17.9.2012

Pieninkin ripaus hyvää voittaa isomman kasan pahaa (PipSa)

Tälle päivälle sopii vuosia vanha talvinen kuva yksinäisestä naakasta oksalla
(valitettavan pian se talvi sieltä tulee)

Ei ois luullu, et tätä nukkumisongelmaa ois enää ku sain tuon nallekarhunikin jo takaisin. No vielä mitä, enhän mä nukkunu viime yönä melkee silmäystäkään (no okei, ehkä just sen silmäyksen kun tuntu et kello soitti samantien kun pääs silmät sulkee) kun nenäni päätti sanoa sopimuksen irti ja sain kokoajan niistää ja aivastella (pliis syysflunssa, älä tuu tänne - ohita mut!) Pahoin silti pelkään, et toi flunssa on jossain vaiheessa tänne saapuva - olenhan kohtapian ollut vuoden verran saikkuvapaa eli en oo mistään flunsista joutunut olemaan pois töistä. Toki niitä jotian vuorokauden kestäviä, viikonloppuna (!!!!) olevia nuhajaksoa on ollut, mut niitä ei lasketa kunnei niistä ollut sairaslomaa.

Mut jottain iloa mun nuhan ja väsymyksen rikkaaseen päivään...  Sain todella mahtavan mahdollisuuden eräältä porilaiselta yritykseltä. Mut nyt mie oon ilkeetäkin ilkeempi, enkä kerro valitettavasti tämän enempää, joten nyt pittää tyytyy tällaiseen sniikpiikkiin (sneakpeak) mut mää jaksais odottaa... (jaa nii mikä levoton yksilö... ei täällä ainaskaa)

Oon kyl niin ilonen kun löysin tuossa hetki jokin aika sitten erään kappaleen jota olin etsinyt monta vuotta. Ja ihan väärillä sanoin, joten eihän se nyt ihmekään ollut ettei löytynyt. Onneks joku oli sitten päättänyt laittaa tuon kappaleen erääseen jaksoon ni sen avulla sitten löytyi. :) Kyseessä siis >>tämä kappale<<

Huomaa muuten, et mitä syvemmälle syksyä mennään ja lähemmäs talvea talsitaan niin sitä masentuneemmaksi mä käyn vaatetuksen suhteen. Ei vaan jaksaisi innostua, mikä on sikäli todella harmillista. No tiesihän sen että jonkinlainen syysmasennus valtaa mielen kun aurinko ei enää piristä samalla tavalla kuin kesällä. Voih! Miksei aina voisi olla kesä! Tai edes lämmin syksy! Mut jospa tästä vielä havahdutaan hereille!

20 kommenttia:

  1. Tuo otsikko-mietelauseesi on tosi hyvä, tosin ehkä eka sana olisi vielä parempi ´pienikin`muodossa.

    VastaaPoista
  2. Juuri näin - kun olet ITSE KEKSINYT jotain, et halua, että sitä toiset kopioi. Aikaisemmin syyllistyit tähän sinäkin Pipsa! Nyt sen ymmärrät, miksi otin asian esille. Siis huomautin toisten tekstien käytöstä otsikossa.

    VastaaPoista
  3. Hetkinen. Tarkoitatko, että jos joku haluaa kirjoittaa saman tekstin (otsikkoteksti) jonnekin, tai vaikkapa lausua sen ääneen tai ihan millä tapaa tahansa käyttää kyseistä tekstiä, hän tarvitsee siihen sinun lupasi? Toivottavasti ymmärsin väärin...

    VastaaPoista
  4. Anonyymi klo 18.45,
    Kenties mutta tuollaisena mie sen ajattelin. :)

    Anonyymi klo 18.54,
    Niin syyllistyin mutta silloinkaan en ollut ymmärtänyt asiaa ihan kunnolla + aina sitä tekijää ei mainittu. Mut nyt oon keksiny otsikot itse. :) Ja toivon tosiaan et ilman lupaa niitä ei aleta esittelemään muualla ominaan eli ymmärrän kyllä tapauksen nyt. :)

    Anonyymi klo 18.58,
    No eihän sillä ääneenlausumisella mitään, mutta jos pistää vaikkapa oman bloginsa (tai vaikka johonkin mietelausekirjaan!!) otsikkoon ni kirjottaa siihen vaikka näin "Pieninkin ripaus hyvää voittaa isomman kasan pahaa" (PipSa). Ni jokainen tietää et on lainattu ja et mie tekijänäkin oon mainittu. Näin ainakin hyvien käytöstapojen mukaan mutta tiedä sitten kuinka moni niitä omaa tänä päivänä. Että jos en kerran miekään saa syyllistyä kopiovirheeseen ni ei sitten muutkaan ta tulloopi tupenrapinat! ;) ;)

    VastaaPoista
  5. Toivottavasti et saa yhtä ihanaa flunssaa ku minä, tässä kuukauden oon yskiny ja räkiny ja eivät ne tuolla arvauskeskuksessa keksineet mitään selitystä - kuulemma virus ja niihinhän ei antibiootit tehoa :/

    VastaaPoista
  6. Tuossa ei ole mitään järkeä. (Ano)

    Eikö nyt kukaan muu saa käyttää tuota fraasia ilman lupaani?

