22.12.2016

UUDET RILLIT


Kuten moni jo eilen huomasi - mulla on uudet rillit!

Nämä tulivatkin mulle nopeammin mitä oletin, koska olin siinä luulossa että hyvin pienellä mahdollisuudella olisin voinut saada nämä uudeksi vuodeksi mutta paremmalla todennäköisyydellä vasta sen jälkeen. Onni vielä onnettomuudessa, että satuin olemaan sillon kaupungilla kun sain viestin kännykkääni että uudet rillisi olisi nyt noudettavissa.

Tosiaan pikkuisen on totuttelemista koska mulla ei oo tainnut koskaan olla tällaisia isoja pokia. Lapsena oli sellaiset paksut mutta kapeat kehykset. Pientä fiksausta nämä vielä kaipaa. Esimerkiksi oikeanpuolimmainen sanka painaa kipeästi korvan taakse ja nenätyynyt kaipaa kiristystä, koska nyt tippuvat kokoajan alemmas ja saan niitä olla työntämässä takaisin ylös.


Löysin nämä uudet rillit Nisseniltä, mistäs muualtakaan. Olen tuolta optikolta ostanut lasini niin kauan kuin muistan. Tyytyväinen palveluun, hinnoitteluun ja ylipäänsä kaikkeen. Nykyään saan lasini paljon halvemmalla hinnalla kuin  tyyliin 10v. sitten. Lähes puolella on hinnat tippuneet. Mullakin suurinosa hinnasta tulee noista linsseistä kun pitää ottaa 3x ohennetut koska on sen verran miinusta. Mulla on siis todella huono näkö, reippaat -6 molemmissa silmissä.

Mut mä itse ihastuin näihin Miki Ninn kehyksiin. Tuo sankojen väritys oli niin minua, puhutteli siis enemmän kuin mikään muu. Aivan aluksi valitsin kuudet eri kehykset joista sitten aloitin kovan sovittelun ja päädyin lopulta näihin, koska pitelin niitä kokoajan käsissäni. Psykologinen juttu, alitajunta yrittää kertoa että tykkäät niistä mitä eniten pitelet käsissäsi - tämä kannattaa muistaa kun mietit kahden tavaran välillä että kumpi olisi kivempi, niin valitse se jota kokoajan pitelet käsissäsi.

Nämä kehykset on kyllä sellaiset mitä mulla ei mielestäni ole koskaan ollut, edes nuorempana. Oon aina valinnut niitä kapeampia, hengettömiä malleja mutta nyt valitsin tällaiset - ihan vaan sankojen värityksen vuoksi. No okei, kyllä mä näistä muutenkin tykkään! Pientä totuttelua mutta eiköhän se tästä.

22 kommenttia:

  1. Onpas kauniin värikkäät lasit! Sopivat sulle hienosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Ovat todella kivat, vaikka totuttelua nää vaatii.

      Poista
  2. Hienot lasit! Et ole koskaan harkinnut laserleikkausta? Mulla oli kanssa yli -7 ja kävin leikkauttamassa kymmenisen vuotta sitten. Oli niin ihanaa päästä laseista kerralla eroon. Sittemmin vähän tuli takaisin miinusta ja nyt käytän telkkaria katsoessa taas laseja, mutta ei haittaa kun muuten voin olla ilman! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. En ole harkinnut leikkausta, mutta tiedän monia jotka ovat siinä käyneet ja tyytyväisiä. :)

      Poista
  3. Hyvännäköiset sangat.
    Mulle tuli tekstiviesti valmiista laseista, kun kävelin liikkeen ohi kauppakeskuksessa. Juuri kerkesin sukulaisnaiselle sanoa, että kumpa sais nopeesti uudet lasit. Ja samalla puhelin kilahti.
    >Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, ne on kyl kivat. Sulla kävi sit aika samoin kuin mulla. :)

      Poista
  4. Kauniit lasit, sopii hyvin! Säädöillä saa ihmeitä aikaan, kyllä varmasti istuvat sitten täydellisesti. Hyvää joulua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Joo, säätöjä piti tehdä. Toki sillonkin jo tehtiin kun hain lasit mutta vielä piti pientä hienosäätöä tehdä. Nyt tuntuu sopivilta. :)

      Poista
  5. Jes, upeet lasit! Sopii sulle tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  6. Hienot on! :) Rauhallista Joulua!:)

    VastaaPoista
  7. Sopii täydellisesti kasvonpiirteillesi, kauniit lasit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Tottumista tässä vaan nyt tehdään. :)

      Poista
  8. Nyt sun pienet sikkurasilmät näyttää entistä pienemmiltä.

    VastaaPoista
  9. Kivat lasit! Tykkään.

    VastaaPoista
  10. Kivat rillit. Tuovat silmiä paljon paremmin esiin kuin edelliset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. En tiedä tuosta silmien tuomisesta esiin, mut on ne erilaiset kuin ennen. :)

      Poista
  11. Noiden läpi kelpaa maailmaa katsella,antavat myös kivasti ryhtiä kasvoihin.Itekkin käytän suuria ja värikkäitä kehyksiä,kun oon laiska meikkaaja.😬

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kyllä kelpaa ja näkeekin taas vähän paremmin! :)

      Poista