23.7.2012

Jos huomaat, että päivästä tulee harmaa ja sateinen - Jää sänkyyn!


Jos olisin tiennyt mitä tää päivä tuo tullessaan, olisin mieluusti vaan aamulla kääntänyt kylkeä ja nukkunu tämän päivän ylitse. Rankka työpäivä, ei nyt fyysisesti mutta henkisesti. No ei sille voi mitään, tehty mikä tehty - omasta tyhmyydestä saa kärsiä. Mutta onneks asiat pystyi järjestämään oikeille kohdille.

Edes sää ei ole ollut suosiollinen mulle. Jotenkin tuntuu, että koko universumi on suuttunu mulle. Mutta ehkä se on vain tämän hetken tunne. Ehkä se menee ohitse. Viimestään kun aurinko alkaa paistamaan.

Ja jottei valitusrintama vieläkään ole ohitse, niin valitetaan tuosta isännästäkin. Mikä siinä on, että kun märkiä pyykkejä laitetaan jo kuivuneiden päälle? Oli ihana aamusti huomata, ettei mun vastapestyt trikoolegginssit ookkaa kuivat. Joo, ei ollu ei. Oli sitten pakko vetästä ns. caprilegginssit jotka mulla kyllä ovat melkeen normipituiset legginssit, ni päälle. Vaikka olin kyllä kieltämättä todella hassunkurisen näköinen niiden kanssa, mutta kun ei ollut muitakaan sopivia legginssejä. Pitää vissii alkaa taas ite laittamaan pyykit narulle, kun tuo isäntä menee sieltä missä aita on matalin. Murr!

Jospa tänään saisin aikaiseksi yhden kirjeen, niin huomenna saan vietyä postipaten matkaan peräti neljä kirjettä. Voitteko uskoa, viikossa neljä kirjettä? Normaalisti määrä olisi lähempänä kymmentä.

Sitte oon huomannu parin tunikan kohdalla, että nauhoja on saanu kiristää. Et ehkä jotain kaventumista on tullu, mitä en kylläkään oo ite huomannu juurikaan. No tämä on vain ihana uutinen, mutta hassua miten se aina tuleekin noin salakavalasti.

Mutta nyt mun on pakko mennä hetkeksi aikaa torkkumaan, kaikki tämä saa aikaseen ikäväntuntuisen päänsäryn. :(

16 kommenttia:

  1. Voi ei, toivottavasti päivä vielä tästä paranee.

    Meilläkin mies harrasti tuota pyykkijuttua, mutta olen saanut opetettua pois siitä... 10 vuotta siinä taisi mennä.

    Kiitos muuten Porin vinkeistä, käytiin vilkaisemassa keskustaa ja ihasteltiin erityisesti Angry Birds -leikkitelinettä, sitten suunnattiin Jazzkadulle nautiskelemaan. Ihania koruja, mutta jäi harmittamaan kun niissä valokuvakoruissa ei ollut haluamaani kuvaa kuin kalvosinnapeissa. Mutta minkäs sille voi :) Ensi kerralla kun tullaan Poriin niin voisin tarttua tuohon opastustarjoukseen :)

    Nyt ajattelin piristää sadepäivää suuntaamalla kohti Raaseporin linnanraunioita.

    VastaaPoista
  2. ois kvia saada kuvaa eri legginsseillä!

    VastaaPoista
  3. Hei, oon huomannut että oot hieman kaventunut vyötäröstä, en uskaltanut kommentoida aikaisemmin, mut nyt kun otit asian puheeksi niin uskaltauduin. Hieno homma. Itsekkin oon yrittänyt vähän pudottaa painoa, ja olo on kyllä paljon parempi.

    VastaaPoista
  4. Henkinen väkivalta on joskus pahempaa kuin fyysinen. :( Haleja sinulle Pipsa! ...toivotaan, että se aurinko pian alkaisia paistamaan...

    Ja mitä pyykkeihin tulee...meillä pesen, laitan kuivumaan ja kaappeihin vain ja ainoastaan minä! :) ..juurikin nuotten miesten "hienojen oivallusten" vuoksi! :)

    VastaaPoista
  5. Heips!

    Samaa se olen minäkin katsellut...että onko se Pipsa alkanut kaventumaan :) Tuntuu vyötärö näkyvän aina vaan selvemmin ja selvemmin.

    -SV-

    VastaaPoista
  6. Linnea,
    No en tiedä paraneeko enää tää päivä mut toivotaa et huominen ois parempi. Kaipa munkin pitäs opettaa mies pois tuosta tavasta. Ai siel ei ollu kuvaa ku vaa nois napeis? Ku yleensä siel on kaikista kaikkea, et oisko sit just se kuva menny siinä missä sä oisit halunnu. Te ootte oikee lähteny kiertelee Suomea vai?

    Anonyymi,
    Ja varmaan vielä saattekin, mut en tiedä kehtaako noita legginssejä käyttää ns. kukkopituisena.

