7.10.2012

Joskus yksinkertainenkin voi olla kaunista


innostuin tuossa leikkimään tunikoideni ja vyön kanssa. Tiiättekös muuten mistä viimeistään pitäs ymmärtää, että on kaventunut - siitä kun vyön kolme reikää on liian löysiä, tarvittaisiin enempi reikiä. Kai toi vyö tarttee viedä suutarille, et se nätisti tekee siistin reiän. Mut eniveis, mää tosiaan innostuin taas tuosta vyöstä kun tuli tajuttua (taas kerran, ihmettelen kyllä miksei se pysy päässä) et mulla on se vyötärökin. Ja kokeilin sitä tosiaan muutaman tunikan kanssa, viel on muutama testaamatta.

Oon parissa blogissa lukenut, miten ovat ostelleet vaatteita ja mä tässä koetan itseltäni kieltää moisen ihanuuden, ainakin nyt vielä muutamaksi kuukaudeksi. Älkää ymmärtäkö väärin, toivekoriin on jo listattu vaatteita jotka sitten tilailen kun aika tulee - jooooos nyt sitten vielä sitä kokoa on jäljellä. Noita vanhoja kuviakin kun tuli tuijoteltua ni oon alkanu katumaan parin vaatteen myymistä, mutta en silti aio kinuamaan niitä takaisin vaan aion metsästää korvaavat tilalle - olen jo muutamat hyvät leopaidat löytänytkin.

Ihastelen kauheasti ihmisten kykyä yhdistellä vaikka minkälaisia vaatteita, kun itse oon tällainen hyvin simppelistä rennosta tyylistä tykkäävä. Joskus sitä toivoisi että osaisi laittaa vaikka mimmoset vaatetangollisen vaatetta päälle - osaisin varmasti mutta se aina vaan jää, kun rakastan tuota yksinkertaisen simppeliä rentoa tyyliäni niin valtavasti. No ehkä vielä joskus, kun maku vaatetuksen suhteen muuttuu. Onneks on korut ja vyöt sekä laukut, joilla asua voi piristää!

Mulla on tässä kivana orastavana ideana oman mekon tekeminen. Pitäisi vaan kävellä kangaskauppaan ja katsoa, onko siellä sellaista kangasta kuin mitä kuvitelmissani oon ajatellut. Ja alkais tekemään itelle noita mekkoja. Vielä kun löytäs hyvät mallipohjat. Kaikenlaisiahan haaveita sitä on, mutta tiedä sitten tuleeko koskaan toteutettua.

Hei, tietääks joku mitään noista vartalomalleista? Siis lähinnä nyt sellaista, että mikä mun vartalomallini mahtaa olla ja mimmoset vaatteet on jes jes jes taikka sitten no no noooooo!? ^_^

42 kommenttia:

  1. omena, kuvittelisin? en oo asiantuntija eli kannattaa varmaan käyttää jotain hakua ja ettiä minkälaiset vaatteet sopii omenavartalolle. jos en oo ihan väärässä :D

    VastaaPoista
  2. Pikku vinkki: Jos käytät vyötä, niin käytä myös tukevia rintaliivejä. Tuossa kuvassa tissisi roikkuu vyön päällä..

    VastaaPoista
  3. Anonyymi klo 11.12,
    Olen etsinyt ja katsonut kaikista vartalomalleista, mutta en ole löytänyt mitään todella hyvää sivustoa tälle ongelmalle.

    Anonyymi klo 11.15,
    Mulla on kaarituetut liivit kyllä tuossa päällä. :) Jos ois kaarituettomat, ni ne roikkuis viel enemmän. :)

    VastaaPoista
  4. No laita sit vyötä alemmas tai jotain. Aika karun näköstä ku ne tollai roikkuu..

