4.4.2018

Asiakaspalvelija, älä ole tyly!


Mä oon ollut ihan täpinöissäni kun katsellut sääennusteita. Kevät tulee, vaikka taitaakin hivenen olla myöhässä! Oonkin jo odotellut milloin saisin potkasta nuo talvisaappaat kaapin perukoille (kunhan ensin huollatan ne) ja kaivaa sieltä kevyemmät kengät esiin. Löysin Youtubesta ihan täydellisen kappalen tästä hetkestä, nimittäin Aikakoneen Keltainen. Olenkin kaivannut mun värikkäitä tennareita niin paljon. Samaan syssyyn kuitenkin suruttelen kun Facebookin pitää muistutella tästä päivästä - tänään olisi Sillan 5v. päivä. Onnittelut sinne pilvenreunalle. Saisikohan nuo muistutukset jotenkin ruksittua pois? Ja ei, en tunnu vieläkään olevan yli tuosta kuolemasta ja oonkin miettinyt johtuisiko se siitä, ettemme päässeet hyvästelemään Sillaa, koska hän oli jo poissa kun tilanne huomattiin. Mut takaisin iloisempiin asioihin..

Mulle saapui ihanat vaate- ja kenkäpaketit. Vaatteet oli ihan pakko sovitella jo lounastauolla ja oi miten ihania, mutta harmikseni mulla on liian isot rinnat ettei niitä pysty käyttämään kauhean soveliaasti, mutta aion silti esitellä ne, koska aivan liian ihanat vaan näytettäväksi henkarissa. Onko se muuten henkari vai hengari? Tästä aiheesta oli jonkinlainen väittelykin netissä, että kumpi on oikea muoto. Itse käytän henkaria joten se on siis henkari. *nauraa* Kenkiin en ole vielä ehtinyt tutustumaan, mutta eiköhän tässä illan aikana vielä ehdi. Teen niistä ehkä videonkin, mutta en ole vielä päättänyt mihin tyyliin. Ehkä vain avaan kenkälaatikot ja näytän kameralla. Mulla on paljon myös kaikenlaisia videoideoitakin, mutta en oo ehtinyt niitä kaikkia toteuttamaan. Tuntuu että näin kevään tullen alkaa ideoita tulemaan ihan korvista.


Mulla oli tässä mielenkiintoiset hetket, kun sain nähdä miten erilaista asiakaspalvelua voi saada ja vielä tilanteessa missä sen toivoisi olevan asiallista. Mulla oli tuossa pääsiäisen aikana kiireellinen hammasprobleema (josta kerron paremmin Porinoissa) ja voi hitsit miten vaikea oli päästä hoitoon. Olin jo ennen soittoa ottanut buranaa ja panadolia, joista ei ollut apua siihen särkyyn ja omituiseen fiilikseen hampaassa. Puhelimessakin toin esille syöneeni näitä ja ettei ollut auttanut. Mitä toteaa tämä asiakaspalvelija/s-hoitaja, että syö buranaa. No mitäs kun ei auta! Annoin sillä hetkellä periksi, mutta soitin seuraavana päivänä uudelleen, jolloin puhelimeen vastasi eri hoitaja ja yllättäen sainkin ajan päivystävälle h-lääkärille ilman samanlaista vääntämistä. Sen jälkeen tuli vähän tirautettua kyynelettäkin, kun tajusin että saisin särkyyn ja siihen outoon tunteeseen apua. 

Sieltä tuli sitten semmonen hammashomma mitä piti jatkaa, joten soitin seuraavana arkipäivänä varatakseni aikaa jatkohoitoon ja samalla sekunnilla kun tajusin puhuvani tuon saman ikävän hoitajan kanssa, olin heti että voi ei! En yleensä paljoa vaadi asiakaspalvelusta, mutta tuon naishoitajan kanssa keskustelusta ei tullut hyvää fiilistä. Tuli olo että pitäisikö sen itse nyhjetyn hampaan kanssa mennä lääkäriin kunnes saisi apua. Jatkohoitoon toki pääsinkin, mutta yksityiselle ja tuli todettua että onpas kunnalliseen hammashoitoon vaikea päästä. Ja mä oon aina tykännyt käyttää kunnallisia palveluita, koska aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Aina olen päässyt hammaslääkärille. Tosin en ole aiemmin joutunut vaatimaan tällaista kiireellistä hammashoitoa.

