18.12.2012

No niin, uudet talvipopot

Maisemaa pian vanhalta kotikadulta
Maisemat on kyllä mulle tuttuja jo lapsuudesta, sillä oon tällä alueella asunut ekat 10v. elämästäni
Yksi parhaimmista asuinalueista Porissa

Nyt tulee vähän vanhempia kuvia mun matkani varrelta ja nimenomaan maisemakuvia. Nää on ihan ekoja kuvia
mitä kokeilin kameralla ottaa. Ja vieläkään en ole mitään ammattikuvaaja, mutta kelpaa kyllä miulle.
Nuo pari lumihiutalettakin on ikuistettu just sopivassa kohdassa.

Nyt sitten alkoi kirjeryysis kun postitäti toi mulle eilen viis kirjettä ja laatikossa on triplamäärä odottamassa. No onhan ne joulupyhät tuossa, joten ehdin oikein mukavasti kirjoittelemaan. Jeij!

Käväisin äitini luona jo eilen ja käytiin vähän shoppailemassa, itselleni löysin vihdoinkin ne vähän pidemmät talvimonot ja äitikin toivoi toista joululahjaa mutta mää oon jo sille lahjan ostanut, Ainot. Ostakoot veli taikka sisko nuo korvakorut mihin se tykästyi. Mut voi että sentään, sainpa pitkästä aikaa äiteen tekemää ruokaa ja voi hitto että se oli hyvää - piti ottaa oikeen santsiannos mut enpä oo kyl sit muuta jaksanu syyä. Pakko ottaa reippaasti kun sitä saa - tiedä millon saa seuraavaksi.

Keskiviikkona saadaan mennä sitten asunnon katselmukseen ja mää kovasti toivon että me saataisiin sillon avaimet. Ollaankin väännetty isännän kans kättä, et kumpi ois oikeammassa - itse siis väitän että saamme avaimet keskiviikkona, isäntä taas meinaa että perjantaina kun niin lukee kauppakirjassakin. Ehkä mä haluan et keskiviikkona saisimme, niin saisimme muuttaa heti mutta täytyy nyt katsoa pari muutaki asiaa että onko se kannattavaa muuttaa niin nopeasti. Mutta siis iiiiiih! Nyt se alkaa vihdoinkin tapahtumaan.

Kaikki on tapahtunut kyllä taas niin nopeasti, mutta niinhän se meni tämän nykyisen kanssa. Siitä tulee 4v. kun alettiin kiertelee asuntoja läpi ja kun tää tuli eteen, ni mää olin myyty. Isäntä aina tapansa mukaisesti epäröi mutta luotti minuun tämän asunnon suhteen ja tuossa sanoi, että kyllä se on ollut aina hyvä juttu kuunnella mua näissä asuntoasioissa, kun aina osuu just eikä melkee nappiinsa! Et ois menny monet hyvät asunnot sivusuun jos oltas menty isännän mukaan, kun se aina alkaa soutamaa ja huopaamaa.

Ellokseltakin tuli viesti, että nyt on vihdoin ja viimein se punainen mekko lähtenyt tulemaan tänne päin. Saas vaan nähä, et ollaanko ehditty muuttaa ennenku se tänne saapuu. No ei oo silti mikään ongelma hakea sitä tuosta ja tulla vanhaan asuntoon sovittamaan. Jaksaisi vaan odottaa, että saisin sen vihdoinkin hyppysiini!

Sain äiteeltä monen monet villasukkaparit. Mut tää värikkäin piti kuvata teitä varten...
Eiköhän näillä talvinilkkureilla pärjää, varsinkin kun laittaa lämpöpohjallisen
Nää löyty siis KOOkengästä ja hintaa oli 35EUR. Oli muissakin väreissä, mut punainen puhutteli mua enemmän

45 kommenttia:

  1. No, kerrohan mitä herkkuruokaa äitis oli tehnyt? :)
    Nätit kengät oot kyllä löytänyt. Kelpais mullekin! ;D

    -Tellu

    VastaaPoista
  2. Kiitos Pipsa joulukortista :) T. Niina

    VastaaPoista
  3. oi miten kauniit villasukat sait!

