23.8.2012

Olipa kerran kirja, joka lumosi lukijansa


Kävin lainaamassa itselleni uusimman Yön talo -sarjan kirjan kun sain tekstiviestitse ilmoituksen että tällainen odottelisi täällä Kirjastolla. Tuo sarja on kyllä yks mun suosikeistani, innolla odottelen uusinta kirjaa aina. Nyt valitettavasti en oo vaan ehtinyt perehtymään tähän ihanaan uutukaiseen niin hyvin kuin olisin voinut toivoa, huomioni on nyt mennyt miehelleni, muutamalle muulle pikkutoiminnalle sekä kirjeille, jotka ovat jääneet niin huonolle huomiolle. Huomaa kyllä, että kirjeet olleet vähällä huomiolla koska nyt oon saanu niinkin paljon aikaiseksi että raapustelin tuossa kaksi pitkääkin pitkempää kirjettä. Minkäs sille voi, asiaa kun oli.

Radiossakin tuli sitten käytyä. Oli se jännittävää, mutta kerron tästä sitten ihan omana juttuna joskus.

Mies on mua nyt skypessä kiusannut, ilmoitti että sun Yoursin paketti on saapunut. Nyt sitten odottelen kun kuuta nousemaan, et saan sen paketin käsiini. Vielä pitäs tunnin verran odotella, et saan käsiini. No tässä on hyvää aikaa touhulla vaikka mitä.

Pitäisi tässä ehtiä soittamaan tonne terveyskeskukseen sillä mun tuli nyt niin mitta täyteen parista luomea. Ja nyt kun mitään helteitä tuskin tulee, niin eiku nipsnaps vaan. Mä vaan niin toivon, että nää voidaan ottaa siellä yleislääkärillä eikä tarvitse odottaa montaa kuukautta johonkin erikoislääkärille (tai mikä hää ny onkaa) kuten viimeksi.

Käytiin eilen taas lennättelemässä noita lennokkeja ja tällä kertaa oikein suihkaria. Tosin se ei loppunu kauheen onnellisesti, nimittäin suihkari on jossian kadoksissa. Mennään tänään etsimään sitä tuonne. Mut sain mä aikaseksi jotain kivaa (ja kerrankin lyhyttä!) >>videopätkää<< teille ihanille lukijoilleni!

48 kommenttia:

  1. Mitkä luomet nipsautat? Itselläkin pitäisi, mutta ehdottomasti yksityiselle, kun kasvojen luomia minulla ovat.

    VastaaPoista
  2. Minä olen itse nipsautellut varsiluomia langan avulla, jos eivät ole näkyvällä/hankalalla paikalla, kun meillä on niin pitkät jonot tuonne terveyskeskukseen. Vaan onhan se kätevämpää, kun vaan nopeasti skalpellilla nipsastaan.

    VastaaPoista
  3. Olen pitkään miettinyt josko ostaisin tuota samaa kirjasarjaa ensimmäiset osat... Jotenkin vain miellän tuon ihan nuorille tarkoitetuksi ällösöpöstely kirjallisuudeksi :D Kerro vähän miksi tykkään tuosta sarjasta? Jos vaikka itsekin tosiaan uskaltautuisin lukemaan... :P

    VastaaPoista
  4. Onko sulla joku hammas alarivissä keskellä poikittain? Jäin katsomaan videolta että ihan kuin olisi jotenkin nurinpäin, mutta en sitten saanut tarkempaa selvää.

    VastaaPoista
  5. Onko arki vaikeaa näkövammaisen puolison kanssa?

    VastaaPoista
  6. MiinaManta23.8.2012 18.59

    Kuuntelin vähän aikaa sitä radiolähetystä ja kuulostit tosi mukavalta ja rennolta. Mä en olisi varmaan saanut sanaa suustani tuossa tilanteessa...

    Kerro pian oliko Yours-paketin sisältö mieleen!

    VastaaPoista
  7. Anonyymi,
    Eräät ärsyttävät luomet. :) Kasvojen luomia ei yleislääkärit leikkaa. Ei ainakaan mun nenäluomea uskaltaneet.

    Linnea,
    No varsiluomet on helppo tapattaa langalla, mutta omani ovat ihan perusluomia joten pakko veitsen alle mennä. Kun vaan sais soitetuksi. Mietin vaan paria muuta ongelmaa mitä tuo voi tuoda tullessaan.

