4.11.2012

Se aika vuodesta taas meneillään, kunnei tehdä mitään muuta kuin haaveillaan vaatteista



Nyt voi jo hymyillä kun alkaa pöpö olemaan ohitse. Eka kuumeeton päivä! Oon tässä touhunnu tuon vaatekaapin kimpussa, miettiny oisko sieltä myytävää mut eipä juurikaan oo - mistään en halua luopua vaan haaveilen lisää.

Tein itselleni listaa (josta pienen osan oottekin jo eilen nähneet) mitä kaikkea haluaisin mutta koetan nyt katsella nimenomaan sellaisia mitkä soveltuu tähän meidän talveen. Keväällä sitten haaveillaan taas mekoista sun muista.

Vietettiin isännän synttäreitäkin. Tein sille lettuja (oisin tehnyt tiikerikakun mut joku on nyysänny mun kakkuvuuat eikä eilen niitä saanu enää mistään) mistä se oli todella tyytyväinen, veti melkein koko kipan tyhjäksi. Sellainen sokerihiiri tämä meidän synttärisankari.

Porilaiset! Nyt huomio tähän! Onko kellään mitään hajua mistä mahtaisi löytää noita tuollaisia lenkkarikiilakorkoja? Oon Kookengässä käynyt mutta en löytänyt yksiäkään. Nettikaupoista toki löytyy, mutta haluaisin löytää ihan kivijalkamyymälästä. Nii et oisko kukaan tehnyt huomioo, et josai kaupas ois?

Mulla on suunnitelmissa ostaa Yoursilta Jegginssejä, siellä kun on kaikenmaailman väreissä. Tosin haluan vain punaiset ja mustat. Farkuista en tykkää, mut jegginssejä rakastan. Mullahan on siis parit Jegginssit netanttilasta, mut oon koettanu säästellä niitä kun ei täältä Suomesta tunnu muualta löytyvän - ainakaan mustassa värissä! Mut jos Yoursin jegginssit on hyvät kooltaan, ni mä alan hamstraamaan niitä.

Tällä hetkellä mun Yoursin ostoskorin saldo sanoo 390Eur ja lisäksi tulee sitten postikulut. Kyllä mä aion tuota saldoa vähentää mutta pakko myöntää, et vaikeaa se tulee olemaan kun on niin paljon kaikkea ihanaa taas, mitä haluan. Enkä ole tuohon edes lisännyt vielä niitä jegginssejä!

Tiedustelin eilen Värikkään elämäni FB-sivuilla, että kumman maanläheisen paidan mun pitäisi ehdottomasti ottaa ja voittajaksi valikoitui tuo perhospaita. Tosin löysin Yoursin sivuilta tuohon lepakkopaitaan (miks ne kutsuu sitä lepakkopaidaksi ku eiks toi oo oversize?) toisen värin, värin joka on enemmän minun makuuni.

1. Mocha batwing sleeve jumper with necklace
2. Butterfly top with asymmetric hem and 3/4 sleeve

Samalla myöskin tiedustelin pitäisi minun ottaa tämä kyseinen ristitoppi jossa takahelma pidempi. Tuo risti ei jotenkin kyllä innosta eikä musta väri, mutta kun näitä takaa pidempiä paitoja tehdään niin huonosti.

Mitäs mieltä lukijat on, jätetäänkö ristitoppi vai otetaanko? Entä kumpi olisi sinun mielestäsi parempi, noista ruskeista paidoista?

Stud cross detail top with dipped back

31 kommenttia:

  1. Olen tylsä, ja sanon että en ottaisi noista vaatteista mitään. En usko että tuollainen myyränruskea on sinulle hyvä väri, liian tunkkainen. Ristitoppi tuo mieleen 90-luvun alun madonnatyylin, hyi ei, ei enää! 90-luvun kierrättäminen voisi jo loppua... tai sitten saisivat tuoda sieltä esiin kaikki ne kivemmat asiat, kuten tolppakorot ja remmikengät ja bleiserit arkipukeutumisen osana.

    Lepakkopaitahan tarkoittaa sitä hihojen mallia, joka tuossa ei niin hyvin näy... :)

    VastaaPoista
  2. Ristitoppi on mielestäni kamala, juuri tuon ristin tähden. Älä osta.

    Ruskeat ovat molemmat mukavan värisiä, tilaa molemmat ja kokeile, kumpi istuu paremmin.

