31.1.2017

Ruokapäiväkirjani minun - 31.1.2017

Klikkaa kuva suuremmaksi

Lounas klo 12.30:
"Kanasalaattia" jossa siis kurkkua, paprikaa, sipulia, salaattijuustoa, oliiviöljyä ja kanaa. Lisäksi 0,5l vettä.

Välipala klo 15.20:
ProPud suklaa proteiinivanukas ja päärynä. 

Päivällinen klo 17.55: 
Perunaa, kanaa, salaattia.  

Iltapala klo 21.30: 
Mustikkasmoothie johon tuli vettä, mustikkaa, vi siblin ja maitorahkaa. 

Lisäksi olen päivän aikana juonut nesteitä tähän malliin: 
Vettä 1l
Teetä 1l

Muut huomiot:
Edelleen flunssassa. 

62 kommenttia:

  1. Etkö oikeasti kaipaa monipuolisempaa ruokavaliota?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos en, mutta monipuolisempi ja vaihtelevampi kommentointi olisi jees.

      Poista
    2. Jäikö Pipsalla vahingossa anonyymimode päälle? :D

      Poista
    3. Ei, kyllä täällä muutkin välillä kyllästyy jankkaajiin.

      Poista
    4. Mitä ihmettä? Jospa nyt lopetettaisi tällainen mun esiintyminen anonyymina. Tuo anonyymi en ole minä.

      No oonhan tässä koetettu kokeilla monipuolisuuttakin, mut en kai sitten ole onnistunut, tai sitten oon ymmärtänyt asioita väärin. Kipeänä ruoka ei toisaalta jaksa kiinnostaa, et voisin juoda vaikka mustikkasoppaa naamarista alas. :D

      Poista
    5. Joo ei tullut pieneen mieleenkään että joku tulkitsisi anonyymitunnuksella esitetyn kommentin Pipsan kommentiksi tai Pipsan esittämiseksi, kyseessä oli läppä. Oletin olevan itsestäänselvää että ano ei ole Pipsa ja että tietenkään 22:06:n kysymys ei ollut minulle anolle vaan Pipsalle. Pahoittelen hämminkiä, tuli virhearvio yleisön suhteen.

      T. Ano 22:34 ja 14:27

      Poista
    6. Okei, kuulosti vain siltä kuin joku vastaisi minuna. :) Kannattaa varmaan jatkossa muotoilla se niin, ettei ihmiset kuvittele että mä täällä anonyymina kirjottelen. :)

      Poista
  2. ihanat lautaset!

    VastaaPoista
  3. Nyt jäivät ruokailukerrat vähiin ja niin jäi kaloritkin, tsot! Ja olen samaa mieltä: ruokalajeihin on saatava vaihtelua tai muutut perunaksi :)

    Sitruunaa, tilliä, katkarapuja, parsakaalia enemmän, lehtiselleriä juustodippiin (salaatteihin yms.), vihanneslihasoppaa, kunnon pihvi kerran viikossa, pinaattikeittoa munalla, maitoa hieman enemmän tai kalkkitabuja, lohta kermassa tahi ilman, kokeile kapriksia salaatteihin, oliiveja, suolakurkkua silloin tällöin, piimää - oikeesti hei. Tonnikala-kananmuna(riisi) - salaatti on kylmänä ihanaa, siihen kävis just tilli ja kaprikset, oliivit, sipulit. Banaanilettuja. Avocadoa. Alahan hieroa älynnystyröitä ettet kuukahda vallan. Monipuolisempaa ruokaa kehiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höpöhöpö, maitoa ei ole terveellistä eikä tarpeellista juoda paljon. Kalkkitabletit lisäävät sydänkohtauksia tms., niitä tulee syödä vain silloin, jos ei käytä lainkaan maitotuotteita (tai korvaavia kasvismaitoja). Pipsahan syö mm. rahkaa. Muuten ihan hyviä vinkkejä.

      Poista
    2. Niinhän ne jäi mutta kun ei jaksa kipeänä nyt välittää ruuasta. Mut yritän toki jotenkin syödä, etten nyt kokonaan syömättömäksi jätä tai söisi jotain yhtä asiaa kerran päivässä.

      Poista
    3. Jätin maidon pois, juustot pois ja ruoan minimiin, kuivuin, toinen munuainen lakkasi toimimasta ja toinen toimii vajaalla ja vajaatoiminta etenee. Ehkä nyt yritin vain sanoa ettei kannata liian pieneksi kenenkään jättää ruoka-annoksiaan ja oikeasti on tosi vaikea pitää itsestään dieetillä huolta. D-vitamiinitasoni romahtivat, ja kalkkitabletit tulivat kehiin. Laihtuminen kyllä onnistui mutta hinta oli varsin kova koska olin tyhmä liian yksipuolisen ruoan kanssa. Minulla oli ravintoterapeutti ja liuta lääkäreitä ympärillä ja silti... enkä sanonutkaan että juo maitoa paljon lisää. Tahdon koko sydämestäni Piian onnistuvan ja voivan hyvin. Se oli viestini.

