12.6.2012

Elämässä on hetkiä, jolloin ainoa vaihtoehto on menettää tilanteen hallinta (Paulo Coelho)


Aamu alkoikin erittäin mielenkiintoisissa merkeissä, kun naama oli ihan turvonnut. Joku allergiakohtaus ilmeisesti, koska antihistamiini sitten melko nopeasti tasotti turvotusta. Nielussa on kuitenkin kokoajan ollut omituinen "pallo" joka ei lähde millään pois ja on jopa kipeä. Kylmä jätski jonka otin työpäivän päätteeks kyllä helpotti tuohon nielun kipeyteen ja ihan kuin se pallo olisi hieman pienentynyt koska nieleminen ei enää ole niin vaivalloista. Olihan se aikamoinen pelästyminen, kun tuntui ettei nieltyä saa ja henkikään meinannu kunnolla kulkea suun kautta. Pitää nyt vaan seurata josko nuo pienet päikkärit helpottaisi.

Tajusin muuten tässä samalla raapustellessani, että en ole ollut sairaslomalla minkään flunssan (tai vastaavan) takia - viimeksi oli lokakuun lopulla kun tuli tämä keuhkoputkentulehdus. Ja kyllä, tiedän että olin sairaslomalla polvestani mutta sitä en laske kunnon sairasteluksi koska en ollut varsinaisesti sairas.

Vihdoinkin mulla on viimeinen kausi Täydellisistä naisista katselussa. Oon katsellut todella kauan tätä, silleen pikkuhiljaa vain. Jospa tänään ehtisin katselemaan taas noita täykkäreitä samalla kun kirjoittelen kirjeitä. Eli omaa aikaa, omaa aikaa!!

Mitäs ootte tykänneet, kun Värikäs Elämäni blogi meni Facebookkiin? Itselleni tuo on jännitävä uutuus. Yritän sinne päivitellä jotain pientä (tosin en lupaa, että ne ois välttämättä kovin kiinnostavia joten toivottavasti ette nukahda ruudun ääreen, hih)

Kävin töiden jälkeen pikkuisen kävelemässä ja ihastelemassa tuota ihanaa aurinkoista ilmaa. Ja samalla tuli napsituksi valokuvia sieltä täältä. Aivan ihanaa!!

18 kommenttia:

  1. Tykkään! Siis Facebookista, ei allergiasta.

    VastaaPoista
  2. Mukava seurailla myös facebookin kautta sua! :) Voisitko tehdä pitkästä aikaa jonku videopostauksen? :)

    VastaaPoista
  3. Me like! :) Täällä FB:ssä kun tulee hilluttua vähän väliä, niin tulee näppärästi seurailtua blogiasi. :)
    Ainahan ei kirjoitukset tarvitse olla mitään maata mullistavia tms. kunhan saa itse kirjoitettua ja purettua mitä mielessä on. :)
    Allergiaa täälläkin, mutta ei ihan tuommoisia oireita kuin sinulla. Nuota jo kyllä säikähtääkin! Itse mietiin, että mitkähän tupot nenään keksisi...

    VastaaPoista
  4. Fb:ssa jää kaikki turhan paska anonyymeiltä pois :)

    VastaaPoista
  5. Mistä nää päivitysten otsikot on?

    VastaaPoista
  6. Mä en oo feisbuukissa joten ihan sama mulle.

    Blogilista toimii.

    VastaaPoista
  7. Linnea,
    Se on kiva kuulla. :)

    Anonyymi,
    kyllä voin tehdä, suunnittelen tässä nimittäin sellaista. :)

    Silenze,
    Niin itsensäpurkaamistahan tämä blogi jollain tavalla mulle on. :) Torkut kyllä auttoi tohon allergiakohtaukseen, nyt ei oo enää niin paha olo. Mietin töissä että pitäisikö sitä lääkärille oikein mennä, mutta penteles en halua antaa periksi kunnei kuumetta ainakaan ole.

    Anonyymi2,
    Tämä on kyllä totta. :)

    Anonyymi3,
    Tää on kirjasta, mut jotkut on netistä bongattuja. Löytyy varmaan jostain kun pistää vaan aforismit guugleen. :)

    Anonyymi4,
    Tottakai blogilista toimii, mutta feisbuukkiin tulee pikapäivityksiä mitä taas blogilistalla taikka blogissa ei näy. :)

    VastaaPoista
  8. loistavaa että olet facebookissa! ihmiset ei tosin yhtä hanakasti taida kommentoida sinne (en minäkään nyt näköjään x( ) :)

    VastaaPoista
  9. Kiva kun olet fb:ssa.
    Minulla allergiaoireita on pahentanut esim. purjo ja paprika. Olen sitten vältellyt niitä sen aikaa kun koivut, lepät ynnä muut kukkivat ja on se auttanutkin.
    Parempaa oloa huomiselle :)
    -e-

    VastaaPoista
  10. Mun pojalla on ilmeisesti koivuallergiaa ja omena aiheuttaa ihan samanlaiset oireet!

