5.10.2012

Pitäsköhän asentaa ittees vaimennusnappula ku ei millää meinaa muutoin hiljentyy?



27 kommenttia:

  1. moi!
    juu,äläkä hiljenekkää! ;) mä niin tykkään näistä sun höpöttelyvideoistasi!
    puhumisen määrässä voittas sinut mun tyttäreni! (toinen 6 vee nimittää itseään puhekoneeksi ja mun 14 vuotias esikoinen) onneksi mun pojat ovat vähän hiljasempia..
    on meinaan korvat täynnä kirjaimia iltaisin. :D

    juu,onneksi et päästä anojen perseilyjä lävitse,koska tulee kieltämättä pahamieli,kun noita haukkumisia lukee. ja en suostu ymmärtämään miksi nuo haukkujat lukee sun blogia,jos kerta niin ärsyttää??ihan vapaaehtoista tämä on.

    en muutes ole lumioista kuullut vielä mitään positiivista sanottavaa..itse käytän noita vanhoja nokialaisia,kun mulla pitää olla mahdollisimman simppeli känny.

    niin,varmaan joku sosiaaliala ois sulle hyvä,ainoo vaan että kyllä niihin tarvii opiskella useamman vuoden..kotiäinä (mitä itse olen) saa kyllä pälättää vaik kuin paljon..mutta lapsiahan teillä ei ole suunnitteilla..hmm jaa,a ei ossoo sanoo..
    kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Edelliseen kommentoijan kommenttiin joudun kyllä toteamaan että sosiaaliala on kyllä enemmänkin kuuntelemista kuin itseensä esilletuomista.Joten ei ihan ensimmäisenä vaihtoehtona tullut mulle mieleen ;)

    Ja en sano tätä pahalla mutta oletkos koskaan ajatellut että sinulla voisi olla tarkkaavaisuushäiriö?

    VastaaPoista
  3. no anolle sanon,että esmes päiväkodissa kyllä joutuu puhumaan niille lapsille jotakin..

    VastaaPoista
  4. Tuntuu että jauhat kauheasti samoja asioita, esimerkiksi tuo "sano ny" -juttu. Oot maininnu siitä ainaki kolmessa videossa, vaikka yksikin olisi riittänyt. Teet kauheen haloo, itse en olisi edes huomannut koko tapaa, jollet olisi niin maininnut sitä.
    Joo, kyllä täälläkin varmaan jankataan, mutta epäilen että sen jankkaamisen takana on yksi ja sama ihminen, vaan monet eri ihmiset ovat sanoneet asiasta, toisten kommentteja ehkä huomaamatta.

    Minun lumiani toimii moitteetta, ei mitään pahaa sanottavaa. :)

    VastaaPoista
  5. Hippi-Ronda; mähän sanoin että ENEMMÄNKIN kuuntelemista kuin itsensä esilletuomista....kai sen jokainen tietää että jokaisessa sosiaalialan(kin) paikassa pitää puhua....Höh, en nyt ihan tälleen tätä kommenttia tarkoittanut :(

    VastaaPoista
  6. Hippis,
    Vai ei saa hiljentyy. ;) Onks nuo sun räpätätit kenties kaksosia? Ku niiden sanotaan olevan kovia puhumaan. ;)

    Joo, tää blogi ei oo tosiaan anojen perseilypaikka. Pitäkööt piirinsä jossain palstoilla, vaikka on niistä kai haittaa sitten siellä. No antakoot palstaseriffit banneja ni siten niistäkin pääsevät eroon. :) Ja oot oikeessa, miksi lukea jos niin ärsyttää. :)

    No ei tossa mun Lumiassa oo nyt ollu ku kaks ikävää tempausta, että katsotaan nyt miten käy. Vanha kunnon 6680 tuntui niin luotettavalta, siinä ollu koskaan mitään!

    Se vähän riippuu mikä sosiaaliala. Tosin työkkärissä mulle aikoinaan sanottiin, ettei ole mun alani ja muutenkaan mikään asiakaspalvelupuoli ei sopisi. Oli vähän erimielisyyksiä niiden kans, ku ne meinas pistää mut "harjottelemaan" siivousta 8eur/pvä systeemillä.

    Anonyymi klo 20.38,
    Niin, kaipa se tuota kuuntelemista on monessa ammatissa. No osaan kyllä kuuntelunkin hyvän taidon mutta rakastan puhumista. :)

    Piti oikeen katsoa et mikä on tarkkaavaisuushäiriö, niin ainakaan oireiden mukaan ei kyllä pitäs olla.

    Hippis,
    Niin, lapsille kyllä joutuu puhumaan kun ne niin ammentaa sitä tietoa itteensä :) Mut ei oo kyl päiväkoti ihan mun haaveduunina. ;) Mä pelkään lapsia!

