10.10.2012

Uteliaisuus heräsi: Mikä olikaan tuo katolla ollut mysteerihahmo?


Tiistai
No nyt tulloopi tekstii parin päivän ajalta kun olin oikeasti tiistaina niin piipussa kun kotiin viiden jälkeen tupsahdin, ettei mikään blogittaminen käynyt mielessäkään - onneksi olin tehnyt sen videon ja postannut aamulla ennen töihinlähtöä. Jotenkin en osaa ajatella, että yksi päivä jäisi välistä - itsekin käytän joskus ajastustoimintoa eli saatan kirjoittaa parin päivän jutut putkeen, tosin on se välillä hankalaa kun tapanani on niin kertoa päivän touhuistani. Ja nyt kun nuo vaatteetkin tuli taas esitettyä, niin yhdelle päivälle ei ole mitään postausideaa. Älkää käsittäkö väärin, en mä stressaa bloggaamisesta - kunhan nyt vain heittelen ajatuksiani tälleen ilmoille.

Niin mikäs mut sai tiistaina noin väsyneeksi, no ihan ensiksi siivoustyöni jonka jälkeen pomppasin äitini luokse touhuilemaan. ++ sitten tämä syksy on vetänyt niin väsyneeksi ihan muutenkin. Tarttisi kaivaa tuolta kaapista nuo D-vitskut ja vitskut nyt yleensäkin, nokan eteen ja alkaa napsimaan. Jos vaikka maagisesti piristäisivät!

Olin mä varmaan hassu näky kaupungilla ku menin nenä pilvissä, melkeinpä kirjaimellisestikin. Ihmettelin nimittäin kovin erään talon katolla näkemääni hahmoa ja koska mä oon puolsokee ni enhän mää ihan kunnolla sitä erottanut, mutta pöllöksi sen melkein varmaksi väittäisin. Tosin en usko että on oikea, vaikka kuka ties vaikka olisikin. Ehkäpä joku muu porilainen tietää kertoa enemmän tästä mysteerihahmosta?



Keskiviikko
Olin jättänyt tämän koneeni päälle (vahingossa, yleensä suljen sen aamututkinnan jälkeen) ja arvatkaapa vaan miten ihanaa olikaan kun huomasin mieheni jättäneen mulle skypeen viestiä. hupsu! Tiesi kyllä etten olisi siihen aikaan kotosalla vielä. Mut siis miten ihanaa onkaan kun toinen tolleen piristää. <3

Nyt tulloo pieni ällöteksti, joten jos ette tykkää lukea ni stopakkaa tähen. Elikkä kun eilen tulin suihkusta, ni ihmettelin ku hiuksissa oli joku paksu möykky. Vähänkö meinasin saada härslaakin kun aloin kuvittelee vaikka mitä, mut se sit osottautui ihan vaan ruveksi joka oli lähtenyt irti haavan päältä. Nyt sitä haavankohtaa ei ees tunne kun koettaa käden kanssa.

oon täällä taas kiusannu naapureitani hoilaamalla sydämeni pohjasta saakka. Voi miten terapeuttista tää onkaan! "ensvuonna on nousu jyrkkä, uusivuos kaikki uutta hienoo, kaikki muuttuu jos jaksaa uskoo, ens vuonna pistän pyörät pyörii, mä aion nauttii, aion elää täysii.."

Oon muuten kattonu pari uutukaista sarjaa loppuun, sellaiset kuin Bunheads, Dallas 2012 ja Alphas. Kaikki todella mielenkiintoisia ja hauskojakin. Erityisesti Bunheadia voin suositella!

Mut nyt taidankin lopetella ja siirtyä sohvalle lueskelemaan uusinta Aku Ankan Taskaria (jos et vielä tiennyt, että tykkään lukea taskaria sekä samalla myöskin keräillä niitä niin viimeistään nyt tiedät) jonka jälkeen sitten siirryn taas kirjeiden ihmeelliseen maailmaan. Ps. sain tänään VIHDOINKIN postitettua ne kirjeet jotka tuossa pöydänkulmalla odotteli.

39 kommenttia:

  1. ihanhan tuo näyttää joktain pöllöseltä/huuhkajalta :). Jännää!

    Ja mutta mihinkäs se mun pieni kimalainen onkaa lennähtänyt pipsan seinälle <3. Ihanaa!