    VastaaPoista
  5. Oletko sitä mieltä, että sinulla on simppeli tyyli? Simppeli tyyli on mielestäni lähinnä yksiväristä ja tyylikästä pukeutumista. Laadukkaat vaatteet, jotka ovat ajattomia.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi klo 11.34,
    No elä katto kuvaa jos noin nostaa verenpainetta. ;) Se on tissivyö. Ja mulla on roikkuvat tissit. Edes kaarituetut ei estä maan vetovoimaa. *nauraa*

    Anonyymi klo 11.36,
    Kyllä, mielestäni se on simppeliä kun voi heittää päälleen tunikan ja housut. Tyylikäs pukeutuminen ei oo koskaan simppeliä. :)

    VastaaPoista
  7. No sun kannattaa otta mittanauha käteen ja mitata lantio, vyötärö ja rintojen ympärys. Noilla mitoilla sitten huomaat, ootko omena, päärynä vai tiimalasi niin ei sitte tartte arvuutella, ja tuo on varmaan helpoin, nopein ja tarkoin tapa tietää.. ;)

    VastaaPoista
  8. Tissivyön tarkotushan ei tieten ole roikottaa niitä rintoja. :) Ja kaarituellisetki liivit muuten on monesti tollasia jotka ei tue tarpeeks, varsinki jos on isommat rinnat. Kannattaa ehkä panostaa kunnollisiin urheiluliiveihin niin ei vanhana sitte harmita! :D

    VastaaPoista
  9. Anonyymi klo 11.42,
    No niin, nyt tuli jo selvennystä asiaan. Mutta mitäs mä noilla mittatiedoilla sitten teen?

    VastaaPoista
  10. Anonyymi klo 11.44,
    No ei nuo tissit nyt polviin tuossa kuvassa roiku. :) :) Vaikka varmasti jonkun terhakkarintaisen mielestä roikkuvat. Ja kyllä nuo mun kaarituelliset on tukevammat kuin kaarituettomat joita yleensä käytän, mutta kyllä - mulla on hakusessa urheiluliivit jo ihan tuon mun hölkkäharrastuksen takia. :)

    VastaaPoista
  11. Uusimmassa Suuri Käsityölehdessä oli jotain plus koon tunikoita /mekkoja... Katsoin niin nopeasti vaan, etten nyt kuollaksenikaan muista milaisia ne oli malliltaan! Mutta käy katsomassa, sieltä löytyis helposti ainakin kaavat!

    VastaaPoista
  12. Heidi,
    Kiitti! Täytyy käydä katsomassa. :) Kaavat kyl helpottas suuresti sitä tekemistä. ;)

    VastaaPoista
  13. Et sä Pipsa vartalomalliltas ainakaan omena ole, omenalla on keskivartalo vatsa, ohkaset jalat ja usein pienet tissit (just kuin minä) Enemmänkin olet mallia tiimalasi (tiimalasin ei tarvitse olla riuku) tai sitten päärynä. Vaikea sanoa. PUkeutumisneuvoja varmaan osais sanoa. MUlla on myös simppeli tyyli, enkä osaa yhdistellä, mutta ei se niin väliä, kun en pysty kerrospukeutumaan, en vaan pysty =o( alkaa ahdistamaan.

    VastaaPoista
  14. Heeei, tuohon simppeliin pukeutumiseen. Oon ymmärtänyt näitä määritelmiä pikkusen väärin, eli omani ei olekkaan määritelmän mukaan simppeliä vaan RENTOA. :)

    VastaaPoista
  15. Hauska kuva hei pisa! Hitto että repesin tolle että kaarituetut ei estä maanvetovoimaa ahahahaha. Helmi <3!