    VastaaPoista
  4. No nyt voi nuo vanhat, johon ostit punaiset nauhat, heittää menemään. Niin käytetyn näköisetkin. Kyllä uudet ovat aina uudet.

    VastaaPoista
  5. Kiitos paljon joulukortista! :) t. Tiina

    VastaaPoista
  6. Mun kortti ei ole viellä tullut, höh :/
    Mitä ruokaa sun mamma teki?
    Kivan näköiset kengät, mullekkin kelpais.

    VastaaPoista
  7. Etkö sä just ostanut ne kengät mihin metsästit niitä naihoja? Nojaa, tykkään enemmän noista uusista on ihan Pipsan näköset. :)

    VastaaPoista
  8. Ihan kivat kengät, mutta pieni korko tekisi hyvää ryhdille.

    VastaaPoista
  9. Tellu,
    Ihan perus murukastiketta ja perunamuussia. :) Nam nam! Kengät on ihanat. Mä vaa pakkaa säästelee, et tarttis vaa ottaa käyttöön. :)

    Niina,
    Oleppa hyvä. Ja kiva kun tuli perille. :)

    Anonyymi klo 15.48,
    Mitään en heitä menemään, nuo on sopivat leudoimmalle kelille. :)

    Tiina,
    Ole hyvä. :)

    Anonyymi klo 17.20,
    No eiköhän se sieltä vielä tipahtele. :) Mamma teki murukastiketta ja muussia. :)

    Anonyymi klo 17.41,
    Siis nuo vaaleanruskeat kengät on vanhat kengät, viime talvena taisin ostaa kirppikseltä. :) Vai että Pipsan näköset. :)

    Anonyymi klo 17.43,
    No joo, korko on kyllä kiva mut mä en ala talviliukkailla kävelee koron kans. Pitää olla tasapohja. Korolliset sitten kesämpään. Vaikka edelleen opettelen itteeni, et alkaisin käyttää noita mun korollisia nilkkureita enemmän, mut ei... aina vaa Eccot mut mää yritän! Mää yritän!

    VastaaPoista
  10. tosi kivat kengät.. minäk muun värisiä niitä oli? :)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi klo 18.12,
    Siniset ja sit oli vaaleanpunainen (ja muitakin mutten kattonu niitä värei kunnolla) mut nää oli lyhyemmällä varrella mut muuten samanlaiset.

    VastaaPoista
  12. Tutun näköset sukat, mulla nimittäin on ihan samanlaiset :) Tosin ite tehtynä, mummu kun on ollut haudan levossa nyt 3 vuotta niin ei oo enää ketään muuta joka kutois :(

    Tuollaset kengät voiski käydä joulun jälkeen ostamassa koiran lenkitykseen mikäli niitä sillon vielä on, näyttää nimittäin siltä että olis lämpimät eikä kastu ihan heti jos on lunta vähän enempiki satanu tielle :)

    VastaaPoista
  13. Tasapohjakenkiä en pitäisi ollenkaan, kun olen aika lyhyt ja lihava. Pienikin korko tekee ryhdikkäämmän vaikutuksen, ei sen tarvitse olla monen sentin korko.

    VastaaPoista
  14. Windi,
    Aijaa! :) Onpas kiva. :) Mulla kans äitee tekee ja oonki toivonu et se tekee niitä ku en mie sit muualta kans sais. Käy ihmeessä tsekkaas, nyt ne oli alennuksessa enkä tiiä kauanko ne kesti.

    Anonyymi klo 19.11,
    Mä oon niin kade teille, jotka uskallatte mennä talvella yhdenkään senkin koroilla. :) Mä en uskalla. Johtuu tosin siitä, etten oo kovinkaan luonteva korollisten käyttäjä.