    VastaaPoista
  2. Mun mielestä tuon talon katolla on "pöllö" pelottelemassa muita lintuja pois kakkimasta =D

    VastaaPoista
  3. jotenkin tosi ihana kuva toi ylimmäinen :)
    ja mä tykkään kans lukee taskareita, vanhemmilleni on tullu myös aku ankka ja kaikki mahdolliset vuodesta 1998 lähtien kun muutettiin suomeen. äiti sanoo aina että mitä aku ankasta ei opi, sitä ei tarvii.

    VastaaPoista
  4. Sanon näin heti alkuun, että kiitos ihanasta blogista! (edellisessä kommentissa unohdin sanoa tämän, joten nyt tuli sanottua :) ).

    Itse olen kans huomannut, ettei oikein jaksa tehdä mitään syksyn aikaan. Jotenkin on ihan vetämätön olo. Pitäisi varmaan napsia noita "vitamiinipommeja", että jaksaisi tehdä hommia :D Onneksi kuitenkin näin syksyllä alkaa aina hyviä sarjoja, joita voi sitten seurata iltasella lämpimän juoman kera :) Itse olen kans katsellut tuota Alphas-sarjaa ja tykkäsin siitä. Jotenkin tämä toinen kausi näyttäisi tylsemmältä kuin eka kausi, mutta pitää nyt katsella ja kuunnella, josko tilanne muuttuu.

    VastaaPoista
  5. Anselmi,
    No huuhkajaksi mäki sen aattelin ku sehän on pöllöistä suurin. Mutta kun se ei eilisen päivän aikana liikkunu tosta mihinkään, ni päättelin et sen on pakko olla patsas - sellainen pelotti. Juu, sun kimalainenhan se on lennähtänyt seinälle. Sen paikka ois oikeesti kyl eteisessä, et toi on niin väliaikaisjuttu vaan.

    Sanna,
    Se voi olla, et joku semmonen. Täytyy nyt käydä joku päivä varmistaas et onks se viel siin samas paikas. Jossei oo, ni sit voin sanoa et oli aito. :)

    Victoria,
    Ai kiitti, sen on taas isäntä ottanu. Jotenkin tuntuu et noista tulee aidompia ku sellaiset jotka oon ite ottanu ajastustoiminnolla. Vaikka oma itteni mä niissäki oon mut... Taskarit on kyl kivoja, meilläki moni päätynyt vessalukemisiksi. ;)

    VastaaPoista
  6. Jo-Jo,
    Voi kiitoksia, on se kiva kuulla et jonkun mielestä tää on ihana blogi. <3

    Suosittelen vitamiineja sekä jos tykkää teestä, ni sinne joukkoon vähän hunajaa. Itteeni ainaski piristää kuuma juoma. Ja jos se ei auta, ni eiku kylmä suihku - viimestää sillo herää. ;) Mut siis ihan tosi, onneks on ihania sarjoja joita voi seurata lämpimän juoman kera. Itekki jos oikee asettelen kunnolla näytön ja kuulokkeet, ni voin vaikka tossa sängyssä katsoa ja nauttia. :) Mut yleensä mä katson sit ihan television puolelta ku on enempi tuumia. :) Aijaa, etei se kakkoskausi ois niin hyvä - mä oon vasta kattonu ekan kauden. Kakkosen oon suosikkilistannu etten vaa unohda mutten viel oo ehtinyt kattoo.

    VastaaPoista
  7. Tää syksy vetää mut ihan väsyneeks kans, kamala kaamosmasennus aina. :/ Tarvis kaivella kirkasvalolamppu tohon pöydälle! Kamalinta kun aamulla lähtee linkalla töihin kuuden aikaan ni on ihan pimeetä vielä..

    Mut toivotaan josko me ja muut syksystä väsähtävät piristyttäis tästä! :D

    P.S. Aku Ankat on parhaita ♥ nimim, ikuisesti katkera mun vanhemmille kun ne lopetti Akkarin tilauksen kun olin 17 :D

    VastaaPoista
  8. Marikamaria,
    Tuo pimeys on yks syy miksen lähde mieluusti noin aikasin töihin ;) Mut eiköhän me tästä vielä piristytä, viimestään kun aurinko vähän ilmaantuu. :) Ja Aku Ankaat on parhautta! Taskari tai peruslehti. :)

    VastaaPoista
  9. Aku Ankka ja Taskari ovat aivain parhaita!! Niitä kun lukee missä vaan ja millaisessa mielentilassa vaan. Ja jos on vähän surullinenkin, niin Aku Ankka kumppaneinaan pelastaa =)

    Ja niistä vitamiineista. D-vitamiini piristää oikeasti, jos sitä ottaa säännöllisesti. Pitää vaan muistaa ottaa sitä D3-vitamiinia, niin se myös auttaa kalsiumia imeytymään ja näin tekee luista vahvoja ja estetään osteoporoosia. Eli D-vitamiinit kaapista esiin vaan. Muista myös ottaa tarpeeksi. Ainakin 20mikrogrammaa kannattais.

