11.1.2012

Vakosamettihousut - tykätäkö vaiko eikö tykätä?


Sovituksessa on siis Ellokselta vakosamettihousut (?) enkä nyt oikein tiedä tykkäänkö vai enkö. Takamuksesta istuu hyvin, mutta sitten noihin reisiin jää kauheet muhkurat kun ei mee silleen kivasti myötäillen. Ku tykkään sellaisista housuista, siks kai mää noista mustista oonkin tykänny et ku ne istuu joka puolelta hyvin - kiitos elastaanin. Oli mulla kokoa pienemmätkin näistä housuista mut sit ei menny vetskari kiinni - mut muutoin oli perseestä ja reisistä yms ni oikein passeli. Tää on just tätä kun on vähän hassunmuotoinen. Pitäskö harmita rasvaimua tosta alavatsasta? Ni vois alkaa housutki istuu paremmin...

Ja myöskin rintaliivit jotka sieltä tuli, ovat niin kamalat että petyin. Tai yhdet oli hyvät, mutta eivät sitten istuneetkaan kupeista yhtään vaikka oli mun kuppikoko ja kaikki. Päällä ne näytti ku olisivat olleet peräti kolme kuppikokoa pienemmät. WTF?! Ei oo aiemmin ollu tommosta..  Nyt pitäisi tilata Lumingerieltä kahdet rintaliivit mutta ongelmaksi muodostuu taas se, etten tiedä mikä koko olisi passeli vaan pitää tilata kolmetkin eri kuppikoot sovitukseen. Ja se taas maksaa... Katsoinkohan oikein että 250eur tulisi maksamaan jos haluan kaksista liiveistä kolmet kuppikoot sovitukseen, kunnei voi olla täysin varma onko se oma koko tuolla sitten sopiva. No onneks multa löytyy kyllä kotoa ihan viidet rintaliivit, ettei hätä ole suinkaan sen näköinen. Ihmettelen vain Elloksen käytäntöä kun yhdestä uudesta rintaliivistä oli mun kokoni loppu vaikkei sitä sillon tilatessa sanottu että loppuunmyyty, niin olivat mulle laittaneet sen tilalle jotkut 95C kokoiset rintaliivit - mitä helvettiä Ellos? Kyllä ne varmaan mun tilaushistoriasta näkee että mun liivit on paljon isommat, ei kylläkään ympärysmitalta mutta kuppikooltansa.

Mutta nyt mun pitää valmistautua antamaan IT-tukea isälleni jonka kannettava taas präknää. Oon sille sanonu nyt vuoden ajan, et hommaa uus kannettava ku tuo on varmaan 10v. vanha ja muistelisin jossain lukeneeni, että kannettavat koneet menevät pöytäkonetta nopeammin huonommiksi. En tiedä asian totuudenperää kun olen itse ollut pöytäkoneen käyttäjä. Mutta kun ei noiden peruskannettavien hinnatkaan ole mitkään pahat, etteikö isä voisi pistää 400-500EUR uuteen koneeseen. No kai se menee sille siihen saakka kun kone sanoo kesken jonkun tärkeän että piuuuuh.... eikä siitä enää tokeennu.

34 kommenttia:

  1. Onko teillä imuri tuolla verhon takana?

    VastaaPoista
  2. Anonyymi,
    On juu! :D Siinä on siis paikka astianpesukoneelle, mutta kun me ei semmosia tarvita kahden hengen taloudessa ni ollaan "piilotettu" imuri sinne. Tosin letku kyl aina pakkaa pilkistämään jostain suunnasta ;)

    VastaaPoista
  3. Jep, reisistä nuo ei kyllä istu ollenkaan! Vakosametti on muutenkin materiaalina aika ongelmallinen meille isoreitisille, kun kuluu niin herkästi...

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    Mahtaakoha kulua nopeammin kuin farkkukangas? Mietin vaan kun farkut mulla yleensä kesti sen 1-1,5v. ajan. Tosin nyt on kestänyt nää mustat housut jo aika kivan verran, oon niin yllättynyt ja iloinen.

    VastaaPoista
  5. vakosametti kestää huomattavasti vähemmän kulutusta kun farkkukangas.
    Emma

    VastaaPoista
  6. Onko sulla ne mustat housut farkut?

    VastaaPoista
  7. Emma,
    No taitaa sit jäädä ostamatta...

