29.5.2012

Vapaus on koittanut (taas viikon ajaksi)


Huomaa kyllä, ettei mulle saisi soitella samanlaisesta numero kuin mikä mun rakkaan siskon miehellä on. Oli nimittäin tuuraaja soitellut tunnin ajan, että saisi avaimet (no alunperin oli kyl sovittu et vien ite avaimet tämän illan aikana, et huomiseksi on tuuraajalla) ja minä vaan painan punasta. Noku se numero näytti niin samalta, ettei noin unenpöpperöinen huomaa sitä parin numeron eroa. Onneks sitte aika nopeesti ku heräsin torkuiltani, tajusin ettei se numero nyt ollutkaan sen siskoni rasittavan miehen. Nyt varmaan moni ihmettelee, miksen vaan vastaisi siskoni miehelle niin ihan siksi että kyseinen tyyppi on rasittavuuden huippu. Jos sille erehtyy vastaamaan, saa kuulla ensin haukut ja sitten tämän mielenkiintoisen asian jonka takia soitti - ja kun oot menny vastaamaan, ni se soittelee sulle vaikka kolmen aikaan yöllä jos keksii jotain asiaa. Ja kun mää en oikein voi pitää puhelinta äänettömälläkään öisin. Oon siis itse sanonut tuolle miehelle et mulle ei soitella ellei oo tulenpalavaa asiaa, mutta sepäs siinä onkin, et sen tulenpalava ei oo mun tulenpalava.

Se olisi sitten viikon vapaus! Vähänkö olen odotellut näitä vapaitani. Varsinkin kun vielä viime vuonnahan en saanut pitää kuin 2vko loman. Mut nyt on 5vko täynnä, joista siis yhden viikon pidän nyt - kolme elokuussa ja lopun viikon joskus talvella. Oon jo suunnitellut, että huomenna oon lu lahna tuolla sängyssä enkä lähde mihinkään kun sitten torstaista lähtien saakin juosta. Ens viikon alku on taas rauhallista oleilua kotona ja teille rämäpääviikonloppu, voluumi 2 kirjottelua. :) Sillä kun edellisestäkin kerrasta tuli tekstiä kahden pitkän postatuksen verran, niin tästä voi tulla 2-3pvä ajalta tekstiä. Nii ja pittäähän mun teille rakkaille lukijoille jotain ajastaa tulevaksi viikonlopun ajaksi, joten näiden aiheiden suunnittelu ja toteutus pitää tehdä. :)

Töistä oli kyllä kiva lähteä pois. Kun sinne jäi siisti paikka (tosin mahtaakohan enää olla?)
Kaikille tuli ilmoitettua poissaolostani, etteivät sitten ihmettele.

Katsotaan mitä kivaa vielä päätetään miehen kanssa tehdä, kun se nappaa mut kyytiin tuolta matkalta. Jospa saisin sen innostumaan et mentäis kirppiksille vähän kiertelemään - vaikka sen kiertely ei oo samanlaista kun mun. Se katsoo putkinäöllään hallin läpi ja toteaa, ettei tääl oo mitään. (joopa joo) Taikka sitten mennään vihdoin ja viimein ostamaan sille pari peliä xboxille, ovat nimittäin sellaisia että niitä on kiva seurata sivusta. Katsoimme muuten eilen miehen kanssa tuon Iron Sky elokuvan ja melkein sanoisin että taisi olla tylsä, kun huomion vei joku vallan muu. ;)

Mutta nyt pitääkin lopetella ja alkaa valmistautumaan noiden avainten viemiseen.

Ps. Vielä ehtii mukaan tohon postikortti -jutskaan.

29 kommenttia:

  1. Lomasuunnitelmasi kuulostaa hyvältä - eli oleilua ja rämäpääolemista sopivassa suhteessa!
    Etkö koskaan käy yksin kirppareilla? Jos miestäsi ei moiset paikat kiinnosta, niin mene yksin. Silloin saa penkoa niin kauan kuin huvittaa.
    (Nimimerkki ´kokemusts on´.)

    VastaaPoista
  2. Kuvaa ei näy, tulee vaan erroria!