    Anonyymi klo 21.01,
    Paha tapani on toistaa itseäni useasti. Ja kunnen aina muista mistä oon puhunut aiemmilla videoilla. :) Mutta tulipa nyt itse mainittua ettei kenenkään muun tarvitse siitä sitten aloittaa. :) Hienoa, et sulla on toiminu moitteetta Lumia! Mäki toivon ettei enempiä ongelmia ilmeennyt, muuten nimittäi todella ihana puhelin.

    Anonyymi klo 21.41,
    Mä jäin tosta kommentistasi miettimään, että onko loppupeleissä alaa missä ei puhuta yhtään? Nii juu, puhelinmyyjän työ ei sovi mulle - oon kyllä kauhee puhumaan mutta mun luonne ei kestä tuotteiden tyrkyttämistä ihmisille.

    VastaaPoista
  7. Työvoimatoimiston virkailijoiden täysin sattumanvaraisten suositusten perusteella ei kyllä kannata valita uraa (niin kuin et ole tehnytkään).

    Joku myyntityö, joka olisi asiakaspalvelua eikä mitään tuotteiden tyrkyttämistä? Jotain asiakasneuvonnan tapaista?

    VastaaPoista
  8. juu,ei ole räpätädit kaksosia vaan vanhin on neitsyt ja tää 6 vuotias on vaaka.
    ihana,ai pelkäät lapsia! :D ihan oikeesti suotta,sen rehellisempiä ja aidompia kuin lapset on,ei löydykkään! ei sillä,ei kaikkien tarvi ns.lapsirakkaita ollakkaan,mutta kyllä noi mun aika hyviä tyyppejä on,vaikka itse sanonkin!;D
    jees..

    VastaaPoista
  9. No mulle tuli mieleen joku kodinhoitaja tms. vanhusten parissa työskentely. Vanhukset tykkää, kun on pirteä ja jaksaa höpötellä! Siihen ei koulutuskaan olis pitkä, ja tosi arvokasta työtä :)

    VastaaPoista
  10. Ei kai kukaan aikuinen tee tosissaan päätelmiä horoskooppimerkeistä?

    VastaaPoista
  11. Anonyymi klo 22.25,
    Juu, työkkärin tyyppien suosituksiin en uskokkaan. Ja jos sillon oisin halunnu siivota, ni oisin hakeutunu siivoustyöhön (johon toki hainkin sitten myöhemmin) ja mulla kuiteskin siinä vaiheessa ku tota ehdotettiin ni oli puolelta vuodelta jo siivouskokemusta, niin että tuskin sitä vessapönttöjen siivoomista tarvii harjotella. ;)

    Nii, joku tuontyyppinen homma ois varmaankin. Ja kun siihen jo ois tuo tutkintokin. :)

    Hippis,
    No pelkääminen on kai turhan voimakas sana mutta arkuutan. Toki mä osaan vähän vanhempien lasten kans olla, mut nuoremmat saa aikaan jännitystä. :) Lapset on kyl ihania, on meidänkin suvussa sellaisia. :) Ja heidän kans tuun toimeen.

    Heidi,
    Nii hei joo, toi oiskin! Mut oon ymmärtänyt et tänä päivänä pitää olla lähihoitaja et pääset vanhusten kans. Ellei sitten vapaaehtostyötä tee. Mä oon aiemminkin tämäntyylistä miettiny mut se on sit jääny.

    Anonyymi klo 23.29,
    No ei, kunhan nyt huvikseen aina kaveriporukalla naureskellaankin että "sä oot vissii kaksonen ku tykkäät niin höpistä".

    VastaaPoista
  12. juu,pakko heittää kun olen itse lähäri,ja tehnyt vanhus että vammaistyötä,että fysiikka on tosi kovilla noissa töissä,eikä siihen höpöttelyyn juurikaan aikaa jää,koska on kiire,kiire,kiire!! ja palkkaus huono.
    itse olen erikoistunut mielenterveys,ja päihdetyöhön,mutta tuolla terveydenhuollossa saa aina töitä.mutta kovaa jobia se on.