    VastaaPoista
  15. Tasapohjakengäthän nyt on tosi liukkaat!

    VastaaPoista
  16. 4-6 senttiä on korkoja, kesät talvet ;) tasapohjakengillä tuntuu, et lentäisin selälleni :)

    SH

    VastaaPoista
  17. ihanat noi kengät! pitäisköhä itekki käyä ostaa :)

    VastaaPoista
  18. Ne uudet punaiset nauhat ei ehkä olis hassumman näköiset noissa uusissa kengissä.. :)
    Liekö sävykin sama?
    :)

    VastaaPoista
  19. Hui en osaa kyllä minäkään edes kuvitella korkoja talvikenkiin. Kesällä, syksyllä ja keväällä kyllä korkoa löytyy ihan kiitettävästi, mutta talvikenkään en halua edes sitä paria senttiä. Olisin kyllä turvallani ihan heti täällä jään keskellä :D Siinä ei sitten paljoa lohduttaisi, että ainakin kaaduin ryhdikkään oloisesti XD

    Söpöt popot kyllä ja nuo villasukat on aivan ihana <3

    VastaaPoista
  20. Onko nuo kengät lastenosastolta?

    VastaaPoista
  21. Anonyymi klo 19.24,
    No sekin riippuu niin materiaalista. Munkin nuo varrelliset talvisaappaat on tasapohjaset (no on niissä jotain urituksia, ettei ihan paljaat) ni ne on just eikä hyvät liukkaalla kelillä.

    SH,
    Kerro, miten sä pystyt siihen? Kauhistelin kaupassa yksiä - varmasti 10cm korolla olevia talvisaappaita. Et miten ihmeessä, ku mie lentäsin heti selälleni jos korollisten kans menisin, vaikka korkoa ois ehkä 1cm. KADE OON! :(

    Jenni N,
    No käy ainakin kokeilees, ni näet oisko siun kenkäs. ;) Ite ku metsästin just tämmösii lyhyemmällä varrella olevia, ni ihan täydelliset. :) Tosin katsotaan nyt kun ekaa kertaa käytän, et onko viel täydelliset. ;)

    Anonyymi klo 20.22,
    En mie sävystä tiiä, mut sää annoit mulle kyllä ajatuksen. Tosin tuota samaa leveyttä en voi käyttää... *myhäilee*

    Möllikkä,
    Hehhehehe, ollaan sit molemmat tyylikkäästi turvalla. ;) Mä oon joskus nuorena kokeillu mut ei tullu mitään. Loukkasin sillon jalkanu mutten onneks murtanu. Ni oon siitä lähtien arkuuttanu. Se pari senttiäkin käy, mut riippuu niin sen kengäntyylistä. Joissain maiharityylisissä vai mitä ne onkaan... ni niissä se menee. :)

    VastaaPoista
  22. Anonyymi klo 21.00,
    No mun jalkaan kyl menee lastenosastonkin kengät, mut nää on kyllä naisten osastolta... Tai nuorten vissiin paremminkin. Ainakin nettisivujen kautta löytyy naisten talvikengistä. :)

    VastaaPoista
  23. missä sun äitis asuu?

    VastaaPoista
  24. Anonyymi klo 21.47,
    Porissa. :)

    VastaaPoista
  25. Ootko enää töissä, eli siivous työssä? :) Kun et oo aikoihin kertony työstäsi/työpäivistä. Ennen oli työjutut suht paljon esillä täällä blogissa..