    VastaaPoista
  11. Moi Pipsa :) Kiva kun päivität lähes joka päivä, vaikka ei olisi mitään erityistä asiaakaan. Inhoan sitä kun jotkut bloggaajat kirjoittavat vain kerran viikossa tai jopa harvemmin. Sarjisbloggaajilla tämän ymmärtää, piirusteluun menee kai enemmän aikaa.

    VastaaPoista
  12. Hui kuulostaa karmasevalta toi sun allergiakohtaus. Mulle kävi kerran niin, että olin erään herrasmiehen (ennen tuota omani tapaamista) kanssa juonut illalla pullon viiniä ja aamulla kun herättiin oli toinen silmäni turvonnut melkeen umpeen. Oli siinä sitten ihmetteleminen kun näytin ihan hirveältä tilanteessa jossai ois pitänyt olla hehkeimmillään! Noh, sille onneksi sitten naureksittiin vaan yhdessä :D.

    Ja kiva kun oon feisbuukissa!

    VastaaPoista
  13. Hei Pipsa!

    Oletko muuten syntyperäinen porilainen? Ajattelin vain kun välillä kirjoituksissasi käytät sellaisia ilmaisuja/sanoja, joita Porin murteessa ei käytetä.

    Terveisin syntyperäinen porilainen, nykyään kylläkin pääkaupunkiseutulainen.

    VastaaPoista
  14. Victoria,
    Kyllä sinnekin on porukka kommentoinut. Ja rohkeesti vaan sinne kommentoimaan, kun on siellä jotain sellaista, mitä ei täällä blogin puolella ole. :)

    -e-,
    Kiitoksia, olo on jo paljon parempi. Kurkku hieman kipeähkö ja silmät jotenkin omituiset (ei vuoda, ei kirvele mut se tunne on outo) mut eikähän tää tästä. :)

    Anonyymi,
    Mulla ei oo omenasta tullut ikinä mitään, voisin syödä vaikka kuinka paljon mutten syö ;) Toivottavasti poikasi allergiat on helpottamaan.

    Anonyymi2,
    No joka päivä sitä tulee kirjoitettua päivästäni - eli melkosen tylsää luettavaa mutta kun on tälle tielle jäänyt.. Ja vaikka mie harvemmin kirjoittaisin, niin ei kuitenkaan niin vähäisesti kuin kerran viikossa.

    Anselmi,
    Se oli kyl vähän pelottava. Varsinkin kun ei oo aiemmin tommosia ollu. Mut luultavasti jotain allergiaoiretta koska silmätkin tuntuu jotenkin omituisilta.

    Anonyymi3,
    Oon mie ihan syntyperäinen porilainen. :) Ja käytän tekstissä varmaan aika vapaata tyyliä, et voi olla mitä vaan sekasin. ;) Etten mie nyt ihan porin murteella kuiteskaa kirjota. :)

    VastaaPoista
  15. Puhutaanko Porissakin mie ja sie, kuten täällä Etelä-Karjalassa?

    VastaaPoista
  16. Anonyymi,
    Ei, se on ihan mulle jääny tapa puhua mie ja sie tyylillä. Tosin mun isäni puhuu noin.

    VastaaPoista
  17. Minä en sano tätä todellakaan nyt ilkeydellä: silloin kun olin sairaalloisen lihava, tulin allergiseksi jopa sääskenpistoille kesäisin! Minulle tuli järkyttävän isoja paukamia ihoon, jouduin syömään kortisonia ja antihistamiinia, ja välillä minulle nousi jopa kuume allergiaoireitten vuoksi. Nyt liki 60kg laihempana oireet ovat poissa, sääskien pistoista tulee pikku paukamia, niinkuin kenelle tahansa, ja muutoin allergiat ovat poissa. Vaikea/sairaalloinen lihavuus aiheuttaa joillekin tulehduksellisen tilan elimistössä, joka voi pahentaa normaaliolosuhteissa mitättömät jututkin ihan suhteettomiin mittakaavoihin terveyden suhteen :/ Eli siis äkillinen allergisoituminen voi johtua myös ylipainosta, ikävä kyllä!

    VastaaPoista
  18. Anonyymi,
    No mun allergiakohtauksellani tuskin oli mitään tekemistä sääskienpistoille. Eikä mulla mitään isoja paukamia itikanpuremisista tule, normaalit punotukset.

    VastaaPoista