12.10.2012

TGIF!

Mä meen ja teen viel joku päivä sen, et ajan tuon toisen puolen vieläkin lyhyemmäks
koska mun mielestä toi vaa sopii mulle et toinen puoli pidempi ku toinen.
Ni täytyy sit mennä leikkaa toi toinen puoli entistä lyhyemmäks... kenties
jopa siiliksi?

Tänään oli pakko käydä töiden jälkeen katsomassa, onko se "pöllö" vielä siellä katolla ja olihan se. Joten tästä voimme päätellä sen olevan linnunpelottajapöllö. Tämä kyllä hyvin antaa kuvaa mun luonteestani, kun oon niin utelias että on pakko käydä katsomassa.

Kaikkea ei tarvitse tutkia niinku lapsena - silloinkin olin nenä maassa kiinni tutkimassa matelikirppusten elämää. Ei sillo lapsena osannu aatella, et hyyyyi kamalaa ku näki jonkun hämähäkin esimerkiksi. Mä inhoon hämähäkkejä! Arvatkaapa onko mulla kauheet puistatukset kun pitää tulla tänne kotiin, kun tuossa alaoven viereisessä seinässä on niitä sellaisia pitkäkoipisia hämiksiä. Joo, ei ne mua pure mut mää en voi taata etten mää puris ku ne liikahtas!

Samalla käväisin myöskin Lindexillä kun piti aikaa vähän kulutella kaupungilla, niin sieltä mun näppeihin tarttui ihana huivi jota en voinut jättää ostamatta. Väri on nimittäin juuri sitä, mitä oon vähän etsiskellytkin. Ja tuo on vielä tommonen iso huivi, että siitä saa aikaseen vaikka mitä kivaa! Alennuksen kanssa maksoin siitä jotain kuutisen euroa, not bad!

Uus huivi <3

Vaalitkin näkyy niin katukuvassa, kun on kaikenlaista telttaa jossa promoavat itseään taikka puoluettaan (?) Mua ei jaksa innostaa nuo, koska koen ne jotenkin turhaksi - siis siinä mielessä, että kun luvataan tuoda vaikka kuu taivaalta jos vaan äänestää tyyppiä sinne valtuustoon (vai mihin ny onkaan taas tällä kertaa) mutta kun se tyyppi on siellä ni mitään luvattua ei tapahdukkaan. Murrr! Mä en tykkää takinkääntäjistä! Mut on opetettu siihen, et jos jotain luvataan ni se pidetää ja jos ei voida pitää ni ei luvatakkaa! Aion kyllä äänestää, mutten tee sitä kovinkaan mieluisalla asteella. Ja hei, joko tää vois tauota vähäks aikaa? Vai millo taas seuraavaks on jokku kissanristiäisvaalit? Hä? (tää onkin melkee ainoo asia maailmassa joka saa mut näkee punasta, sori)

oon ollu ahkera, oon tehnyt tässä koko päivän (no miinustakaa aamupäivä vaa pois) lukijan toiveita, vähän paremmalla pohdinnalla. Katsotaan nyt vaan minkä julkaisen ekana. Ehkä tuon tärkeimmän.

Ja tähän loppuun vielä Scorpions - Wind of Change. Kiitos! (kaikenlaisia muistoja se vaan kappaleet voikin herättää...)

No täytyyhän ne karkit olla värijärjestyksessä ja miksi... oi miksi mun lemppareitani täytyy aina olla vähiten?
(pinkkejä!)

22 kommenttia:

  1. Kuntavaalit, eduskuntavaalit ja seurakuntavaalit on aina neljän vuoden välein. Europarlamenttivaalit on viiden vuoden välein ja presidentinvaalit kuuden vuoden välein. Ensi vuonna ei ole mitään vaaleja, vuonna 2014 on europarlamentti- ja seurakuntavaalit, vuonna 2015 eduskuntavaalit jne.
    Ja äänestäminen kannattaa aina!

    VastaaPoista
  2. AAA, mun tekee nyt niin mieli noita nameja...pakko varmaan mennä ostamana tänään :D!