    Möllikkä,
    Mä en osaa sanoa miksi tykkään, se vaan nappasee niin mukaansa. Suosittelen lainaamaan sen ekan osan ja jos tykkäsit ni vaikka sitten ostamaan. :) Mut tuo ei oo ällösöpöstelyä vaan aika jännittäväkin aikaajoin. Ei oo siis mikään Twilight kopio. :)

    Anonyymi2,
    Oonhan mie siitä jo kertonutkin. Kurkkaappa täältä: http://varikaspipsa.blogspot.fi/2012/08/ala-koskaan-pelkaa-ottaa-seuraavaa.html Se hammas on siis vinossa ja ihan syystäkin. :)

    Anonyymi3,
    Näkövammaisen? Jos nyt sanotaan vaikka näkörajotteinen, niin ei kuulosta niin pahalta. Mutta siis mitä ihmettä? Mistä sie sellaisen oot saanu kauniiseen päähäsi, että mieheni on näkörajotteinen? Aika mielenkiintoista, jos olisikin kun kerran autoakin ajaa ja ajokortin omistaa. :)

    MiinaManta,
    Voi kyllä varmasti olisit, tuo kun oli nauhoitettu. :) Aluksi ois varmaa voinu jännittää mut noppeestikkos sitä rentoutuu. :) Ja sisältö oli aivan loistava, yhden mekon kyllä myyn koska väri+kuvio eivät miellyttäneet minua sittenkään. ++ Pariin pitää tehdä muutoksia.

    VastaaPoista
  8. Täällä kanssa yksi yön talo-fani! Odotan kyllä innolla että tuo uusi osa ilmestyy tänne pikkukaupungin kirjastoon! :) Kuka on suosikkihahmosi tuossa sarjassa? :P
    T. Tyttö 14-v.

    VastaaPoista
  9. Näkövammainen on ihan oikea muoto eikä se kuulosta pahalta. Tuskin näkövammaisten keskusliitto ois näkövammaisten, jos se ois terminä jotenkin loukkaava.

    VastaaPoista
  10. Mistä Yön talo kertoo?

    Voitko tehdä postatuksen, jossa kerrot kaikkien sun lempikirjojen perusidean eli esittelet ne? Ottaisit esim. 10 parasta kirjaa sarjoista, joita luet (ponitalli, nea-sarja jne. )

    Aikuinen, joka myös lukee nuorten kirjallisuutta

    VastaaPoista
  11. Hei, mikä tämä sinun ja miehesi lennokki harrastus oikeen on? voisitko kertoa hieman tarkemmin, kiinnostaisi vain tietää...?! :)

    VastaaPoista
  12. Moikka! Voisitko tehdä postauksen siun kauneudenhoitotuotteista ja rutiineista. Siis iho/hiukset ynnä muut. Tällaisena purkkihiirenä olisi kiva nähdä miten muilla hoituu asiat? :)

    VastaaPoista
  13. Miten miehesi on kiusannut sua Skypessä? :D

    VastaaPoista
  14. Ansku,
    En mä kyllä tiedä onko mulla mitään suosikkihahmoa tuossa. Kaikki ne hyviä on.

    Anonyymi,
    Niinhän se taitaa olla, mut kyl mulle on sanottu että pitäisi käyttää mieluummin tuota rajotteista kuin vammaista. Vammainen kalskahtaa korvaani niin kamalalta, mutta tähänkin on toki syynsä.

    Anonyymi2,
    No mulla ei noita kirjoja ole niin paljoa että voisin tehdä mitään isompaa esittelyä niistä. Jos olisin himolukija jolla paljon erilaisia kirjoa niin sitten kyllä. :) Mie en osaa oikee kertoa mistä toi kertoo, joten suosittelen googlettamaan Yön talo ja wikipediasta kurkata.

    Anonyymi3,
    Voisin mää ehkä siitä joskus valottaa jossain, katsotaan nyt. Mutta lähinnä se on kyllä mieheni harrastus, ei minun vaikka onhan se ihan hauskaa puuhaa. :)

    Anonyymi4,
    Moi! Muutoin kyllä voisin tehdä, mutta kun niin vähän teen kauneudenhoidon ja hiuksieni eteen, muuten kuin perushiustenpesut + naamaankin kuorinnat ja tommoset.

    Anonyymi5,
    Kiusasi siten, että kertoi heti mun Yoursin paketin olevan siellä eikä suostunut tulemaan yhtään aikaisemmin ja sanoi että ooou miten hienoja mekkoja täällä on (huijas kyllä tosa, ei se ollu avannu pakettia!)

    VastaaPoista
  15. Oletko alkanut moderoimaan viestejä?

    VastaaPoista
  16. On pipsa alkanut. Kaikki kommentit ei mene enää julki. En tiedä ovatko ikinä menneetkään.