    VastaaPoista
  13. piristävää kuunnella näitä sun höpinöitäs :D oikeesti, oot ihana ihminen ja äläkä välitä niistä paskan jauhajista (:

    VastaaPoista
  14. Olisit hyvä chat-juontaja.. nehän höpöttelee vaan kaikkee joutavan päiväästä.. :D olisit ihan loistava siinä.. :D

    VastaaPoista
  15. mistä ammateista olet kiinnostunut? mikä on semmone ihan unelmien ammatti? Itse pääsin vihdoinkin opiskelemaan vaatetusalalle joka on kiinnostanut jo pidemmänkin aikaa.Ja muuten mäkin olen kaksonen ja huomannut et hölötän ihan hirveesti :D

    VastaaPoista
  16. SPR järjestää varmaan Porissakin lähimmäisenpalvelu-kursseja tms ja ottaa mielellään mukaan toimintaan. Vanhusten luona voisit käydä höpöttelemässä - tosin vanhukset haluavat myös itse puhua ja muistella, joten ei se yksinpuhelua tietysti saisikaan olla.
    Ainoa huono (?) puoli tuossa on tietysti se, että se on vapaaehtoistyötä, josta et saisi palkkaa.

    VastaaPoista
  17. Moi, en saanu tällä varakoneella ääniä toimimaan ni en voinut katsoa videota (toki olisin voinut katsoa mutta kun ei ääntä kuule ni..) mutta jotain ammatillisia pohdintoja? Mä voisin nähdä sut esim. jossain koruliikkeessä tai vaatekaupassa töissä, esim. jossain missä myydään isompia kokoja? Itse olen sosiaalialalla töissä mutta välillä haaveilen kyllä jostain "kellosepänliikkeessä" tai koruliikkeessä työskentelystä.. Ehkä hiven ruusunpunaisten lasien läpi asiaa ajattelen mutta... haaveillahan saa :)

    VastaaPoista
  18. Tuosta työkkäristä tuli mieleen, että aikanaan lukiossa meidän kaikkien kuului käydä työvoimatoimiston ammatinvalintapsykologilla. Se oli vähän erikoinen tyyppi ja suosituksena puolelle luokasta -minulle myös- oli "susta voisi tulla hyvä hotellin johtaja"!
    -hss

    VastaaPoista
  19. Noista lapsista sen verran, että en yhtään ihmettele, että jotkut vähän lapsia arkailee. Lapset osaavat olla aika ilkeitä ja julmiakin (toki pienemmät lapset ovat rehellisiä ja sanovat niinkuin asiat näkevät, mutta tuossa 5v. ylöspäin osaavat olla ihan tarkoituksellisesti ilkeitä).

    Ja tämä ei tietysti koske kaikkia lapsia, on olemassa ihania ja valloittavia pikkuisia ja sitten niitä "ei niin valloittavia". Joten jos ei tunne "lapsialaa" omakseen niin onneksi löytyy kaikenmoisia muita ammatteja myös :)

    VastaaPoista
  20. Hippis,
    Joo, näin mä tuon vanhuspuolen oon nähnytkin mut ilmeisesti tuossa tarkoitettiin just tämmöstä vapaaehtoishommaa jossa ollaan niinku vanhuksen seurana.

    Anonyymi klo 23.55,
    No se on kiva kuulla, et jotkut tykkää kuunnella. :) Enkä mie välitäkkää, onneks se määrä on ollu laskeva. :)

    Anonyymi klo 9.16,
    No se ois kyllä... mut ensteks pitäs vissii mennä BB-taloon et pääsis juontajaks - eiks ne BB:ssä olleet usein oo juontajiks päässeet?

    Jessi,
    Voi ku se on niin hankala kysymys, en mä tiedä mistä ammateista oisin kiinnostunut. Unelmien ammatti on edelleen sihteeri, mut sitä ne ei oo koskaan päästäny opiskelee ku oisin ollu kiinnostunut. Hieno juttu sulle, et pääsit opiskelee alaa josta oot kiinnostunut, tsemppiä opiskeluihin! :)

    Anonyymi klo 9.49,
    Juu, oon ottanu näistä selvää kun aikoinaan tosiaan mietein tommosta. Mut se oli sillo ku olin työttömänä. Mut ymmärsin sillo kyl, ettei tommosta kurssia tartte käydä. Eikä mua haittaa ees se, et vanhukset puhuu ku niillä on monesti niin mielenkiintoista kerrottavaakin. :)

    Piipi,
    Mulla muuten firefoxilla ei toimi aina toi Tuubi, et koklaappa jotain muuta selainta jos tuota käytät. Koruliikkeessä? Vaatekauppa vois ollakki kiva, mut ei täällä pikkukaupungissa oo oikein mahdollisuutta. :( Ruusunpunaista on, mutta aina sitä saa haaveilla ja kannattaakin!

    HSS,
    Mää en onneks koskaa joutunu tolle ammatinvalintapsykologille. Meinas ne sinnekki pistää kunnen muka tienny mitä halusin. Se oli taas niitä, ku halusin ite sihteeri koulutukseen ja ne halus et mee Piia siivoomaan. Siivoominen ei ollu ongelma sillo, mut se et harjottelemaan sitä ni oli. :) Jokaisen kannattaa kuunnella omaa sisintää ja kattoo, mistä ois kiinnostunu, tutustua alaan jne.