    VastaaPoista
  3. Ymmärrän ton äänestysfiiliksen - en ole koskaan äänestänyt, myönnän, olen huono kansalainen. En ehtinyt kauheen kauaa asua Suomessa tultuani äänestysikään ja nyt lähin lähetystö olis ties kuinka monen tunnin junamatkaa päässä et ei innosta...
    Eiks oikeesti KUKAAN tykkää keltasista?
    Ja vielä: aivan ihana kuva taas, kannatan hiusideaa!

    VastaaPoista
  4. Iik, mä en tykkää hämähäkeistä enkä mistää herhiläisistä/ampiaisista/mehiläisistä tai noiden yhdistelmästä! Haha, nyt kun oikein ajattelee niin olisi aika järkyttävää, jos joskus tulisi vastaan lentävä hämähäkki!!! Pakoon, sanoisin minä!

    Mä olen vähän samoilla linjoilla, että alkaa kyllästyttämään nuo vaalijutut. Joka päivä tulee vaalimainoksia postilooraan, joilla ei tee mitään. Jos olisi takka niin ne menisivät polttoon, mutta nyt ne menee vain paperinkierrätykseen :) Itse en ole vielä päättänyt, että äänestänkö vai en. Ei ole vielä tullut sellaista ehdokasta, joka olisi kiinnostava. Ja se on kyllä totta, että useimmat ehdokkaat (oli vaalit mitkä tahansa) lupaavat kaikenlaista ja sitten puff! Ääni muuttuu kellossa ja mielipide vaihtuu. Huoh, hyvin ärsyttävää.

    Oi, ja toi huivi on tosi ihana! Ihanat värit! Onko sulla isokin huovi-kokoelma? :)

    VastaaPoista
  5. Kaunis huivi! Tottakai namut pitää olla väreittäin, syökö joku ne sekaisin ?!

    VastaaPoista
  6. Äänestäkää hyvät ihmiset ja kiinnostukaa! Vai oletteko tyytyväisiä miten asiat on! Ei tarvitse kuin pikkusen seurata niin löytyy kyllä sopiva puolue ja ehdokas. Jos enemmän innostuttais, niin monet asiat vois muuttua.

    Vaalifriikki

    VastaaPoista
  7. Itse olen ehdokkaana, joten tietysti pidän tärkeänä, että jokainen äänioikeutettu äänensä myös käyttää. Pipsa, musta tuntuu, että olet seurannut kovin vähän kunnallispolitiikkaa, joten oletko ihan varma, etteivät NE ole pitäneet lupauksiaan. Tosiasia vain on, ettei kukaan pysty yksin kääntämään isoa laivaa. Moni seisoo kyllä mielipiteensä takana, mutta enemmistö voittaa. Silti pitää yrittää, eikä mikään muutu, jos kaikki vaan seisoo tumput suorina. Jos ei äänestä, ei saa koskaan, missään asiassa myöskään valittaa, että asiat on huonosti!

    VastaaPoista
  8. Ah HalpaHallissa oli kolmella eurolla kaks pussia Missä Äksiä ja oli ihan pakko ostaa!

    -Maria

    VastaaPoista
  9. Anonyymi klo 16.07,
    Kiitoksia kun kerroit, tiedän sitten varautua vuoteen 2014 (jos ollaan sillo viel tääl, ku eiks maailma lopu tämän vuoden lopussa?) Ja kyllähän mä äänestää aion vaikka oon vähän nyreänä asiasta.

    Anselmi,
    Käyhän ostamassa vaan. Isäntä toi meille pitatarvikkeetkin, että herkutellaan varmaan niillä sitten illemmalla kans. :)

    Victoria,
    Ai niinku kirpeistä keltasista? Siis on neki hyviä, mut parhaimmat on pinkkejä! ;) Täytyy ny tota hiusideaa viel miettii...