    Anonyymi,
    Ei, ku mää en farkkuja käytä. :)

    VastaaPoista
  8. "Mietin vaan kun farkut mulla yleensä kesti sen 1-1,5v. ajan. Tosin nyt on kestänyt nää mustat housut jo aika kivan verran, oon niin yllättynyt ja iloinen." - Tuosta vaan päättelin...

    VastaaPoista
  9. Anonyymi,
    Sori mä en oo taas aatellu miltä tuo kuulostaa joistain muista. :)

    Siis mie en käytä farkkuja, omistan kyllä yhdet harmaat mutta en käytä niitä joka päivä. Mustat joista puhun ja joita tykkään käyttää ovat tämmöset: http://www.ellos.fi/dv/30-Alaosat-Housut/Denim24-7/_/N-fu7Z1z12we7Z1z141wc?Nr=277803

    VastaaPoista
  10. Kuminauhavyötäröisiä käyttöhousuja en ostaisi ikinä!

    VastaaPoista
  11. Anonyymi,
    No eihän sitä kaikkien tarvitsekkaan ostaa. Itse oon tykästynyt kun ne on niin mukavat ja käyvät aika monissakin tapauksissa. Mut se noissa housuissa just onkin, et ku ne on semmoset mistä tykkään itse housuissani eli ovat joka puolelta hyvin istuvat. Inhoon nimittäin totaalisesti sitä, että housut lerppuu jostain puolelta.

    Mut jos saanen kysyä, niin miksi ei kuminauhavyötäröisiä?

    VastaaPoista
  12. Kuminauhavyötäröhousut menee kotihousuina. Epäsiistit ja tyylittömät arkikäytössä. Sun kannattaisi harkita esimerkiksi farkkulegginsien kokeilemista, niissä voi olla jopa 7 prosenttia elastaania. Niitä löytää kyllä isoissakin koissa ja niissä on siis ns. kuminauhavyötärökin vielä. =)

    Olen halunnut useasti sanoa, että asusi näyttää aina kotiasulta, koska käytät trikoota sekä ylä- etä alaosassa. Trikoo on muutenkin niin arkisen ja halvan oloista. Ymmärrän kyllä, että se on mukavin materiaali.

    Nyt talvella voisin kuvitella sut hyvin esim jämäkästä kankaasta tehdyssä tyköistyvässän mekossa ja tummissa puuvilla/villasukkahousuissa. =)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi,
    Kiitos vinkistä. Pitää katsoa löytyykö sopivia farkkuleggareita. Mut vaikka löytyisi, niin en mää silti näistä mustista housuistani luovu. ;) Ei se oo niin paha, kuin luulette.

    Trikoo on kyllä joissain vaatteissa sellaista halvan ja hepposen oloista, en tätä kiellä. Mut nää housut ei oo ees yhtään trikoon tuntuiset, kun ne on semmosta melko paksua kangasta. Tuntuvat kuin collegekankaalta mut vielä paksummalta. Vaikea selittää, se pitäs itse kokeilla.

    Villasukkahousut? Mää jäätyisin niiden kans tuolla kyllä... muutoin varmasti kivat. :)

    VastaaPoista
  14. En minäkään pitäisi kuminauhavyötäröisiä housuja muuten kuin kotona. Niissä sun mustissa housuissa on varmaankin spandexia, joka yhdistettynä kuminauhavyötäröön on ainakin meikäläiselle pukeutumisen kauhistus. Etkö kulje bussilla töihin, joten varmaankin tarkenisit ihan hyvin villasukkahousuilla ja hameella/mekolla?

    VastaaPoista
  15. Jos villasukkahousuissa on oikeaa villaa edes osa, niin ne on tosi lämpimät :) ja niitä saa eri väreissä. Multa löytyy mm. vihreät ja oranssit. Tosi pirteät esim. mustan mekon tai tunikan kanssa.