    VastaaPoista
  3. Linnea,
    Ristitoppi varmaan jää kyl pois, se risti häirittee. ;) Mut hei, tohon lepakkopaitaan - siitä on violettikin väri ja sen mä aion ottaa koska violetti kyl sopii mulle. :) Mut eiks bleisereita oo nykyisinkin, arkipukeutumisessa?

    Anonyymi klo 14.23,
    No mä oon alkanu itteasiassa epäröimään kumpaakin ruskeeta, varsinkin nyt kun oon kattonu Yoursin sivuilta ne esittelyvideot.

    VastaaPoista
  4. Violetti on varmaan sulle parempi kuin tuo ruskean sävy :) Bleisereitä on nyt jonkin verran näkynyt, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin joskus bleiserin "kultavuosina"... ja jos kysyntää on paljon, niin tarjontaakin on enemmän, ja todennäköisyys että löydän omalle haastavalle vartalonmallilleni sopivan suurenee :)

    VastaaPoista
  5. Linnea,
    Niin se taitaa olla parempi. :) Nii, mullaki tais olla semmonen teinibleiseri joskus '99 vuonna. Voi, se oli kyl ihana. :)

    VastaaPoista
  6. Juu, ei ristipaitaa, se on aika kamala. Musta toi perhoskuvioinen paita on sen sijaan kiva, että sen noista kahdesta ottaisin. Lepakkopaita ehdottomasti taas lilana, jos sitä siinä värissä kerran saa. :o)

    VastaaPoista
  7. Höh, mitä vikaa ristipaidassa? Kysyy kristitty. ;)

    VastaaPoista
  8. Perhospaita on paras, mutta väri vähän arveluttaa, sopiikohan väreihisi ?

    VastaaPoista
  9. Anna Vee,
    Mä löysin perhosen tilalle vähän kivemman. On kylläkin musta, mutta silti kivempi. :) Lepakkopaitaa näkyisi saavan mustana, violettina ja ruskeana.

    Anonyymi klo 15.33,
    No kristitty mie itekki oon mut ei vaa nappaa. :)

    anneaulikki,
    Se voi olla, ettei sovi. Sitä mä mietinkin. Mut jotenkin aattelisin että ois kivempi saada muuta kuin mustaa.

    VastaaPoista
  10. Mä löysin omat kenkäni Cip Capista, eli Isonkarhun yläkerrasta. Ostin ne tosin jo joskus syyskuun alkpuolella et en tiiä onko niitä jäljellä vielä, mut kannattaa käydä katsomassa! :)

    VastaaPoista
  11. EI ristipaitaa. on kamala.

    Perhospaidassa on aika kapean näköiset hihat - mahtuukohan käsivartesi niihin ? Toisaalta toki kätevä, kun olisi pitemmät hihat.

    VastaaPoista
  12. Ei ristipaitaa. Mieluiten tuo perhospaita, noita lepakkohihoja on kamala tunkea toppatakin alle ja noin väljässä hihamallissa sä palelet. Talvivaatteitahan sun piti ostaa, rouva hyvä :D

    t: Rva F

    VastaaPoista
  13. Ristitoppi on kamala. Todella mauton.

    Perhostunikassa on tosiaan kapeat hihat eikä käsivartesi tosiaan mahdu niihin ja jos jotenkin saat kädet survottua hihoihin, se näyttää tosi pahalta.

    Vasemman puoleinen pusero on varmasti armeliain vartalollesi, joten pointsit siis sille :)

    VastaaPoista
  14. Marikamaria,
    Kiitti, täytyy mennä kattoo tuolta siis. :) Tosin mulla se ongelma, ettei sais olla kovin isolla korolla. :( No ehkä täytyy tilata netistä.

    Anonyymi klo 17.53,
    Älä huoli, en oo ottaas ristipaitaa - löysin sen tilalle yhden paremman. :) Tuo on kyllä hyvä pointti, mutta koska tuossa paidassa on paljon elastaania ni antaa varmasti myöden + että tilaamani paita on varmaan sitten isompi hihoistaankin kun kuvan paita on taatusti monta kokoa pienempi mitä omassa koossa.

    Rouva F,
    En mä oo rouva! ;) Ja niinhän mun pitikin, mut kyl mä muutaman ei niin talvivaatteenkin aion napsia. Mut kyl mun pari lepakkopaitaa ainakin menee iha hyvin takin alla - oon kokeillu. :) Just samasta syystä, et miten menee. :)

    Anonyymi klo 19.04,
    No enhän mä nyt samankokosta paitaa ole tilaamassa, mitä kuvassa eli kyllä ne hihat isommat on mitä tuossa siis. :) Ja harvoin on ollut ongelmaa noiden pitkien hihojen kans mahtumisen kans, et lähinnä se että ovat sit liian pitkät. Mut en siis ookkaa ny ottaas kumpaakaan - tai siis lepakkopaidan otan mut en tuossa värissä.