    Jo-Jo,
    Siis IIIIIIIK! Jos hämikset osais lentää. Sillonhan ne voi yllättää millo tahansa, nykyisin vähän vähemmin kun pysyvät maanpinnalla (tai siellä verkoissansa) Mä muistan yks kesänloppu ku lähdettiin autolla johonkin, ni sivusilmällä huomasin olkapäällä jotain oranssista ja sit ku käännyin kunnolla kattoo ni siinä oli semmonen iso hämis jolla se peräpää semmonen paksun oranssinen, arvaa vaa aloinko mää kiljumaan enkä suostunu menee autoon ennenku kaveri katto et ei näy ei näy. :)

    Siis mä kyl ymmärrän ton vaalituputuksen kun niiden täytyy tuoda itteensä julki mut jotenkin se silti ärsyttää. Oiski takka, sais ilmasta lämpöö vai miten tota voiski aatella. :)

    Ei, ei mulla oo isoa huivikokoelmaa, siks annoinki ton luvan ostaa. :)

    anneaulikki,
    Kiitoksia. No kaipa tuohonkin on niin montaa tapaa ku on syöjääkin. Ite tykkään nähä minkävärisen syön. Ku niissä on eroja. :)

    Kissankello,
    Totta kai ihmiset äänestää, joilla on se oikeus ja mahdollisuus. Siis kyllähän mäkin äänestän vaikka nurisenkin (mutta sittenpähän voinkin nurista... sillo ku ei kannata nurista jossei äänestä, ainakin noin sanoo isäni mulle)

    Anonyymi klo 18.29,
    Oooo, ehdokas lukee mun blogiani! No niin, kerrohan sitten missä alueella oot ehdokkaana - Porissako?

    Kyllä mä olen seurannut politiikkaa ihan tarpeeksi tehdäkseni jonkinlaisen päätelmän siitä. :) Se ei vain ole minun juttuni. Aina oon kyllä äänestänyt ja pari kertaa pettynyt. Ja ainakaan niitä lupauksia eivät ole pitäneet (nää pari) joiden takia vähän niinku äänestinkin. Kyllä mä ymmärrän että enemmistö voittaa aina mutta olen myöskin ymmärtänyt että yksinkin voi koettaa tuoda muutosta, katsoa sieltä suunnasta muita yhtälailla asiasta kiinnostuneita. Mutta kun tuntuu että sitten vaan vetäydytään sinne kuoreen ja nyökytellään et ollaan samaa mieltä ja vielä sellaisista asioista joita vastaan on sanonut tappelevansa. Totta, jos kaikki seisoo tumput suorina ni ei mikään muutu. Onneksi mulla on täällä tiedossa eräs tuttu joka on ehdokkaana ni tiedän, että hän varmastikaan ei jätä asioita siihen.

    Heh, mun isäni on pakannu sanoa aina kans noin että jos ei äänestä ni ei saa valittaakkaa jos asiat huonosti. Mut sepäs se onkin, mä kyllä äänestän joten mä aivan taatusti myös valitankin. ;)

    VastaaPoista
  10. Maria,
    Tommonen tarjous on aika usein K-kaupoissakin ja oon kyllä muutaman kerran napannu kiinni. :)

    VastaaPoista
  11. "Kyllä mä olen seurannut politiikkaa ihan tarpeeksi tehdäkseni jonkinlaisen päätelmän siitä" - epäilenpä, kun et edes tiedä, mitä vaaleja käydään ja milloin. Mielestäni mielipidettään saa muuttaa, jos reilusti myöntää sen. Kun saa lisätietoa, tai tilanteet muuttuu, voi ihan hyvin olla eri mieltä.

    VastaaPoista
  12. Vihreät ja keltaiset on parhaimpia koska on kirpeimpiä! :D (tällainen tosi tärkee viesti multa :D)

    VastaaPoista
  13. Haha, mullon tuollanen tukka jossa toinen puoli on siili :D
    Ja arvaapas, tänään ostin Missä Äx-pussin, ihan vaan kun eilen alko niitä tekeen mieli kun blogia luin!
    Itse syön ne niin että laitan päällekäin kolme karkkia, kaksi hedelmäistä joiden väliin yhden mustan, näin ne on niiiiiiiin hyviä :D

    -Lilli

    VastaaPoista
  14. heh,entisessä kodissa tää mun 6 vuotias puhekone söi noita pitkäjalkasia lukkeja ja niitä pitkäjalkaisia hyttysen näkösiä kun oli alta vuoden ikänen.niin että niitten jalat vaan roikku suun ulkopuolella..YÖÖÖKS!!