Tällaista oli mulla pääsiäisenä ja myönnettävä on, että hieman jäi kauhu tuohon tiettyyn numeroon. Pohdinkin että olisiko hoitaja ollut kiireen takia kärttyinen. Mehän kyllä tiedämme miten ylityöllistettyjä hoitajat voivat olla, eikä lisäapua palkata. Toivon tästä huolimatta, että kun joku pyytää apua, niin sitä annettaisi eikä vähäteltäisi. Tältä musta tuntui kun kehotettiin syömään buranaa, jonka olin jo todennut toimimattomaksi. Että sen mahdollisen kiireenkin keskellä kohdeltaisi avunpyytäjää asiallisesti. Nii, mulla siis hammas särki, jomotti ja oli purenta-arka potenssiin sata.


Takki - Ellos / Neulemekko - Anna Field Curvy / Legginssit - Yours /
Neuletakki - Samoon / Rusettipanta - CuriousNoora / Kaulahuivi - Becksöndergaard /
 Kengät - Rieker / Laukku - YSL / Nahkahanskat - Ratsula

Koska mulla ei ole intoa kuvailla tämän hetken vaatetusta, niin saatte nähdä vähän vanhempia asukuvailuja mitä en oo ehtinyt blogiin laittaa. Tämä taisi olla silloin pakkasjakson aikana käytössäni ja tuota neulemekkoakin käytin vain tuon yhden kerran. Väri oli sittenkin liian tumma. Ja aina lempikoru kaulassa ♡ Noilla nahkahanskoilla onkin hauska tarina. Silloin oli jo alkutalvi ja kävellessäni koululta mulla jäätyi ulkona näpit. Ensimmäinen liike joka tuli vastaan oli tietenkin Ratsula, joten kävin sieltä valikoimassa hanskat, enkä katsonut hintalappua. Kassalla tulikin semmonen olo et ohoh, mutta kiltisti maksoin hanskani eikä näpit enää jäätyneet. Tuo panta on muuten CuriousNooran tekemä, joskus vuosia sitten ja on todella hyvä. Oon vaan käyttänyt pantaa todella säästeliäästi, että se kestäisi kauan. 

Vaatteista puheenollen, oon huomannut että mitä lähemmäs kesä tulee, niin sitä enemmän mie innostun ostelemaan. Oon yrittänyt pitää siinä jonkinlaista rotia, miettiä vähän kauemmin sitä ostamista. Mulla on tälläkin hetkellä yksi vaate jota metsästän, mutta siitäkin lisää Porinoissa. Mut maksimekot tuntuu olevan tällä hetkellä se mitä eniten metsästelen. Esimerkiksi tämä Zalandolta löytyvä pinkki ihanuus on sellainen mitä nyt zoomailen siihen  malliin ja olen tätä siis jo hetken mietiskellyt. Olisiko se, vai eikö se olisi?

27 kommenttia:

  1. Tiedätkö, että se seuraava päivänä vastannut hoitaja näki että soitat sinne jo toisen kerran. Ja koska edelleen hampaasi oli kipeä, niin tiesi hän siksi paremmin ohjata sinut hoitoon.
    Hoitajat eivät panttaa niitä lääkäriaikoja itsellään, mutta eivät voi myöskään antaa aikaa mitä ei vaan ole.

