6.7.2012

Älä kuvittele, että ikäviä asioita ei osuisi sinun kohdallesi, mutta päätä, että mitä tahansa tapahtuukin, sinä selviät siitä! (Tuntematon)

Maisemaa Porin Sillalta, '11
Eilinen olikin aikamoinen päivä, kaikin tavoin! Ja tänään olenkin sitten ihan uuvahtanut tuosta kaikesta mitä eilen tapahtuikin. Mutta ei siitä sen enempää, nyt haistellaan taas uusia tuulia! Varsinkin kunnen oikeastaan voi muuta sanoa, kun että pliiis antakaa sen mieheni jo olla - hän ei liity blogini tekoon millään tavalla ja jos kovin on porukka niin uteliasta, ni näkyy ja kuuluuhan se tuolla yhdellä videollakin. Eikö se jo riittäisi teille tiedonhaluisille? Ja asiaan voisi sanoa että CASE CLOSED! Että mussuttakaa ja kuvailkaa mua vaan, mä oon ah niin ihana kerta ;)

Lainasin kirjastosta muutamat Merja Jalon kirjat. Huomasin nimittäin ihan sattumalta, että Nea -sarja on saanut uuden kirjan! Mä niin luulein että tuo sarja loppui sillon vuoden 2000 alussa. Mut nyt se sitten vissii jatkuukin taas. No ihan kiva, tykkäsin tuosta Nea -sarjasta kun siihen pystyi sillon nuorempana samaistumaan (pullea rillipää nääs) Vielä en noita kirjoja ole käynyt hakemassa, mutta siellä ne kyllä odottelisi. Katsotaan jos käydään ennenku kirjasto sulkeutuu, ni hakemassa ne kirjat mulle. Saan viikonloppulukemista! (okei, mulla menee tunti aina per kirja, ni sehän on yks ehtoo ja ne on luettu!)

Jazz-katuakin on nyt alettu laittamaan kuntoon, sillä viikon kuluttuahan se taas alkaa. Sinne siis käy matkani ensi viikon perjantaina. :) Pitää ehdottomasti käydä ostamassa taas isot kasat niitä metrilakuja, vaikka parempiin suihinhan ne katoaa. Se oli vuosi sitten, kun näin Anselmin ekaa kertaa ikinä vaikka monia vuosia oltiinkin jo tunnettu. :) Ja tuosta meidän viikonlopusta voitkin lukaista täältä.

Mutta nyt hetkeksi raapustelemaan kirjeitä ja siistimään asuntoa (niinku tää ny niin sekaseks ois päivässä ehtinyt tulemaan) ennenkuin tuo äitee tulloo kyläilemään. Olen aina kauhean hermostunut kun äitee tulee käymään, kun se on semmonen pölyhaukka - vaikka olisin tunti sitten siivonnut kodin putipuhtaaksi (niin että oikein kiiltää) niin silti se löytää JOTAIN valitettavaa. Onks tää vaa mun äiteeni vai onks muitten äiteet samanlaisia?

Ai niin, mä varmaankin hiljenen viikonlopun ajaksi täältä blogin puolelta. Pieniä pikapäivityksiä teen silti varmaan tuonne Facebookin puolelle, jos jotain kiinnostaa tietää pienimpiäkin kuulumisiani. :) Ja sunnuntaina sitten ihastellaan (toivon mukaan ainakin) ukonilmaa ellei sitten tuo typerä meri mene sekottamaan pilviä.

24 kommenttia:

  1. Meidän äiti on kuulemma oman äitinsä kautta oppinut olemaa kommentoimatta meidän kotiasioita tai lasten kasvatukseen liittyviä juttuja. On aikansa saanut niin paljon itse kuulla, että ymmärtää pitää suunsa kiinni.
    Jazzit tosiaan alkaa ja eikös se Suomi Areenakin ala. Saadaa Poriin vähään elämää ja muitakin julkkiksia kuin Pipsa ;o)
    Ukkosia odottelen myös, tulis kunnon jytinät ja sateet vaan!

