisi nyt lähinnä shokeerata
    kroppaa eli vetää kunnon hiilaripäivä, jotta kroppa saataisiin heräämään taas maksimaaliseen rasvanpolttoon ja tämä voi ottaa aikaa melko kauankin.

    Tulen varmasti vielä pitkään taistelemaan itseni kanssa minäkuvastani, mutta siihen pyrin hemmetinmoisella tahdolla, että olen onnellinen ihana oma minäni juuri siinä koossa mitä olen. Haluan myös kehittää tätä liikuntakuntoani ja pystyä aina parempiin liikuntasuorituksiin. Nyt kun uskallan teillekin tästä enemmän puhua jatkossa, on liikunta entistä antoisampaa.
    Ja jos nyt valottaisin vielä tätäkin puolta, että saan melko helpollakin sellaiset 15kg painostani pois, mutta sen jälkeen alkaa se isoin ongelma eli monen kuukauden jumitus. Nytkin mulla on ollut jumitusta jo pari vuotta, mutta olen tyytyväinen että painoni on
    pysynyt eikä siis noussut. Eli on sekin jo puoli voittoa, kun se on
    pysynyt. Mutta eipä sillä ole syytä nousuun ainakaan, kun syön niin
    vähän...

    VastaaPoista
  11. Kommenttiosio 2:

    Ja tähän väliin... en todellakaan tiedä, miksi jotkut näkevät noista
    mainoksia ja jotkut eivät. Mä en ole ainakaan suostunut mihinkään
    mainoksiin, mutta on se kyllä ikävää kun ei saa olla mainosvapaassa
    paikassa. Pahoittelen edelleenkin, mutten voi tehdä asialle mitään. :(
    Suosittelen ottamaan koneelle kaikenmaailman ADBlockit, jos niistä
    haluaa totaalisesti eroon. Kun itse en voi mistään asetuksista näitä
    siis poistaa.


    Quantina,
    Mä haluan nostaa sulle hattua, että oot puolimaratoniin osallistunut! Se
    on upea juttu kun ajattelee mistä lähtöpisteestä oot lähtenyt. Mulla
    itselläni on toiveena, että joskus pystyisin juoksemaan - tai pystynhän
    mää edelleenkin juoksemaan, mutten kovinkaan pitkiä aikoja kerrallaan.
    Ja lapsena mä olin alueen nopein juoksija ystäväni kanssa. Niihin
    aikoihin haluaisin kyl takaisin. ;)

    Joskus kieltämättä ihmettelen miksi niin moni haluaa tarttua niin moneen
    sanaani. Mutta kuten sanoit, ehkä heillä on liikaa aikaa. :)

    Ja ehdottomasti jatkan samaan malliin! Olenhan tässä jo näin mennytkin..
    olen vain ollut asioista aika hys hys... ;) Mutta jospa sitä uskaltaisi
    paremmin tuoda sitäkin esille. Edes joskus...

    VastaaPoista
  12. Kommenttiosio 3:

    Anonyymi2,
    Mä haluan sulle kans kommentoida oikein näin suoraan, että sun tekstis
    sai kyllä tipan linssiin. Niin nätisti olit kirjoittanut. Painoasioista
    en täällä blogissa edelleenkään siis tule puhumaan, mutta tuosta
    liikkumisesta haluaisin. Mä kans muistan sen ajan, kun uskaltauduin NÄIN
    ylipainoisena yleiseen uimahalliin - voitin oman pelkoni. Ja sen kesän
    ajan käytiinkin miehen kanssa ainakin pari kertaa uimassa siellä. Ja
    tämmösiä MÄ PYSTYIN tilanteilta haluan itselleni lisää ja haluaisin
    saada tuoda sen julki myös kaikille lukijoilleni! Ehkä joku muukin saa
    siitä kipinän, yrittää voittaa pelkonsa jotain asiaa kohtaan. Oon
    itelleni mantrannu, ettei mitään voi koskaan saavuttaakkaan jos sitä
    aina pelkää.

    Itse haluan siis liikkua ihan jo sen takia, että kun oon nyt jo noiden
    terveysihmisten mielestä yllättävä tapaus kunnei ole mitään vaivoja
    ylipainosta. Niin haluan liikunnan avulla pitää ne vaivat kaukana.

    TSEMPPIÄ siis sinullekin, kun uskaltauduit sinne uimahalliin!! Itse
    rakasta uimista, mutta nyt kun tuö työpaikka on meren lähellä, olen
    käynyt siellä. :) Mutta aivan samat ajatukset mulla oli, miksi
    uimahalliin menoa siis pelkäsin.

    Että jos voin vain pyytää, älkää syytelkö sitä lihavaa joka uskaltaa
    lähteä sinne lenkkipolulle. Se moittinen, vähättely yms. saattaa vain
    pahentaa tilanteita. Minä itse ainakin kaipaan sitä "pään silittelyä"
    kun tukea tarvitsen, en suinkaan sitä "Tough Lovea" ;)

    VastaaPoista
  13. Kommenttiosio 4:

    "Sinä päivänä kun hyväksyt tuon asian ja alat oikeasti tekemään tuolle
    painollesi jotain, niin jokainen on varmasti valmis tukemaan sinua. Olet
    myös todella huono ottamaan neuvoja vastaan, intät vain, että sinä
    tiedät paremmin ja pidät kiinni "periaatteistasi", vaikka ne ovatkin
    aivan (suoraan sanottuna) älyttömiä. Miten voi käydä rakentavaa
    keskustelua henkilön kanssa, joka ei halua edes nähdä toista puolta
    asiasta?"

