17.6.2012

Positiivisuuspäivä - Rakasta itseäsi


Nyt on tullut vastaan monena päivänä sellaisia, kun ihmiset vaan haukkuu ja inhoaa itseään. Aina on joku kohta taikka asia, mistä ei tykätä. Pistää oikein suruttamaan kun tuossa bussissa kuulin yhtenä päivänä miten eräs nätti ja hoikka tyttö valitti ystävälleen, että hän on ruma ja läski. Normaalipaino ei ole läski, vaikka kuinka mediassa hehkutetaankin noita nollakokoisia malleja mutta hei, ne on malleja joilla geeneissä se miksi ovat sennäköisiä kuin ovat. Se että lehden sivuilla oleva malli on tuollainen, ei tarkoita että sinun kuuluisi olla samanlainen. Ja se, ettet nyt satu olemaan 45kilonen ja 180cm pitkä kaunis malli, ei tarkoita että olisit rumempi taikka läskimpi. Ei, sä oot just semmonen kun oot ja se on kaunista! PIENI ylipaino ei ole pahasta (jossainhan on ollut tutkimuksia, että vähän leveemmät reidet (vai oliks se peppu) on itseasiassa terveellisempi asia) mutta siis tosiaankin vain se PIENI ylipaino ei ole pahasta. Älkää missään nimessä lihottako itseänne näin lihavaksi kuin itse olen. Vaikka mulla on asiat ylipainosta huolimatta aivan loistavat, ei tarkoita et kaikilla olisi. Paha ylipaino tuo mukanaan isot ongelmat. Helposti se tulee ja sitkeesti pysyy.

Mut nyt me vedetäänkin kaikki päälaelleen eli kerrotaan vaan positiivisia asioita itsestään ja otetaan askel lähemmäs itsensä rakastamista.

Elikkä kertokaas mulle tohon kommenttiboxiin YKSI asia mistä tykkäät itsessäsi.

Mä tykkään mun hiuksistani, tykkään kun ne on tommoset luonnonkiharat (vaikka se välillä ärsyttääkin) tykkään kun ne on niin vahvat ja hyvinvoivat.

PipSa lähettää kaikille lentosuukkoja, ku ootte
niin ihania mussukoita kaikki <3

41 kommenttia:

  1. Mä tykkään kans omista hiuksistani. Ne on luonnostaan tosi kiiltävät ja koska käsittelen niitä hellavaraisesti niin ne on myös hyväkuntoiset.

    Lisäks oon kuullu paljon kehuja silmistäni. Vaikka en itse näe mitä nättiä niissä on, niin uskonhan minä kun sitä niin usein kuulee :)

    VastaaPoista
  2. Mä tykkään itsestäni siitä, että olen niin sosiaalinen. Osaan keskustella ihmisten kanssa. Ainakin luulen, että toista kiinnostavasta asiasta ja olen hyvä kuuntelemaan.

    VastaaPoista
  3. Tykkään itsessäni periksi antamattomasta luonteestani, ja nätistä hymystäni. :)

    Oletko muuten katsonut tuota mtv3 kanavalla esitettävää suurin pudottaja ohjelmaa? se antaa hyvän kuvan siittä miten epä toivoisia ihmiset ovat, ja ovat valmiita tekemään jotain edes liika painonsa eteen. Vaikka formaatti on vähän ankea siinä, on se katsomisen arvoista..

    T: perhonen

    VastaaPoista
  4. Pakko nyt vähän kommentoida postaustasi, pisti nimittäin aika pahasti silmään toi "ne on malleja joilla geeneissä se miksi ovat sennäköisiä kuin ovat."

    Millä tavalla sä ajattelet että geenit painoon vaikuttaisi? Okei joo jotkut ovat urheilullisempia, jotkut laiskempia, jotkut perjoja ruualle ja jotkut nirsoja. Luonne vaikuttaa siis ihmisen painoon joka on osakseen perityvää, mutta esim aineenvaihdunta on ihan tutkitusti kaikilla ihmisillä lähes sama. Siinä on toki eroja mutta ei niin paljoa että se selittäisi sen miksi jotkut ovat todella lihavia ja jotkut ei.

    Eli kyllä nämä mallit ovat hoikkia suurimmaksi osaksi vaan siksi, että pitävät ruokavalioistaan kiinni eivätkä sorru syömään roskaruokaa ja makeeta. Lisäksi toki on harrastettava liikuntaa jotta kroppa pysyy kiinteenä.