    VastaaPoista
  2. Sori kirjoitusvirheet, yhdellä kädellä kun kirjoittaa, niin tulee virheitä. Piti vielä sanoa, että pakko rantautua uimaan viimeistään huomenna. Käyttekö yyterissä uimassa vai missä? Me mennän yleensä Uniluotoon Kallon rantaa, ei tarvitse niin paljoa hiekassa talsia =D

    VastaaPoista
  3. Sanna,
    Hmmm... mistähän mun äitee on sit ton oppinu? Oon sille siitä sanonutkin, että on tylyä etsiä pienen pientä virhettä. Siksi kai stressaankin aina ku tiedän et vieras tulee, ni paikan on oltava siisti.

    Juu, Jazzit ja Suomi Areena, sinne taas katsomaan huumekoiranäytöstä! :) Olin viime vuonnakin ja tykkäsin! Nii juu, saadaan muita julkkiksia ni ne mennöö sit niiden perässä eikä mun. ;) Tai siis enhän mää sitä pidä pahana jos joku mun perässä menee ja ottaa kuvia tai tulee juttelemaan, en mää silleen mut toi mies vois jättää rauhaan.

    Toivottavasti tulis kunnon jytinät. Ainakin se semmosta lupailee. Mut yleensä aina Poriin saapuessaan ni ei tuu mitään. :( Meri kattos sekottaa pois. :( Ihana tyhmä meri. ;)

    Yyterissä me useimmiten ollaan käyty, mut mie oon sit töiden jälkeen käyny siellä Kallossa kans uimassa. :) Nyt en tiedä, pitäskö kokeilla sitä Reposaaren uimarantaa?

    VastaaPoista
  4. Metrilakut on huijausta! :) Mittasin kerran ja ne on vaan 60cm pitkiä, heh.

    VastaaPoista
  5. Merja,
    Joo, ihan totta!!!! Mie en oo mitannu mut oon silmämääräsesti kattonu et ei se kyl metriä oo. Mut eiks joskus oo ollu juttua, ettei saisi sanoa metrilakuksi kun se ei oo totta. Puolimetrilaku ;)

    VastaaPoista
  6. Oon kyllä sitä mieltä, että raumalaisilta teineiltä pitäis kieltää netti että jättäisivät sut rauhaan :D

    Anyway Jazzit... Pääsee taas Poriin <3 Pori on kyllä ihana kaupunki, tosin Porin maaseutu on vielä ihanampaa. Hassua, että vaikka en oo ite kotoisin Porista niin silti on jatkuvasti ikävä Poriin, ja sinnehän me muutaman sisällä muutetaankin :D

    VastaaPoista
  7. Sammakkotyttö,
    No mää en tiedä mistä päin nuo jotkut häiriköt on ja ovatko edes teinejä.

    Ohan tää Pori ihan kiva, mut jotenkin mie halajan Tampereelle. ;)
    Oottekos jo kattoneet mihin tänne sit haluutte muuttaa kun muutatte?

    VastaaPoista
  8. Täällä ainakin yks raumalainen, jonka mielestä sun blogi on yks parhaimmista! =)

    Hyvää kesän jatkoa ja törmäillään vaikka Jatseilla ;).

    VastaaPoista
  9. Anonyymi,
    Hih ;)

    Pitäskö pistää pystyyn, että "Tapaa Pipsa Jazzeilla" ;)

    VastaaPoista
  10. Minä en ainakaan välitä pätkääkään, missä kunnossa on huusholli äidin tullessa käymään. Kuinka usein äitisi käy teillä?

    VastaaPoista
  11. Miks sä välität äitisi vahtaamisesta? Sano sille ihan suoraan että se on sun kotis ja sä elät siellä justii niinku haluut, olipa pölyä tai ei!

