28.7.2012

Ruokailuista ruokapäiväkirjoihin ja Laihdutuksesta painonpudotukseen


Tuolla on nyt kovasti toivottu jonkinlaista ruokapostausta ja voisin mä sellaisen tähän tältä viikolta laittaa kun nyt paremmin muistan mitä on tullu syötyä. :)

Muutama aiheesta kysytty kysymys:
"Kerrot, ettet pidä esim. karkeista tai makkarasta. Onko sinulla miten isot annoskoot kun kutenkin olet ylipainoinen? Syötkö säännöllisesti vai naposteletko mitä milloinkin? Oletko pastan ystävä kuten allekirjoitanut?"

No siis kyllähän mää karkeista ja makkarasta pidän eli voin niitä syödä, mutta mulla ei oo mikään tarve syödä niitä A) joka päivä taikkapa B) kauheita määriä. Isäntä kyllä vetelee tota makkaraa mutta mulla ei oo mitään makkaranhimoa. Karkit... No niistäkin vain tietyistä tykkään eli oon aika ronkeli karkkien suhteen, mikä tahansa ei kelpaa. No siis ylipainoni ei ole tullut tämän hetkisten (tai edes vuotisten) ruokailujen takia vaan siis jo nuorempana vääränlaisen ruokavalion takia. Vastahan tässä ollaan viisi vuotta opeteltu oikeanlaista tapaa ja aletaan nyt olemaan voiton päällä. En siis oo lihonnut tällä nykyisellä ruokailulla. Mulla oli 2v. paino totaalisessa pysähdyksessä, ei alas eikä ylös. Nyt olen saanut alas enkä edes mitään muutoksia ole ruokavaliooni tehnyt - en siis laihduta vaikka oon laihtunut. Niin hassulta kun sekin kuulostaa. :) Oonkin aatellu sitä siten että kun en kokoajan ajattele että laihdutan ja on pakko tehdä noin ja näin, että saan kilon viikossa pois jne jne. Siis kauheata nippelitiedon pohtimista ja jokaisen suupalan laskemista. Oon ne siis jättänyt pois ja syön sopivasti. Mikä on sopivasti, no mulle ainakin se säännölliset ruokailuajat. Ja sit toinen minkä opetellu, et pienet ruoka-annoksen ja aika usein käykin niin, että oon täynnä jo vaikka lautasella on ruokaa jäljellä vaikka siis on pienemmät ruoka-annoksetkin! Mulle opetettiin pienenä et kaikki on syötävä mitä lautaselle laitetaan joten tästä opetettelu pois on ollu se raskain mutta kyllä sen sain! Ja kyllä, olen pastan ystävä - ei siinä ole mitään väärää kunhan määrä ei ole hevosen annoksen kokoinen. ;) Napostelusta, etten koskaan ole oikeastaan napostellut - en ennen enkä nytkään. Että tuollaisilla pikkunaposteluilla silloin tällöin en ole koskaan lihonnut vaan syömällä yksinkertaisesti liikaa ja liian huonoa ruokaa. Mutta listataan tähän nyt tämän viikon syömiset, niin näette toki millaiset ne noin suurinpiirtein ovat.

Ma
7:15 (Aamupala) Kaurapuuroa, mustikkakeittoa, mustikoita, Ehrmannia
10:45 (Välipala) Litra vettä ja banaani
13:30 (Lounas) Lohisalaattia
17:00 (Välipala) Kuivattu ruisleipä
20:00 (Päivällinen) Jauhelihakeitto + ruisleipä + maito + jälkkäriksi annos jätskiä
23.30 (Iltapala) Jugurtti

Ti
7:15 (Aamupala) Kaurapuuroa, mustikkakeittoa, mustikoita, Ehrmannia
10:45 (Välipala) Litra vettä ja banaani
13:30 (Lounas) Lohisalaattia
17:00 (Välipala) Smoothie
20:00 (Päivällinen) Jauhelihakeitto + ruisleipä + maito
23.30 (Iltapala) Kuivattua ruislepää 2palaa + omena

