8.2.2017

Ruokapäiväkirjani minun - 8.2.2017


Aamupala klo 7.00:
Kaurahiutaleita, metsämarjakeittoa.



Lounas klo 12:30
Kasvis-Täysviljapasta-Kana sekoitus.

Välipala klo 15.00:
Parsakaalia, maapähkinää, maitorahkaa, Bonne persikkasosetta ja mandariinia.

Päivällinen klo 18.00: 
Perunaa, kanaa + salaatti jossa kurkkua, paprikaa, sipulia ja salaattijuustoa.    

Iltapala klo 22.00: 
Maitorahkaa, vadelmaa, vettä, vi siblin, chia siementä. 


Lisäksi olen päivän aikana juonut nesteitä tähän malliin: 
Teetä 1l
Vettä 2l

20 kommenttia:

  1. Ihanan värikäs välipala

    VastaaPoista
  2. Kuinka paljon näitä vielä tulee? Blogissa enää ruokapäiväkirjoja ja yhteistyöpostauksia.. Syöt myös samaa ruokaa joka päivä joten jokohan nää riittäis? Muuta sisältöä välillä kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 19.2. tulee viimeinen. Yritä kestää siihen saakka. :)

      Poista
    2. Minusta nää ruokapäiväkirjat on kivoja, lisää vaan!!!

      Poista
    3. Kiva et joku on tykännyt. 19.2. asti tulee. :)

      Poista
    4. Jotkut tykkää näistä postauksista ja jotkut ei. Ehkä voisit tehdä ruokapostauksia aina silloin tällöin? Vaikka pari kertaa kuussa

      Poista
    5. Joo, voin toki tehdä mutta en tiedä miten se yks kaks päivää ois kiva koska ei se kerro kunnon kuvaa. :)

      Poista
  3. Tosi mielenkiintosia ollu, nää ruokapäiväkirjat. Yritän aina miettiä omia ruokiani samalla, ja todennu, että syön päivän mittaan vähemmän, enkä viikolla syö ollenkaan perunaa/pastaa/riisiä yms, ne korvaan kaikki kasviksilla, viikonloppusin vaan perunaa tms. Mutta joo, mulla ei paino tipu, ei tosin nousekaan. No, me ollaan erilaisia, me ihmiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me olemme erilaisia, omia yksilöitä joille sopii erilaiset asiat. :) Mut itelläni tulee heti mieleen, että syötkö liian vähän että jos paino ei laske siksi? Mulla itelläni on käynyt niin että jos kalorit jäi liian alhaisiksi, niin paino ei laskenut.

      Poista
  4. Hyvältä näyttää! Lidlissä on myynnissä Alesto Mixed nuts -pähkinäsekoitus, kannattaa nuo maapähkinät korvata sillä. Sisältää raakoja saksanpähkinöitä, hasselpähkinöitä, manteleita ja casheweita, ovat kaikki parempia ja terveellisempiä vaihtoehtoja, kuin maapähkinä. Varsinkin saksanpähkinä, eli "aivopähkinä" on varsinainen terveysherkku :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maapähkinää suositellaan ennemmin kuin cashewpähkinää.Saksanpähkinä paras.

      Poista
    2. Muuten kiva mutta en tykkää noista muista pähkinöistä. Olen kyllä kokeillut muta se meni aina siihen et jätin sit vaan ottamatta. Mä en tykkää syödä mitään ns. pakon edessä. :) Maapähkinä menee. :)

      Poista
  5. Ruokavalio näyttää hyvältä, luulisi tuolla kilojen karisevan! Tietysti monen silmiin vähän yksipuoleista ja vähän punainen liha -painotteista, mutta sinun makuusihan ne ovat. Söitkö aiemmin elämäntaparempassa eri lailla, kun painonlasku hidastui sen alun vauhdin jälkeen? Mun mielestä on ihan ok napata välillä välipalaksi joku propud tai syödä krt viikkoon vähän herkkuja. Ei ole sitten niin askeettista ja pysyy paremmin mieliteotkin hallinnassa.

    Tuli mieleen, että liikutko miten paljon? Siis ruokavaliohan on tärkein laihdutuksessa, mutta liikunta auttaa muuten kiinteytymään ja tuo hyvää mieltä. Esim.reipas 30 min kävely iltaisin noin alkuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On karissutkin joten kyllä tää toimii. :) Joo, se tuntuu unohtuvan että mä tykkään tällaisesta ja jokainen syö just niinku tykkää. :) Mun makuani on tämä. Enpä mä kovin ihmeellisesti eri lailla silloinkaan syönyt, tosin sillon 1-5kk tais olla välipalat niitä Sportyfeelin tuotteita.

      Liikun kun siltä tuntuu, joskus tulee tehtyä viikon joka päivänä jotakin mut sitten on vähäisempiäkin aikoja. Ne vaihtelee koska menen omien mielialojeni mukaan. :)

      Poista
  6. Etkö pelkää suolistosyöpiä kun uskallat syödä punaista lihaa usein? Oot tietty nuori vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Satunnainen lukija10.2.2017 12.20

      Missä näistä päivän syömisistä oli punaista lihaa? Miksi siitä koko ajan kysytään?

      Poista
  7. Söitkö tuon parsakaalin välipalalla keitettynä, mutta kylmänä? Erikoinen valinta. Itse olisin mielummin syönyt sen päivällisellä kanan kanssa. Hyvää olisi tullut myös paistamalla kanaa, parsakaalia, porkkanaa, paprikaa ja pähkinöitä pannulla wokin tapaan, sekaan vaikka käyttämääsi salsakastiketta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, taisin syödä kylmänä mut keitettynä. :) No jokainen syö eri tavalla, mä otin tälleen mut oon mä tota parsaa muuallekin tunkenut. :)

      Poista