17.10.2012

Lukijan toive: Tatuoinnit ja lävistykset

Piti tehdä tällainen hyyyvin huono esitekuva tatskasta
kunnen halunnut lähteä käyttämään netistä
löydettyä tatskakuvaa, ettei vaan astu kenenkään
varpaan päälle....

Mulla ei ole oikeastaan mitään mielipidettä tatuoinneista, en ole niitä vastaan kuitenkaan. Voisin itsekin ottaa sellaisen, jossei mulla olisi niin kauheaa piikkikammoa (tai mikä se sitten onkaan millä ne tatskat tehdäänkin) Mulla on ollut pienestä pitäen kauhea piikkikammo, vanhemmiten olen saanut sen kuriin että nyt kaikenlaiset rokotteet ja verikokeet onnistuu. Mut mihinkään muuhun en suostu jossei oo pakko.

Jos nyt voisin haaveilla että millaisen tatskan ottaisin ja mihin. Niin joko ranteeseen taikka tuohon allihabakohtiin. Lintu, kukka, tähti, tribaali... siinä jotain mitä voisi ajatella.

Tatskat on tänä päivänä mielenkiintoisia, kun jokaisessa on aina jokin tarina. Ne tarinat mua kiinnostaisivat. Kertokaa mulle tatskatarinanne? Että tatskat ja lävitykset eivät ole tänään enää vain niiden rikollisten merkintä.

25 kommenttia:

  1. mun tekis mieli ottaa kaulaan tatuointi, haluaisin sen liittyvän jotenkuten siihen, kuinka aina on pahoistakin vaikeuksista päästy pinnalle. (kuulostaa varmaan kliseeltä 16v.:n suusta... :D) Eli sille olisi jo tarina, vielä kuva ja otto puuttuu :p mutta ei ainakaan pariin vuoteen tuu mulle tatuointia kun oon vielä 15kk alaikäinen :D

    VastaaPoista
  2. täytyy nyt sanoa munkin mielipiteeni tatskoihin..mun mielestä ne on nykyään niin yleisiä,etten oikein lämpene niille. ja oikeesti,en ole vielä eläessäni nähnyt hyvän näköistä tatuointia. saas nähä,mitkä jonot tatskan poistattamiseen tulee vielä joskus olemaan..
    elkääpä nyt kukaan suuttuko mun mielipiteestä,se on vaan mun mielipide..

    VastaaPoista
  3. Hei hauskaa, mä just mkietin eilen, että pitää tehdä vihdoin tällä viikolla esittely mun ja jarkon tatuoineista :)! Kivaa.

    VastaaPoista
  4. Mulla on 20cm korkea ristitatska kuolleen siskoni muistoksi. Tunnearvo korvaamaton <3

    VastaaPoista
  5. Olisit nyt voinut mainita mun mielestä jonkun lävistyksenkin minkä voisit ottaa ehkä. :) Mikä on sun mielestä ns. kaunein? :)

    VastaaPoista
  6. Mä voisin vähän yllyttää neulakammoisena toista samanmoista. :p Itteä eka pelotti, mutta sitten kun sitä ekaa tatuointia alettiin tekemään se kammo katos. Ja nyt oon koukussa. :D Tossa on linkki mun tatuointipostaukseen, siellä vähän myös tarinaa niistä. n.n

    http://moioonheisi.blogspot.fi/2012/09/aika-jattaa-jalkensa-juhlista-siis.html

    VastaaPoista
  7. Älä ota tatuointia. Ne rumia. Kaikki. Ajattele miltä se näyttää vanhana... pahalta.
    Olet erilainen kun sulla EI ole tatskaa.

    VastaaPoista
  8. Ekana halusin yksinkertaisen tatuoinnin. Lopputuloksena oli vasempaan lapaluuhun 9cm kärkivälillä oleva tähti. Tarkoituksena olis vielä laajentaa sitä. Toinen tatuointini on kaverin suunnittelema, ruusu ja jossa on poikani nimi ja syntymäaika. Vielä olis tatuointikuume ^^

    VastaaPoista
  9. mulla on kaks tatuointia. Toinen sydän jossa lukee sisällä love ja siinä on siivet. Takana kulkee H kirjain sillai salasesti että sitä ei muut tajua ellei oo tietonen mikä se on. Kertoo siis miehestäni. Toinen on enkeli tyttövauva joka kertoo enkelivauvastamme joka kuoli kohtuun. Siinä lukee myös äiti ja isä Joka taas symboloi mun omia vanhempia, kun rakastan heitä niin valtavasti. toisaalta se symboloi taas se isä ja äiti minua ja miestäni sille enkeli vauvalle! vielä ois takotus ottaa kummilapsiin liittyvä. :) ps. pipsa ei se tatuoinnin otto satu :))