Ke
7:15 (Aamupala) Kaurapuuroa, mansikkakeittoa, mansikoita, Ehrmannia
10:45 (Välipala) Litra vettä ja banaani
13:30 (Lounas) Lohisalaattia
17:00 (Välipala) Kuivattu ruisleipä
20:00 (Päivällinen) Jauhelihakeitto + ruisleipä + maito + jälkkärijätski
23.30 (Iltapala) Smoothie

To
7:15 (Aamupala) Kaurapuuroa, mustikkakeittoa, mustikoita, Ehrmannia
10:45 (Välipala) Litra vettä ja banaani
13:30 (Lounas) Lohisalaattia
17:00 (Välipala) Kuivattu ruisleipä
20:00 (Päivällinen) Jauhelihakeitto + ruisleipä + maito
23.30 (Iltapala) Jugurtti + neljä porkkanaa

Pe
7:15 (Aamupala) Kaurapuuroa, mustikkakeittoa, mustikoita, Ehrmannia
10:45 (Välipala) Litra vettä ja banaani
13:30 (Lounas) Lohisalaattia
17:00 (Välipala) Kuivattu ruisleipä
20:00 (Päivällinen) Pyttipannu + jälkkärijätski
23.30 (Iltapala) 2palaa ruisleipää jonka päällä pino kurkunviipaleita, 2viipaletta juustoa ja maitoa

Kellonajat ovat noin aikoja, ei siis ihan kellonlyömällä tapahdu mutta siinä lähimaastossa. Ja vastaus varmasti esitettyyn kysymykseen, kyllä - minä syön samankaltaista ruokaa päivästä toiseen mutta yleensä vain viikon ajan kunnes se vaihtuu joksikin toiseksi. Paitsi päivän kolme ekaa, ne pysyy lähes aina samoina, ainoastaan lounassalaatti vain vaihtuu että onko lohta, kanaa, tonnikalaa yms.

Ja myöskin kyllä, kyllä mä herkuttelenkin mutta osaan sen nykyään tehdä hyvissä määrin. Ja meillä herkutellaan yleensä sapuskalla, että harvemmin nykyään on noita roskaruokia, sipsejä jne. Me herkutellaan yleensä pitsalla (ittetehty tai kaupan), pitaleivillä, lettukestein, hedelmäsalaattia, itsetehtyä persikkarahkaa (tai mitä nyt vaan tykätäänkin heittää joukkoon mut yleensä toi persikka) Ja sitten joskus, mutta todella harvoin joku sipsipussi josta mun syömä määrä on 75g ja kyllä, se punnitaan keittiöpuntarilla omaan kippoonsa.

Toivoisin muuten vastaisuudessa, että jos teillä on kysyttävää liittyen ruokailuun, painoon, laihdutukseen niin osottakaa ne semmosen postatusten kommenttiboxiin missä lukee tunnisteena Ruoka+Paino+Laihdutus. Niin saadaan kaikki pysymään yhden ja saman alueen alla. Sieltä myös kaikki asiasta kiinnostuneet voivat katsoa tietoa ja kysyä jos mieltä askarruttavaa asioihin nousee.






50 kommenttia:

  1. Totta tuo että kun ei koko ajan ole laskemassa kaloreita ja vahtimassa syömisiä niin siinä laihtuu ihan huomaamatta kunhan muistaa nuo perusasiat eli säännölliset ruoka-ajat ja maltilliset annoskoot :) Itse olen laihtunut sillä myös muutamia kiloja(tosin enimmät herkut olen jättänyt myös pois).

    VastaaPoista
  2. Anonyymi,
    Näin se on. Koska stressi itsessään aiheuttaa kaikenlaisia asioita.

    VastaaPoista
  3. Eihän tuo ole ollenkaan paha määrä, mutta yhteen kiinnitin huomioni: etkö juo kuin litran vettä per päivä?

    VastaaPoista
  4. Syöt noin vähän mutta et kuitenkaan laihduta?