      Poista
    4. D-vitamiini kannattaa ottaa ravintolisänä, ei maitotuotteista. Itse käytän vähän maitoa ja senkin luomuna, johon ei d-vitamiinia lisätä. Kalsiumia saa muualtakin kuin maidosta. Ei monissakaan maissa aikuiset juo maitoa, mutta toki niissä maitotuotteita (juusto ym.) käytetään ja ne ovatkin terveellisempiä.

      Poista
    5. Joo, D-vitamiini ravintolisänä ja talvisin enemmänkin saa ottaa. :)

      Poista
  4. Mä en tajuu mitä nää kaikki ihmiset valittaa täällä. Ite laihdun myös (fitfarm) tosin normaalipainon sisällä ja musta nää ruuat on erittäin hyvä. Tosin aamupala lisää mut onhan sul usein ollukki. Miks nää ihmiset luulee et tietty pähkinä on huono, joku hedelmö on paska, puuroo liikaa smoothie liian iso. Tosiaasia: puhdasta ruokaa saa syödä paljon ja esim smoothiesta saa aika ison annoksen kun laittaa nesteitä paljon. Just hyvin sä vedät!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peukku tälle kommentille!

      Poista
    2. Anonyymi 22.39: Täysin samaa mieltä, ei mitään lisättävää!

      Poista
    3. Kiitos. Ja kyllä mulla normaalisti aamupala on mutta nyt kipeänä ei jaksa nousta aamusti 8 aikaa syömään joten siksi se puuttuu.

      Poista
  5. Kyllä varmasti paino laskee noilla ruuilla, mutta etkö jää nälkäiseksi?

    VastaaPoista
  6. Ei aamupalaa?

    Ota aamulla avokadoöljyä pullosta 2rkl raakana alas yhdellä kulauksella. Hedelmä ja salaattiannos molempia. Esim salaattimix+mitä löytyy mutta ei "salaattijuustoa".(meillä himourheilija mies aloittaa näin päivän)=saa heti aamulla hyvälle alulle kasvisten, hedelmien ja rehujen syönnin. Lisänä ottaa esim leivän paahdettuna juustolla.

    Laihduttajalle tärkeä aamupala!

    Oletko kokellut Härkistä? Tässä oma ohjeeni. Paista nopeasti härkis 2min pullorasvassa (rypsi)pannulla. Lisää barilla oliivitomaattipastakastike ja tölkin huuhteluvesi. 1tl juustokuminaa. Herkullista ja nopea valmistaa. Täysin kasvis mutta ei uskoisi. Lisänä proteiinipastaa (lidl).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän aamupala jäänyt välistä flunssan takia. Itse olen kipeä juuri nyt enkä ole syönyt kuin mustikkakeittoa viimeiset 4 päivää. Hengissä edelleen :)

      Poista
    2. Hienoa että ei ole aina punaista lihaa. Kanaa ja kalkkunaa enemmän niin hyvä tulee ja verisuonet kiittää. Ja suolistosyöpä ei uhkaa niin kuin aina punaista lihaa syömällä.

      Poista
    3. Ei kai nyt flunssassa jaksa herää syömää aamupalaa,pelkkä syöminenki on haastavas tossa taudissa

      Poista
    4. Ei aamupalaa koska kipeänä. Hyvä kun saan 3 ateriaa otettua. Jäis varmaan nollaan tai yhteen jos multa kysyttäs mut oon yrittänyt pitää kiinni ees tosta kolmesta. Ei tietenkään hyvä asia mutta kun ei maita niin ei maita. Teetä olen nyt juonut enemmän koska kipeä kurkku tykkää inkivääriteestä. :)

      En ole kokeillut härkistä.

      Poista
  7. Avokado salaatin seassa voisi olla hyvää. Tai ihan avokado lusikoituna suoraan puolikkaasta, se on minun superpikainen aamiainen. Joskus kokonainenkin. Jos haluaa, ripauksella suolaa. Hyvää ja terveellistä ja täyttävää, vie nälän kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kokeillut avokadoa mutta en pitänyt sen mausta, tosin sitä voisi kokeilla maistuuko niin kamalalta salaatin seassa.