    Annika

    VastaaPoista
  16. Anonyymi,
    Mut mä en vaan silti ymmärrä et mikä niissä on niin iso kauhistus? Koetan siis ymmärtää tätä, että miksi se on kauhistus kun ihan siisteiltä suorilta housuilta nuo näyttää. Mut aika hassua siltikin kun itse taas ajattelen etten mitenkään vois mennä ulos collegehousuissa, et semmoset mä taas miellän enemmänkin koti ja jumppahousuiksi. Hauska huomata, miten on eri makuja. Kyllähän multa sitten löytyy niitä oikein hienojakin mustia suoria housuja, joita voi sitten juhla-asuun yhdistää mut nää kuminauhavyötäröiset oon todennu aivan loistaviksi työhousuiksi ja arkihousuiksikin. Jep, kuljen bussilla töihin mutta oon sen verran vilukissa etten siltikään tarkenisi. ;)

    Annika,
    Niin, varmaan tommoset vois olla hyvät mutten oo itse ainakaan nähnyt yksiäkään villasukkahousuja pluskoossa. Siksi en noista tiennytkään. Ku kaikki on joko legginssiä, farkkua taikka housuja. Mut silti mä epäilen et kylmä mulla niiden kanssa tulis. Mut ehkä niihin tottuis..

    VastaaPoista
  17. Noi sun leveälahkeiset mustat kuminauhavyötärö housut on kyl todellakin aika out... ja varsinkin korostaa enempi paksuja pohkeita... joten kokeileppa jotain farkkuja tai farkkujegginssejä, legginsejä, tuskin noi kuminauhavyötärö housut ny kovin lämpösiä ole... ja noi sametti housut ihan järkyt suoraan sanottuna ja muutenkin samettihousut... kuinka niitä edes saa nykyään???

    VastaaPoista
  18. Anonyymi,
    Kiitoksia, mutta niitä farkkuja en tule käyttämään enkä edes kokeilemaan kun tiedän kyllä vanhastaan millaiset ne ovat. Joten jos jotain kokeilen, niin niitä farkkulegginssejä sitten. :) Mut en silti luovu noista kuminauhavyötäröhousuistani. Noon niin ihanat ainakin mun mielestäni ja soon nyt kuitenkin se pääasia! ;) ;)

    Mut kiitän kuitenkin kun vinkkasitte noista farkkulegginsseistä. Niitä voin tosiaan katsella ja yritän katsoa löytyisikö noita villasukkahousujakin.

    VastaaPoista
  19. https://stockmann.com/p/fi/Amar-Villasukkahousut/127058

    ^Tuossa olis ainakin yhdet. Tosin isoin koko on 48-50, mut sukkiksethan venyy ja joustaa.

    Jos löytyis villaleggingsejä tai muita lämpimiä leggareita, niin ne olis myös kivat. Ja jos niiden kanssa käyttää nilkkureita tai saappaita, niin eihän sitä kukaan näe, onko ne sukkikset vai leggarit :)

    Farkkuleggareita mäkin suosittelen kokeilemaan. Niissä on joustava vyötärö ja istuvat napakasti päälle.

    Mukavaa viikonloppua <3

    Annika

    VastaaPoista
  20. Annika,
    Joo, mää löysin nuo kans kun tsekkailin mut tuo koko on kyl liian pieni. Mulla yleensä leggareissa 54 on passeli joten en usko et tuo koko on hyvä. Enkä löytäny pluskoossa noita farkkuleggareitakaan kun koetin katsoa. No ehkä ne tulee vasta kesämpänä.

    VastaaPoista
  21. http://www.yoursclothing.co.uk/C/Leggings-%2861%29.aspx#!/filter=true&categoryid=61&subcategoryid=131

    noita farkkulegginssejä löytää kun halee sanalla Jeggings ihan vaan vinkkinä, ja niitä löytyy liki joka kaupasta joka myy plus koon vaatteita.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi,
    Ei muuten Ellokselta ainakaan löytynyt pluskoossa ku pari ja ne oli sinisiä. Ja mä vedän rajan siihen et täytyy olla joko mustat taikka tummansiniset. Yoursilta en uskalla housuja ostaa, kun tuo housukoko juttu on vähän niin ja noin. Ku se palautus on aina ongelmallinen. Tiedän, että tuolla ois paljonkin siis mutta nyt koetan etsiä suomalaisista nettikaupoista noista. Et heittäkää linkkiä, jos löytyy koossa 54 nämä jegginssit. :)

    VastaaPoista
  23. Tiedän, ettet farkuista välitäkkään, mutta miten olisi jotkut näistä: http://www.wishwear.fi/product_catalog.php?c=117&page=1. Mielestäni nämä voisi sopia sinulle hyvin: http://www.wishwear.fi/product_details.php?p=1430. Farkuissa on korkea vyötörö, ja mukavan myötäilevät lahkeet. Taitavat myös venyä jonkin verran, koska niissä on lycraa. Niin ja väri on kiva.