    On siis turha väittää että hoikat ovat hoikkia geenien takia.

    VastaaPoista
  5. Perhonen,
    Oon joskus katsonut, en enää.

    Anonyymi2,
    No jossain dokementissa joskus puhuttiin tuosta malli-ihmisten geeneistä. En muista kyllä mitä kaikkea siinä puhuttiin, muuten kuin että geenit vaikuttivat jotenkin näihin. Ku ainahan tommosella kauniilla mallilla mainostetaan jotain laihdutusvalmisteitakin ja siinä ohjelmassa sanottiin, että se on lumetta mitä kuluttajille syötetään, koska eihän sellaisen mallin oo tarvinnu niitä valmisteita ottaa ku ovat jo valmiiks semmosia hoikkia. Ja siinä oli se geeniviittaus.

    Ja kyllähän muuten aineenvaihdunnassa on ihmisillä eroavaisuuksia. Ei tartte kovin kauas mun kattoo, kun isäntä on jo semmonen jolla on todella vilkas aineenvaihdunta ja se ei lihoa vaikka vetelee enemmän sapuskaa ku minä. Ja se ollaan joskus ihan kahdestaan seurattukin. No toki hän on juu mies, mutta sillä kalorimäärällä ois perusmiehen pitänyt lihota.

    Siis eivät kaikki hoikat ole hoikkia geenien takia, mutta kyllä heillä se geenit siihen vaikuttaa et on helppo pysyä hoikkana. Siis kyllä niitäkin hoikkia on, jotka voi vetää mitä vaan lihoamatta. Mutta myöskin niitä, jotka joutuvat tekemään hoikkuutensa eteen paljon.

    Ihmisiä kun on maailmassa niin paljon eikä meistä kukaan oo samasta muotista tehtyjä.

    VastaaPoista
  6. Mulla on kivat pitkät luonnonkiharat hiukset, joista kuulekin usein kehuja. Samoin mulla on kivat siniset silmät :)

    VastaaPoista
  7. Mulla on kivan erikoisen väriset silmät, sellaiset kelta-ruskeat :)

    Olispa kaikilla yhtä hyvä asenne kuin sulla Pipsa! Helpottaisi monen elämää :)

    VastaaPoista
  8. Mulle on lihavuuteen erikoistunut lääkäri sanonut, ja myös ravitsemusterapeutti että kyllä vain geenit vaikuttavat painoon. Kuinka, en muista, mutta että on pystytty erottamaan jokin geenin osa-alue tms. joka vaikuttaa juurikin metabolismiin.. Ja sukuja tutkittaessa tuon voi nähdä tosi hyvin.. Toiset laihtuu helpommalla kun toiset, toiset lihoo helpommin kun toiset. Mulla on hyvin henk.koht kokemusta siitä, kuinka mun siskoni, joka on hitusen lyhyempi kuin minä syö kaksin kertaisen määrän kaloreita kun minä päivässä ja ajelee autolla sinne tänne.. ei liho kun tiettyyn pisteeseen ja sitten paino stoppaa siihen, eli miten eli. Mutta se siitä.. tästä asiasta tuskin on meidän keltanokkien on turha alkaa kiistelemään, itse ainakin pesen käteni tästä ja pysyn omassa tietoudessani oman kokemukseni nimeen. Ja tällä en puolustele nyt lihavuutta tai edes yritä väittää, ett se olisi kelleen terveydeksi, mutta tälläistä elämä on. Mikä on toisille helppoa, on toisille vaikeaa.

    Toki faktaa on mallien kohdalla, että pirumoinen dieetti päällä ja liikuntaa - harva ihminen on luonnollisista perusteistaan huolimatta niin hoikka kuin monet supermallit (tavan mallithan eivät ole niin hurjan hurjan hoikkia vrt. kuvastomallit vs. näytösmallit).

    Mistä mä pidän itsessäni? Voi plaah.. juuri tänään en oikein mistään,mutta.. mun huulet on kai ihan jees :) Muiden kehuja ei tässä kohtaa lasketa, kun kysymys on mun mielipiteestä :D

    VastaaPoista
  9. En osannut päättää keskitynkö vastauksessa luonteese vai ulkonäköön siispä:

    Ulkonäössäni pidän silmistäni, jotka ovat isot nätit ja lempeät. Näillä sa atosi hyvää spaniel-ilmettä aikaiseksi.