    Möllikkä,
    En mie sen takia lapsia arkuuta, että ilkeitä olisivat ku jotenkin en osaa olla niiden kans. Tai niin väitän, mut loppupeleissä kun arkuuden unohtaa ni lapsethan rakastaa mua. :) Johtuen kai siitä, et osaan tiputtautua lapsen tasolle. ;)

    VastaaPoista
  21. Mistäköhän löytäisi Pipsan kaltaisen uuden tuttavuuden/ystävän :) ..Ihanan rempseä ja värikäs tapaus! Ja juttua tulee, mikä on plussaa.

    Tsemppiä kaikkeen!

    VastaaPoista
  22. Anonyymi klo 18.00,
    Kunpa vaan itsekin tietäisi, mistä vois löytää uusia ystäviä. Itse oon saanu kirjeenvaihdon kautta. <3 Mut jos joku uskaltaa, ni kyllä muhun voi paremminkin tutustua kuin vain blogin kautta. :)

    VastaaPoista
  23. siskolla on lumia, ei oo ollu mitään mainittavia ongelmia. mutta insinööritutulla on myös, ja hän käyttää sitä vaan sähköpostiin ja soittaa puhelut vanhalla nokialaisella. jos joku soittaa lumiaan niin kuulemma vastaa ja sanoo että ootas hetki soitan kohta takasin. mä oon vannoutunut apple-uskonnollinen, iphone sen olla pitää, 4s ja nyt vitonen.
    kiva kuunnella ku joku höpöttää suomeks, muuten kuulen suomea vaan yhdeltä kaveriltani :)

    VastaaPoista
  24. Victoria,
    No ei mullakaan kyl mitään kovin ihmeempiä vikoja vielä oo. Mut katsotaan nyt, onhan niissä takuut et jossei ala toimimaa ni perkele! :) Ni sä asut jossain ulkomailla, kunnet kuulu suomenkieltä paljoo?

    VastaaPoista
  25. Ihana Pipsa! :D
    Naureskelin sun höpötyksille täällä itekseni :D Täytyy myöntää, että aluksi kun eksyin tätä blogia lukemaan, ni ihmettelin että mikäs ihme tyyppi tämä on, mutta varsinkin tän videon myötä alan lämmetä sulle! Luen paljon teiniäitien blogeja (no, i don't know why...) ja niiden videopostauksiin verrattuna sä oot ihanan itsevarma ja pirtee, etkä pyytele anteeks olemassaoloas. Oon ite aika erilainen kun sä, aika rauhallinen enkä noin räväkkä, mutta ihana kattoa sun höpöttelyä.

    Ja tosta asiasisällöstä: Just hyvä! Ei KENELLÄKÄÄN bloggaajalla TODELLAKAAN oo MITÄÄN velvollisuutta päästää haukkukommentteja läpi! Nehän vaan myrkyttää sen ilmapiirin, kuten sanoit, ja ei kenenkään tarvi julkasta kiusaamista. Kyllä sä mun mielestä julkaiset ihan tarpeeks niitä nillittäviä kommentteja, ei niitä "ruma läski!"-juttuja kukaan tarvii. Miks tarvis? Että ne ilkeilijäanot sais tyydytyksen? Ehei, niille just ei kuulu sitä antaa :D

    VastaaPoista
  26. Ryhdy radiojuontajaksi, niin saat höpöttää :)

    VastaaPoista
  27. Anonyymi klo 18.38,
    Voi kiitoksia. :) Tässähän vallan punastuu. :) Siis tää video on varmaankin niin aidointa minua ku olla ja voi, tosin mun suusta voi tipahtaa niitä kirosanoja vähän enemmänkin mut oon koettanu siistiä suutani sitten teinivuosien. :) Siis älä ymmärrä väärin, oon mieki rauhallinen - ehkä 10% päivän ajasta. ;) Ja mitä tulee nillikommentteihin, niin ehkä 1% päästän blogiin joskus jonkin mielenhäiriön takia. :) Mut tiukka linja on edelleen, harmi sinäänsä ku joillakin on hyviäkin pointteja teksteissään mut sit toinen osa tekstiä on niin shaissea ettei viitti sit julkasta ja ku mulla ei oo tota kommenttien muokkausmahdollisuutta. Mut hei, kiva kun kommentoit ja tykkäät blogista ei muutaku tervetuloa vaan! :)

    Anonyymi klo 19.35,
    Näää, liikaa lukemista. ;)

    VastaaPoista