17.5.2012

Vastauksia kysymyksiinne, Osa9


                     

                     

Videolla vastattu näihin esitettyihin kysymyksiin:


- Onko sinulla ollut koskaan mustat hiukset?
- Onko tuo teidän oma asunto vai vuokra?
- Oletko koskaan joutunu kuulemaan ilkeitä kommentteja yleisillä paikoilla lihavuudestasi?
- Onko teillä vilkas rakkauselämä, ja onko se jotenkin hankalaa kun on iso kokoinen?
- Haluaisitko koskaan muuttaa pääkaupunkiseudulle?

- Mitä teet työksesi? Oletko yrittänyt laihduttaa? Kärsitkö lihavuudestasi? Haluatko lapsia?

- Oletko ollut koko ikäsi ylipainoinen?
- Voisitko joskus ottaa pientä kuvamateriaalia miehestäsi?

- Miten saisin tuollaisen asenteen itseäni kohtaan: että pitäisin itsestäni tällaisena kuin oon, enkä välittäisi mitä muut ajattelevat?

- Minä jaksan aina hämmästyä, miten valoisa, positiivinen ja pirteä persoona olet. Luotat aina itseesi ja olet rohkeasti oma iloinen itsesi...

Kysymys kuuluukin; Miten pystyt tähän, mikä on salaisuutesi? ;D

23 kommenttia:

  1. Etkö ole käynyt kuin kerran Helsingissä?

    VastaaPoista
  2. Anonyymi,
    No jos lasketaan jotkut risteilyille menot, ni sit 3-4x.

    VastaaPoista
  3. Kivat videopostaukset, odotan aina, että mies lähtee pojan kanssa ulos, niin saan rauhassa katsella =D Ehkä sulla käy tuon lapsiasian kanssa kuten minulla... sinun iässäsi en ollut oikein sitä mieltä, että lapsia haluisin, mutta 35 vuotiaana tuli ajatus, että nyt, jos koskaan.... =o) Tai sitten sulla ei käy niin =D

    VastaaPoista
  4. Voiko noin lihava edes synnyttää turvallisesti ?

    VastaaPoista
  5. No voin kyllä sanoa, että voi synnyttää... ei siihen lihavuus vaikuta.

    VastaaPoista
  6. Kyllä lihavuus vaikuttaa!! ja muutenkin lasten saantiin mutta ei se mahdotonta ole!

    VastaaPoista
  7. Oletko anonyymi itse lihava? Minä olen, ja olen kahdesti synnyttänyt =D

    VastaaPoista
  8. Kyllähän ylipainoinen voi tietysti synnyttää, mutta raskausaikana voi tulla kaikenlaisia vaikeuksia. Raskausmyrkytyksen ja raskausaikaisen diabeteksen olen itse kokenut ja ollut ylipainoinen silloin.

    VastaaPoista
  9. Mun on pakko kommentoida sulle. Ihailen sun itseluottamusta ja sitä miten kannat itseäsi. Mä oon kärsiny vuosikausia syömishäiriöistä ja joka päivä vihaan omaa kroppaa enemmän ja enemmän. Tiedän, etten ole lihava, oon ihan normaalipainonen, mutta haluan aina olla vaan laihempi ja laihempi. Tuntuu, etten kelpaa muille tälläsenä ja näyttäisin niin paljon paremmalta hoikempana. Onko sulle mulle mitään vinkkejä, miten oppisin hyväksymään itteni? Säkään et varmaan aina oo ollu sinut ittes kans ku tuossa videollakin sanoit, ettei "läskikommentit" ENÄÄ vaikuta, ne on ilmeisesti kuitenki joskus vaikuttanu suhun?

    Mä niin toivoisin, että voisin kantaa itseni ylpeydellä riippumatta kuinka paljon puntari näyttää. Enkä haluais, että elämä pyöris sen ympärillä mitä uskaltaa syödä ja mitä ei. Millon en syö mitään, millon ahmin ja oksennan. Vihaan tätä:(

    Ihanaa kesää sulle ja jatkan blogisi seurailua innolla :)

    VastaaPoista
  10. Lukeeko miehesä blogiasi ja mitä hän on ollut mieltä?

    VastaaPoista
  11. Sanna,
    Kyl mä luulen ettei mun mielipiteeni muutu sitten vanhempana, ku oon jo monia vuosia ollu tässä ajatuksessa et ei lapsia.

    Ohoh mitä keskustelua ylipainosen synnytyksestä. Mie sanoisin, et jokaisen ihmisen -olipa lihava tai laiha- synnytyksessä on aina omat riskinsä.


    Anonyymi4,
    No mä vinkkaan sulle, et heitä se puntari jortainiin. Oot selkeesti ottanu siitä itellesi stressipallon. Ja uskon, että oot varsin ihastuttava nainen. Ainoa mitä sun pitäs tehdä, ni nostattaa sun itteluottamusta.

    Mun on vaikea sanoa miten oppisit hyväksymään itsesi koska en itsekään tiedä, miten se omalla kohdallani tuli. Ja totta kai ne läskikommentit on mua satuttanu sillo kun olin epävarma nuori. Vaikken sillon ollut edes pahasti ylipainoinen, vain pyöreä/tukeva. Mut nykyään joku LÄSKI sana vaan haukotuttaa. Ehkä joku kolahtais jos osaisivat vaihtaa levyä välillä.