    VastaaPoista
  5. Hei Pipsa,olen melko uusi lukija ja ihan koukussa blogiisi.Vaan sepä ei ole ollenkaan huono asia,olet niin mukavan oloinen ihminen:).Vielä tähän ruoka ja syömis puoleen sen verran,että juotko kahvia?Itselle on suuri heikkous kahvin kanssa pullat yms.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi,
    Siis kyllähän mä juon vettä 1,5-2,5l päivän aikana. :)

    Anonyymi2,
    No syön noin ihan muutenkin ja ei, en laihduta sanan siinä merkityksessä. :)

    Anonyymi3,
    No heippa! Tervetuloa lukemaan. :) En juo kahvia, joten tuota pullaongelmaa ei ole. Enkä usko että sitä olisi muutenkaan koska en pullista välitä. Jos kahvia joisin, joisin sen varmaan ihan sellaisenaan.

    VastaaPoista
  7. Herkullisen näköisiä ruokia teillä! Tuli ihan vesi kielelle, vaikka äsken söin ;)

    -Tellu

    VastaaPoista
  8. Tellu,
    Kiitoksia vaikka murto-osahan tuossa on. :) Lohikeitto taitaa noista on kallista herkullisin. :) Ja salaatti, suussasulavaa!

    VastaaPoista
  9. Koska viimeksi sulta on katsottu veriarvot ja erityisesti siis kilpirauhasarvot? Pystytkö tarkalleen sanomaan mitkä oli lukemat? Terveyskeskuslääkärit eivät tunnista vajaatoimintaa jos arvot poikkeavat vain hieman. Jos ja kun saat jotenkin arvosi selville, niin ota ylös ja kerro meillekkin mitkä lukemat oli :)

    VastaaPoista
  10. Anonyymi,
    Mulla on viime vuonna katsottu vaikka minkälaiset testit ja niiden mukaan olen terve ku pukki. Ja ne on tehny työterveyslääkäri eikä terveyskeskuslääkäri. Joten luotan jos työterveyslääkäri sanoo, että oon terve lihava ni sillon oon semmonen. Kyllähän mää nuo lukemat saisin, mutta päätin etten jaa tänne mitään terveystietojani. Valitan.

    VastaaPoista
  11. Jahas, noh ehkä sä pyydät ne joku toinen kerta itsellesi..ihan vaan vaikka omaksi iloksesi ja mielenkiinnosta:) Se kilpirauhanen olisi omalta osaltaan voinut selittää miksi on vaikea laihtua jne. ja siihen riittää vähäisempikin heitto.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi,
    Siis kyllähän mä ne lukemat oon kuullut. :) Ja niin, niinhän se varmaan selittäisikin mutta ei nyt kuitenkaan ole omalla kohdallani syyllinen.

    VastaaPoista
  13. Hei!

    Todellakin paino tippuu kaikkein parhaiten huomaamatta, kun jättää kaiken maailman laihdutuskommervenkit pois..
    Minulle myös kahvileipä on yksi paha "riippuvuus" ja kun tavallinen pulla ei ole minun makuun, vaan pitää olla makeampaa. Se tavallinen kotipulla kun olisi terveellisempi.
    Se on ihmeellistä, että jos on reilusti ylipainoinen (kuten minä), oletetaan, että syö ruoaksi sipsejä tms. Lihavakin voi syödä terveellisesti suurelta osin, mutta ei niitä hartaasti kerättyjä kiloja ole noin vain helppo karistaa.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi,
    Heippa! :)
    Siis oon huomannu nyt, et parhaiten tippuu ku on ku ei huomaakkaan. ;) Ja kun itse en nyt kuitenkaan laihduta ja jos laihduttaisin, ni en ainakaan silleen että "vielä mä joskus oon hoikka 50kg" - Mulle riittää et saan terveyden takia vaikka kilonkin pois. :)

    Mie oon vähän huono tuohon kahvitteluun sanomaan, mut oon ymmärtänyt et kahvin kans on saatava se joku leivonnainen. :) En tiedä kuinka yleistä tuo on, mutta aika monen oon nähnyt ottavan. Jopa mieheni napostelee kahvin kanssa, toki pystyy ilmankin sitä pullaa juomaan sen kahvinsa mut mieluusti pullaa pullaa pullaa. ;)

    Tuo on kyllä vähän hassu oletus että jos on ylipainoinen ei tee muutaku makaa sohvalla ja vetelee vuoronperää suolasta ja makeaa. Ja roskaruokaa sivussa jälkipalana. En ees sillo pahimmillanikaan syönyt noin.