    VastaaPoista
  16. Sanna,
    Mä oon keskustellu aikoinaan yhden tutun pukeutumisneuvojan kanssa ja sillon se ainakin sanoi mua tiimalasin ja päärynän sekotukseksi. En vieläkään tiedä mitä se tarkottaa. :) Mut kyllä mulla pieni keskivartavatta on. :) :) Mä en kans ostaa kerrospukeutumista, oon ihan uuno näissä vaateasioissa. Oon vaan et toi ja toi sopii yhteen ja siinä onkin mun vaateneuvomiset. :)

    Anselmi,
    Joo, se on niinku "Stop taking my pics!" :) :) Mut heeei, toi on ihan tosikin - ei ne estä maanvetovoimaa ku on tämmöset daisarit. :) Mut ne urheiluliivit kyllä tekis sen, että vähän estäs tota vetovoimaa, mutta kun täällä meidän kaupoissa ei myydä ku yhtä mallia ja niillä ei oo tarpeeks isoo kokoo. :(

    VastaaPoista
  17. Urheilurintsikoiksi suosittelen Enellejä, ei kyllä liiku tissit suuntaan eikä toiseen kun on ne päällä. Lumingerie myy niitä ja Enelleille on ihan oma kokotaulukkonsa.

    VastaaPoista
  18. Tuosta kuvasta tuli mieleen Sppice Girlsien biisi jossa lauletaan "Stop right no, thanku you very much..." jne. :D

    VastaaPoista
  19. Mielestäni olet tiimalasi vartaloinen eli paras mahdollinen.. on rintaa, lantiota, sääriä.. mutta kuitenkin löytyy vyötärö :D

    VastaaPoista
  20. ..vaikka olet iso niin mielestäni olet silti ns. "sopusuhtainen"..

    VastaaPoista
  21. Jenni,
    Juu, tiedän että Lumingeriella on mutta olisin halunnut päästä testaamaan niitä paikanpäälläkin. Mut ehkä tuolta pitää laittaa tilaukseen. :)

    Dweia,
    Aijaa, no kyllähän se siihenkin sopii. :)

    Anonyymi klo 12.34,
    No mun sääret ei oo kyl sääret, noon tolopat. ;) Mut kyl toi kaponen kohta tosiaan löytyy. Tarttis vissii enempi korostaa sitä.

    Anonyymi klo 12.37,
    Ai, no kiitoksia. :) En oo kyl itteeni aatellu sopusuhtaisena. :)

    VastaaPoista
  22. Itsekin pukeudun mielestäni rennosti eli yleensä farkkuihin, teepaitaan ja huppariin/neuletakkiin.

    VastaaPoista
  23. Mä en oikein tiiä noista "tissivöistä". Jotenkaan en ole koskaan nähnyt asua joka olisi niistä loppupeleissä kauheasti parantunut. Kokeilin joskus itsekin, mutta teki olosta erittäin epämukavan, parempi ilman. Toki tuovat muotoa esiin ja voidaanhan me kaikki käyttää just niitä vaattetita missä ite viihdytään :) Ennemmin asustaisin esim. huiveilla ja koruilla.

    VastaaPoista
  24. Eikö sun vyöt oo venyviä, ainakin näyttää siltä...

    VastaaPoista
  25. aaK,
    Mää asustasin asuja vaikka millä jos vaan osaisin... tai ehkä osaan mut aina se tuntuu kuitenkin jäävän. Ihme juttu!

    Anonyymi klo 13.38,
    Joo, venyviä ovat mutta tohon vyöhön kaipaisin pari reikää lisää. Katsoin että kyllä tohon taitaa siististi ainakin yhden saada lisää.

    VastaaPoista
  26. Pipsa olet kyllä tiimalasi-vartaloinen! Olen kade hienosta vyötäröstä ja vinkkinä se, että sitä kannattaa tosiaan korostaa juurikin noilla vöillä ja vaatteilla, jotka ns katkeavat tuosta vyötärön kohdasta. Sinulle sopisi hienosti joku yksinkertainen aluspaita, jonka kanssa pidempi neuletakki ilman nappeja ja nauhoja. Takin kiinnittäisit tuolla vyöllä kiinni.