    VastaaPoista
  26. Anonyymi klo 21.48,
    Edelleen olen molemmissa töissä. Päätin tuossa joitakin aikoja sitten, etten puhu töistä blogissa. Riittää kun tiedätte, että jossain olen töissä. :)

    VastaaPoista
  27. Olen koko ikäni käyttänyt korkokenkiä (ja olen varmaan rutkasti iäkkäämpi kuin valtaosa täällä blogissa kävijöistä). En tiedä, mikä siinä on, mutta korkokengät kuuluu mun tyyliin ja olemukseen. Osasyynä varmaankin se, että olen tosi pätkä. Korkokengillä oppii kyllä kävelemään tilanteessa ja kelillä kuin kelillä. Voihan se olla, että mulla on vanhana vaivasenluut ja nivelrikot, mutta se on sen ajan murhe :)

    SH

    VastaaPoista
  28. SH,
    No siinä se syy sitten, sulla on monen vuoden käyttökokemus ni tiedät miten niiden kans mennään. Jopa talvella. :) Mut toivotaan, ettei sulle tuu mitkään vaivasenluulot ja nivelrikot. :) Ite oon tosiaan vasta muutaman vuoden opetellu korollisilla nilkkureilla ja max. 5cm.

    VastaaPoista
  29. Vaivasenluulot...

    VastaaPoista
  30. No, itse olen kolmekymppinen joka pari vuotta sitten opetteli kävelemään koroilla. En koe korollisia kenkiä yhtään sen liukkaammiksi kuin tasapohjaisiakaan, riippuu täysin kengän pohjan kuvioinnista ja materiaalista. Kukin toki tyylillään! Itsekin vannoin vielä tovi sitten etten IKINÄ laita korollisia kenkiä jalkaan.

    VastaaPoista
  31. Moi Pipsa :)

    Mitä teidän entiselle asunnolle tapahtuu? Myyttekö vai laitatteko vuokralle?

    Lämpöistä Joulun Odotusta
    Toivotelee Selluliitti-Lissu :)

    VastaaPoista
  32. Vaivasenluut on osittain perinnöllisiä ja osittain aiheutuu liian tiukoista kengistä. Vaikka siis olis kuinka matalat ja korottomat kengät, niin jos ne on liian kapealestiset omalle jalalle, niin sellaisillakin vaivasenluut saa aikaan.

    Annika, jolla vaivasenluut parikymppisestä lähtien "perintönä"

    VastaaPoista
  33. Selluliitti-Lissu,
    Ei osata vielä sanoa. :)

    VastaaPoista
  34. Noi on homosukat! Mulla on samanlaisia kahdet, toiset pitempivartiset. Ja lapaset tietty kans samasta langasta, anoppi tehny. :)

    Ihanat kengät, taidan käväistä lähiaikoina kookengästä kattelee löytyiskö. Jotkut uudet talvikengät tarviis.

    VastaaPoista
  35. Mörri,
    Ai nii muute onki :D


    Käy ihmees kurkkaa oisko siel. En tiiä kauaks toi 35€ tarjous on voimassa.

    VastaaPoista
  36. Mulla on samanlaiset homosukat myös! :D

    VastaaPoista
  37. Mitkä ihmeen homosukat ? :O

    VastaaPoista
  38. Anonyymi 9.34:
    Sateenkaaren väriset! Sateenkaarta pidetään homokansan symbolina :)

    VastaaPoista
  39. Mulla on tosta sateenkaarilangasta lapaset :D Onnea vaan uuteen kotiin!

    VastaaPoista
  40. Vaaditteko kaikkia miehiäkin käyttämään korollisia kenkiä, että ryhti paranisi? Vai pelkästään lyhyitä ja lihavia miehiä?

    VastaaPoista
  41. Minullakin on samanlaiset homosukat :)

    VastaaPoista
  42. Pakko sanoa, et homosukat lämmittää parhaiten ;)

    VastaaPoista
  43. No onpahan aika lapsellista läppää sukupuolivähemmistöstä...

    VastaaPoista
  44. Onks toi eka maisemakuva Porkast?

    VastaaPoista
  45. Anonyymi klo 20.50,
    On se.

    VastaaPoista