    Ja tuohon kilojen karistamiseen en uskalla ottaa kantaa, ettei tuu isoa haloota. Mutta sanon, ettei se aina ole niin helppoa. Toisilta saattaa kilot lähteä ku tosta vaa, mut toisilla ne voi olla vähän tiukemmin kiinni. Mutta toki siis lähtevät ennemmin tai myöhemmin, hitaammin tai nopeammin. :)

    VastaaPoista
  15. Mitä tuo eka ruoka on? näyttää herkulliselta :)

    VastaaPoista
  16. Anonyymi,
    Thaiwokkivihanneksia + kanaa (en muista mitä tarkalleen)

    VastaaPoista
  17. Et tuolla kertonut paljonko olet saanut painoa putoamaan? Aika jännältä kuullostaa tuokin että 2vuotta pysynyt paino samana ja nyt se on lähtenyt tippumaan itsekseen vaikka ruokavalio onkin samanlainen kun aijemminkin? Hienoa toki jos näin on! ps: pyttäri sisältää inhottavan paljon kaloreita! ja hyvää tekeviä ravintoaineita sisältämättä :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
  18. Anonyymi,
    En olekkaan enkä kerro. :) Niin jännäähän se on, tiedä sitten mistä moinen johtuu. Mut ehkä sillä on syytä kun nyt en oo aatelukkaa koko laihdutusta. :) Ja kyllä, pyttärissä on paljon kaloreita mutta se onkin herkku ja siis ihan ittetekemää, eikä suinkaan mistään kaupasta/grillistä. :)

    VastaaPoista
  19. Luulenpa että sanot vaan, että et laihduta. Sitten jos kuitenkin laihdutus epäonnistuu, lopahtaa ja/tai jo pudotetut kilot tulevat takaisin, voit sitten sanoa "no enhän mä laihduttanutkaan".

    VastaaPoista
  20. Anonyymi,
    No luulo ei ole aina tiedon väärti. ;)

    Mutta totta, sehän olisikin oikein helppoa noin. Vielä helpompaa, kun en ole asioista maininnut teille mitään mutta mää kun en nyt tunnetustikkaan mee koskaan sen helmpoimman asian perässä. :)

    VastaaPoista
  21. Niin ja ajattelin itsekkin että jos kertoisit niin sillä voisit saada muitakin tsempattua ja alotettua terveellisen elämäntavan! :)monesti muiden onnistumiset motivoivat itseäkin. Ainakin omalla kohdalla huomaan niin :)

    Niin se pyttäri ihan itsetekemänäkin on pelkkää rasvaa :D mutta se on vain minun mielipide! joskus voi olla niinkin et ruoka lihottaa enemmän kuin ns "herkut". Itsekkin olen tässä painoa pudottellut ja ruokavalion merkitys siitä on 70% loput 30% urheilemalla :)

    VastaaPoista
  22. Anonyymi,
    Siis hetkinen? Mitä kertomalla voisin tsempata muita? Meni jotenkin nyt ohitse. ;)

    No ei meidän pyttärissä kyl paljoa rasvaa käytetä, normaalisti vain. Ja sekin rypsiöljyä. Mut pyttäriimme tuli siis perunaa, kevytnakkia, kananmunaa, mausteita ja öljyä. Ja uskaltaisin väittää, ettei siitä oo niin paljoa rasvaa ku ns. normiversiossa mitä kaupoista ja grilleiltä saa. Ja toisekseen, kyllä ihminen rasvaakin tarttee mut kantsii kattoo et on sitä hyvälaatusta. :)

    Mie oon saanu kyl kaiken laihtumisen aina ruokavaliolla. En koskaan liikunnalla ja senkin vaihtoehdon olen kokeillut. :)

    VastaaPoista
  23. Niin sen että paljonko olet saanut painoa putoamaan, sillä on helppo tsempata muita :) sitä tarkoitin tuolla edellisellä.

