6.9.2012

Nyt tarttee ottaa ilo irti auringosta, kun ensi kesään on vielä pitkä matka

Päivän asu 5.9.2012
Tunika / Yours (UK26-28 /EU54-56)
Neuletakki / Ellos (Plus Collection) (56)
Housut / Ellos (Denim24) (56)
Kengät / Ecco (37)

No huh huijakkaa miten on ollu kiiruiset kaks päivää.  Eilen olin asentamassa isälleni uutta läppäriä, mutta eipä silti - johan oli aikakin! On se tuosta läppärin ostamisesta puhunu jo varmaan parisen vuotta. Miun iskä on pihi ihminen, et se menee niin pitkälle vanhan kans ku pystyy. Ja vielä vähän ylitsekin sekä vielä tuonkn jälkeen koettaa jopa myydä jollekin 10v. vanhaa läppäriä joka ei edes toimi hyvin. Mut se on isä, se vaan on tommonen <3 Tosin oon vähän huolissani hänestä, kun oli ilmeisesti sydän alkanu oireilemaan. :(

Mut oltiin me eilen lennättelemässäkin, vaikka kova tuuli teki siitä vähän ongelmallisempaa. Siinä oli sitten sopivasti aikaa lyödä kamera isännän kouraan, että otappas emännästäs asukuvia. Löysin tuon neuletakin TAAS sattumalta kaapista, en ees kunnolla muistanu et omistan tuollaisen. Ihana ja lämmin sekä ilmeisesti nyt on muotia, et tuo helma jää tuolleen avoimeksi (jep, mulla se jää vähän enemmänkin kiitos leveen perseen) Mutta vaikka mulla onkin tuo ihana takkini niin silti löysin itseni eilen Elloksen sivuilta selaamassa neuletakki valikoimaa ja kyllähän sieltä muutaman takin voisin kotiuttaakkin.

Nissenillä
Nämä kehykset lähti varaukseen mut nyt kun tietokoneelta katsoo,
niin vähän tulee olo ettei nämä taida sittenkään näyttää munlaisiltani.
Vai mahtaisko nuo SUUUUURET silmät tehdä sen et kauhee epävarma?

Tänään sitten käväisin Nissenillä, kun eilen piipahdin Specsaversilla. Mut nyt mun on pakko sanoa, että pidin enemmän Nissenin asiakaspalvelusta koska siellä myyjä kertoi minkälaiset silmälasit mulle oikein sopii ja ei sovi. Ja yksiä kehyksiä sitten häpelöinkin enemmän kun toisia ja ne nyt sitten pistettiin varaukseen - näöntarkastus mulla on ens viikolla. Mut miettikääs, ei tullu laseille hintaa ku 215EUR ohennuksineen kaikkineen, joten jos halvalla haluat lasit ja tarvitset kauheen ohennuksen, ni Nissenille sitten ehdottomasti! Tuo tarjous on ilmeisesti voimassa lokakuulle saakka.

Hieman nuo kehykset aiheuttaa epävarmuutta, mutta luulen että ne saa kyllä vielä vaihdettua. Kokeilin taas vaikka minkämoisia laseja ja haluan ehdottomasti tuollaiset missä on leveä tuo sankaosa, kun vanhat on olleet sellaiset ohuet. Sellaisia paksuja muovilasejakin kokeilin mut sellaiset ei sitten yhtään sovi mulle! Nämä olivat toiset joista tykkäsin ja jotka sopi mun naamaani. Kamalan vaikea päätös! Eli se on jompikumpi, joko kuvan lasit taikka linkin lasit. Muita en edes muista tarpeeksi hyvin (koska en häplännyt niitä niin paljoa, mutta nämä.... nämä mä muistan!)

Nisseliltä sitten kiireenvilkkaan pomppasin bussiin ja menin terveyskeskukseen kun tilasin sinne itselleni sairaanhoitajan konsultaation koskien pääluomeani. Oon jo niin kauan kypsytellyt tuota poistamisideaa ja nyt päätin ottaa asioista selvää. Eli luojan kiitos, se poisto voidaan tehdä tuolla asemalla, lääkärin toimesta. Ongelma vaan on se, että olisin halunnut sen ensi keskiviikoksi enkä tämän kuun loppuun - onneksi tuo ei ole vielä kiveen hakattu eli on pieni jäänssi että pääsisin ensi viikolla tuohon poistoon.