    VastaaPoista
  17. Anonyymi,
    En moderoi viestejä vaikka tekisi mieli kyllä muutaman kohdalla näin tehdä.

    Anonyymi2,
    Oi ku kiva, ku sie tiedät mitä mie oon tehnyt. :) JOo, asia ei ole näin. Olen saanu tietooni että joskus kommentit eivät tule jostain syystä läpi mutta siitä syyttäkää bloggeria, älkää minua. Jos joku kirjoittaa vanhaan postatukseen jostain, niin hyväksyn sen. Vanhemmissa kun on siis kommenttihyväksyntä päällä ihan sen takia että niihin tulee usein spämmäyksiä.

    VastaaPoista
  18. Heh, elä viitsi valehdella. Et päästänyt läpi kumpaakaan kommenttiani jossa puhuin kuvassa näkyvistä säärikarvoista. Lisäksi poistit ko. kuvan kommenttiyritykseni jälkeen. Että nyt tuli kyllä soopaa suusta.

    VastaaPoista
  19. Anonyymi,
    En ole valehdellut, mitään tällaisia viestejä en ole saanut sinulta. Mutta kaikin mokomin, pistä uudelleen ni kyllä mä hyväksyn jos tuolla hyväksyttävissä näkyvät. Ja jos se kuvanottokin sinua noin häiritsee, niin ole rauhassa vaan mä laitan sen takaisin ni saat ihmettellä mun mahdollisia karvojani. :) Mie en häpeile karvaisuuttani joten voisi hyvin myöntää asian mutta kun siinä ei karvoja ole. Ja enempää minä en asiasta jankuta. :)

    VastaaPoista
  20. No laitahan takaisin - ja vielä sama kuva. :) Miksi poistit sen, jos et nähnyt samoja karvoja kuin minä?

    VastaaPoista
  21. Anonyymi,
    No siellä se on, sama kuva. :) Poisti sen ihan sunlaisten tyyppien takia, saadakseni blogiin jonkinlaisen rauhan tänne kommenttilaatikkoon. Ettei sitten innostaisi enemmän, mutta kun täällä on teitä etsiviä, niin ehkä sitten on parempi pitää. Voitte te etsivät sitten keskustella yhdessä siellä onko niitä karvoja vai eikö niitä ole. :) Joten käythän sinäkin nämä kenkäkeskustelut nyt siellä postatuksessa etkä tässä, missä mitään kenkiä ei ole edes mainittu. :)

    VastaaPoista
  22. Anna lasten leikkiä ja valittaa, kun ei ole omaa elämää ja se vähäinen on ilmeisesti surkeaa:).Tuskin Pipsa mitään on poistanut, mutta toivon, että poistaa tiettyjen lapsellisten, huonosti kasvatettujen, kateellisten ja tyhmien viestit. Annetaan niiden rauhassa olla ja purkaa pahaa oloaan pilkunpiip, jos he siitä jotain kiksejä saavat. Ovat kuin koulukiusaajat konsanaan, mutta kyllä niille kuri saadaan. Ainoa asia mikä todella huolestuttaa on kotikasvatus, siitähän kaikki lähtee ja täällä nyt näkee mikä on tulos.

    VastaaPoista
  23. Anonyymi,
    Heh, onhan se vähän noinkin ja miehän tuossa sanoinkin että menkööt etsivät sinne kenkäpostatukseen pohtimaan niiden karvojen olemassaoloa ihan yhdessä vaan. :) Voin mie sen myöntää, et kyl mää karvanen ihminen oon eikä mulla ois mitään ongelmaa myöntää sitä jos jossain karvat näkyy.

    VastaaPoista
  24. "munlaisten tyyppien"? Kuvaa oli kommentoitu viimes 11.7 ja nyt tällä viikolla sie yhtäkkiä poistit kuvan kommenttini jälkeen. Siis n.tunnin sisällä kommentistani. Melkoista sattumaa - eli silkkaa valetta.

    VastaaPoista
  25. Anonyymi,
    No valitettavasti sunlaisten, jotka siis tarttuvat turhan paljon joihinkin turhiin asioihin. Hmmm? Kyllä mä sen kuvan olen poistanut jo aikoja sitten. Ja kuten sanoin, mä en ole saanut sun kommenttiasi. En siis voi tietää onko poisto sattunut juuri sun kommentin aikoihin mutta jos onkin, niin se todellakin on sattumaa. Mulla ei ole edelleenkään syytä valehdella.

    VastaaPoista
  26. Omituisia "karvanviilaajia" on tähän kivaan blogiin ilmestynyt...
    Mutta onneksi seassa on ihan asiaan liityviä kommenttejakin.