    VastaaPoista
  12. Videoissa sulla on blenderi. Voitko tehdä videon tai postauksen, jossa kerrot esim. eri smoothiereseptejä, tai mitä sillä nyt teetkin! :)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi,
    Mua jostain syystä se vaan vaivaa. Tosin nyt meni mukavasti, ei sanonu sanaakaan. Eikä käy todellakaan usein. :)

    Anonyymi2,
    No ku pystyski kääntää vaa OFF asentoon nappulan "en välitä mitä äiti sanoo". Oiski meissä ihmisissä semmonen. Ois käyttöö! ;)

    Anonyymi3,
    Jeps, voisihan sitä tehdä videon ja postatuksen jostain. Ei mulla moniakaan smoothiereseptehä oo mut pari ihan hyvää.

    VastaaPoista
  14. Mä oon antanut äidille shokkihoitoa kämpän siivoamisen suhteen. Pari kertaa oon tahallaan kerännyt kämppään sotkua ennen kyläilyä :D Nykyään se on vain tyytyväinen kun kämppä on niinkin siisti kuin on.
    Ja mitä metrilakuihin tulee, niin oon kerran ulkomailla nähnyt torimyynnissä sellaista metrilakua joka oli sellaisella kelalla kuin puutarhaletku ja siitä sai sitten sanoa että montako tuumaa laitetaan. Se oli kai sitten todellista "metrilakua".

    VastaaPoista
  15. Äidin vierailut, siis huh, onneksi se ei enää edes käy mun kämpässä vaan nähdään jossain muualla :D Ollaan saatu monta riitaa aikaiseksi siitä, kuinka kamala mun asunto on, siis ihan naurettavaa vääntöä tuollasesta asiasta. Että joo, sanoisin, että äidit on usein vähän hermostuttavia vieraita :) Hyvää kesää Pipsa!

    VastaaPoista
  16. Hullua että siitäkin on jo vuosi kun tavattiin Porissa :)!!

    VastaaPoista
  17. Napsu,
    Pitäs vissii itekki antaa shokkihoitoa. :) Varsinkin kun ei tää meidän koti oo oikeesti mitenkään sikolätti niinku eräät meinaa. Kai se on sit vaa jääny äidille päälle, kun siskoni on taas semmonen et se ei siivoo ni sen koti on sikolätti, ni sillo ymmärrän kyl mut en sillo ku puhutaan mun kodistani. Hei, tolleenhan noiden pitäs myydä tota metrilakua "montaks metrii laitetaa" ;)

    Anonyymi,
    No harvemmin onneks toi äitee täällä käy mut ärsyttää vaa ne sen kummituspölyt, mitä se aina näkee ku tänne astuu. Mut kyllä, sota saadaan täälläki aikaseksi monestakin eri asiasta, mut ollaan onneks pystytty olemaan nyt kun tiedostettu mitkä asiat menee meillä niin eriin et pysytellään niistä kaukana.

    Anselmi,
    Joo, vuosi sitten me nähtiin. :)

    VastaaPoista
  18. oletteko muuten huomanneet kuinka Pipsa aina aloittaa kertomaan jostain jutusta ja sitten lopettaa sen "mutta ei siitä sen enempää". Miksi edes aloittaa jos ei kuitenkaan aio kertoa? Tuolla hän nimenomaan haluaa spekulaatioita ja uteliaita ihmisiä. Miksei heti sanonut että miestä ei ole ja miksi kuitenkin on näyttänyt joitain kuvia miehestä ja puhuu siitä jos kukaan muu ei siitä saa mitään mainita?"
    Yhdellä foorumilla keskusteltiin tästä asiasta ja näin huhu kiersi.