    kevyt nakit on vähän sama kun vähäkaloriset sipsit. Ei kannata aina luottaa sanaan "kevyt" :)
    Mutta varmasti parempi vaihtoehto kyllä kuin grillin pyttäri tuo! :) Urheileminen helpottaa saavutetun painon ylläpitämisessä :) Rasva ihmisessä lienee aina haitallisempaa kuin lihas mitä saa ihan normi hyötyliikunnalla + liikkumalla aktiivisesti muuten :) Lihas kuluttaa niitä kaloreita ja nopeuttaa aineenvaihduntaa.
    Voikun itsekkin nämä faktat tietää ja SILTI tämä laihduttaminen on niin vaikeaa :D

    VastaaPoista
  24. Anonyymi,
    Mie ku luulin et porukka tietää sen jo. 15kg olen laihtunut. Tämän vuoden puolella. :)

    No on ne kevyt nakit paljo vähäkalorisempia kun ne normaalit nakit. :) Joissain suosin kevyttä vaihtoehtoa mutten suinkaan kaikessa. Mutta totta kai omatekele on aina parempi kun grillillä uppopaistettu. :)

    Niin, onhan se noin että urheilu ylläpitää painoa. Tosin oon sen saanu pysymään ilman liikuntaakin. :) Mutta mä vähän luulen että tuokin on aika yksilöllistä.

    No, on se hyvä ku faktat tietää. Mut oon huomannu ettei niiden tiedostamisesta oo ollu ku haittaa ku kaikenlaista nippelitietoa pyörii päässä ja kun yhdellä konstilla ei paino laske, ni alkaa stressaa ja vaihtelee ja kohta on kroppa enemmän vaa sekaisin. Lihoaminen on helppoa, laihtuminen ei niinkään.

    VastaaPoista
  25. Eikös joku tässä ketjussa juuri kysynyt paljonko olet pudottanut ja vastasit siihen että et kerro ja nyt sitten vähän myöhemmin ihmettelet, että eikö se jo tiedossa ole: 15 kg.

    VastaaPoista
  26. Anonyymi,
    Sorry, mulla menny jutut sekasin.

    Siis tuo 15kg pudotus on ollut yleisessä tiedossa, että sen voin toki kertoa mutta vastaisuudessa haluankin pitää nämä tiedot omanani.

    Ja syy tähän on niinkin simppeli (jos haluaa sen mulle suoda) etten kaipaa joka viikkoista paljonko oot laihtunu sun muuta kyselyä. Ja tietynlaista pahansuopaa asennetta tuota asiaa kohtaan. Nii kävi vanhassa blogissa ja se ei ollut kivaa. Ja kuten oon sanonut, en kaipaa stressiä aiheeseen liittyen koska se on pahasta. Joten tähän vedän rajan. Kerron pienesti mutta en kaikkea. Ja sen on riitettävä.

    VastaaPoista
  27. Hei Pipsa!

    Tuo 15kg on todella hyvin, vautsi vau! Onko sulla aiemmin ollut minkäkainen painonpudotushistoria?
    Itse olen ennen ollut jojoilija, välillä tippunut montakymmentä kiloa jotka sitten hiipineet takaisin. Grr. On myös alttiutta verenpainetautiin sekä kakkostyypin diabetekseen, jotka eivät ole onneksi vielä iskeneet. Kuopuksen ollessa vuoden aloitin viimein elämäntaparemontin (jota sinäkin käsittääkseni teet?) ja vuodessa rutistin 25kg pois. Nyt on kilot pysyneet poissa kolme vuotta mutta kyllä tämä tasapainottelu on hankalampaa kuin itse laihduttaminen! Edelleen olen ylipainoinen mutta toisaalta, olen löytänyt liikunnan ilon ja tykkään nyt tästä olotilastani. Mieti, minä, entinen sohvaperuna, aion juosta syyskuussa juoksutapahtumassa 10km! Tsemppiä sulle ja aurinkoista loppukesää!