    Asian olen siis kyllä hyväksynyt, mutta kuten sanoin. Asiat eivät ole
    niin yksiselitteisiä, kuin voisi luulla. Sen sanoo jopa ihan
    ammatti-ihminen, enkä siis suinkaan minä. :)

    Ja neuvoja olen kyllä kuunnellut, otetaan nyt hyvänä esimerkkinä
    vaikkapa nuo jegginssit. Niihinkin suhtauduin ensin epäluuloisesti,
    mutta hyväksi ne on jo todettu. :) Kun vaan olisi enemmän tuossa
    mustassa värissä valikoimaa. Ja periaatteista kannattaa aina pitää
    kiinni, jos itse niistä pitää - olkoot ne kuinka tyhmiä muiden mielestä!

    Ja tuohon rakentavaan keskusteluun voisi melkein sanoa, että kannattaa
    myös katsoa sinne peiliin tässä tapauksessa. Nimittäin kun tuntuu, ettei
    minunkaan näkemyksiä aina suostuta kuuntelemaan. Eikä varsinkaan jos
    olen päättänyt, että näin on hyvä. Kyllä mä kuulen ja saatan joskus
    muuttaakin vielä mieleni ja muistaa silloin sitä ihmistä, joka asiasta
    kertoi minulle. Olen joskus hitaasti lämpenevä, varsinkin jos kyseessä
    on mulle täysin uusi asia.

    Mutta näin... Kiitän kaikkia, jotka kommentoivat. :)

    VastaaPoista
  14. Nyt joutuu kyllä taustalukijakin kommentoimaan, koska menee niin pahasti metsään. Mitään liian vähäisen syömisen aiheuttamaa laihtumattomuutta ei ole olemassakaan. Ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Se "säästöliekki" on pelkkä myytti ja myytiksi todistettu moneen kertaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm... en kyllä missään vaiheessa ole puhunut säästöliekistä mutta siis ilman muutahan mä uskon sinun sanaasi, kuin ammatti-ihmisen. ;)

      Mutta se siitä, nyt en enää vatvo näitä asioita teidän kanssanne.

      Poista
  15. tuo edellinen anonyymi on nyt ihan oikeassa, siitä on hiljattain tehty uudenlaista tutkimusta, ja siinä on todettu että jos syö liian vähän laihtuu, ei ole olemassa kehon tilaa joka varastoi läskiä ihan varastoimisen ilosta, eli siis jos syö liian vähän ja liikkuu, niin nykytieteen valossa välttämättäkin laihtuu. Vanhemman tutkimuksen mukaan uskottiin tuohon että jos syö liian vähän keho menee säästöliekki tilaan, ja lopettaa rasvan sulatuksen, mutta se on nykyään vanhentunutta tietoa, ja tuosta aiheesta voi kukin itse etsiä tietoa lisää jos kiinnostaa.
    olkoon nimimerkkini vaikka Matonen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minhän en ole tätä säästöliekki asiaa sanonut vaan ihan ammatti-ihminen. Olkoon hänellä sitten vanhentunutta tietoa, pitää kysyä kun olen taas yhteydessä. Mutta kyllä mä tiedän paljon sellaisia ihmisiä, jotka yrittävät laihduttaa syömällä kun lintu ja paino ei laske mutta heti kun syövätkin enemmän, niin paino lähtee nytkähtämällä alaspäin. Mutta mene ja tiedä... tuntuu olevan loppupeleissä salatiedettä kuitenkin.

      Kun itsellänikin voi tuollaiset menetelmät toimia, siihen tiettyyn pisteeseen saakka kunnes mikään ei enää toimikkaan vaikka ihan oikein oppien kanssa tekisikin. Mutta nostan käteni pystyyn, koska enhän minä tiedä mistään mitään tätä nykyä.

      Poista
  16. mitä puhetta tuo muka on ettei säästöliekkiä ole? no aivan taatusti on! lukekaapa ajatuksella tuota patrick borgin blogia jossa hän on tuosta stäästöliekistä puhunut! http://patrikborg.blogspot.com/2011/08/saastoliekki.html

    eikä kyllä pipsa ole mitään säästöliekistä puhunut vaan että joku on sanonut asiasta hänelle että hän syö liian vähän onhan tuossa nyt vähän eroa että älkää taas alottako sitä valittamistanne miten pipsa tekee tai luulee väärin ja jos oikeesti on joku tutkimus asiasta tehty mikä kumoaa tuon säästöliekki jutun ni määki haluun lukee sen että linkkii tähänkin suuntaan!!!!

    VastaaPoista
  17. Luin linkkisi ja vakuuttavasti hän säästöliekistä puhuu, mutta toteaa myös että reilusti ylipainoiselle säästöliekin vaikutus painon pudotukseen on olematon.

    VastaaPoista
  18. Jos nyt lopetettas tuo soutaminen ja huopaaminen. Minulle on siis ihan ammatti-ihminen puhunut tuosta ettei vähäkalorisuus ole hyvä asia, ei puhunut varsinaisesti edes säästöliekistä vaan suositteli nostamaan kaloreita. Ei muuta. Tämän enempää en itse asiasta tiedä enkä jaksa edes asiaa silleen vatvoa - tulloo pää kippeeks vaan ;) Ja muutoinkin oon sen jo huomannut, että paremmin tulosta tullee ku ei vatvo asioita päänupissaan liikaa.

    Joten jos nyt lopettaisiin kun näistä asioista ollaan miljoonaa eri mieltä ja riitahan tästä vaan syntyisi. Enkä muutenkaan tahdo muuttaa tätä blogia miksikään säästöliekin pohtimisblogiksi. :)

    VastaaPoista