      Poista
    2. Smoothien seassa avokado ei maistu ollenkaan, mutta sillä siitä saa ns. tuhdimpaa ja pitää nälän pitkään pois. Omaan suosikkiin tulee mustikoita, avokadoa, banaania, maustamatonta jogurttia ja vettä.
      Hyvältä näyttää sun ruokailut, ihailtavasti olet jaksanut pitää päiväkirjaa!

      Poista
    3. Ja minäkään en todellakaan pysty syömään avokadoa sellaisenaan, puistattavan makuista. Mutta ilmeisesti mustikka on niin vahva maku, että avokado ei maistu sen läpi. :)

      Poista
    4. Minä teen ihan samanlaista smoothieta! Avocado antaa smoothielle samettisen rakenteen. Hyvää ja terveellisempää jäätelöä saa pakastamalla avocadoa ja banaania soseutettuna.

      Poista
    5. No kenties annan avocadolle mahdollisuuden smoothien joukossa.

      Poista
  8. Vaikka tässä ei olekaan kuvaa munakkaastasi, niin miten teet sen? Nuo munakkaasi on aina niin herkullisen näköisiä kuvissa. Tahtoo myös oppia tekemään sellaisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 1tl oliiviöljyä pannulle, sitten kalorien rajoissa joko 2-3 munaa ja ne sekaisin siinä pannulla. Ei mitään sen ihmeellistä. :D Toki sinne voisi opetella laittamaan jotain sekaankin ja varmaan laitan jos opettelis tekee ruokaisan lounasmunakkaan, ilman leipiä. :)

      Poista
    2. Ai ei mitään parin, kolmen rkl maito- tms. lisää? No tämä on helppo ohje stten, kiitos.

      Poista
    3. Joo, ei mitään. Se on helppo. Toki sitä pystyy muuttamaan monella tapaa. Itse aattelin huomenna kokeilla.

      Poista
    4. Miten tämä munakas eroaa paistetuista kananmunista?

      Poista
    5. No ei varmaan eroa muuten kuin että munakas - paistetut kananmunat.

      Poista
  9. Mikset laita salaattiin oikeasti sitä salaattia? Siis salaatinlehtiä? :D tai vaikka babypinaattia, rucolaa, kaalia tms?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä Pipsan mielipidettä, mutta minusta rucola on ihan kauhean makuista. Maistuu ja näyttää voikukanlehdiltä. En siis syö rucolaa tai niitä voikukanlehtiäkään. Mutta ihan tavallisia salaatteja (mm. lollo rosso, jääsalaatti yms) syödään kyllä ihan riittävästi. ;)

      Poista
    2. Koska en tykkää salaatista. Oon mä monet kerrat kokeillut mut aina siinä käy niin että otan kaikki muut ja salaatit jää viimeiseksi "pakoksi". Ja mä haluan yrittää kuitenkin syödä ilman negatiivisia tuntemuksia johonkin ruokaan.

      Poista
    3. Minäkään en syö salaattia koska vatsani ei kestä. Joskus voin syödä salaatinlehden leivän välissä mutta that's it. Kaikki tuputtaa raejuustoakin mutta se on ällöä, vaikka kuinka yritän nii ei vaan maistu hyvälle.

      Poista
    4. Mäkään en niin välitä salaatista, mutta baby-pinaatti on super hyvää! Ihan paras ateria on niinkin yksinkertainen kuin kanan rintafilee, baby-pinaattia, kurkkua, punasipulia ja fetaa. Tolla voisin elää kaikki päivät! 😋
      Avokadokaan ei ole mun suosikki, mutta sitä voisin myös syödä joka päivä kuutioimalla avokadon, tomaattia ja punasipulia, ripaus suolaa/aromisuolaa ja sekaisin. Tätä sitten maissilastujen kanssa, on ihan taivaallista!

      Poista
  10. Jokaisella on oma ruokamieltymyksensä ja ruokavalionsa joka sopii parhaiten.Tässä on jo todettu että Piian ruokavaliolla laihtuu kyllä,niin annettaisiinko Piian syödä ihan mitä Piia haluaa,sallittujen kalorien rajoissa.Ymmärrän kyllä resepti-ja tuotesuositukset mutta tuo että Piian pitäisi syödä vain ja ainoastaan siten miten kommentoijat syövät-mitä ihmettä.Aamupalaksi pelkkää öljyä?Hyvä jos ihmisillä on löytynyt oma lempiruokavalio mutta Piiallakin jo selvästi sellainen on.Alkaa ihan lukijanakin tympiä nuo jankkaamiset ruokavalion tylsyydestä.