    VastaaPoista
  3. Anonyymi,
    En mie viihdy kirppareilla yksin. Aina täytyy olla joku kaveri mukana. :) Kyllähän miestä ne kiinnostaa, mut sillä ei oo sitä penkomisgeeniä. :)

    Anonyymi2,
    Aijaa, kyllä mulla näkyy kuva ihan hyvin.

    VastaaPoista
  4. Ei näy mullakaan kuva..

    VastaaPoista
  5. Tuosta kuvan puuttumisesta, mitä erroria se valittelee siitä? Ku ite näen kahdella eri koneella tuon kuvan hyvin.

    VastaaPoista
  6. Miten Iron Sky voi jonkun mielestä olla TYLSÄ? Etkö vain tajunnut sitä satiiria ja huumoria siinä, vai etkö vaan seurannut?

    VastaaPoista
  7. Anonyymi,
    Oli se ajoittain ihan hauska, mutta ei kokoaikaa. Luokittelen tylsäksi kunnen edes minä jaksanut sitä seurata. Harmi, odotin kyllä elokuvalta enemmän. Mutta kiva se silti oli katsoa, kun kuitenkin Suomalainen oli. :)

    VastaaPoista
  8. Mikset tee mitään kulmilles? Jos ihan rehellisiä ollaan nii ne on ihan järkyttävät:) ei miula muuta.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi,
    Ööö... koska en niin välitä?Ja koska nää kulmat tuntuu olevan ammattilaisillekin jotenkin ongelmalliset.

    Siis tää asia on aika paljon nyt kulutettu läpi. Mie oon käyny nyt toisen kerran kulmien siistimisessä ja tiiättekös mitä... MITÄÄN EI TAPAHTUNUT, koska tää toinenkaan fuckin kosmetologi ei suostu ohentamaan niitä. Nyppi vaan ja saksien kans katkoi. Ja sanoin, et tee sitten kotona samoin, miten oon siis tehnytkin. Et mä luovutan nyt ja annan rehottaa!

    VastaaPoista
  10. Mie taas haluan käydä kirpparilla yksin. Saa rauhassa penkoa ilman että joku vieressä vaan odottaa että milloin pääsee pois..

    VastaaPoista
  11. Laiska laardidika,
    Niin, se on makuasia. Itse tykkään kaverin kanssa kierrelle ja sellainen kaveri, joka tykkää kans kierrellä kirppareita, ni on aivan mahtista! :)

    Emmi,
    Hmm... mielenkiintoista. :) Kiituksia.

    VastaaPoista
  12. ai se on suomalainen, sen takia ei oo teatterissa... taidan olla tyhmä, mut mikä siis vei huomion? anteeks tyhmä kysymys...

    VastaaPoista
  13. victoria,
    No ei sellaisia voi tänne kirjoittaa, et mikä vei huomion. ;)

    VastaaPoista
  14. Aika hauska juttu, miten eri ihmiset kokevat esim. etäisyydet. Olet hehkuttanut Lahden reissua jo monet kerrat, tuntuu kuin olisit matkustamassa kauaskin. Porista Lahteen näyttäisi olevan vajaat 250km matkaa, sama kuin meiltä lähimpään isompaan kaupunkiin, jossa aisioimme esim. yliopistollisessa sairaalassa tai käydään vain shoppailemassa. Ja ajellaan mutkin päiväseltään:) Ehkä sitä täällä "raukoilla rajoilla" on totuttu pitkiin välimatkoihin.

    Miksi viime vuonna sait niin vähän lomaa? Uusi työpaikka?

    Aurinkoista lomamatkaa teille!