                    

43 kommenttia:

  1. Hei Pipsa! Kerroit että isäsi sydän on alkanut oireilla. Varmasti olet huolissasi hänestä - mutta oletko huolissasi myös itsestäsi?
    Itselläni kun on suvussa vaikka mitä perinnöllistä tautia (diabetes, sydänsairaudet jne) ja läheisen sairastuminen ja kuolema saivat surun keskellä myös itseni heräämään elämäntapamuutokseen.

    VastaaPoista
  2. Ihana tuo viimeinen kuva <3 Itse ostin Nisseniltä titaanilasit talvella ja jo toukokuuhun mennessä ne oli korjattu reilu kymmenen kertaa. Tein reklamaation ja mitään hyvitystä ei tullu :( Nyt on muoviset lasit Instrusta ja on kestäny :)

    VastaaPoista
  3. Armazioaglabniz6.9.2012 16.56

    Eikö Nissenillä ollut kahdet yksitehot yksien hinnalla + ilmainen näöntarkastus? Vai onko nämä monitehot jotka olet hankkimassa?

    VastaaPoista
  4. Nuo lasit itä olet harkitsemassa, nehän on samanlaiset kuin nykyisetkin! Ottaisit nyt toiset erilaiset niin voisi välillä vaihtaa ;)

    VastaaPoista
  5. Minä ostin Nisseniltä lasit 1,5 vuotta sitten ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen, laadussa ei mitään moittimista.

    Minusta nuo linkin silmäasit ovat kivemmat, mutta tietty vähän vaikea arvioida, kun niistä oli vain kuva ilman sinua :)
    -hss

    VastaaPoista
  6. Anonyymi klo 16.07,
    Voi että, ei sun tarvitse huolehtia mun terveydestäni. :) Meillä ei (yllättävää kyllä) oo mitään perinnöllisiä sairauksia suvussa, ainakaan ihan lähisuvun tuntumassa. Eikä isäni sydänoireilut johdu ylipainosta.

    Anonyymi klo 16.37,
    Mulla on taas mennyt toisinpäin, mutta mie vähän luulen et joka paikasta löytyy ne maanantaikappaleet. :) Mulla itellä on ollu 6v. nää jotku halvat 40e kehykset ja hyvät onkin olleet. :)

    Armazioaglabniz,
    Hmmm... kyllä siellä tuollainenkin tarjous oli. Ja mie en tarvitse monitehoja. :) Ihan yksitehoiset mutta mullakin sitä hintaa tekee paksut pullonpohjat ja niiden ohennus. :) Mut siel oli siis joku ihmeen ohennus halvempaa...näin ainakin ymmärsin! :)

    Anonyymi klo 17.04,
    Eihän nuo lasit ole täysin samanlaiset. Ovat linsseistä hieman korkeammat, sangoista leveämmät ja värikin on punainen. :) Mut oon miettinyt noita linkissä olleita vaaleimpia kehyksiä, et oisko ne sittenkin kivemmat. No mun pitää ens viikolla tää päättää. Tuolla kun ei oo kovin paljoa vaihtoehtoa noissa kehysmalleisa jotka sopii mulle. Kun mulle ei siis sovi liian korkeat (vai leveet, kumpi se nyt olikaan) eikä liian kireet sangoista ja sit missään nimessä paksumuoviset ei sovi mulle. Et eipä siinä siis oo yksinkertaisesti vaihtoehtoja. :)

    HSS,
    Jep, yllättävän hyvin ne toimii jos muuten on kunnossa. Saahan ne lasit rikki jos haluaa ;) Mulla siis nää 40e kehykset on nyt olleet loistavat ja ikää 6v. :) Mut mää oonkin vaalia näitä lasejani ku kukkaa. ;)

    Mun täytyy kattoo jos huomenna kävisinkin jo tsekkaamassa ja kuvailemassa muutamia vaihtoehtoja tänne. Itse siis kokeilin noita linkin laseja ja tykkäsin jotenkin enemmän niistä. Mut aattelin et ku ne on noin vaaleat ni ne saa aikaan valjun kuvan ++ kun oli tarkoituksena se väri. Harmi kun tommoset kehykset jotka sopii mulle, ni niistä ei se väri vaan korostu yhtä upeasti kun tuollaisista leveemmistä.