    VastaaPoista
  15. Minusta tuo perhospaita on aika mauton. Yksivärinen ihan ehdottomasti parempi... Lepakkomalli tulee siis noista hihoista.... Oversize on vain liian iso.

    VastaaPoista
  16. Anonyymi klo 19.24,
    No perhospaidan ongelma on se, että se kelpaa vain arkipaidaksi kun taas lepakkopaidasta on moneksi. Ja huom! Tuo koru tulee mukana. :) Mä oon aina aatellu lepakkopaidan ja oversizepaidan samana.

    VastaaPoista
  17. Mä olen nyt hankala ja hyödytön ja sanon, että minusta nuo kaikki ovat yhtä ihania, myös se ristipaita :D

    VastaaPoista
  18. Lepakkopaita malli ei sovi päärynävartalolle :/ Olen itse myös selvä päärynä ja lepakkomallin paidat ei vaan istu, ei sitten mitenkään. Ne vain korostavat leveitä lanteita ja piilottavat vyötärön rippeetkin, leventäen kapeampaa ylävartaloa.

    VastaaPoista
  19. Millaisia ne jegginsit on, kiinnostaisi. Olisko linkkiä.

    VastaaPoista
  20. Tuosta ristitopista tulee kyllä ensimmäisenä mieleen pappien asut...

    VastaaPoista
  21. Ottaisin tuon perhospaidan ja sitten lepakkopaidan violettina :)

    -Tellu

    VastaaPoista
  22. Möllikkä,
    Hih hih. :) Ristipaita menis muuten, ilman sitä ristiä. :)

    Anonyymi klo 20.03,
    Oot kyllä oikeessa, mutku mä haluun ton lepakkopaidan. ;)

    Anonyymi klo 20.10,
    http://www.yoursclothing.co.uk/C/Jeggings-%2897%29.aspx

    Anonyymi klo 20.11,
    No aika seksy asu papinasuksi. ;)

    VastaaPoista
  23. Tarkoitin pappien kasukoita, jotka laitetaan valkoisen alban päälle. Ei siis pelkiltään tuollaisena.:)

    VastaaPoista
  24. Moi! Ekaa kertaa kommentoin blogiisi. :)

    Porissa olen nähnyt ainakin H&M:llä kiilakorkolenkkarit just tänään viimeks, samaten Kenkäporin (onko enää ton niminen... no se kenkäkauppa siinä BePopia vastapäätä) ikkunassa tänään näin paritkin mallit.

    VastaaPoista
  25. Koo-kengässä on.

    VastaaPoista
  26. Minullekin tulee mieleen kasukka tuosta topista. Se varmaan on tarkoituskin? Mutta jotenkin uskonnolla "shokeeraaminen" on niin 90-lukulaista :) Madonna ja Sinead O'Connor sitä ainakin aikanaan harrastivat.

    VastaaPoista
  27. Mun mielestä ristitoppi on sairaan ihana :D Ja tykkään noista muistakin paidoista, enemmän tosta nro ykkösestä.

    VastaaPoista
  28. Kiitoksia, pitää siis mennä käymään K-kengässä ja Kenkäporissa uudemmat kerrat.

    Ristitoppi ois ilman ristii kyl jees. Ristin kans tulee vähän semmonen huijariolo. :)

    VastaaPoista
  29. Kaikki kolme ihan karseita, älä ota mitään. Sulle käy värikkäämmät paremmin,

    VastaaPoista
  30. Anonyymi klo 22.26,
    Älä murehdi, en oo ostaas :)

    VastaaPoista
  31. Vanhaan päivitykseen kommentoin, tiedä edes luetko enää ja kommentoin vielä näppärästi asiaan mitä ei edes kysytty ;) Mutta toisen ison tytön (itse kokoa 52-54) vinkkinä ja mielipiteenä toiselle, että tossa ihan tän päivityksen ylimmäsä kuvassa missä sulla on punainen paita niin se on mielestäni sulle just hyvän mallinen. Tätä sun blogia nyt ekaa kertaa luen tosin mutta siis mitä tähän mennessä näitä juttujasi alespäin selannut ja lukenut niin ehdottomnasti tähän mennessä paras asuvalinta. Jeggarit alle ja toi ni avot! :)

    VastaaPoista