    VastaaPoista
  10. Mulla ei oo tatuointia mut itseasiassa oon ensiviikolla menossa ottamaan ekan tatskani. Vihdoin! Monivuotinen haave, aiheena kielo. Tulee jalkapöydältä nilkkaan. :)

    Kielo koska se on ollut lempikukkani jo ties kuinka kauan. Se on myös Suomen kansalliskukka ja tätä kautta liittyy suomen historiaan. Historia on hyvin lähellä sydäntäni ja tavoitteena oliskin saada siitä itselleni ammatti. Itselle hyvin tärkeä kuva siis. :)
    En jaksa odottaa! :D Blogin puolelle tulossa kuvaa sit ensiviikolla tuoreesta tatuoinnista. :)

    VastaaPoista
  11. Entä ne lävistykset?

    VastaaPoista
  12. mä ottasin jonkun lesbotatuoinnin, en mitään sateenkaarta, värikkäät ei jotenkin oikein iske...
    kahdesta syystä: osoitus ja muistutus pridesta, ja merkki toisille naisille.
    viisisakaraiset tähdet rannekellon kohdalla oli ennen yleisesti käytetty, mutta joku ornamentaalinen "labrys" sorry, en tiedä mikä suomeks olis ehkä joskus. nilkkaan tai lapaluun kohdalle... who knows.

    VastaaPoista
  13. Tonttu,
    Eikö pelota ottaa kaulaan tatska, eiks se oo aika herkkää aluetta kuiteski? Mut tsempit sille, 15kk menee nopsaan. ;)

    Hippis,
    No senpä takia kantsii ehkä miettii mihin ottaa tatskan ja mimmosen, ettei sit vanhempana tartte poistattaa. :)

    Anselmi,
    Oijoi, mä ootan sitä innolla! :)

    Anonyymi klo 20.19,
    Varmasti korvaamaton, missä tää tatska sulla sijaitsee?

    M,
    Voi apua! En tiedä mikä on kaunein mutta haluaisin että siinä ois kans joku hyvä tarina. Joten mun on vaikea nyt sanoa mikä se ois. Joku itelle tärkeä juttu, kuvaamaan sitä.

    Heisi,
    Kiitti, pitää käydä lukasemassa blogitekstisi. :) Ja hienoa, et sä oot uskaltanu voittaa kammosi! :) Kattotaa jos oma kammo tästä viel lähtee pois ku sentään nykyään annan jo verikokeen ottaa ilman tappelua. ;)

    Marikamaria,
    Odotan innolla postausta. :)

    Anonyymi klo 21.22,
    Lävityksiin ei ole juurikaan mielipidettä, jokainen ottaa jos tykkää.

    VastaaPoista
  14. ano 20.19 vastaa...

    selästä löytyy tatskani.

    VastaaPoista
  15. meilläpäin sanotaan nykyään että mielikuvituksettoman idiootin tunnistaa tähti tatuoinnista... ja tuo ei ole pahalla sanottu, se ei vaan vaai minkäänlaista mielikuvitusta päätyä siihen perus tähteen.

    VastaaPoista
  16. Ensi viikolla yhdestoista inkitys iholle ja kun vain rahaa saa kasaan niin lisää laitatan.
    Ne vaan on mun juttu.
    Iholta löytyy mm tiikeri,kotka,lempibändin logo ja lasteni nimet.

    VastaaPoista
  17. Mulla on pieni sydän rinnan yläpuolella. Oon aina pelännyt menettämistä ja sitä, että mun sydän särkyy. Eräänä päivänä päätin sitten ottaa itselleni "varasydämen" muistuttamaan, että vaikka kuka satuttaisi mua, vaikka mun oma sydän särkyisi miljooniksi paloiksi ja vaikka elefantti vielä hyppisi niiden palojen päällä, mulla olisi aina ehjä sydän mukana, muistuttamassa, ettei yksikään ihminen voi rikkoa koko sydäntäni vaikka siltä tuntuisi. Oon myös aina pelännyt neuloja, joten toi tatuointi on myös siinä muistuttamassa että hei, mä olen ottanut tatuoinnin, ja kohdannut suuren pelkoni, mä pystyn mihin vaan! :D Tulipa harvinaisen sekava selitys!

    VastaaPoista
  18. Moi Pipsa!
    Mulla on kolme tatuointia. Ja jokaisella on oma merkityksensä. Mutta suurimmaksi koen niskassani olevan pienen enkelin, jonka otin kun perusterveyteni petti. Se on minun oma suojelusenkelini, joka seuraa minua joka paikkaan.