    Ja heeei, mulle saa vinkkailla tuolta Nissenin nettisivujen kautta laseja. Otan kyllä kuuleviin korviini. Mut väri saisi olla joko ruskea, kultainen tai punainen.

    VastaaPoista
  7. Linkin lasit, ehdottomasti. Paljon nuorekkaammat.

    VastaaPoista
  8. Uusi sana - jäänssi? Ikinä kuullutkaan...

    VastaaPoista
  9. Toivoisin näkeväni sinun päässä nämä lasit :)

    http://www.nissen.fi/kehykset/153313

    http://www.nissen.fi/kehykset/163552

    Voisin ajatella niiden sopivan sinulle! Kokeile edes :)!

    VastaaPoista
  10. Anonyymi klo 17.54,
    Täytyy kävästä huomenna vähän kuvailees eri vaihtoehtoja, sellaisista jotka siis sopii kasvoihin. :)

    Anonyymi klo 18.14,
    Jäänssi = Mahdollisuus

    Anonyymi klo 18.16,
    Nuo ekan linkin kehykset on upeat, mut niitä ei kyl ollu liikkeessä. :( Ja nuo toiset on sinisen mutta voin koettaa katsoa jos ne löytyy tuolta, ni nappaan kuvan. :)

    VastaaPoista
  11. Heippa! Silmälasien mallissa ei sinällään ole mitään vikaa, mutta itse harkitsisin tuota väriä.. Joku ruskehtava tai kultaan menevä voisi sopia. Tai sitten tummemman / syvemmän punainen. Kannattaa oikeasti käyttää aikaa ja harkintaa rilleihin, ne on aika vallitsevat ulkonäössä..

    VastaaPoista
  12. ..ja tee nyt jo jotain tuolle tukalle :) Tuollainen tummempi raita edessä on aika juntti.. Eikä värikään oo oikein mistään kotoisin.. Sori.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi klo 18.21,
    Kyllähän mä käytänkin aikaa, että kuten sanoin - nytkin kun näin tuon kuvan paremmin koneen ruudulta ni aloin epäilemään. Vaikka itse myymälässä ne vaikutti kivoimmilta. Oisko sulla antaa joku vinkki Nissenin mallistosta, et mimmosta ruskehtavaa? Siel oli yksi mikä kyllä oli muuten kiva, mut myyjän mielestä ei sopinut - jotenkin se liittyi niihin sankoihin.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi klo 18.24,
    Työ ootte niin kamalia hätähousuja, mähän oon sanonu että värjään tukkani kokopunaiseksi tässä syksyn aikana ja tässä kun väri alkaa haalenee yms. ni kyllä, se näyttää pahalta. :) :) :)

    VastaaPoista
  15. Nuo pinkit ehdottomasti, nuo ylemmät pokat, mitkä kuvissa sun päässä, jotenki tekee sut vanhemman näköiseksi, kuin mitä todellisuudessa olet, kun taas varmasti tuollainen viehkeä pinkki olisi nuorekkaampi ja sopisi erinomaisesti! :)

    VastaaPoista
  16. en kyllä mitenkään usko että pääset kiirenvilkkaa minnekkään, saatika sitten pomppaamaan. sellasta lyllertämistä ja ähinää oli sun kulkemises...........

    VastaaPoista
  17. Kiva kuva toi alin! :o)

    Mä en ymmärrä tuota nillitystä sun hiusten väristä. Itse asiassa, musta sun juurikasvu näyttää kivalta, aika vaalealta, ja itse sinuna antaisin oman värin kasvaa koko tukkaan. Pitkät, (tummankin) vaaleat hiukset on kauniit! Sen sijaan peruspunaiset on musta aika tylsät, kun joka toisella vastaantulijalla on punaiset hiukset, ainakin melkein.

