30.1.2017

Ruokapäiväkirjani minun - 30.1.2017

Klikkaa kuva isommaksi


Lounas klo 12.30:
Kanasalaatti jossa loraus oliiviöljyä, maapähkinöitä ja vettä.

Päivällinen klo 18.05: 
Perunaa, kanaa, salaattia.  

Iltapala klo 22.00: 
Kaksi porkkanaa, mukillinen kevytmaitoa, kaksi leipää joiden päällä broilerinleikkelettä ja kahtia halkaistu munakas.

Lisäksi olen päivän aikana juonut nesteitä tähän malliin: 
Vettä 1l
Teetä 1l

Muut huomiot:
Tänään en ole saanut syötyä kunnolla koska olen nukkunut suurimman osan päivästä. Koska flunssa. 

25 kommenttia:

  1. Peukku pähkinöille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maapähkinä ei ole pähkinä.

      Poista
    2. Niin, maapähkinä ei ole pähkinä, mutta se on silti myös hyvä valinta natural-muodossaan. Toki kannattaa erilaisia pähkinöitä syödä vaihtelevasti. :) Myös erilaiset siemenet hyvä valinta.

      Poista
    3. Maapähkinä on hiilaripommi eikä tuo ollenkaan samoja terveyshyötyjä kuin varsinaiset pähkinät. Hyvän makuisia toki ovat.

      Poista
    4. Joo, ei ole pähkinä mutta käsityksen mukaan ihan hyvä syötävä. :)

      Poista
  2. Mihin aamupala on jäänyt? Ei ole muutamaan päivään näkynyt..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luitko kohdan muuta huomioitavaa? Siinnä sanotaan että on kipeenä ja ei silloin jaksa herää syömää aamupalaa

      Poista
    2. Olen kipeänä, ei ole maistunut. Hyvä kun muut oon saanut syötyä.

      Poista
  3. Mainio muki ainakin :D

    VastaaPoista
  4. Syöt tommosta Vi Sibliniä. Ootko syönyt sitä kauan ja auttaako se? Ja jos auttaa ni mihin? Entäs noi chian siemenet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lihavilla on usein ummetusta.

      Poista
    2. Ei kyllä mulla tai mun tuntemilla lihavilla. Sitäpaitsi Vi-sibliniä käytetään myös ripuliin ;)
      T. Hoitsu

      Poista
    3. No mä käytän Vi Sibliniä lisäkuituna, koska siitä ei tule kaloreita kuten esim. leseistä tulisi. :) Chian simenet toimii hyvän rasvan lähteenä. :)

      Poista
    4. Sokeria tai makeutusainetta siinä on jonkin verran, joten suosittelisin mieluummin psylliumia.

      Poista
    5. No joo, psylliumista vaan näkyy tulevan kaloreita - ei paljoa mut tulee kuitenkin. :)

      Poista
  5. Syötkö koskaan muita hedelmiä kuin banaania ja satsumia? :) Siis käyttämäsi marjathan ovat toki erittäin hyvä valinta, mutta eikö koskaan tee mieli hedelmää? Laihduttajallekin yksi hedelmä päivässä on oikein hyvä valinta.
    Esim. omenoita, päärynöitä, vesimelonia (nyt ei ole vielä vesimeloniaika, mutta keväällä/kesällä), granaattiomenoita (joulukuussa oli paras sesonki, mutta eiköhän vieläkin hyviä löydy), persimonia, nektariineja (oi niiden sesonkia odotellessa taas), jnejne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa ravitsemusterapeutti kielsi kokonaan hedelmät (hedelmäsokerin takia). Eli jos haluan "herkkua" se on porkkana... ei kivaa, ei ollenkaan :/

      Poista
    2. Syön kyllä. Vaihtelevasti banaania, klementiinia, appelsiinia, kiiwiä, päärynää.... ja siinä ne tais ollakin. :) Hunajamelonista tykkään kans, sitä voiskin ottaa jossain vaihees taas. :)

      Ei hedelmät ole pahasta, jos niitä ei syö montaa kiloa päivässä. Mutta esim. 1-2 päivässä ei maata kaada. :)

      Poista
  6. Hedelmäsokeri luonnollisena hedelmissä ei ole kyllä millään tavalla huono juttu. Hedelmien kuidut ym. ovat terveellisiä. (Eri asia sitten, jos hedelmäsokeria sellaisenaan lisäisi johonkin. Tai jos joisi vaikka täysmehuja suuret määrät, sillä niissä ei ole niitä hedelmän kaikkia osia.)

    Minusta alkaa tuntua, että rt:t ovat suurimmaksi osaksi aika huonoja. Yksi hedelmä päivässä ei laihduttajan elämään vaikuta kuin positiivisesti terveyshyödyillään. Esim. mainitsemani granaattiomenat, joita talviaikaan saa hyvin, ovat oikein terveellisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas olen sitä mieltä, ettei hedelmien syöntiä ole mitään järkeä rajoittaa. Hyödyt voittavat "haitat" mennen tullen.

      Poista
    2. Kyllä se on diabeetikolle huono juttu. Älkää viitsikö esittää täällä kaikkitietäviä kotilääkäreitä, kun ette monikaan oikeasti tiedä juuri mitään.

      Poista
    3. No diabeetikot voi olla asia erikseen, en tiedä varmaksi koska en tiedä diabeetikkojen ravintosuosituksia, mutta muuten perustervettä ei varmaan haittaa se 1-2 hedelmää päivässä :)

      Poista
  7. Pähkinäasiaan: monet muut pähkinät ovat terveellisempiä kuin maapähkinät, mutta myös maapähkinöillä on terveyshyötyjä.

    Googlella löytää kyllä tietoa aiheesta. Tässä nyt vain yksi:

    "Pähkinöiden syöminen useimpina päivinä viikossa on yhdistetty pienempään sepelvaltimotaudin riskiin. Pähkinät ovat kuitenkin kalliita – maapähkinöitä lukuun ottamatta. Vaikka maapähkinöitä ei arvosteta yhtä paljon kuin puupähkinöitä, myös niiden syöminen on terveellistä sydämelle."
    http://suomenterveysravinto.fi/blogi/terveellista-ruokaa-edullisesti/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin olen kans kuullut ja näitä suositeltiin aikoinaan GFG:ssa. Ja ihan ravitsemusterapeutillakin. :)

      Poista