    VastaaPoista
  11. Suurin osa on anonyymina kirjoitetut ovat varmaan Pipsan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voin sanoa ettei ole. Minä kirjoitan aina oman tunnukseni kanssa, minä pystyn olemaan jokaisen kommenttini takana ihan omana itsenäni eikä minään anonyymina.

      Poista
  12. Ihan ihme ulinaa näissä kommenteissa. Mitä gourmetia te muut sitten syötte, jos ihan tavanomainen hyvä ruokavalio aiheuttaa näin paljon urputusta?

    VastaaPoista
  13. Miksi muussaat perunat noin, mutta kanaa et? Etkö tarvitse veistä kuitenkin tuon kanan syömiseen? Onko kana rintafileitä ja miten olet ne maustanut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NO harvemmin olen nähnyt kanaa muussatavan. :) En tarvitse veistä kanan syömiseen, haarukka riittää - sormetkin riittää jos oikein ajatellaa. :D Kana on jotain rintafilettä, en muista mitä. Oon maustanut sen curryn ja sitruunapippurin kanssa. :)

      Poista
  14. Minäkään en tykkää avokadosta. Jotenki se maku ja rakenne tökkii mutta sitte ku kokeilin leivän päälle sitä ni oi että mitä herkkua. Kokeileppa! Tilsin ihan vaan haarukalla kerroksen ruisleivän päälle ja ripottelen mustapippuria päälle. Tomaattisiivut sopii siihen myös tosi hyvin. :) -Jonna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tykkää avokadosta sellaisenaan, enkä leivän päällä, mutta oi että kun tulee hyvä smoothie kun laittaa joukkoon avokadoa :D Namm

      Poista
  15. Voi sanonko mikä!! Ihme nuoleskelemista näiltä erittäin hyvien ruoka -aineideoitten mollaajilta. Tuolla logiikalla mitään uutta perunan maasta kaivamisen jälkeen ei olisi keksitty eikä varsinkaan jaettu vinkkejä toisille. Kuinka vaikeaa on tajuta miten nää listat tarjotaan pelkästään hyvin taka-ajatuksin, KUKAAN ei pysty syömään loppuelämää perunaa ja jauhelihaa ts. vinkit tähtää siihen ettei saa siitäkin syytä repsahtaa kun ruokavalio on kuin pahvia. Milloin vaihtelu on muuttunut pahaksi, ja olisipa mielenkiintoista kuulla ammattitaitoisen pt:n ajatus tähän. Hän varmaankin liputtaa monipuolisen ravinnon ja vähintään vaalean lihan puolesta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta, ei sitä tarvitse suutahtaa. :) Sellaisen kuvan tekstistäsi saan, ilman että näen eleitäsi ja puheesi painoa. :) Mutta siis enhän mä kokoajan syö jauhelihaa ja perunaa, välillä on kyllä muutakin ollut. :) Se ei toki ole että toisena päivänä jauhelihaa, toisena kanaa. :) Vaihtelu ei ole pahasta, mutta miksi sekin on paha jos toinen pystyy syömään samaa ruokaa vaikkapa 2-3pvä peräkkäin? Ja jos haluat Ringan mielipidettä, niin sähän voit asiaa kysyä häneltä. :)

      Poista
  16. Hyvät pöperöt tänäänkin! Perusruokaa minun näkökulmastani ja pistelisin itsekin kitusiini mielelläni.
    Paranemisia sinne sairaspetiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ei oo kovin hyvä olo vielä. Mut jospa se tästä. Kuumetta se pitää yllä.

      Poista
  17. eihän se vihree salaatti siel lautasella taida tuoda ravitsemuksellisesti juur mitään muuta ku vettä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On siinä jotain noita kivennäis... hivennäsiaineita? :)

      Poista
  18. Minäkin aattelisin että etkö kaipaa vaihtelua?Tässä muutamia mitä voisit testata kun paranet jos tuntuu siltä,eikä kaikki tykkää kaikesta,turha ruveta makuasioista kiistelemään😊Hedelmistä melonit ja rypäleet antaa vähän makeutta salaattiin,sit just eri pähkinät,cashew on esim mieto ja minun suosikki.Raejuusto,mozzarella on aika neutraaleja jos ei tykkää vahvasta mausta..salaateista minä tykkään lähinnä kiinankaalista,siinä on hyvä maku.Tykkäätkö sipulista?Marinoitu punasipuli nimittäin on helppo tehdä ja sillä saa makua salaattiin ja muihinkin ruokiin😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan tässä pientä vaihtelua tehty, mut ei vissiin ole riittävä? Mut toisaalta, mä pystyn menee samalla vaikka viikkotolkulla. :)

      Poista