    Mulla on toki oma lehmä ojassa sikäli, kun kasvatan itse oman värisiä hiuksia takaisin. :oD On tosi jees, kun ei tarvitse miettiä, mitä hiusvärien myrkyt tekee päänahalle tai huolehtia juurikasvusta. Kun hiukset on pitkät, kuten mulla, voisin olettaa myös niiden pysyvän paremmassa kunnossa, kun en enää vaalenna niitä parilla asteella, kuten ennen. Oli ihan yllättävää nähdä, että mun omat hiukset, joiden värin olen viimeksi nähnyt kunnolla 12-vuotiaana, onkin aika lämpimän sävyiset, ehkä vähän punertavatkin ja noin 7-8-asteiset vaaleudeltaan. Tykkään! Vaalennus täytynee aloittaa sitten uudestaan, kun alkaa tulla harmaita. :oD

    VastaaPoista
  18. Anonyymi klo 18.51,
    Pitää siis huomenna mennä kurkkasemaan muutamat ja kuvaamaan, ni saatte paremman vertailumahdollisuuden. :)

    Anonyymi klo 19.14,
    Missäs sie miut oot nähny lyllertämässä? Paljasta itsesi! :) Mutta kyllä nuo onnistuu lihavaltakin, ehkä vähän kankeemmin mut onnistuu kyllä. :)

    Anna Vee,
    Kiitti, niitä on parikin. Jotenkin onnistui niin kivasti. :)

    Mie en oo moniin vuosiin ollu kokonaan omalla tukkavärilläni. Tuo punaväri mitä oon aatellu, ni sen ei pitäs olla sellainen ihan peruspunainen vaan sellainen hauska kaksoisväri. Ainakin viimeks ollu, en tiedä miten se reagoi nytten. Mut pitkät haluan taas itelleni.

    VastaaPoista
  19. enpä taida paljastaa, sä teet sen kyllä kaikkien sun lukijoitten puolesta..............

    VastaaPoista
  20. Anonyymi klo 20.13,
    No, asetutaanpas vähän niinku lukijarooliin ja totean että eipäs taida olla mitään paljastettavaa kunnei uskalleta sanoa. ;) Mutta ei se lyllertämine ole mikään suuri salaisuus joten en oikein ymmärrä pointtiasi. :)

    VastaaPoista
  21. Punamusta asukokonaisuus on erittäin hieno.

    Ehkä voisit kokeilla jotain hiusten kuntoa parantavia tuotteita ja raportoida niistä blogissa? Hiukset näyttävät huonokuntoisilta.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi klo 21.03,
    Värinä se onkin yks suosikeistani. :)

    Oon kuullu tuosta aika usein kuvien perusteella, et hiukseni ovat huonokuntoiset muttei ne oikeasti ole. Mut kyl mä hiuksiani hemmottelen. :) Tarttiski ostaa joku uus hiusnaamio. Sit oon miettiny niitä hiusöljyjä mutten tiedä tarttisinkin sellaisia välttämättä mut ehkä niitäkin vois ees kerran kokeilla. :)

    VastaaPoista
  23. Linkissä olevat lasit on kivemmat. Ja sitten kun kerran oot ostanu kohta uudet hyvät lasit ja tiedät nykyiset vahvuutesi, kannattaa oikeasti tsekkailla esim Firmoo-nettisivua, miksei Zenniäkin. Linssien tilaus on helppoa, ja kehyksienkin valinta ihan helppoa kunhan on aikaa paneutua. Itse ekaa kertaa tilatessani vuosia sitten mittailin tykkäämistäni pokista eri mittoja ja niiden perusteella etsin sieltä sivuilta sopivan kokoisia kehyksiä. Ja niistä sitten kivoimman näköisiä. Eikä ole huteja tullut, on kiva vaihdella laseja joa niitä aina käyttää. Silloin ei edes odota niiltä kaikilta täydellisyyttä. Itselläni on n. -7 voimakkuudet, enkä ole sieltä tilannut edes sitä vahvinta (kalleinta) ohennusta koskaan, lasien hinnaksi on tullut aina korkeintaan viitisenkymmentä dollaria! Vahvimmallakin ohennuksella tilattuna huomattavasti näitä mainitsemiasi hintoja edullisemmin. Eikä laseissa ole mitään vikaa tai eroa näihin täältä liikkeestä ostettuihin... Miksi olisikaan.