    VastaaPoista
  19. Ehkä vähän off-topic, mutta ihan nuorten kannattaa muuten miettiä tarkkaan, mihin sen tatskansa ottaa. Jos hakeutuu/ajautuu ulkomaille töihin, niin monet firmat kieltäytyvät rekrytoimasta ihmistä, jonka tatuoinnit näkyvät töissä ollessa. Eli kädet, kasvot, kaula ainakin kannattaa jättää tatuoinneista vapaiksi.

    VastaaPoista
  20. Kiitoksia kauheasti tatskojenne tarinoista. On ollut ihana lueskella täältä toiselta puolen ruutua. :)

    VastaaPoista
  21. Minulla on pohkeessa perhonen, jolla on henkilökohtainen merkitys. Otin sen melkein kymmenen vuotta sitten, ja se on harmittavasti mennyt vähän huonoon kuntoon. Pitäisi jossain vaiheessa käydä kyselemässä miten sitä voisi siistiä ja ehkä vähän laajentaa.

    Ottaminen ei muuten sattunut, kun tuon suuren lihaksen päällä, eikä neulakammo iskenyt ollenkaan, kun se systeemi ollenkaan näyttänyt neulalta. Tuntui hyvin samanlaiselta kuin säärien epilointi.

    VastaaPoista
  22. Mulla on 6 tatuointia. Uusimmat 2 on myyrä ja rosvo rudolf jalassa ja siihen on tulossa lisää neukku/tsekki animaatiohahmoja, koska ne on mun lapsuuden rakkaimpia muistoja. Ja niistä selvii, ett oon ihan nössö, vaikka saatan esittää kovista. ;D

    VastaaPoista
  23. Pistetään nyt lusikka tähänkin soppaan.

    Tottahan se on, että tatuointeja tuntuu olevan vähän jokaisella nykyään. Ja harmillisen usein ne on otettu vaan siksi, että kun ne on siistejä ja muotia. Nojoo, jokainen tyylillään.

    Sitten sille, joka sanoi että mieti miltä ne näyttää vanhana. No, miltähän ihminen ite näyttää vanhana? Sama se, onko ihossa mustetta vai ei, ryppynen olet silti. Jos ainoa huolenaihe on, että miltä tatuoinnit näyttää kun on ryppynen, niin ihan hyvä ettei sellaisia ota.

    Sitten omat kuvat.
    - Ekat otin vajaa 7v sitten. Ranteiden sisäpuolella on riimut; Algiz - suojelu, turva ja Mannaz - minä, itse. Ottaessani ne olin "vasta" 19v, pari-kolme vuotta niitä olin jo ehtinyt miettiä ja varmistua ajatuksesta, että ne haluan. No, en tähän päivään mennessä ole katunut niitä.
    Siinä meni sitten monta vuotta seuraaviin, koska ne tuli vasta viime vuonna heinäkuussa.:)
    - Riimujen yläpuolelle, eli käsivarsien sisäpuolelle tuli toiseen Ukonvasara (ei, ei thorin vasara) ja Hannunvaakuna. Kuvastamaan vanhoja suomalaisia perinteitä ja elämää. Samalla vasempaan olkapäähän pieni S-kirjain, aviomiestä ajatellen.:)
    - Sen jälkeen tulikin viime joulukuussa otettua yläselkään jotain, mistä suurin osa ehkä ajattelee että tuota se tulee katumaan. Siellä on siluetit Sherlock Holmesista ja John Watsonista, alla lukee 221B. Ja kyseiset siluetit on siis tästä uudesta BBC:n Sherlock-sarjasta. Turha kai sanoa, että rakastan ko. sarjaa?
    - Viimeisempänä isona kuvana tuli tuohon solisluiden alle Ensin vasemmalle punasävyinen Smaug ja sen parannuttua oikealle vihreä Smaug, peilikuvana. Hobitti-kirjasta, se lohikäärme. Yksi niistä asioista, kun on oikeasti mieleen jäänyt ja ajatusmaailmaa ehkä jopa muuttanut, tuo kirja.
    - Sitten on sormissa heti kynsien yläpuolella pienet turkoosit pisteet. Pitäisi värittää uudestaan, mutta nyt ei pysty kun raskaana ollaan.:) Ne on ihan oikeasti vaan for shits and giggles, mun luottotatuoijan kanssa joskus ajatus lentää vähän liiankin kovaa.

    VastaaPoista
  24. voi ihana tatuointii<<3<3<3<3<3<3<3<3333333333333333333333333333 oispa itelläki

    VastaaPoista
  25. Lintu, kukka, tähti, tribaali.. kaikki viittaavat lähinnä mielikuvituksen ja omaperäisyyden puuteeseen. Meilläkin päin sanotaan että idiootin tunnistaa tähtitatuoinnista, kuten joku jo edellä sanoi.

    VastaaPoista