    Luonteessani eniten pidän erittäin positiivisesta elämänasenteestani. Pari tyyppiä on mulle sanonutkin, että olen positiivisin ihminen, mitä ne tieteää :D. Se helpottaa kummasti elämää kun ei mee otsa kurtussa joka paikkaan :)!

    Tää oli piia ihana postaus. Hyvä välillä miettiä mistä itsessä pitää, niin muistuu mieleen, kuinka ihana sitä onkaan :D hihi.

    VastaaPoista
  10. Tuossa kun mainitsit että isäntäsi syö enemmän kuin sinä niin haluaisin huomauttaa että isäntäsi käy muistaakseni salilla? Lihastreeni kuluttaa paljon ja vaatii proteiinia. Eihän siinä liho sitten vaikka painoa tuleekin, mut lihakset painavat enemmän kuin läski.
    -Mallory

    VastaaPoista
  11. Voi miten ihanasti viestejä. :)

    Sanja,
    Kui mulle tulee kelta-ruskeista silmistä mieleen Twilight Jacob (sillähän oli susihahmossa sellaiset?) Todella nätit!

    Wee,
    Joo, siis parempi kai munkin on pestä käteni tästä geeniasiasta sun muusta, kunnen ees muista kunnolla koko jutusta. Mut kyllä ne geenitkin vaikuttaa. Ja kyllä, malleilla on tiukka dieetti ja treeni aina melkein päällä mutta myös geenit vaikuttaa tähän. :)

    Anselmi,
    Spanielisimmut. <3

    Mallory,
    Jooo, siis tietenkin näin mutta tää oli ennen ennenku toi isäntä kävi misää salilla. Se oli sitä aikaa ku isäntä paino 70kg ja veteli kakenlaisia leivonnaisia ja roskaruokaa napaan eikä MITÄÄN lihoamista. Nyt se on eri kun juo noita proteiinijuomia josta saa yhdestä n. 1500kcal mut siltikin on lihoaminen vaikeaa. Ku se ottaa tuon juoman kaksi kertaa päivässä JOKA päivä. Ja hyvä ku 100g näyttää vaaka plussaa. Epäreilua, määki haluun tommosen! :) Mutta aivan, mieshän ei LIHOA vaan LIHAS KASVAA ja on muuten herkullisen näkästä ;) ;)

    VastaaPoista
  12. Mitä minussa on kaunista ja hyvää? No, ylipainosta (n.35 kg) huolimatta minulla on kauniit sääret ja reidet ja pieni peffa.

    VastaaPoista
  13. Nyt on päivä, jolloin en tykkää itsestäni mistään kohtaa. Silmistäni olen tykännyt joskus mutta nyt niihinkin on tullut ns variksen jalkoja ympärille, niin enpä tykkää enää edes niistä =( Luonnekkin on kieron mukaan tuulella käyvä =D Sulla on kuitenkin hyvä kuva tuossa taas!
    -AaP

    VastaaPoista
  14. Mä tykkään kans hiuksistani ja positiivinen elämänasenne on toinen hyvä juttu :)

    -Tellu

    VastaaPoista
  15. Kyllähän se vartalonmalli on geeneissä. Katsoo vaikka jonkun nettikaupan malleja, niin pituus vaihtelee 168 sentistä 180 senttiin - ja kaikilla on asusta koko 8 (brittikoko). Joten kapeita ovat, vaikka pituutta olisi enemmänkin.

    Pipsa olet ihanan positiivinen!

    VastaaPoista
  16. Ihana postaus!
    Ihan pakko (anteeksi vaan) mainita sekin että ne mallit on usein tosi nuoria. Reippaasti alle kakskymppisiä. Mallimammat opettaa tyttösille konstin jos toisenkin, kuinka pysyä laihana jne. Liekö ne aina niin tervellisiä keinoja..
    Ja kaikkia mallikuvia käsitellään kuvien editointivaiheessa. Esim käsivarsien ja reisien "paksuutta" supistetaan kuvankäsittelytekniikalla.
    Niin ja ne geenit; tyttäreni ystävä on jotain 175 cm pitkä, vetää päivät pitkät limpparia, munkkeja ja sipsejä, elelee kaikin tavoin epäterveellisesti ja painaa alle 60 kg.
    Mutta: tarkoitus oli sanoa että kyllä osuit oikeaan siinä kuinka ihan sopusuhtaiset naiset ja varsinkin tytöt suotta tuskittelevat ulkonäköään. Ollaan kilttejä itsellemme!
    Jotain hyvää meikäläisessä on kuulemma hymy ;-)
    -e-

    VastaaPoista
  17. mikä ihana paita sulla päällä?