    Tee mekko jonkun vanhan tunikan mallilla niin, että ratkot saumat ja piirrät niistä kaavat.

    VastaaPoista
  27. kiitos sanna selvennyksestä, mäkin kuvittelin että omena on tasapaksu :o
    suuressa käsityölehdessä oli ainakin aikoinaan kun mulla oli tapana tilata sitä, usein xl-kaavoja ja eri vartaloityypeille pukeutumisohjeita.

    p.s. tyylikäs pukeutuminen voi olla simppeliä, esimerkkinä pariisilaiset naiset, mm...

    VastaaPoista
  28. Miksei näistä kommenteistä voi tykätä sillai ku naamakirjassa. Tosi paljon kivoja kommnetteja ja samaa mieltä mun kanssa. Niin kade oon sulle, ku sulla on aivan upea vyötärö. Mun mielestä mulla ei oo. Mulla on mahaa. Aikaisemmin mulla kyllä oli vyötärökin, mutta osittain sairauden vuoksi sitten lihosin ja lihosin vaan lisää. No nyt pitäs saada sitten kiloja pois, kun lääkityskin tasapainossa jne.

    Mutta ilman muuta korostat sun vyötäröäs!

    Ja noiden tissien roikkuminen. En edes huomannut ennenkuin joku mainitsi siitä. Mulla ehkä tekee samaa, vaikka mulla vaan kokoa D. Joo, sille maanvetovoimalle ei voi mitään. :D

    VastaaPoista
  29. Anonyymi klo 16.01,
    Heeei, voitko sä mitenkään näyttää kuvan kanssa tuon ideasi millainen sopisi mulle? Kuulostaa kyllä kivalta ja oo mielestäni joskus käyttänyt noin että takin laittanut vyöllä kiinni, mut se lynkattiin sillon vanhan blogin aikana niin maahan ja koska olin silloni vielä epävarma niin annoin osua ja upota. Mut nyt, oon ittevarmempi ja uskaliaampi kokeilemaan. :) Ai niinku tolleen, mut ei mulla oo mitään vanhaa jonka vois ratkoa. :( No ehkä tässäkin toi äiti neuvoo, kun on omeplija. :)

    Victoria,
    Täytyy noita lehtiä tutkailla. :)

    Anna =),
    Pitää vissii pistää bloggerille pyyntö et kommenteistakin vois tykätä. Tekstiinhän pystyy laittamaan sen jonkun rastisysteemin. :)

    Ei ei, älkää olko kateellisia. Kyl mullakin on mahaa, se näkyy sivuprofiilissa. :) Mut hienoa, et sulla lääkitys tasapainossa nyt vaan pieniä muutoksia. Ei kannata alottaa isoin askelin, sellaiset ei yleensä kanna kovin pitkälle. Jos oot vaikka ottanu kahvin kans viinerin, ni ota vaikka ruisleipä sen kanssa. :)

    Täytyy koettaa korostaa tota. Onneks kaikkien vaatteiden kans ei tartte korostaa, ku ne on semmosia myötäileviä. :)

    No vähemmän ne tissit kyllä tossa roikkuu ku on hyvät kaarituetut liivit päällä. Mut kyllä ne roikkuu ja se on ikävä tosiasia kun omistaa tämmöset isot tisut. Ja se vetovoima, sille kun ei voi mitään. Oottakaa vaa, ku mää tossa 80v. mummona blogia kirjotan ni noi tissit on polvissa. Sit voit anonyymitkin nauraa, ku nauran sit itekki niille. ;) ;)

    VastaaPoista
  30. Näille roikkutissikommenteille pakkoa sanoa, että jos naisella on isot rinnat, se ei tarkoita että kaikki haluaa ne rinnat nostaa tuohon leuan alle. Minusta näissä rinnat on juuri kohdillaa, ei naurettavasti nostettu leukaan, eikä roiku kuitenkaan vaan ovat sopivasti luonnolliset mutta kuitenkin tuetut.