    VastaaPoista
  15. Ihana, tuossa on oikea esimerkki aidosta vilpittömästä kuvasta:)

    Minä seuraan politiikkaa aika aktiivisesti ja mielellään avaan aihetta ystävillenikin. Yleensä vaalien aikana he kaipaavat puolueetonta kantaa siitä missä mennään. Elintärkeää se ei todellakaan ole mutta on fiksua pysyä kartalla mitkä puolueet ajavat mitäkin asiaa :)

    Pahus, huomasin että joku muukin käyttää nimimerkkiä -M- joten tästä eteenpäin kirjoitan -Majlis-

    VastaaPoista
  16. Joo, pinkit on ehdottomasti parhaita! Sen jälkeen tulee violetit, vihreät, keltaiset ja mustat jääkin jo syömättä kokonaan = miehelle ;)

    Mutta mieluiten ostaisin vaikka koko pussillisen pelkästään pinkkejä karkkeja! :P

    -Tellu

    VastaaPoista
  17. Lisää juttuvinkkejä. En ole kaikkia vanhoja postauksiasi lukenut niin en ole varma oletko jo puhunut, mutta suhtautumisesi luontoon/luonnonsuojelu/mitä itse teet luonnon hyväksi.

    VastaaPoista
  18. Marikamaria,
    No kaikki ne hyviä on, ettei sen puoleen. :)

    Lilli,
    Ai on vai? Mä oon sellaista alkanu ny haaveilee mutten tiiä oisko se siili sittenkin turhan raju. :) Ai sä menit ostaa Missä X pussin. Uijui! Me ei vieläkää olla avattu omaamme, kun herkuteltiin eilen pitalla. :) Mut kiitti vinkistä, pitää kokeilla sitä tuolla sun tavallasi. :)

    Hippis,
    Siis Hyyyyyiiiii mikä mielikuva mulle tuli, ihan kylmäväreet menee pitkin selkää... No, mut lapset on tommosia - kaikki pitää tutkia suun kautta. :) :) :)

    -Majlis-,
    Siis kyllähän mä oon tehnyt taustatutkimusta puolueista ja näiden viiden ehdokkaan puheista.

    Kiitti, vai että aidon vilpitön kuva. :)

    Tellu,
    Mulla se menee jotenkin näin että pinkit keltaiset violetit vihreät ja mustat. :)

    Anonyymi klo 8.42,
    Kyllä mä jotain olen aiheesta puhunut, tosin en luonnonsuojelu nimikkeellä vaan ekologisuudella. Mut pistähän tuo toive tuonne On sinun aikasi toivoa, niin tää ei mee hukkaan, ku sieltä aina katselen sitten noita toiveita. :)

    VastaaPoista
  19. Ei se puolikas siili liian raju ois jos vaan ite tykkäät! Ja sitäpaitsi aika monilla naisillakin nykyisin näkee sitä. Ja plussana on se että jos ei jonain päivänä haluakaan että se näkyy niin kampaa pitenpää hiusta siihen päälle :)
    Joo, tosiaan tuli jo MissäÄxät syötyä, tosin miehen kans sen pussin söin mutta silti meni alle vuorokaudessa :D

    -Lilli

    VastaaPoista
  20. Lilli,
    On se raju muutos mulle, kun koskaan ennen ei oo siiliä ollu. Joten ehkei kannata ihan heti vetää siiliks, mut pikkusen lyhtemmäks kuiteski. Mut kattotaa nyt. :)

    Me ei olla VIELÄKÄÄN syöty tota missä X pussia, tuolla se kyl olkkarin sohvapöydällä on. No ehkä tänään. :)

    VastaaPoista
  21. No joo, ehkä parempi leikata ensin vaan lyhyemmäks, mää nyt oon tämmönen ''no niin nyt kaikki tai ei mitään''-ihminen :D
    Haha, säilyispä meilläkin karkit noin kauan!

    -Lilli

    VastaaPoista
  22. Lilli,
    Juu, ensin vähän lyhyemmäks ja sit ehkä se siili jos viel ei tunnu pahalta. :) No ihmettelen kyl itekki et nuo karkit on säilyny mut ehkä se mun ukaasi sit riitti ku sanoin isännälle, ettei mee itekseen napsimaan ku sit on ykskaks syöty. Ku se on semmonen et napsii samalla ku pelailee tai kattoo jotain telkusta. Mä ite en napsi, et mä lähinnä juon vettä samalla kun touhuilen. :)

    VastaaPoista