27.3.2012

Hei kohtalo, oon iso tyttö jo (Chisu)


Voih! Ette uskokkaan kuinka poikki voinkaan olla, kun oon joutunut pomppimaan pitkin kaupunkia. Miksi olen joutunut pomppimaan, niin saatte tietää huomenna - sen verran salaperäisenä pysyn.

Kotona minua sitten odotti kaksi ihanaa kirjettä sekä postikortti, että teille olisi saapunut isokokoinen kirje. Mua muuten harmittaa, kunnei ne koskaan tuo niitä kotiin saakka - tämän tiedän siitä, kun olen muutamia kertoja ollut kotosalla kun postinjakaja vaan laittanu tuon lapun. Olen ymmärtänyt, että maxikirje tuodaan kotiovelle ja jos et oo paikalla, ni joudut hakemaan. Mutta ehkä tässäkin on käytäntö muuttunut etteivät jakajat enää kiikuta niitä mukanaan. Niin, siellä odottaa mun terrakottavärinen tunikani. Kovasti kaikkea piristävää sattunut tässä vaikka jalat ihan rikkipoikki ovatkin. :)

Sokoksellakin tuli käytyä tsekkaamassa Gossipin mallistoa. Vaan kunnei sieltä oikein löytynyt mitään kivaa. Ainakaan täällä ne pastellivärit eivät innoittaneet minua. Tosin yksi ihana jakkutakki löytyi, mutta koko 56 oli jo kadonnut. Enkä pienempää viitsinyt edes sovittaa kun näytti niin naftilta, mutta jakun pyöritys siinä vain vahvisti omaa päätöstäni - mun on löydettävä itselleni JAKKUTAKKI. Mulla on joskus 13v. sitten ollu semmonen ihana ruskea bleiseritakki ja sen kanssa menin sitkeesti niin kauan, kunnes tuli kylmät kelit. Harmi että se takki kului puhki, mutta saattoihan sitä odottaakin kun reppua käytin. (nykyäänkin käytän, mutta osaan kuljettaa sitä kädessä)

Postilta ei ole vieläkään tullut nuo postimerkit jotka tilasin. Siitä on nyt TASAN viikko kun pistin tilauksen ja maksoinkin. Alkaa hieman ärsyttämään, kun siinä täytyy kestää niin kauan. Muistan vielä sen ajan kun Postilta tuli nuo merkit muutamassa päivässä - nyt se on pari viikkoa ennenkun tulee. No onneksi en nyt niiiin kiiresti tarvitse noita. Olen vain malttamaton, haluaisin päästä häpistelemään niitä.

Nyt olenkin sitten rentoutunut koneen äärellä, jalat pesuvatissa (kuumaa vettä + jotain aromijutskia) lepäämässä päivän menoista. Olen myöskin viettänyt tovin aikaa jutustelemalla Päiväunia... bloggaajattaren Johannan kanssa sekä tehnyt pikaisen lauluvideon. Ehei, ei teidän vielä tarvitse pelästyä - en ole tekemässä teitä kuuroiksi, ainakaan heti. ;) Pakko vain katsoa miltä se oma lauluääni kuulostaa videolla, kun se siinä on niin erilainen mitä itse kuulen. Idols, here i come! (vai onks se Idols enää...?)

20 kommenttia:

  1. Vaadin ehdottomasti lauluvideota julki!

    VastaaPoista
  2. Juu ei.... se on niin karsee, niin karsee... korvanne särkyvät! :)

    VastaaPoista
  3. Mulle tuli tänään helpostikuoret ja parit merkit. :) Tilasin ne 20.3.tta. eli eiköhän ne pian sullekin tule! ;)

    VastaaPoista
  4. Siis kannat reppua kädessäsi etkä selässä??? :D

    VastaaPoista
  5. laita lauluvideo, ehdottomasti! :)

    VastaaPoista
  6. Juu minäkin haluan kuulla tämän lauluvideon!! :) rohkeesti vaa :)

    VastaaPoista
  7. MaryLiza,
    Mie tilasin ihan samana päivänä ku sie! No ehkä ne huomenna sit tulee mulle...


    Anonyymi1,
    Siis toki kannan selässäkin, mut useimmiten se on kädessä.


    Anonyymit 2&3,
    Hei, miettikää nyt korvianne! ;) Se on nii-iiiin pahaa joikunaa ettei oo tosikaan. Ehkä sit laitan, jos saan sitä vähän hiottua ja taustalle musiikkiakin laitettua.