    Keskiviikkoterveisin Anna =)
    P.S. Ylihuomenna on jo perjantai, jee. Eli aivain pian, melkein kuin jo huomenna ;) Lauantaina pääsee Hulluille Päiville!!

    VastaaPoista
  10. Niin ja sit mun on jo pitänyt pitkään (niin pitkään kun tuo kuva on tuossa ollut) sanoa, että tuo kuva, mikä sinun etuvsivulla, siinä otsikon vieressä on, niin se on aivan mahtavan loistavan ihana. Tykkään siitä kovasti. Toi liivi/huppu/villatakki näyttää hyvältä sun päällä. Ja on muutenkin kivan näköinen. Aivan mahtavaa siis.

    VastaaPoista
  11. Viitaten fb:n kyselyysi. Miksi annat anonyymien määrätä postauksistasi? Poista kommentointi ja kirjoita mitä haluat! Voihan asialliset kommentoida sitten sähköpostilla tai fb:ssä. Sanot aina, ettei muiden mielipiteet vaikuta sinuun, niin elä anna vaikuttaa nytkään.

    VastaaPoista
  12. Minäkin kaivoin D-vitskut taas esille ja nappaan päivittäin 50 mikrogrammaa.

    VastaaPoista
  13. Anna =),
    Joo, ihan totta - Aku Ankka kumpp. pelastaa pahimmankin päivän. :)

    Juu, mulla taitaa olla tommosta D-vitskuu mis on 20mikrogrammaa yhdes pilleris. Täytyy alkaa popsii, jos vaikka piristyis. :)

    Juu, TGIF!! (soon!) Onkos jottain suunnitelmia, muuta kuin hulluille päiville menoa? Ja kiitoksia, tuo neuleliivi on kyl ihana. Ja mieti! Sekin oli himpulla et meinasin jättää ostamatta. Tuon ostin siis jo viime vuoden talvella joskus ja nyt vasta innostuin käyttämään. Pitäs hommata muun värisiä pitkähihaisia sinne alle. :)

    Anonyymi klo 18.16,
    Siis mie kyllä tykkään tietyssä määrin tiedustella, koska ihanat lukijat saattaa esittää hyviä ideoita, mitä ei itte välttämättä oo tullu ajatelleeks - tokihan itse sen päätän haluanko sellaista sitten tehdä. Että ei se esittäminen ole mitenkään paha asia. :) Mutta olet kuitenkin ymmärtänyt väärin tuon mielipiteiden vaikuttamisen - se nimittäin riippuu missä yhteydessä halutaan vaikuttaa.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi klo 18.40,
    Hienoa! Itse napsin vaihtelevasti joko 20-40mikrogrammaa. Koska ymmärsin, ettei ole pahasta ottaa vähän enemmänkin.

    VastaaPoista
  15. Ite otan d-vitamiinia syksy-kevät välillä 50-100ug ja on kyllä auttanut väsymykseen :)

    Ootko muuten kattonut sitä "Olipa kerran" -sarjaa joka alkaa Suomessa vasta ens viikolla? Monet on kehuneet sitä ja esittelyn perusteella vaikuttaa tosi hyvältä.

    VastaaPoista
  16. Jos tykkäät Bunheadsista, niin kai olet katsonut myös kaikki Gilmore Girlsit? Omasta mielestäni Gilmore Girls on ehkä paras TV-sarja television historiassa. :--)

    VastaaPoista
  17. Jutta,
    Ohoh, kuinka paljonsitä uskaltaa oikein ottaa? Oon kyl ymmärtäny et sitä saa ottaa paljon varsinkin talvisaikaan.

    Oon kattonu "Once Upon a Time..." -sarjaa. Ekan kauden kattonut ja tokaa kauttakin jo yhden jakson verran. Aivan ihana sarja! Mä suosittelen, tykkäät taatusti!

