26.10.2015

Anna auringonsäteen piristää mielesi


Hellurei sinne ruudun toiselle puolelle! Sitä ois viikonlopun riennoista (ihanko se kirjeenkirjoitus ois isoakin rientoa) palauduttu takaisin arjen syövereihin. Mä oon näin vanhalla iällä (niinku se 32v. olisi niin kamalan vanha mut kuiteski) alkanut vihdoin kunnioittamaan myös arkea, enkä ihan aina kiroa pärrää sitä alinpaan maanrakoseen. Heh!

Minun viikonloppuna meni sämpyläntuoksuissa - ette tiedäkään miten hyviä noista tämänkertaisista sämpylöistä tulikaan vaikka jouduttiin vähän improvisoimaan kun eräs oli unohtanut ostaa sämpyläjauhoja. No taikinaan heitettiin niin loput sämpyläjauhot, kuin vehnäjauhoa, ruisjauhoa ja täysjyvävehnäjauhoja. Ja tuli muuten paremman makuisia eli tehdään näin varmaan seuraavallakin kerralla. Suosittelen improvisoimaan! Sitten kun taikinat oli vaivattu (tai siis konehan sen vaivaamisen teki mut mä valvoin) nappasin käteeni sinisen mustekynän ja aloin kirjoittelemaan kirjeitä, joiden pariin uppouduin koko lauantaipäiväksi sekä pikkaisen yönkin verran. Sitten kello olikin yhtäkkiä 4.00 ja sain katsoa miten kellot pomppas tasan neljältä takaisin klo 3:ksi. Pieniä iloista on minun yöni tehty. Sunnuintaina mä jännittelin muutamaan laukkuhuutokauppaa vaikka en itse niihin osallistunut mutta oli hauska sivustakatsojana jännitellä että kuka saa laukun ja mihin hintaan. Mä joudun vielä kaksi pitkää kuukautta odottamaan mun ihania joululahjoja joten ihastelen toisten laukkuja. Moni varmaan siellä ruudun takana ihmettelee että mitäs elämistä se tällainen eläminen on, mutta tää on tätä mun elämää - välillä mennään niin pirskatisti ja välillä leppuutellaan. Mites teidän ihanien viikonloppu meni?


Mä tulin äsken töistä kotiin ja heitin ison kasan pyykkiä pesuun, jonka jälkeen imuroin kodin läpitte. Se luonistuu kyllä nopsaan vaikka on isompi määrä neliöitä mitä vanhemmissa asunnoissa, mutta ei siis tunnu siivouksessa isolta. Olen tuota pitänyt hassuna että miksei. Luulisi että kestäisi kauemmin. Me siivottiin tääl just perjantaina ja siivottiinkin kunnolla, mutta kun on neljä ihanaa karvapalloa, niin karvan määrää on enemmän eli täällä saa imuroida (jos haluaa) vaikka joka päivä. Mä oon tässäkin muuttunut. Aiemmin olen aina kironnut kodin siivousta kun sitä tekee jo työkseen, niin ei vain jaksaisi intoilla samalla tavalla kotona, mutta jokin on tässäkin muuttunut. Mä luulen et se on tää omakotitalo.

Yritin tässä samalla putsailla mun kuvakansioita mutta tulin todenneeksi että ne sisältää niin paljon julkaisematonta matskua, etten taidakaan ihan vielä sanan siinä merkityksessä siis putsailla paitsi siten että voisin laittaa niitä tänne blogiin ja sitten pistää ulkoselle kovalevylle talteen. Eikö ole muuten ihanat kuvat Porin Kallosta? Mä ite tykkään tosta alemmasta kuvasta, jotenkin niin ihanan romanttinen kuva. Kansion mukaan nämä on kesän 2014 kuvia. No parempi nyt kuin ei milloinkaan, eikös vain? Mut nyt mä päätän tämän postauksen teon, haen teetä mun ihanaan pikkumyy kannuun ja aloittelen oman vapaani eli kirjeitä, kirjeitä - mitäpäs muutakaan.

14 kommenttia:

  1. Vettä kuvatessa viikonloppuna, kuin sinäkin.Aurinko on ihana, kun se muistais näkyä! Hyviä sämpylöitä, muistitko pitää rajaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis en suinkaan ole nyt tänä viikonloppuna käynyt kuvaamassa - nämä kuvat ovat reilun vuoden vanhat. :) Aurinko on kyllä ihana, harmi ettei kovin usein ole tässä käynyt ilahduttamassa. Mitähän rajaa mahdat tarkoittaa?

      Poista
    2. Siis montako sämpylää söit. Kokemuksesta tiedän, että hyvää maistellessa helposti dieetti lipsuu.Oma elämän tilanne elää muutoksen aikaa ja nyt jääkaappi houkuttelee liikaa.Mutta yritetään olla lujana.-20 vielä lukema.

      Poista
    3. Oon syönyt yhden sämpylän per päivä. :)

      Poista
  2. Oot nyt leppuutellut ainakin sen viisi vuotta mitä olen blogiasi seurannut. Milloin aiot alkaa menemään niin pirskatisti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä varmaa samalla tapaa tule enää menemään, vanhoja luita kun niin jo kolottaa että täytyy alkaa enemmän lepuuttelemaan. :) Mut kivahan se jos välillä vois mennä niin maan pirskatistikin. Eikö vain? :)

      Poista
    2. Vanhoja luita, älä nyt liioittele!

      Poista
    3. No kyl kyl, onhan ne nyt jo 32 vuotta vanhat luut. ;)

      Poista
  3. Nii ett montax söit? Oon uipotellut monet kesät just tossa Kallon kohdassa. Joskus kun istui veden partaalla ja piti jalkoja vedessä tulivat pienet kalaparvet syömään jalkoja, kokeilehan kesällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaaivan - siis yksi sämpylä per päivä. :) Hei, tuohan on kivaa - pitääkin kokeilla jos löytyy sopiva kohta. :) Muistan joskus muksuna sukulaisen mökillä uittaneeni jalkoja ja pikkukalat tuli niitä napsimaan. :)

      Poista
  4. Meillä ei onneksi tarvitse imuroida kuin kerran viikossa, kun ei ole kissoja. Muita kotitöitä kyllä riittää joka päiväksi... Vaihtaisin ison omakotitalomme mieluusti johonkin pienempään kerrostaloasuntoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, kun ei ole kissoja niin ei se imuroinnin tarvekaan ole suuri. :) Toki voisihan sitä vain jättää imuroimatta ja elää villakoirien ja kissojen kera, mutta se ei nyt oikein nappais. :)

      Poista
  5. Montako kirjettä kirjoitit viikonloppuna?

    VastaaPoista