    VastaaPoista
  8. Jännityksellä ootellaan huomista siis :)

    VastaaPoista
  9. Elin@,
    Jep. :) Tiedän kyllä, et varmasti joku helisee asiasta. ;)

    VastaaPoista
  10. Itse sain tänään merkit jotka tilasin 1,5vkoa sitten.

    VastaaPoista
  11. Anonyymi,
    ohoh... vaikka sanotaanhan Postin sivuilla että toimitusaika on Suomen sisällä 15pvä eli aikalailla sen 1,5vko. Kunhan nyt ei ihan niin kauan kestäs eli toivon että huomenna täällä odottas jotain kivaa!

    VastaaPoista
  12. Hei,
    onko sulla pitkä matka postiin, josta joudut sen kirjeen hakemaan?
    Meillä on yli 30km eli ei ihan joka päivä ole käyntiä...
    Pidä pintasi! Jos et halua lauluvideota laittaa tänne, niin älä laita:)

    Kirjoitit kerran, että näet ip-osoitteet ja mistä kaupungista ne on. Kerropa, millä kirjaimella mun kaupunki alkaa:)
    Minttu

    VastaaPoista
  13. Kyllä mä taidan sutkin muistaa!:) En siis ihan dementoitunut oo, hyvä niin:D Joskus taidettiin vaihdella etanapostia!

    VastaaPoista
  14. Jos posti sanoo että toimitus voi kestää 15 pv, se ei tarkoita puoltatoista viikkoa vaan kolmea viikkoa! Laskupäät nyt hoi!! Arkipäiviä on viikossa viisi jolloin posti kulkee =)

    VastaaPoista
  15. Anonyymi,
    Ei sinne ole mikään pitkä matka, mutten siellä nyt joka päivä tykkää kuitenkaan pomppia. :) Ja todellakin pidän pintani, en sentään ole yllytettävissä. ;)

    Sorry, en lähde tämmöiseen selvittämään sitä. Se on hyvän syyn takia otettu käyttöön ja siihen tarkoitukseen sitä käytän. Mut etsä ainakaan mistään pikkukylästä tuu ;)

    Silja,
    Kiva kun muistat vielä. Onhan tuosta jo aikatavallakin aikaa kun kirjoteltiin. :) Tosin en mie heti tunnistanut että se olit SINÄ mutta jotain tuttua tunnistin kuitenkin.

    Anonyymi,
    Sori mulla on huono matikkapää!!! Siis kolme viikkoa o_O Mitäs hemmettiä... Ihan sairaan pitkä aika jos noin on. Ymmärtäisin vielä tuon 2vko mutta kolme alkaa kuulostamaan jo.... pitkältä!

    VastaaPoista
  16. Enintään 15 työpäivää sanotaan toimitusehdoissa. Minulle tuli varmaankin viikossa, kun viimeksi tilasin.

    VastaaPoista
  17. Jooo, kyl mää sen 15pvä sieltä luin mutten sitä että TYÖPÄIVIÄ. Oisin mie sen sitten tajunnu et kolme viikkoahan se on. :)

    Mulle on aiemmin tullu ihan parissa päivässä kun oon samantien maksanu. Et laskulla kun oon joskus ottanu, ni siinä on kestänyt.

    VastaaPoista
  18. Maksikirjeen idea on se että jos se mahtuu postilaatikkoon/postiluukkuun, se tuodaan kotiin, mutta jos ei, siitä jätetään lappu.

    VastaaPoista
  19. Hmmm... mulle taas on kerrottu että maksikirjettä yritetään tuoda kotiovelle yhden kerran. Eli sillon jakaja yleensä soittaa kelloa. No ehkä nuo jutut on muuttuneet tai sitten mulle on kerrottu väärää infoa tuolloin. Eipä tuo paketti iso ollut...

    VastaaPoista
  20. Maxikirjeen idea siis on, että se postiluukusta mahtuisi, siitä nimitys maxiKIRJE. Kuitenkin jotkut kirjeet muuttavat muotoaan ja kokoaan (esim. vakuumipakatut vaatteet) matkalla, joten paketti ei välttämättä enää toimitusvaiheessa mahdu postiluukusta. Tällöin postimiehen tai -naisen kuuluisi soittaa ovikelloa ja antaa paketti käteen. Kuitenkin moni posteljooni mieluiten kirjoittaa lapun kun tapaa asukkaita kasvotusten.
    terv. Postin työntekijä

    VastaaPoista