    VastaaPoista
  31. Möllikkä,
    Juu ja näyttäshän se nyt vähän hassulta kun ois tissit leuassa kiinni, ainakin siis näin isotissisellä. :)

    VastaaPoista
  32. isot askelet ei kanna pitkälle, siinä oot ihan oikeassa. on-off-anorektikkona, hirvein tunne on se kun on ollut pitkään alle tuhannen kalorin (180 cm pitkä, se on aika vähän ravintoa loppujen lopuks) päivädieetillä, ja sitten alkaa syödä vaikka 1500 kcal päivässä, niin lihominen on väistämätöntä ja normaalin näläntunteen palaaminen vasta ahdistavaa onkin ja seurauksena suuri depressio.

    VastaaPoista
  33. Victoria,
    Voi että! Mutta olet oikeassa jos olet pitkään ollut 1000kcal dieetillä ja alat syömään 1500kcal niin totta kai silloin lihoaa. Mutta laihtumiseen on ihan terveellisetkin metodit. :)

    VastaaPoista
  34. Olen ano 16.01 jolta pyysit vinkkiä ehdottamastani asukokoinaisuudesta. Tässä tulee ensimmäisessä linkissä neuletakki. Mallissa on kyllä nauhat edessä, mutta sinulle sopisi paremmin ilman ja se vyö siihen. http://www.ellos.fi/plus-collection/neuletakki/347478?N=1z141j2Z1z141poZ1z141sdZ1z141o7&Ns=Freshness|0&Nao=3

    Tuon kaveriksi tiukat legginssit niin asu olisi kiva! Kaulaan vielä iso kaulakoru niin avot!

    VastaaPoista
  35. Anonyymi klo 21.29,
    Hei, kiitoksia kovasti kun viitsit näyttää. :) Täytyy tuollaista sitten metsästää. :)

    VastaaPoista
  36. Tyylikäs voi olla erittäinkin simppeliä! Usein hienostuneet asukokonaisuudet on todella yksinkertaisia, ja joku tuolla ylempänä mainitsikin ranskattaret ;)

    Ja minusta Pipsa näytät päärynävartaloiselle. Rintasi toki tekevät tiimalasivaikutelmaa mutta hartiasi ovat kapeat.
    Itse tiimalasimallisena olen myös onnellinen kroppani mallista, varsinkin siitä etten ole omena :D

    -Lilli

    VastaaPoista
  37. Mutta Lilli, olkapääni eivät todellakaan ole kapeat vaan leveät. Vai näänkö mää itteni vaa leveenä? :)

    VastaaPoista
  38. Se voi toki riippua ihan kuvakulmastakin, miten lantion ja hartioiden suhteen näkee, itse tuossa katselin että hartiat ovat kapeammat kuin lantion leveys. Mutta aika makuasia tuo raja päärynän ja tiimalasin välillä taitaa olla, kaikki kun on niin erimuotoisia. Mutta ainakin voit olla iloinen ettet ole omena, sillä (omasta mielestäni) se on paljon haasteellisempi kropan muoto kuin muut :D

    -Lilli

    VastaaPoista
  39. Lilli,
    Aikoinaan mulle on pukeutumisneuvoja sanonut että oon päärynän ja tiimalasin välimuoto, mikä ihme sekin sitten on... pullava? :) :)

    VastaaPoista
  40. Haha, pullava :DD
    Noh kaippa ihmisiä on niin monenlaisia ettei kaikista ota ihan sataprosenttisesti selvää :)

    -Lilli

    VastaaPoista
  41. Lilli,
    Sepäs se onkin, kenestäkään ei ota sataprosenttisesti selvää kukaan muu ku sie ite. :)

    VastaaPoista
  42. Miksi et mittaa oletko se päärynä vai tiimalasi niin ei tarvitse arvuutella?

    VastaaPoista