    Ja sitä paisti kun harrastaa noilla sivuilla surffailua ja varsinkin jos on jo ensimmäiset sieltä tilannut, oma silmä harjaantuu ihan selatessakin bongaamaan niitä malleja jotka omaan päähän parhaiten sopivat :)

    Ja tosiaan vaikka tilais "usein" ja "useitakin", näihin silmälasiliikkeiden hintoihin yhteissummankaan yltäminen on aika saavutus :)

    Eli todellakin suosittelen!

    Ps. Olen jo pitkään ollut vahvasti sitä mieltä että yhdet lasit, samat joka päivä, joka tilaisuus, joka asu, on hirvittävää! Ahdistavaa!

    VastaaPoista
  24. Tilailetko nettikaupoista muuta kun vaatteita? Mistä ostat laukkuja tms. asusteita?
    Kuinka paljon pistät rahaa vaatteisiin?
    Mä oon valitettavan pihi, enkä meinaa raaskia ostaa mitään. Nyt pistin tilauksen Ellokselle.

    Miia

    VastaaPoista
  25. Anonyymi klo 21.26,
    Sitä pitää tutkailla, josko tuollaisesta firmasta joskus uskaltaisi kokeeksi tilata. :) Mut miun on pakko sanoa, et ei mua oo kyllä koskaan ahdistanu yhdet ja samat lasit - paitsi jos tunnen alusta alkaen et eihän nää ny hyvät ookkaa. Siis jos enne ostamista, kuten nytkin - että epävarmuus iski ni sillon se ei oo hyvä merkki. :)

    VastaaPoista
  26. Miia,
    Tilailen nettikaupoista lähinnä vaatteita. Myös laukut oon ostanu netin kautta taikka sitten kirppikseltä (jotkut nettikirpulta) mut muut asusteet oon tainnu sit ihan kivijalkamyymälästä löytää. :) Mun on vaikea sanoa rahamäärää mitä pistän, mut Yoursilta tulee aika usein tilattua 200EUR edestä. Ellokselta vähemmän.

    No se pihiys on jollain tasolla ihan hyvä. Ostaa kun tarvitsee uusia. :) Mut toki nyt pienesti valinnanvaraakin saa olla, ainakin meillä naisilla - eikös vaan? ;)

    VastaaPoista
  27. Jos meinaat pitää usein hiuksiasi punaisina, niin kannattaa ottaa kehyksiin sitten joku toinen väri. Puna-puna yhdistelmässä ne lasit katoaa siihen taustaan ja näky on vähän suttuinen. Mustat, violetit, ehkä ruskeet yms. sopii punaiseen tukkaan.

    VastaaPoista
  28. Anonyymi klo 21.54,
    Siis ihan totta! Sikspä mä mietinkin noita linkin kehyksiä, ku ne on tommoset vaaleanvioletit. Sopis oikeastaa hyvin punasen tukan kans. Eikö totta? Tai siehän olit kyllä violetin ehdottanut. Musta kyllä on värinä turhan tumma, mut ruskee tai violetti ni jees! :)

    VastaaPoista
  29. Noista kahdesta kyllä ehdottomasti punaiseen hiukseen ne linkin kehykset, jos siis vain malliltaan ja istuvuudeltaan ovat hyvät. Vaikeita päätöksiä nämä, itse haaveilen keltaisista tai vihreistä muovikehyksistä, mutta en löydä mistään tarpeeksi kirkkaita. Murretut värit ymmärrettävästi suositumpia. :(

    VastaaPoista
  30. Anonyymi klo 22.01,
    Olen samaa mieltä kanssasi. :) Noissa kehyksissä jotka mulle sopii ni on just se ongelma, et se väri ei näy niissä niin hyvin kun sellaisissa paksuissa muovikehyksissä. Et ainoastaan just sangoista voi nähä värin paksummalta alueelta. Keltaset ois kyl mielenkiintoiset kehysvärit.

    Vaikeita päätöksiä on, mut onneks tiedän että ne linkin kehykset sopii mulle. Eli ne ei purista tosta sivulta ohimoa, eivät osu poskiin ja eivät oo liian suuretkaan. Mulle sopii siro malli. Ja sirouden kirous on, ettei värit näy niissä niin hyvin.