    VastaaPoista
  18. Anonyymi,
    Voi, kauniit sääret on ihana asia. :)

    AaP,
    Hei, kyllä sun nyt on ihan pakko itestäs yks hyvä asia sanoa. IHa pakko kuule!! :)

    Tellu,
    Hiustyksäri kans! :) :)

    Anonyymi2,
    Kiitoksia, yritän olla mutta on mullakin huonoja päiviä.

    -e-,
    Niin, sitä ei tiedetä millaisia poppaskonsteja ne mallimammat sannoo et miten saa painoa pois. Kertois mullekki. Jos ovat terveellisiä neuvoja.

    Siis tuota nimenomaan, et sopusuhtaset naiset ja tytöt ihan turhaan tuskailevat ulkonäöstään. Ja mua oikee surettaa, ku moni nuori kuvittelee et niiden pitäs olla samanlaisia ku joidenkin lehtien mallit. Nollakokoisia! No ei tartte!

    Oi, hymy on muuten ihana. Mun miehelläni on niin vallottava hymy ku se hymyilee oikee kunnolla. :)

    Anonyymi3,
    Se on tämä: http://varikaspipsa.blogspot.fi/2012/04/vaate-esittelyssa-punainen-toppitunika.html

    VastaaPoista
  19. Susta sais kaikki ottaa oppia. Olet itsevarma sellaisena kuin oot. Olet kaunis!

    VastaaPoista
  20. Anonyymi,
    No asenteesta ehkä voisivatkin ottaa ja noin, mutta suosittelen etteivät lihota itseään näin muodottomaksi. ;)

    VastaaPoista
  21. Ihana Pipsa :)<3

    VastaaPoista
  22. Kun ite mallihommia harrastin näytöksissä syötiin pieni lautasellinen fetasalaattia ja kivennäisvettä kerran päivässä.. et siitä voi päätellä ainakin ruokavalion :)
    Mulle ei poppakonsteja neuvottu paitsi oksentamisen ruuan jälkeen, onneksi en sitä neuvoa noudattanut..

    -Mallory

    VastaaPoista
  23. Eiköhän suurin osa lehdissä olevista mallikuvista ole photoshopattuja? Ensimmäistä kertaa muuten luen Pipsa sun kirjoittavan jotakin negatiivista omasta ylipainostasi.

    VastaaPoista
  24. Mä tykkään mun silmistä, kun ne on aika isot ja kirkkaat ja pitkien, tummien ripsien kehystämät. :) Kaverit on kateellisia mun silmistä, ja nykyään itsekin rakastan niitä ja olen niistä ylpeä!

    VastaaPoista
  25. Linnea,
    Niin ootkin! :)

    Anonyymi,
    Eipäs ku ite oot! :)

    Mallory,
    Ai sä oot ollu mallina. Mielenkiintoista! :) Mut eipä tuo ruokavalio kovin terveellinen ollut, määrällisesti ajatellen siis. Salaatti ja kivennäisvesi ei siis ole epäterveellinen, mutta määrää sais olla enemmän kyllä. :)

    Anonyymi2,
    Joo, siis monia mallikuvia photoshopataan ihan törkeesti. Ryppyjä piilotetaan ja käsivarsia ohennetaan jopa niinkin paljon, et ne vallan katoaa. :)

    Hmmm... no en minä ylipainooni negatiivisesti suhtaudu mutta koetan sanoa vaan ettei kukaan muu päästäisi itseään lihoamaan näin isoksi. Ihan terveydellisistä syistä. :)

    Anonyymi3,
    Silmät on sielun peili. :)

    VastaaPoista
  26. Kyllä sillä salaatilla elää sen päivän ja seuraavana päivänä syö normiruuan..

    Joo, olin nuorempana, nyt 6kg isompana ja vauva mahassa <3

    -Mallory

    VastaaPoista
  27. Mallory,
    Vauvamasu! Millos LA?

    VastaaPoista
  28. Marraskuussa :)
    Ei se kovin paljon viel kasvanut niin voi yhä käyttää osan vanhoista vaatteista..

    -Mallory

    VastaaPoista
  29. Mallory,
    onneks olkoo vaavelista! :))

    VastaaPoista
  30. Rakastan ylikaiken mun hiuksia!! Ne on ruskeat, pitkät, paksut, kesäisin auringossa niihin tulee vaaleita raitoja ja auringossa ne kiiltävät kuparin värisinä <3 Luv u!!!