    VastaaPoista
  28. Ansa,
    No hei!
    Kiitoksia, onhan se hyvin ja varsinkin kun ei sen eteen ole juurikaan tehnyt mitään. Tai siltä se tuntuu, pakkohan nyt jotain on tullu tehtyä. :)
    Painonpudotushistoriani on jojoilija myöskin. Mulla ei itelläni oo mitään terveydellisiä ongelmia VIELÄ tuosta painosta, mutta sen takia haluankin saada sitä pois.

    VastaaPoista
  29. Lisää vettä, Ja ei noin myöhäistä syömistä!

    VastaaPoista
  30. Anonyymi,
    Mä juon jo päivän aikana 2,5l enkä viitsi enempää vetää vaikka varmasti saisi juotua. Ja myöhäiset syömiset on aina kesäisin. Kyllä ne taas syksyllä normalisoituu.

    VastaaPoista
  31. 1,5 litraa riittää päivässä ja siitäkin osa tulee ruuasta. Itse en juo noinkaan paljoa.

    VastaaPoista
  32. Anonyymi,
    Juu, eikös tuo 1,5l päivässä ole se normaali suositus. Itse juon enemmän koska hikoilenkin enemmän. :)

    VastaaPoista
  33. Heh, mulla on sama tapa ku sulla, että aina lounaaksi tulee syötyä samaa ruokaa ;) Tällähetkellä oon ihan koukussa yhden kahvilan kanasalaattiin.

    VastaaPoista
  34. Hei!
    Luen kaikki postauksesi, enkä tiennyt , että olet pudottanut 15kg. TOSI HIENOSTI; ONNEA!
    Olen samaa mieltä kanssasi, ettei sun tartte raportoida täällä joka kiloa eikä kymmentäkään=D
    Itse en ole pudottanut grammaakaan tänä vuonna, murr.
    Ja yks hailee, vaikka pyttipannussa olisikin rasvaa, jos tulos on noin paljon miinuskiloja!
    Tsemppiä jatkoon, jatka vain omalla tyylilläsi ja viittaa kinttaalla kaikenmaailman anoille, joilla ei ole käytöstapoja.
    -minä meiltä-

    VastaaPoista
  35. No tuo 1,5litraa vettä on aivan todella vähän kesäisin. Itse olen käynyt inbody mittauksessa ja kehossani on alhainen nestetaso. En tiedä edes mistä se kertoo mutta kesällä olen tsempanut 3litraa vettä per päivä. Syksyllä menen uudelleen mittaukseen ja katsotaan onko se noussut. Suosittelen kaikille tuollaista kehonkoostumusmittausta koska siinä todella näkee mikä on rasvan/lihaksen/veden osuus kehosta. Täällähän voi puhua mitä haluaa mutta kehonkoostumusmittarille ei voi valehdella :)

    VastaaPoista
  36. Anonyymi,
    Kyllähän mä vaihtelenkin noita lounaita välillä, mut mie oon siittä hassu et pystyn kyllä syömään samaa ruokaa pitkän aikaakin.

    -minä meiltä-,
    Jep, 15kg tiputtanut ja ei todellakaan mun tarvitse täällä raportoida koska tämä ei siltikään ole laihdutusblogi vaikka nämä tiedot täällä nyt kerroinkin. Ja tuo pyttipannu kun edelleen on itsetehty ja kuuluu herkutteluihin eli tätä on ehkä kerran 2-3kk välein.

    Anonyymi,
    On se kesäisin, kun kuiteski hikoilee. Mutta vissiin sellaiselle normaalille päivälle, aikuiselle ns. normaali määrä. Eli heti kun hikoilet enemmän, ni myöskin pitää juoda enemmän. Ja nimenomaan pitäs juoda vissyvettä, koska kun hikoilet ni hikoilet myös niitä kivennäis/hivennäisaineita.

    Talvisin mulla on ongelmia juoda tuo 2,5l vettä. Luultavasti siksi koska keho ei tarvitsekkään niin paljoa. Mutta näin kesällä tuo menee helposti. Ja miksei 3l voisi mennä mutta tuskin siitä enempää.

    VastaaPoista
  37. "Lisää vettä, Ja ei noin myöhäistä syömistä!"

    Perustelu?