    VastaaPoista
  19. Anonyymi,
    Musta vähän tuntuu että mun kaikkia sanomisia nyt spekuloidaan vaan turhan tarkasti. Ja tuolla "mutta ei siitä sen enempää" ni siinä ei ole mitään sen ihmeempää, mä vaan satun joskus päättämään lauseeni niin. Siinä ei ole mitään taka-ajatuksia taustalla, jotkut vain vääntävät asian näin. Tämänkin kirjoituksen yhteydessä kun siitä sanoin, niin se oli tarkoitettu siihen juurikin tuosta syystä kuten yllä sanoin, ettei asiaan ollut enää mitään lisättävää minun osaltani. Niin että ei siittä sen enempää! ;) ;)

    Ihan vinkiksi, ettei näitä mun kirjoituksia kannata sen suurennuslasin kanssa katsella ja pohtia tarkoitusta. ;) Tulloo muuten harmaita hiuksia. ;) ;)

    * Miksi sanoisin että miestä ei ole kun sellaine on.

    * Olenko kieltänyt miehestäni puhumisen? En tietääkseni. Olen ainoastaan reagoinut tuohon salakuvaamiseen, se on mielestäni epäkunnioittavaa käytöstä! Minä olen tehnyt valintani tulla ihanana julkkiksena valokeilaan, mutta läheiseni eivät - joten jos on pakko jotain keskustella, kuvata, arvostella, ni tehkää se musta sitten vaan (vai alkaako aiheet loppumaan?) turha siis sekaannuttaa sellaisia ihmisiä mukaan jotka eivät millään tavalla liity blogiini.

    Mieheni on kuitenkin oleellinen osa elämääni, joten tietetnkin hänestä nyt jotain tulee blogiin kirjoitettua mutta kuitenkin todella vähäisessä määrässä! Ja auta armias, jos lopettaisin sen kirjottamisen, ni kai sitten se erohuhu alkais taas liikkumaan.

    Mä voin oikeesti nyt aatella pienellä asteikolla, miltä julkkiksista tuntuu. :( Että eikö ihmisillä tosiaankaan ole parempaa tekemistä kun mun tekstien analysoiminen?

    VastaaPoista
  20. jos aloittaa jutun kirjoittamisen ja päättää sen:"mutta ei siitä sen enempää" niin kivaahan se olisi jos se juttu vietäisiin loppuun saakka eikä jätettäis aina kesken.eikä siitä mihestäkään sitten tarvitse mitään kirjoittaa jos ei halua että siitäkin keskustellaan vai onko sittenkin kyseessä vain mielikuvitusmies jota ei oikeasti ole olemassa..

    VastaaPoista
  21. Jotkut näköjään lukevat tätä blogia kuin piru raamattua.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi,
    No tuo on hyvä ehdotus, ehkä mun pitää sitten lopettaa miehestäni kaikenlainen maininta. Mut älkää sitten alottako sitä kuorolaulantaa, että olen eronnut kunnen miehestä enää puhu. *nauraa* Että päättäkäähän siis toki sitten omaltakin osaltanne tuo asia. :)

    Aika hauska mielikuvitusmies todellakin on, kun tuossa yhdellä videollakin sen kanssa keskustelen ja hän nopeasti siinä vilahtaakin. ;) ;)

    Anonyymi2,
    Ilmeisestkin ja oikein suurennuslasin kanssa. ;)

    VastaaPoista
  23. Ihan pimeitä nämä kaivelijat :(.
    Älä välitä Pipsa! Jatka samaan malliin. Tykkään blogistasi. Oli mukavaa piipahtaa kanssasi Jatseillakin kuvien muodossa kun en itse sinne tänä vuonna päässyt vaikka naapurikaupungissa asustelenkin.

    Mukavaa kesää sinulle ja miehellesi!

    VastaaPoista
  24. Anonyymi,
    En minä välitä. :) Mukavaa kuulla, että pidit jatsipiipahtamisesta kanssani. :) Ehkä ens vuonna pääset itekki? Kiitoksia, sitä samaa sinne päin!

    VastaaPoista