    :---),
    Juu, Bunheadista tykkään mutta en jostain syystä GG:sta. En tiedä miksi, oon kyllä muutaman jakson katsonut. Ehkä pitää ottaa uusintatsekkaukseen. :)

    VastaaPoista
  18. Ano 18.16 selventää:

    Käsitit asiani nyt hieman väärin. :) Kommentoin sitä, että tänään fb:ssä sanoit jollekulle, ettet enää kirjoita syvällisesti tai omia mielipiteitäsi esille tuoden, koska siitä anot villiintyisivät. Tämän selvennyksen jälkeen haluaisin kuulla vastauksesi. Pahoittelen tosi epäselvää kysymyksen asettelua aiemmin. :)

    VastaaPoista
  19. Anonyymi klo 22.49,
    Kiitos kun selvensit.

    Niin paljon kun tänne voisin halutakin kirjoittaa, niin täytyy muistaa että tää on julkinen blogi enkä tänne ole tarkoittanutkaan kaikista syvimpiä ajatuksia, ehkä jotain pientä mutta... Ja anojen villiintymisellä en tarkoittanut että he villiintyisivät täällä vaan noilla keskustelupalstoilla. Kyllä, tiedän että he siellä keskustelevat kun eivät tänne enää pääse sitä tekemään. Mutta juurikin tuon takia oonkin miettinyt, että josko vähän avautuisin joskus syvällisemmin - jos vain osaan. Koska en oikein tiedä millaista lukijat sitten tarkoittaa tai haluaa mun kertovan. Vinkkejä saa toki antaa.

    Niin, että ei ne anonyymit aina ole syypää kaikkeen vaan ihan itse, järjen kanssa mietin mitä kannattaa täällä tuoda esiin. Ja kukaan ei saa mua tekemään mitään, mitä en haluaisi tehdä.

    Äh, meniks tää vähän sivuraiteille?

    VastaaPoista
  20. Nämä sun postaukset junnaa nykyään samaa rataa. Tylsää! Kahdella viimeisellä videollakin selität monet samat asiat. Jotain uutta, kiitos! Ja ei, en tiedä, mitä se uusi voisi olla, keksi sinä ;)

    VastaaPoista
  21. Anonyymi klo 10.04,
    Tällaista se on,tylsän arkista. Ehdota toki millaista uutta niin katsotaan :) (ja ennenku joku tulee sanomaan ni joskus lukijoiden vinkit on kullanarvosia vaikka tietty ite teen päätöksen)

    VastaaPoista
  22. Hei Pipsa! Vuosien tauon jälkeen (luin edellistä blogiasi) satuin löytämään sinut KappAhlin kisan kautta. Olipa se jännä bongata sieltä vanha tuttu!

    On "vähän" räjähtänyt käsiin niistä vanhoista blogeista tämä lukija sekä kommenttimäärä! :)

    VastaaPoista
  23. Juu, samaa olen huomannut, että tee helpottaa oloa. Itse juon vihreää teetä ja yritän välillä etsiä aina uusia makuja. Onko sulla lempimakua teessä vai käykö kaikki? :) Itse olen tykästynyt vihreään vaniljateehen.

    No, Alphas-sarjan toinen tuotantokausi alkoi vasta tässä syksyllä, joten ei ole montaa episodia vielä tullut. Toiset episodit ovat olleet tosi kiinnostavia ja toiset ei niinkään. Toisaalta Alphas ei ole ykkösenä mun top3-listalla, hehe! Minä kun olen Supernatural-tyttö henkeen ja vereen :D

    VastaaPoista
  24. Anonyymi klo 11.54,
    No heippa! Hauska kuulla, et oot vanhaa blogia aikoinaan lukenut ja kyllä, määrät on räjähtäneet käsiin täällä uuden blogin puolella. :) Olitko vakkarikommentoija vanhan puolella ja jollain nimimerkillä, vaiko ihan anonyymina? Jos olisin tunnistanut nimestä...

    Jo-Jo,
    Siis on mulla lempimaku mutten muista sitä tässä yhtään. Joku russian se oli. Maistuu ihanalta! Ja sitte tietty mustaherukkatee. <3 Sadepäivän ilo... Onhan noita suosikkeja montakin. :)

    Alkoiko Alphas siis Suomessa vai miten? Kun kyllä tossa mun listassa on jo 11 jaksoa kakkoskaudelta. Ehkä seuraavaks alan kattomaankin tota. Hei, mä kans tykkään Supernaturalista - Sam vaiko Dean? :)

    VastaaPoista
  25. Eikä sekään, että on tylsän arkista, vaan se, että sä toistat samoja asioita postauksesta toiseen. Kannattaa kiinnittää huomiota tekstin sisältöön, laatuun, ei määrään ;)

    VastaaPoista
  26. Anonyymi klo 16.03,
    Se on kovin ikävää, mutta en usko pystyväni tekemään tuohon mitään sillä tuo on paha vikani. Toisto.