    Itse olen kuullut tuon lauseen sen tuhat ja kolme kertaa, mutta eipähän se nyt oikein paikkaansa pidä. Omalla kohdallani siis, mutta yksilöitähän me jokainen ollaan.

    Itse olen iltaihminen ja syöminenkin jonkun verran iltapainotteista myös laihdutuksen aikana ja kappas, kiloja on kuitenkin päälle 40 vähemmän siihen parhaaseen vaa'an lukemaan verrattuna.

    Mutta kuten jo sanoin, kaikille ei sovi sama tapa, mutta ei tuo iltasyömättömyys ole mikään kiveenhakattu totuus.

    VastaaPoista
  38. Anonyymi,
    Siis todellakaan ei ole kiveenhakattu totuus. Ja onhan sekin myytti vielä kovassa iskussa, ettei klo 18.00 jälkeen saisi syödä enää mitään. Mutta tokihan jokaisen täytyy etsiä itselleen se sopiva tapa ja mennä sen mukaan.

    VastaaPoista
  39. Mua niin ärsyttää sun puolesta :)

    Syömiset ovat ihan kunnossa ja joku silti keksii nillittää jostain spydäristä! Mitäkettua?
    Ei elämän tarvitse olla pelkkää salaatinpuputtamista, eikä kerran viikossa syöty pyttipannu heilauta painoa mihinkään suuntaan. Täysin eri asia on jos alat vetää vaikka aamupalaksi kaurapuuron sijaan Mars- patukan.

    Täytyy kyllä nostaa sulle hattua, itse en varmaan jaksaisi lukea aina näitä samoja kommentteja. Sun paino tai painottomuus ei oikeastaan kuulu kenellekään muulle vaikka miten elämäsi tänne "julkistaisit".

    VastaaPoista
  40. Anonyymi,
    Voi kiitos :) Ja ihan totta, eihän painoni tai painottomuuteni kuulu kellekkään ja koska tää ei oo laihdutusblogi, niin mitään tarkempia tietoja tänne ei koskaan tule. Mutta haluan silti olla kanssasisarieni tukena!

    VastaaPoista
  41. Onko sulle tehny sokerirasituskoe? Viimeaikoina? Mietin vaan iha omakohtaisten kokemusten pohjalta tota painon tiukassa pysymistä ja jos se joskus on herkästi noussu.

    VastaaPoista
  42. Anonyymi,
    En oo varma millon on tehty, mut ei kuitenkaan kuukauden välein. Siis ei mulla paino herkästi nouse. Nytkin se pysyi monta vuotta samoissa kilomäärissä kunnes sitten nytkähti alaspäin.

    VastaaPoista
  43. En tiedä, oletko jossakin kirjoittanut jo, mutta paljonko painat? Voitko sanoa edes suurinpiirtein? Yli 150 kiloa?

    VastaaPoista
  44. Anonyymi,
    Enpä ole kertonut enkä sitä tarkalleen kerrokkaan mutta voin sanoa että reippaasti alle 150kg. :)

    VastaaPoista
  45. Koska tekisit taas jonkun ruokapostauksen?:) Nää kuvat on aina niin herkun näkösiä että käyn säännöllisin väliajoin kuolaamassa näitä. Tänään innostuin taas tekemään kalakeittoa kuvan innoittamana!

    VastaaPoista
  46. Anonyymi,
    Katsotaan katsotaan...

    VastaaPoista
  47. Voi kun on ihanan näköisiä! Varmaan suussa sulavia! Söittekö miehesi kanssa noi vai söitkö itse kaiken ?:) kauniita kuvia !
    T; Merja

    VastaaPoista
  48. Syötkö aina noin terveellisesti, niinku tossa ruokalistassa? Mahtavaa!

    VastaaPoista
  49. Merja,
    Kiitoksia, kyllä nuo postauksen kuvassa esiintyneet sapuskat on ihan yhdessä miehen kanssa syöty. :)

    Anonyymi klo 23.28,
    Kutakuinkin joo. :)

    VastaaPoista
  50. en usko että siulla on miäs ku et laita hänestä kuvia koskaan. vai onko `??

    VastaaPoista