15.1.2017

TESTISSÄ: Yves Rocher Bourbonvaniljan tuoksuinen ihonhoittosetti


Yhteistyössä Yves Rocher

Nyt olisi luvassa tämän ihonhoitosetin testaus ja arviointi, joka on todella helppo tehdä koska mulla on ollut tämä samainen setti itselläni jo muutaman kuukauden ajan. Ja setin jonka sain nyt blogini kautta testaukseen, lahjoitin ystävälleni. Testissä on siis tällä kertaa Yves Rocherin Bourborvaniljan tuoksuinen ihonhoitosetti. Sanotaan myös heti, että mä rakastan vaniljan tuoksua - oon aina tykännyt siitä. Mulla on ollut aiemminkin Yves Rocherilta noita vaniljantuoksuisia suihkugeelejä. Mut mennäänpäs niihin mielipiteisiini näistä tuotteista.

Setissä siis tulee nämä kaikki:

Suihkugeeli
 - Sisältää luonnonmukaista aloe veraa.
Vartaloemulsio - Tekee vartalosta pehmeän ja sileän.
Vartalokuorinta - Ravitsee ihoa.  

+ Kaupan päälle:

Eau de Toilette hajuvesi - kietoo sinut bourbonvaniljan lämpöiseen ja aistilliseen tuoksuun koko päiväksi.  Arvo 11,90€ )




Suihkugeeli

Kuten moni tietää, olen kova käyttämään suihkugeelejä ja jotkut kuluvatkin nopeammin kuin toiset. Mä oon tämän sarjan tuotteita käyttänyt nyt 2kk ajan. Tässä suihkugeelissä ei ole mitenkään voimakas tuoksu, kun jotkut vaniljantuoksuiset saattaa olla voimakkaita kun aluksi tuoksuttelee mutta laimenevat aika nopeasti. Tämä ei laimene vaan se pysyy iholla aika kauan, voi olla että kauemminkin mutta en itse enää rekisteröi tuoksua. Mä otan tästä n. teelusikallisen verran itse tuotetta suihkusieneen ja se riittää! Tässä suihkugeelissä ei tule mitään suurta vaahtoamista. Olen tätä myös käyttänyt niinkin että otan sen teelusikallisen verran tuotetta ja hieron sen käsiini josta sitten pesen itseni. Toimii siis näin!

Vartaloemulsio

Tätä vartaloemulsiota, tai ihan vain rasvaa olen laittanut aina suihkun jälkeen ja tykkään. Mä oon aina ollut todella huono käyttämään vartalorasvoja koska en ole tykännyt siitä tahmaisuudesta jonka useimmat ovat jättäneet. Viime vuosina oon kuitenkin alkanut opettelemaan näiden käyttöä. Tässä vartaloemulsiossa vaniljan tuoksu voisi olla astetta voimakkaampikin, ainakin omaan makuuni mutta ei huono näinkään. Rasva on helppo levittää koska ei ole liian paksua, eikä liian vetistäkään. Imeytyy hyvin ihoon ja annostelu on aika tärkeää koska sopivalla määrällä rasva levittyy hyvin eikä jätä ihoa tahmean tuntuiseksi.

Hajuvesi (Eau de toilette) & Vartalonkuorinta

Hajuvettä on kiva pistää kun iho tuoksuu jo muutenkin vaniljalta. Mitäpä tuosta tuoksusta nyt voi sanoa, kuin että se on vaniljan tuoksuinen ja se kestää iholla tosi hyvin. Testasin tuoksua myös silleen että laitoin ranteeseen suihkauksen koska halusin katsoa miten se kestäisi muutamat käsienpesut päivän aikana. Ensimmäisen pesun jälkeen tuoksu oli edelleen selkeä mutta toisen pesun jälkeen alkoi haihtumaan enkä kolmannen pesun jälkeen enää huomannut tuoksua ranteessani. Tämä toki ranteessa, kaulalla tuoksu kesti siihen saakka kunnes kävin illalla pesulla. 

Vartalokuorinta onkin sellainen mistä en tiedä tykkäänkö vai enkö tykkää. Tekee kyllä hommansa eli kuorii mutta mulla ainakin tämä jättää ihoon vähän tahmaisen olon. Lisäksi en tykkää kun purkki ei kestä mulla kauaa, tosin en tiedä käytänkö tuotetta sitten liian paljon (n. ruokalusikallinen).