    VastaaPoista
  27. Maria nimellä taisin siellä kommentoida sinua toisinaan tai no..aika useinkin kyllä :)

    VastaaPoista
  28. Anonyymi klo 17.03,
    Aaa, mä taidan ehkä muistaakki sut. :)

    VastaaPoista
  29. Oijoijoi! Mustaherukkatee on kyllä tosi hyvää!! :) Niin ja Alphas ei ole tosiaan vielä Suomen telkkarissa, mutta mä tuijottelen sitä netistä :) Viimeisintä jaksoa en ole tainnut vielä nähdä. Ah, ja Supernatural ♥ No, mä olen jotenkin Samin puolella. En tiä, oonko heikkona miehiin, jotka välillä voivat mennä sinne pimeälle puolelle ;) Jotenkin tuo Dean ei vain iske, en tiä mistä johtuu...Ja Bobby, se ehkä kuuluu parhaimpiin hahmoihin, mitä Supernaturalissa on :D Entäs sie? Sam vai Dean?

    VastaaPoista
  30. Jo-Jo,
    Se on hyvää ja just parasta jos on vähän jotain nuhankaltasta. Netistä miekin noita tuijottelen, streematen. Vika jakso taitaa tokalta kaudelta tulla ens viikolla.

    Kun tykkäät Supernaturalista, ni mites sitten toi Grimm ja Vampire Diaries, iskeekö? Ja mä varmaan valitsisin Deanin, en tiedä edes miksi. Mut joissain Sam on parempi.

    VastaaPoista
  31. Ei pahalla Pipsa, mutta ihmisten kotien ikkunoiden kuvaaminen rikkoo kotirauhaa.

    VastaaPoista
  32. Anonyymi klo 11.11,
    No en mä kyllä ikkunoita kuvannut mutta kiitos huomautuksesta, muokkasin kuvan niin ettei ikkunat näy.

    VastaaPoista
  33. Samaa teen itsekin, eli streemaan :) Ja Grimm iskee kyllä tosi paljon! Se on tosi mielenkiintoinen sarja! Samoin kuin tuo...hetkinen, mikäs sen nimi olikaan....Alkoi nyt Suomen kanavallakin..."Once upon a time"! Sehän se oli :) Jotenkin olen huomannut, että nykyään yliluonnolliset sarjat ja leffat iskee katsojiin paljon enemmän.

    Ja Vampire Diaries ei kuuluu mun suosikkeihin. Itse en ole hirveän kiinnostunut vampyyriteemoista, joten sellaiset sarjat tulee kierrettyä kaukaa, vaikka pari mun kaveria yrittävät koko ajan "käännyttää" mua, hihi! No, toiset tykkää ja toiset ei ;)

    VastaaPoista
  34. Jo-Jo,
    Juu, mä seuraan tota Once upon a time -sarjaa, se on tosi hyvä! Eikä vaikuta nyt kakkoskaudellakaan huonontuneen, joten hienoa! :) Yliluonnolliset kyl kiinnostaa tosi paljon. Ei sua sitten tuo Fringe -sarja kiinnosta? Se on kyl välillä tosi outo, mut jaksaa pitää ootteesaan.

    VastaaPoista
  35. Hmmm, mä olen ehkä yhden osan nähnyt Fringe-sarjasta. Kummallinen kyllä oli, mutta ei huonokaan :)

    VastaaPoista
  36. Jo-Jo,
    Kun sua kans nuo yliluonnollisuudet kiinnostaa, ni tässä ois pari jotka laskisin mukaan tuohon kategoriaan. Alkoivat tässä juuri. 666 Park Avenue ja Beauty and the Beast. Iskikö muuten Charmed aikoinaan?

    VastaaPoista
  37. Mistä sä noita sarjoja netistä katselet?

    VastaaPoista
  38. Anonyymi klo 14.18,
    Googlesta. Laitat vaan hakusanan watch tv series online, niin tulee iso lista mistä voit valita. :)

    VastaaPoista
  39. Vaikutat ihanan positiiviselle ihmiselle ja oot tosi kaunis myös :) <3

    VastaaPoista