    VastaaPoista
  7. Tonttu,
    Voi että, onpas inhottava flunssa. Toivottavasti paranet pian! Lepoa ja lämmintä! :)

    Anonyymi klo 20.43,
    No kerro toki, miten sä sen sitten järkeilisit? Kyllä mä ainakin haluan maininnan kenen keksimästä kyse. Kun tuosta silloin niin aikoinaan mua valistettiin ni toivon samaa sitten myös omakeksimän kohdalla. Et ehkei sitä nyt lupaa tarvitse kysyä mut ajattelen sen silti asialliseksi. Vähän niinku ettei käytä itse ottamiani kuvia ilman lupaani. Tai ainakin pitää mainita, itse te tuosta mulle sanoitte aikoinaan ni mää meen nyt teidän oppien mukaan. :)

    VastaaPoista
  8. Jotenkin mä kyllä epäilen, että fraaseilla tai sanonnoilla olisi tekijänoikeuksia. Niitä olisi aika vaikea valvoa. Lisäksi monet niistä ovat sellaisia, että kuka vain voi keksiä saman lauseen ihan vahingossa, toisistaan tietämättä, joten todista nyt siinä sitten, kuka sen on ensin keksinyt. Mahdotonta, sanon ma. Valokuvat on eri juttu, niiden alkulähteen kun voi periaatteessa todistaakin.

    Mutta juu, toivottavasti saat nukuttua ensi yönä! :o) Unettomuus sucks.

    VastaaPoista
  9. Pidätkö tuota otsikkoa omaperäisenä teoksena?

    VastaaPoista
  10. Anna Vee,
    No se on totta, mutta halusin nyt tuoda tuonkin esiin kun siitä silloin eräässä kirjoituksessa siin vauhkottiin. :) Mut toivon silti, et joku sen tuosta ottaa ni sanoo sitten tekijän - että samalla asialla oon nyt kun mitä mulle sanottiin sillo aikoinaan.

    Anonyymi klo 21.13,
    Ihan sinun kiusaksesi pidän. :)

    VastaaPoista
  11. Oon ite ollut tänä sykynä jotenkin super onnellinen ja hyvän tuulinen siitäkin huolimatta, että elän elämäni tähän mennessä kiireisintä vuotta, siispä lähettelen sulle täältä ison kasan hyvää mieltä ja hymyä :)!

    VastaaPoista
  12. Anselmi,
    Voi kiitoksia, toivottavasti huomenna oon taas yhtä hymyä. :) Nyt ei oo yksinkertaisesti jaksanut hymyillä (väsyväsyväsy ja valivalivali) ;)

    VastaaPoista
  13. Sulla on esim. 8.6 pitkä pätkän musen biisiä otsikkona ilman mainintaa tekijästä, ja sitten kehtaat vaatia että sulta pitää kysyä tuohon lupa? Elä huoli, ei sitä kukaan lainaa.

    VastaaPoista
  14. Tarkkoja kun ollaan niin tuo "keksimäsi" otsikko on plagiointia jo aiemmin keksitystä mietelauseesta. Että se niistä "tekijänoikeuksista". Nyt pää pois pusikosta ja silmät auki.

    VastaaPoista
  15. Moikka! Oon lueskellu sun blogia jonkun aikaa ja vaikutat tosi pirrteeltä ja elämänmyönteiseltä. :D
    Mukava myös kun et lannistu ikävistä kommenteista.
    Mä en tiedä miksi edes sanon tästä (ehkä koska itse rakastan lainauksien tekemistä ihmisten puheesta), mutta oikeaoppisempi tapa lainata otsikkoasi olisi ilman lainausmerkkejä näin:
    Pieninkin ripaus hyvää voittaa isomman kasan pahaa (PipSa 2012).
    Anteeksi päteminen, toivottavasti synkästä syksystä huolimatta jaksat pysyä pirteänä. :D

    VastaaPoista
  16. Anonyymi klo 21.37,
    Joo, no mä en ollu tajunnu et nekin pitää lisätä mut onneks niitä ei kovin paljoo ollu joten niissä on nyt suurimmassa osassa tekijä. Vaikka eihän nuo kaikki vissiin niitä itte oo tehnyt vaa joku muu, mut niistä en sitten tiedä. Mut selviipiähän sitten mikä on Lady Gagan, PMMPn, Musen, Pitbullin jne. :) Tosin en oo enää sen edellisen selvennyksen jälkeen mielestäni näitä tehnytkään?

    Anonyymi klo 21.39,
    No kiitoksia kun selvensit tämän minulle.

    Heisi,
    Moi! No ei sitä aina ihan pirteitä jaksa olla, ainakaan väsyneenä. :) Huihai, ei ikävät kommentit mua lannista ja joskus on kiva, et täällä on näitä etsiviä ja kertovat mulle missä oon tehnyt väärin. :) Ai se olisi noin oikeaoppisesti, okei. Kiitti. :)

    VastaaPoista
  17. Miksi olette kihloissa jos ette ole menossa naimisiin? Kihlathan on lupaus avioliitosta?

    VastaaPoista
  18. Anonyymi klo 22.03,
    Pahoittelen, en katso aiheeksi pohtia näitä syitä blogissa.

    VastaaPoista
  19. Mistä sarjasta toi biisi on! Jäi tosi pahasti nakertamaan, kun oon ihan varma et itekkin oon kuullut sen jostain sarjasta. :)

    VastaaPoista
  20. Anonyymi klo 15.14,
    No mä oon siis sen alunperin kuullu Kyle XY -sarjassa mutten nyt muista mikä tää sarja oli jossa sen vastikää kuulin kun vaihtoehtoja on niin monia. Mut veikkaisin Body of Proof -sarjaa koska se oli viimeisin mitä katselin.

    VastaaPoista