    VastaaPoista
  15. Anonyymi,
    Siis ei toi hehkutus ole tuosta välimatkasta yms. vaan siitä kun nään ihanan Anselmin jälkeen. Mutta toisaaltas, eipä tuolla 250km päässä kauheen usein tuu vierailtua. :)

    Siis mää alotin siivoomisen silleen etten saanu ku 2vko verran palkallista lomaa. Mut nyt onki täydet 5vko ja aion kyl ottaa sen niin löhöilynä. :)

    VastaaPoista
  16. Löllökasa hei, se työkaverin kaara kuluttaa rutkasti kun on lasti kannettavana. Ilmankos kosmetologi ei tehnyt kulmillesi mitään kun asenteesi on "nää on tosi kivat!!!" hei pinsetit käteen pliis tai ota muuten jatkossa kilometrin päästä kuvat, näyt taatusti niissä myös :)

    VastaaPoista
  17. Anonyymi,
    Hei, käytöstapoja! Se on rouva löllökasa sinulle ;) No en ole perehtynyt kulutukseen mutta tokkopa maailma kaatuu jos kerran viikossa työkaverin kyydillä meen. ;)

    Siis mää nimenomaan olin kosmetologille et niille tarttis tehdä jotain, että nyt pikkuisen väitteet kohdilleen. :) Sanoin siis tasan tarkkaan mitä haluan enkä siltikään saanut sitä. Mutta kyllä, on se pöheikkökin ihan kiva - mää jaksa niistä joka sekuntti murehtia. ;) Ja ei, en ota jatkossa kilometrin päästä kuvia, ihan vaan siks et saan kiusia teitä ihmisiä noilla mun pöheikkökulmillani. ;) ;)

    VastaaPoista
  18. Siihen oli tarkoitus tulla minun blogini linkki, mutta se einäköjään tullut siihen. Haasteen löydät siis minun blogistani, joka löytyy profiilistani

    VastaaPoista
  19. Hyi hemmetti tota luomea sun silmässä. Jäi kahvit juomatta kun avasin blogisi kesken kahvitauon. Mikä ihmeen ryppy sun nenässäkin on?

    VastaaPoista
  20. Emmi,
    No worries, kurkkasin jo eilen tuon haasteesi. :) Kiitoksia siitä, pitää katsoa millon teen sen. Ehkäpä viikonlopuksi?

    Anonyymi,
    No sooorii, mut kyl noi luomet ja nenärypyt on selitetty täällä blogissa jo aikapäiviä sitten. Luomen sais jopa helposti itekki poistettua mut ei oo vaa tullu tehtyä. Tarttis kyl.

    VastaaPoista
  21. Mun mielestä se luomi siinä silmän alla on söpö, sellainen kauneuspilkku joka korostaa silmiä. Mielipiteensä jokaisella.

    VastaaPoista
  22. Linnea,
    No onhan se noinkin. :) Mut helppohan tuo olisi pois ottaa, tarttis varmaa tilata se aika...

    VastaaPoista
  23. Miten sen itse sais pois? puutarhasaksillako meinasit? :D

    VastaaPoista
  24. Anonyymi,
    Jos puutarhasaksilla alkais toheloimaan, ni ei ois varmaa silmääkää sit sen jälkeen..

    Ei, kyl mää annan ihan ammattilaisen sen poiston tehdä vaikka oon kuullut ja nähnyt, miten jotkut ottaa tommosen roikkuvan luomen itse pois.

    VastaaPoista
  25. Mä olen joskus hirttänyt tuollasen luomen itseltäni eli lanka tiukasti juureen... mutta ehkä tosiaan kannattaa poistattaa se ammattilaisella =o)

    VastaaPoista
  26. Sanna,
    Jep, noin mulle suositteli eräs eläkkeelle jääny lääkäri mut totesin etten ehkä taida alkaa leikkimään. Ja kunnei tuo luomi nyt mua niin haittaa.

    VastaaPoista
  27. Huh, en kyllä noin läheltä silmää itse uskaltaisi, vaikka olen itseltäni langalla hirttänyt jotain vähemmän arassa paikassa olevia. Ärsyttävää kun noita tuntuu iän myötä tulevan.

    VastaaPoista
  28. Linnea,
    Joo, siis en ala leikkimään ja koska tuo ei ole niin ärsyttävässä paikassa, niin saa olla siinä. Katsotaan jos tuosta vielä alkaa suurentumaan. Mulla on tuo ollu siis jostain 12-13vuotiaasta lähtien eikä oo kasvanut.

    VastaaPoista