    VastaaPoista
  31. Voi oot ihana! Oon aina sillon tällön satunnaisesti näitä sun postauksia lukenu ja susta sais moni ihminen ottaa mallia!

    (ja vastaan tohon, että pidän omista sosiaalisista taidoista ja osaan hyväksyä kaikki ihmiset ;) )

    VastaaPoista
  32. tykkään siitä että koitan huomaamattani välttää riitoja, mun isoista silmistä ja lyhyydestä. tykkään myös filosofisuudestani, oudoista kiinnostuksenkohteistani sekä nimettömistäni ja pikkurilleistäni. oho näitähän tulee! oon myös hyvä taktikoimaan ja selvittämään asioita. mulla on hyvä kielipää.

    VastaaPoista
  33. Ihanaa ku ootte löytäneet itsestänne noita asioita. :) <3

    VastaaPoista
  34. Ei se niin ole että paksut reidet tai takapuoli olisi terveellinen juttu. On kyse siitä, että kun ihminen lihoo, jos hän on taipuvainen keräämään ylimääräistä rasvaa kehoonsa vatsan seudulle, eli sisäelimien ympärille, on se terveydelle paljon haitallisempaa kuin lantion seudulle, peppuun ja reisiin kerääntyvä rasva.

    Hoikkuus on aina terveellisempää kuin ylipaino, kerääntyi rasva sitten minne kohtaan kehossa hyvänsä.

    VastaaPoista
  35. Anonyymi,
    Niin, normaalipaino on aina ylipainoa terveellisempää mutta tuosta paksutreidet/takapuoli jutusta luin tosiaan lehdestä, että joku tutkimus oli asiaan tehty. Tosin tiedä sitten mikä on tutkimuksen laatu loppujenlopuksi. Mutta pienestä ylipainosta (tyyliin +2kg) ei tartte repiä pelihousujaan ja angstata. :) :)

    VastaaPoista
  36. Kuten yritin sanoa, se tosiaan on niin että mieluummin se rasva sinne lantiolle kuin vatsaan eli tärkeiden elinten ympärille. Mukavaa kesän jatkoa! :)

    VastaaPoista
  37. Törmäsin blogiisi ja olen tätä nyt vähän lueskellut.
    En halua ilkeillä, mutta ihmettelen, etkö edes halua laihtua? Onko sinulla joku sairaus, joka estää laihtumisen? Toisaalla sanot, ettei paksut käsivarret haittaa, toisaalla esittelet muffineja ja lakuja, tässä postauksessa kuitenkin tuot ilmi tiedostavasi merkittävän ylipainon vaarat.
    En ole lukenut blogiasi alusta, joten en tiedä oletko käynyt aihetta läpi jossain postauksessasi.

    Itse olen 168 cm pitkä ja pukeuden kokoon 48 ja olen huolissani terveydestäni ja yritän laihduttaa. Tämän vuoden aikana olen laihtunutkin yli 10 kg. Ehkä siksi, kun aihe on itselle niin ajankohtainen, ihmettelen eikö "kaikki muutkin" ylipainoiset halua tehdä asialle jotain.

    Tsemppiä ja hyvää jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
  38. Anonyymi,
    Näinhän se on. Mutta miekin puhuin reisistä ja pepusta eikä siellä tietääkseni ole tärkeitä elimiä? Paitsi nyt verisuonia tietenkin. :)

    Anonyymi2,
    Miksi kaikki olettavat, että kun en laihtumisesta täällä puhu, etten sitä tekisi? Tää on jotenkin hassu yhtälö. Mulla kun on elopainoa paljon, ei kaikki laihtumiset näy.

    Siis mikä on jäänyt ymmärtämättä nyt? Siis ei minua haittaa mun paksut allit ja muffinit söi mies ja mistä ihmeen lakuista puhut? Kyllä mä siltikin tiedostan ylipainon vaarat ja sanonkin siitä joskus, että ei kannata lihottaa itteensä meikäläisen muotoseksi, ku helpolla ne kilot tulee mut saamarin sitkeesti kyl pysyy.

    Blogini EI ole painoa, laihdutusta yms. aiheisiin liittyvään keskittynyt. Eli näistä puhun kommenttiboxissa vaikka pitäisi ottaa se asenne taas, etten puhu MITÄÄN koko aiheeseen koska tää blogi ei käsittele niitä.

    VastaaPoista
  39. Ihana blogi, susta oikeen huokuu se elämilo ! :)

    VastaaPoista