    VastaaPoista
  27. Anonyymi,
    JOo, mua lähinnä harmittaa mukavien lukijoiden puolesta kun pitää lueskella tällaista rautalangan vääntöä. Mut onneks mulla on ihaniakin lukijoita. <3

    VastaaPoista
  28. No kyllä minä tiedän kuvan olleen siinä kommenttiini asti - täytyihän miun nähdä ne karvat, että pystyin kommentoimaan. (Olen uusi lukija.) Mikä ihme tarve sulla on valehdella tästä. Ei kai kukaan sua pakota julkaisemaan meidän anojen paskaa, joten miksi valehdella näin turhasta. Nolaat vaan itsesi.

    VastaaPoista
  29. On se poistanut, itsehän sen juuri myönsi. Mutta mutta itsekin kyllä poistaisin sellaisen karvaphoton, josta lukijatkin näkisivät vaivaa.

    Vaikka en nyt silti sanoisi, että tämä on joku kotikasvatuksellinen asia. :D

    pohje

    VastaaPoista
  30. Anonyymi,
    Mä en tiedä miksi sä niin kovasti meinaat että mä valehtelen kun mulla ei ole mitään syytä tehdä sitä. Ja minä en todellakaan nolaa tässä itseäni kun koetan vain ymmärtää sinua nyt, että miksi itse suutut tällaisestä? En nyt ala jankuttamaan samaa asiaa uudelleen ja uudelleen. Sanon samaa kuin ylempänäkin, että en ole saanut kommenttiasi enkä siis voi tietää onko se kuvanpoisto sattunut just niihin aikoihin. Me voimme tätä jatkaa vaikka aamuun asti mutta se ei ole sinulle hyvää kun sä tuut vaan kiukkusemmaksi ja kiukkusemmaksi. Valitan että sun kommentille kävi perinteiset ja se katosi bittiavaruuteen - mullekin on käynyt noin monet kerrat. Mut sanoinhan että pistä uudelleen ne sun kommentit, ni kyllä mä ne hyväksyn jos tuolla näkyvät.

    Pohje,
    Niin, myönsin tosiaan poiston ja kerroin syynkin. :) Joku nyt vain näkee ihan liikaa vaivaa ja energiaa moiseen. Tekisi jotain kivempaa ku tällaista murehtisi. :)

    VastaaPoista
  31. Luuletko todella olevasi sen arvoinen, että kiukustuisin? Olet loistavaa huvia tylsiin hetkiin töissä. Kulissiesi ylläpito on lähinnä koomista. Fakta on, että poistit ko. kuvan 1,5kk kommenttihiljaisuuden jälkeen, välittömästi (selkeästi osuneen) kommenttini jälkeen. Jos luulet jonkun uskovan tämän olleen sattumaa, niin jatka ihmeessä valehteluasi. "Rohkea Pipsa" ei taidakaan olla tarpeeksi rohkea puhuakseen totta.

    VastaaPoista
  32. Anonyymi,
    No jotain tekstiesi takana on, jos ei sitten kiukustumista niin jotain ainakin. No mie en ala nyt enempää jahkaamaan tätä kommenttiasiaa, kun olen sen sanonut jo monta kertaa. Jokainen tietenkin uskoo, mihin itse haluaa. Minä en ole itseäni tituleerannut rohkeaksi Pipsaksi, mä vain ole mä ja olen kyllä rehellinen. Harmi vaan että sie et jostain kumman syystä voi uskoa tähän. No koetahan nyt keksiä itsellesi muutakin tekemistä. :)

    VastaaPoista
  33. Mä voin postata blogiini mun karvasääristä kuvan jos ano tekis niistäkin analyysin, en oo kerinny sheivaamaan niitä ainakaan kahteen viikkoon ja kiinnostais hirveesti mitä niistä sanot :D. Osaatko myös ennustaa vaikka kainalokarvoista? :D.

    Et taida tajuta anoseni, että sinä se työpäivien hupi täällä olet joka itsensä nolaa.

    VastaaPoista
  34. Ja anselmi passaa taas vaihteeksi.. oletko anselmi sitä mieltä, että pipsa tarvitsee kaltaisesi holhoojan, joka käy moittimassa niitä, jotka rohkenee pipsaa uhmata? Kummaa että aikuinen nainen tarvitsee tuollaisen perävaunun..

    VastaaPoista
  35. On muuten tutkittu, että kauniit naiset viihtyvät rumien naisten seurassa siksi, että vaikuttaisivat itse vielä kauniimmilta.