    Mutta hyvää kesää myös sinulle! :) Ja tervetuloa lueskelemaan.

    Anonyymi5,
    Lukee se toisinaan ja ihan on tykänny. Katsotaan josko sais sen joskus koodaamaan mulle oikeen mahtavan pohjan tähän blogiin, kun osaa niitä siis tehdä. :)

    VastaaPoista
  12. Toki jokaisessa synnytyksessä on omat riskinsä, mutta et voi kieltää, ettei ylipainoisilla ole enemmän riskiraskauksia.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi,
    No riippuu toki ylipainosta, mutta mun on vaikea ottaa aiheeseen enempää osaa kunnei ole kokemusta synnyttämisestä ylipainosena enkä ole perehtynyt tutkimuksiin siitä, onko ylipainoisella mitä riskitekijöitä synnyttämisessä.

    VastaaPoista
  14. Jo pelkkä raskaus on aikamoinen rasite, jos naisella on kymmeniä kiloja ylipainoa. Itselläni oli ekan raskauden loppuvaiheessa neljänkymmenen kilon ylipaino ja se oli ehdottomasti liikaa.

    VastaaPoista
  15. Löysin blogisi sattumalta tällä viikolla ja en voi kuin ihailla, miten suhtaudut elämään.
    Itsellänikin on ylipainoa, mutta vähemmän ja silti en ole noin sinut itseni kanssa.
    Osaat ottaa elämästä kaiken irti tässä ja nyt. Hienoa!
    Haluaisin kuulla "perustelujasi" miksi et halua lapsia? Minulla itselläni on ollut krooninen vauvakuume varmaan lapsesta asti ja olenkin kiinnostunut vapaaehtoisesti lapsettomien naisten mielipiteistä.
    Aurinkoista kevättä/kesää sinulle!

    VastaaPoista
  16. Anonyymi2,
    Kiva kuhn löysit ja tervetuloa lueskelemaan. :) Kiitoksia kiitoksia, on se vähän hassu juttu itelleki miten pystynkin näin suhtautumaan itse elämään ja itseeni. :)

    No tuohon lapsiasiaan mulla ei ole sen kummempia perusteluja, kuin etten vain koe itseäni äitihahmoksi. Multa puuttuu toi vauvakuumeen tekevä geeni ilmeisestikki. Mut ällös ymmärrä väärin, pidän lapsista mutten vain näe niitä itselleni.

    VastaaPoista
  17. Katotko mm-jääkiekkoa?

    VastaaPoista
  18. Voi kun nauratti nuo kommentit siitä kuinka usein olet käynyt Helsingissä ja raskausmyrkytyksestä. Raskausmyrkytyshän ei ole naurun asia mutta aikuisten oikeasti minä sairastuin siihen ensimmäisen raskauteni loppupuolella ja ennen raskautta painoin 49 kg. Miten se siis liittyy mahdolliseen raskauteen?
    Taitavat olla tuulesta temmattuja nuo huolenaiheet :D

    VastaaPoista
  19. Tiedän naisen, joka on 8 lapsen äiti ja Pipsan kokoinen. Terve on ollut jokaisessa raskaudessa. Ylipaino ei siis merkitse aina sitä, että raskauteen kuolee.

    VastaaPoista
  20. Mulla ois kunkkuidea! Kysymyspostaus sun miehelle. se sais vastata esim. minkä luonteinen pipsa on, mikä pipsassa parasta ja mitä mieltä hän on bloggauksesta ja näi (::::::::::::::::

    VastaaPoista
  21. Vitsi, pakko sanoa et oon ihan hemmetin kateellinen sun itsetunnosta! Sulla on aivan loistava asenne, siis oikeesti täysin huippu! Jos joskus saavutan samanlaisen elämänasenteen ja arvostuksen itseäni kohtaan niin oon super-onnellinen! :D
    Jatka samaan malliin, oot paras!

    T. Yks isokokonen joka tuskailee joka päivä peilin edessä...

    VastaaPoista
  22. Anonyymi1,
    Katson kyllä, jokanen suomipeli on tullu katsottua. :)

    Anonyymi2,
    Joo, no mun on hankala sanoa mitään tähän aiheeseen kunnen ole perehtynyt.

    Anonyymi3,
    Joo, ei vissiin mut niitä ongelmia vaan taitaa esiintyä ylipainoisilla enemmän kuin normaalipainoisilla. Mutta ei tuokaan pidä paikkaansa jokaisen raskaana olevan ylipainosen kohdalla.

    Anonyymi4,
    Joo, no tuskin nyt näillä näkymin on tulossa.

    Anonyymi5,
    No kiitoksia, mutta ihan turhaan oot kateellinen. Ehkä sieki vielä koet sen valaistuksen minkä itsekin koin. :)

    VastaaPoista
  23. Löysin sun lauluvideon youtubesta! Ei vitsi! Lauloit Jonnan Tyytyväistä. Omg.

    VastaaPoista