    VastaaPoista
  31. Ota ihmeessä nuo liilam väriset, aivan ihanat ! :) muutenkin liila sopis sulle tosi hyvin :))

    VastaaPoista
  32. Kiitos vaan kommentoijalle tuota Firmoo-vinkistä! Ei tosin olis pitänyt mennä katselemaan... Nyt siellä ostoskorissa odottavat ihanat prillit, valitsin niihin parhaat mahdolliset linssit kaikilla herkuilla ja hinnaksi tuli 50 euroa, eikä edes postikuluja...

    Siellä Pipsa muuten voi sovitella prillejä omaan valokuvaansa, ihan hupaisaa puuhaa!
    -hss

    VastaaPoista
  33. Laura,
    Oon just menossa vaihtamaan ja sovittelen muutamia vielä mut luulen et vaaleelilat lähtee.

    Hss,
    Mäkin kattelin noita sivuja mut en nyt viel tilaa sieltä. Kivoja kehyksiä kyl oli. Muutamat kokeilin omaan naamakuvaan :) hauskaa!

    VastaaPoista
  34. Olkaatten hyvät vaan! Siellä kyllä sekoaa kun tajuaa mihin hintaan hienoja rilleja saa :)

    VastaaPoista
  35. Anonyymi klo 19.38,
    Ja mitkä valikoimat. Kyl mä varmaan tilaan kokeeksi edes tuolta, kunhan saan tietooni ne linssitiedot.

    VastaaPoista
  36. heippati!
    juu,se on vaan se hinta-laatu suhde..
    itse ostanut ainakin kolmet lasit,ja eivät ole olleet kovinkaan pitkäikäsiä. maksimissaan kaksi vuotta säilyneet ehjinä.
    tosin,joskus nukahdan rillit päässä ja kun on pieniä lapsia mulla,ovat toisinaan lapset tarrannee niihin kiinni. mutta siltikään en pidä nissenin laseja kestävinä,vaikka edullisia ovat toki.
    mutta tämä on vain minun kokemukseni.
    t. hippi-ronda

    VastaaPoista
  37. Hippi-Ronda,
    Aika hassua, mulla on tosiaan nää vanhat kehykset ni jotain 40eur luokkaa ja ovat ihan 6v. kestäneet eikä vieläkään mitään kehyssyytä vaihtoon. :) No täytyy toivoa, ettei tuu mitään ongelmia noiden uusien kans mut jos tulee, ni onneks on varalasit sitten tällä kertaa. :)

    VastaaPoista
  38. oho! ai noinkin kauan kestäneet.. oiskohan sitten vika mun toiminnassa vai huonossa tuurissa? mene ja tiedä. nyt mulla on silmäaseman lasit,makso hunajaa,mutta ovat hyvän näköset. mä kyllä kyllästyn aikasta nopeesti pokiin,jos oisin rikas mulla olis monet kymmenet lasit. :)
    t.hippis

    VastaaPoista
  39. hippis,
    Juu, noin kauan ja viel enemmänkin koska ei nää oo hajoomispisteessä vieläkään. :) Ja on mulla tuolla jossain mun aiemmatkin lasit olemassa, hyvin nekin kehykset toimii. Mä en oo koskaan kyllästyny pokiin, ihme juttu kyl ku muuten saatan kyllästyä. :) Eiku jonkun pitäs keksii joku hauska mekaniikka niin että ne sangat sais vaihtaa mieluisiin väreihin aina ku haluaa. Et ostaa niinku yhdet kehykset ja niihin vaihtosangat. :)

    VastaaPoista
  40. tos ois muuten ideaa! :D
    t.hippis

    VastaaPoista
  41. hippis,
    Nii mustakin. Ku mieti ny, oishan se helpompaa ku jos päätät et meet ny keltasessa mekossa ni voit valita keltaset sangat. :)

    VastaaPoista
  42. Helpointa on mielestäni tilata Firmoolta erilaisia silmälaseja :) Sitä paitsi niitä voi sitten kylvää eri paikkoihin, joissa voi joskus joutua poistamaan piilarit päästä ja tarviimaan laseja... Vink vink.

    Terv. Tässä ketjussa Firmoosta aiemminkin jo pariin otteeseen jutellut :)

    VastaaPoista
  43. Anonyymi klo 22.01,
    Mun tarvii varmaan tehdä niin et otan nyt tuolta Nisseniltä nuo eräät lasit ja tilaan Firmoolta jotkut toiset. :)

    VastaaPoista