    VastaaPoista
  36. Ai että on ihan tutkittu :D Haluatko laittaa lähdeviitteen? On kyllä hyvää viihdettä lukea muutaman anonyymin pauhaamista täällä, ei taida olla kaikilla kauheen mukavaa perjantai-iltana... :)

    VastaaPoista
  37. www.iltalehti.fi/nainen/2012072115868884_na.shtml

    VastaaPoista
  38. No niin, hienoa! Harmi, että nyt silti puuttuu tuo viite alkuperäiseen tutkimukseen :/ Ois kiva tietää, minkä yliopiston julkaisuja tää on...

    VastaaPoista
  39. " Olet loistavaa huvia tylsiin hetkiin töissä."

    Rautalangasta vääntäen vielä kerran: tämä lause kertoo niiiiiiiin paljon ihmisestä, eikä taida ihan teini olla asialla. Nyt katse peiliin, jos meinaat asenteellasi pärjätä siellä töissä netissä surffaten...itse en lähelläsi viihtyisi.

    VastaaPoista
  40. Voi että duunari parkoja. Kaikkien ei tarvi niska limassa kuurata toisten paskaisia vessoja. Kyllä minä ainakin olen tehnyt kovasti töitä päästäkseni asemaan, jossa työt ei ole pelkkää raatamista. Työpäiviini sisältyy paljon taksi- ja lentomatkoja, ja ainakin itse täytän nämä hetket mielummmin huvilla kuin duunareiden katselulla. :)

    VastaaPoista
  41. On se jännä. Siis anonyymiä pään aukomista voi komppailla ihan vapaasti, mutta jos rohkenee puolustamaan jotakin, niin on heti "perävaunu" ja "paasaaja". Täähä vaikuttaa ihan perus koulukiusaamiselta. Joukolla otetaan joku silmätikuksi ja se joku rohkea, joka uskaltaa asettua puolustamaan, alkaa saamaan samaa paskaa niskaan. Minulla oli tapana heitellä muiden kiusaajia seinille ja tekisin sen vieläkin, jos vastaan tulisi.

    VastaaPoista
  42. Jos nyt lopetettaisiin tämä turhanpäiväinen kinastelu ja tappelu.

    Mä haluan tästä mukavan paikan lukijoilleni. Jos tämmönen peli jatkuu, oon pakotettu ottamaan kommenttihyväksynnän päälle.

    Ja tuosta on nyt kenenkään turha ottaa nokkiinsa vaan katsotaan sinne peiliin vaan. Jos ei pysty sanomaan asioita nätisti, ni älä sano sitten mitään!

    VastaaPoista
  43. Armazioaglabniz25.8.2012 14.10

    Minusta nämä kinastelut ovat parasta täällä blogissa.

    Ei minua ainakaan kiinnosta lukea pelkkiä ihannoivia kommentteja:

    "Olet ihana, Pipsa"

    "I love you, Pipsa"

    "Olet ihqu, Pipsa"

    "Ihana bolero, Pipsa".

    Yök!

    VastaaPoista
  44. Armazioaglabniz,
    Niin ehkä sulle, mutta tuskin kauhean monelle on kivaa katsoa joka aikaista kinastelua. Varsinkaan minä en jaksa jankuttaa samoja vastauksia päivästä toiseen. Kyllä mulle tulee ihan päinvastaisiakin kommentteja kun mitä tuohon olit laittanut. Mut hassua, miksi seuraat blogiani jos et pidä hyvistä kommenteista?

    VastaaPoista
  45. Kannatan kommenttihyväksynnän käyttöönottoa. Loppuupa näiden katkerien avohoitopotilaiden suunsoitto. Ja anonyyminä paskan jauhaminen on säälittävintä ikinä. Aikuinen mieleltään terve ihminen ei alennu parjaamaan muita nimettömänä netissä.

    VastaaPoista
  46. Christina,
    No seurataan tilannetta.

    VastaaPoista
  47. Christina, sinähän olet anonyymi itsekin. En näe kuvaasi, en tiedä oikeaa nimeäsi, siis nimetön ano, niinkuin me muutkin. Nimim. Sanotaan nyt vaikka "kristiina"

    VastaaPoista
  48. Ihan omalla nimelläni kirjoitan. Ja Pipsan kanssa sähköpostia vaihtanut koko nimellä ja osoitteella.

    Ihmisen pitää mielestäni seistä sanojensa takana, eikä kirjoitella haukkuja toisille nimimerkillä "Anonyymi".

    Terveisiä Pipsalle Tampereelta :)

    VastaaPoista