3.1.2012

Presidentinvaalit 2012

Sellainenkin olisi sitten taas.
Minähän en ole kovinkaan innostunut tuosta poliitiikasta, varsinkin kun tuntuu et takinkääntäjiä ollaan vaan. Musta on tyhmää luvata ummet ja lammet, mut sit ku sinne eduskuntaan pääsevät niin eivät teekkään niille lupaamilleen asioille mitään. Edes sitä vähääkään. Tuollaisen kuvan saanut vaan muutamasta edustajasta ja olen ollut pettynyt.

Mutta nyt ei olekkaan kyseessä mitkään eduskuntavaalit vaan oikeen pressanvaalit!

Pitäisi varmaankin hieman virittäytyä enemmän aiheesta kuulolle, jotta tietäisin ketä äänestäisin. 
Joskus vaan tuntuu, ettei lehtiinkään uskalla uskoa kun niin monista haastatteluista oon kuullu et toimittaja vääntelee sanoja. (saako ne tehdä niin?) Ni oon alkanu olemaan niin kriittinen sitä mediaakin kohtaan. Just tyyliin onko tuo totta vai eikö se ole. Todella hankalaa tehdä siis MISTÄÄN mitään päätelmiä, ellei itse oo omakohtaisesti käyny toteamassa jotain. Pitäsköhän lähteä tsekkaamaan noiden ehdokkaiden vaalikampanjapaikkoja, ni vois saada sitä omaa mielipidettäänkin asioihin. Tosin parasta olisi jos pääsisi oikeen itse ehdokkaan kanssa juttelemaan, mut se nyt varmaan on haaveajattelua.

No mutta, varmaan pitää taas turvutua johonkin vaalikoneeseen että sais edes jotain selvyyttä mikä noista menis lähempänä omia arvojani (?)

Ehdokkaat
2 Pekka Haavisto
3 Timo Soini
4 Paavo Väyrynen
5 Paavo Lipponen
6 Sauli Niinistö
7 Sari Essayah
8 Eva Biaudet
9 Paavo Arhinmäki

Ylen vaalikone

HS vaalikone

MTV3 vaalikone

Selkeästi pitää paremmin perehtyä muutamiin kysymyksiin mitä vaalikoneessa kysytään. Ehdokas jonka sain, ei ole silti hullumpi vaihtoehto. Joskaan en silti tiedä onko se paraskaan. Pitää siis EHDOTTOMASTI tutkailla vielä vaihtoehtoja vaikka mulla on kyllä muutama ehdokas joille sanon jo heti ehdottoman EIn. Ja vaikka vaalikoneet ehdottaisivat että olisivat parhaat vaihtoehdot, niin silti sanon ei. (jäivät kyllä sinne aika alimmas tällä ekalla kokeilulla)

10 kommenttia:

  1. Kyllähän presidentinvaalit on iso juttu, vaikka presidentillä ei juurikaan valtaa enää ole tämän hetken Suomessa.
    Minä olen tukiryhmässä mukana. Ehdokkaani on yksi niistä neljästä, joiden nimi alkaa P-kirjaimella...

    VastaaPoista
  2. Onhan ne iso juttu, vaikka pressan valtaahan ne koettaa kokoajan vähentää. Mää en kyl tykkää siitä ollenkaan, musta on hyvä ku on sit ees yks tommonen.

    Meijänkin perheestä oli yks tommosessa tukiryhmässä mukana. Siis sillon eduskuntavaaleissa.

    VastaaPoista
  3. Oletko koskaan ollut kiinnostunut puoluepolitiikasta?

    VastaaPoista
  4. Keskusteletko miehesi kanssa politiikasta kotona?

    VastaaPoista
  5. Aika useinkin. Olen kuitenkin tiedonhaluinen vaikkei aihe varsinaisesti ole sydäntä lähellä.

    VastaaPoista
  6. Pääseehän ehdokkaiden kanssa juttelemaan, kun seuraa, missä kaupungissa/kunnassa he milloinkin ovat liikkellä!
    Eli olet kiinnostunut politiikasta vai et? Postauksessasi sanot ettet ole kovinkaan innostunut ja miehesi kanssa sitten kuitenkin keskustelet.

    VastaaPoista
  7. No mä luulen ettei se ehdokas itsessään tähän pikkukylään tule, mut sen tukijat varmaan kyllä. Tai kyllä mä ainakin Niinistön vaalipaikan olen nähnyt, missä vois varmaan päästä keskustelemaan jonkun kanssa. Mutten silti usko, että pääsisin itse ehdokkaan kanssa jutskailemaan tiukkasanaisesti. ;)

    Siis kyllä mun mielestäni aiheesta kun aiheesta voi keskustella, vaikkei siitä kovinkaan kiinnostunut ole. Tai kyl mää ainakin voin keskustella vaikken itse ole niin kiinnostunut. Olen kyllä utelias, muttei sitä parane sekottaa kiinnostukseksi. ;) Ainakaan mulla.

    VastaaPoista
  8. Oma ehdokkaani näkyy olevan siellä teilläpäin ensi viikon perjantaina. Ehdokkaiden sivuiltahan näkee ne päivämäärät, milloin ovat missäkin.

    VastaaPoista
  9. Muttei se tarkoita kuitenkaan sitä, et pääsisi juttelemaan sen ehdokkaan kanssa. Sillon kun oli eduskuntavaalit, ni koetin yhden ehdokkaan kans jutella mut sitä näytti kiinnostavan vaan vanhempi herrasväki. Et oon kai siitä ottanu nokkiini ja aattelen, et kaikki tekee niin. No täytyy tsekkailla noiden sivuja sit läpi ja katsoo josko pääsis puhe-etäisyydelle.

    VastaaPoista