    Anonyymi2,
    Joo, vyötäröstä sen mulla aina ensiksi näkee kun laihdun. Se saattaa nappasta parikytäki senttiä pois ennenku lähtee muualta kaventaa. :) Hassu juttu! On se painonpudotus aina hyvä juttu.

    Silenze,
    Siis ei mulle mitään väkivaltaa oo tullu, ei ees henkistä semmosta. :) Mut henkisesti oli raskas päivä vaa. Meillä on semmonen systeemi, et mä pistän koneen päälle ja isäntä tyhjentää mut taidan ite alkaa tästä lähin tekee senkin kun ei kerran muuten tuu kuivia pyykkejä.

    SV,
    Kiitti. Oon huomannu ite tuosta tosta, kun muutamat tunikat alkanu olee kovin löysiä ni isäntä sit tossa joku päivä kiristi, ku niis on ne kiristysnauhat takana. Johan istu paremmin. :)

    VastaaPoista
  7. Anteeksi, mutta minusta on jotenkin hullunkurista kun puhut aina työstäsi niinkuin se olisi erityisen haastavaa työtä:/ Haasteellisuus on tietenkin suhteellista...

    VastaaPoista
  8. Anonyymi,
    Voi, siis ei se itse siivoustyö silleen haasteellista olekkaan. :) Mutta on se jollain tasolla haasteellista, mutta ei siis mitenkään isossa mittakaavassa. :) Tämä päiväkään (oletan että tuosta tekstistä meinasit) ei siis varsinaisesti työosalta ollut rankka.

    VastaaPoista
  9. No ihan mikä tahansa duuni voi olla haasteellista. Voihan sitä sattua ns. helpossakin duunissa vaikka mitä, asiakkaat olla kärttyisiä jne. Päivät ovat erilaisia.

    Muakin ärsytti eilinen vesisade, eikä tämäkään päivä paljon paremmalta vielä sään puolesta vaikuta. Tulispa se kaunis kesäsää jo, vähän pidemmäksikin aikaa.

    Tsemppiä Pipsalle ja kaikille muillekin tähän päivään! :o)

    VastaaPoista
  10. Moi Pipsa, kiva blogi, olen sitä lueskellut. Voisitko tehdä postauksen ruoasta... en tarkoita mitään laihdutusjuttua todellakaan, vaan esim. kuvaisit ruokaostoksenne, laittaisit vaikka muutamalta päivältä mitä olette syöneet ja vaikka kuvia syömistänne ruoista? Monia varmaan kiinnostaa ruoka =D

    VastaaPoista
  11. Anna Vee,
    Jep, noinnhan se on että päivät on erilaisia. :) Mua ainakin ärsyttää ku koko kesän on vaan satanut. :(

    Ninni,
    Riittääkö jos otan kuvan jääkaapin sisällöstä? Moista kun on jo pyydetty ja se on tarkoitus tehdä heti kun vähän siistin tota kaappia ku on ihan järkyttävän kuntonen.

    VastaaPoista
  12. Jos laihdutus kiinnostaa, niin kannattaa ostaa vaaka, se on pettämätön kaveri laihdutuksessa. Itsellä ainakin on hyvänä päivänä tosi laiha olo vaikka vetäisisin jalkaani xxl-koon farkut. :P

    Mutta laihduttaahan kaikkien ylipainoisten ei tarvitse, jos viihtyvät nahoissaan. Itse en viihdy ja olenkin saanut jo 7 kg pudotettua. Enää 33 kg jäljellä. :D

    VastaaPoista
  13. Minäkin teen siivoustyötä, ja kyllä siinä totisesti on omat haasteensa. Ja siivoustyötäkin on niin monenlaista.

    Nyt olen vielä reilun viikon lomalla.

    VastaaPoista
  14. Toivottavasti on jo parempi mieli. Haleja!

    VastaaPoista
  15. Huh! Mä jo luulin ties mitä! x) ...sillon kun on p-päivä, niin ei oo kyllä hääviä... =/
    Toivottavasti nyt on jo parempi mieli! :)

    VastaaPoista
  16. Anonyymi,
    No kiitoksia vinkistä, mutta kyllä se vaaka jo löytyy ja mittanauhakin! :) Itse kyllä laihdutan ihan terveyden kannalta, en niinkään oman viihtyvyyden. ;)

    Anonyymi2,
    Jep, sitä on monenlaista. Itse pidän kyseisestä työstä vaikka oon nyt lähipäivinä miettiny, et mitäköhän muuta sitä pystyisi tekemään. Et oiskohan mut tarkoitettu muuhunkin ku siivoojaksi.

    Linnea,
    On jo parempi mieli. Kiituksia. :)

    Silenze,
    Voih :) Ei mulla mikään iso hätä ole, mutta reagoin vain asioihin noin herkästi.

    VastaaPoista