    Suosin itse paljon farkkuja, tosin töissä sitten vähän virallisempaa. Käytin juuri tuon kaltaisia farkkuja, kuin tuolta linkin takaa löytyy, silloin kun olin noin 52-kokoinen.

    VastaaPoista
  24. Anonyymi,
    Kiitoksia linkkivinkistä farkkujen suhteen, mutta kuten olen jo monet kerrat sanonut niin farkut eivät ole minun juttuni. En vain jotenkin enää pidä niistä, kyllähän tuolla olisi valikoimaa mutta kun en pidä niin en pidä. Onhan mulla yhdet farkut kaapissakin joita sillon tällöin käytän - vain todetakseni että en tykkää enää. Mutta kukas ties, ehkä mieli muuttuu vielä joskus. :)

    Ainoat farkku -aiheiset joita nyt olen kiinnostunut katsomaan ovat Jegginssit. Varsinkin kun löysin erään kaupan joka myy niitä mustinakin!

    Omassa työssäni (siivous) olen todennut nuo musta kuminauhavyötäröhousut aivan loistaviksi. Toimistotyössä taas suosin noita mustia suoria housujani. Mut aika usein tulee silti käytettyä samoja kuminauhavyötäröhousuja molemmissa töissä. :)

    VastaaPoista
  25. No työhousut noi kuminauha housut onkin, mutta sit vapaa-ajalla, jegginsejä, legginsejä. ;) Ja yoursilta tilamaan ja kokeilee ja sit myyntiin jos ei oo hyviä.
    *KataMaria*

    VastaaPoista
  26. KataMaria,
    No kyllä mä noita kuminauhahousuja käytän ihan muulloinkin kuin töissä. Mut kyl mä yleensä hienompiin juhliin pukeudun sit leggins/suorat housut linjalla. Tosin noita juhlia nyt ei useinkaan ole, joten...

    Ja en mie Yoursilta tilaa housuja, kun niiden kans on aina kamalaa säätämistä. Jopa täällä Suomen kaupoissa, mut siinä se hyvä puoli et ne voi aina palauttaa. Ja oon huomannu, et housuja ei saa helpolla myytyä joten siinä toinen syy miksi en tilaa. Valikoima ois kyllä ihana, mut en tahdo ottaa mitään riskejä. Pitää siis löytyä Suomen valikoimista nuo housut.

    Pitääkö ihmiset paukkupakkasillakin legginssejä? Siis jos pidätte, ni mikä on teidän salaisuutenne - sukkahousut siellä alla vielä? Oon kyllä nähnyt pakkasilla kun jotkut teinit menee legginssien kans niin et perspakarat vilkkuu ja oon ihmetellykki et miten kylmäverisiä ne oikeen onkaan.

    VastaaPoista
  27. Kyllä mä ainakin vedän legginseillä ympäri vuoden. :) Kai se läski sit lämmittää!:D Tai en mä kovin kauan pihalla olekkaa leggareilla...
    *KataMaria*

    VastaaPoista
  28. KataMaria,
    huh huh, olen kateellinen sun kylmäverisyydelle. Mulle kans ni vois painua ympärivuoden mekoilla ja legginsseillä!

    VastaaPoista
  29. Eli tarkoitat siis lämminverisyyttä!

    VastaaPoista
  30. Eiku kylmäverisyyttä...

    VastaaPoista
  31. Taitaa käsitteet olla sulla päinvastoin, kun juuri lämminverinen ihminen on sellainen, joka tarkenee vaikka nyt niillä legginseillä ympäri vuoden.

    VastaaPoista
  32. No, en mä ala tappelemaan asiasta onko päinvastoin vaiko ei. :) Toiset vaan kestävät kylmää/kuumaa eri tavoin kuin toiset. :)

    VastaaPoista
  33. Joo mäkin sanoisin itseäni lämminveriseksi... mulla on aina kuuma! :) Voisin varmaan talvisin nukkuakin makkarin ikkuna auki ja paksumpi peitto, niin ei olis varmaan kylmä. :D
    *KataMaria*

    VastaaPoista
  34. KataMaria,
    No samoin! Vaikka ei meillä oo ees patterit kauheen kuumana, ni silti olo semmone et vois nukkua ilman peittoa ja osan yöstä niin varmaan meneekin. :)

    VastaaPoista