    Valitettavasti päivystykseen hakeutuu paljon myös ihmisiä, joilla ei oikeasti ole kiire hoitoon. Niitä et vaan voi tietää etukäteen. Siksi kaikki ei oikeasti kiireelliset yritetään hoitaa arkisin, ei päivystyksessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä sitä varmaksi tiennyt, mutta epäilin. :) Se on hyvä jos eivät panttaa, mutta silloin se tuntui siltä. Ja kun ymmärsin että nimenomaan särystä olisi pitänyt päästä päivystykseen, kun ei kerran särkylääkkeistä ollut apua. Enkä mäkään päivystykseen helpolla mene, mutta ei sen säryn kanssa olisi pärjännyt seuraavaan arkipäivään.

      Poista
  2. Itsellä oli pari viikkoa sitten niin kipeä hammas ettei voinu tehdä mitään, syödä juoda tai olla. Soitin särkypäivystykseen jossa vastas tää ihanan tympeä nainen ja sano ettei ole vapaita aikoja tänään ja syö buranaa. Tivasin aikani että eikö oikeasti ole yhtään aikaa päivystykseen kun en ole vuorokauteen syönyt mitään kun ei voi. " No viideltä on aika keskussairaalassa, jossei neidille käy niin on hyvä ja menee yksityiselle".

    Olen niin tottunut jo näihin asiakaspalvelijoihin ja annoin palautetta ylemmälle taholle että vois vähän asiakasystävällisempiä asiakaspalvelijoita hankkia...

    Neljä kertaa kävin päivystyksessä, eri päivinä tietenkin. Säryn syy oli todella vakava tulehdus hampaassa ja juurihoitoa siinä tarvittiin. Mutta plussaa hammaslääkärille mukavasta palvelusta ja tsemppauksesta, koska mulla on (oli!) Todella vakava hammaslääkäripelko.

    Yksityiselle jatkohoitoon palvelusetelillä, joka on kylläkin (anteeksi nyt vain) huijausta. Joutuu maksamaan saman verran, kävi siellä yksityisellä yhden tai neljä kertaa (mulla oli tehty kolmen kerran paketti ja kävin tasan kerran, sama summa..) Mutta hammas kunnossa, maksut saa onneksi suoritettua osissa.

    Eli lopullinen tulos itsellä on se, että vaikka kuinka inhottavia ne asiakaspalvelijat siellä linjan päässä on, niin se lohduttaa ettei he hoitanu hampaitani :D

    Plussaa keskussairaalan päivystävälle hammaslääkärille, miinusta asiakaspalvelijalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävää että sullakin ollut tuollainen kokemus. :( Mulla on yleensä ollut tosi hyvää kokemusta sairaanhoidon henkilökunnasta, asiakaspalvelijoista lähtien, enkä mä isompia vaadikaan, mut vähän ystävällisempää käytöstä. Itekkää en kauhean helposti päivystykseen mene, et ensin yritän arvioida et kestäisinkö seuraavaan päivään jne. Mutta kun munkin tapauksessa oli just pääsiäinen niin ei sillä kyl ois pystynyt olemaan tiistaihin kun ei kerran särkylääkkeistä ollut apua.

      Poista
  3. Mekko on ihana, mutta ota tarpeeksi väljä koko niin laskeutuu kauniisti. Hammasharmit ja hoitoonpääsy voi olla helvettiä,tsemppit ja sympatiat .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekko oli kyllä silleen kiva, mutta loppupeleissä turhan tumma. Joo, en mä oikeen aatellut että jos on oikea kunnon vaiva, että se hoitoonpääsy olisi ihan noin vaikeaa. Onneks asiat on nyt hoidossa.

      Poista
    2. Kerrankin tyylikäs väri. Sinulle sopii hyvin tummemmat vähemmän räikeät sävyt. Harmi ettet itse ole samaa mieltä. Tämä oli tuhat kertaa parempi kuin esim. se räikeän punainen neulemekko joka sinulla on ollut kuvissa.

      Poista
    3. No makuasioitahan nämä ovat. :) Mä en tunne kaikissa tummissa väreissä olevani "kotona. Olisin halunnut hivenen vaaleamman tummansinisen.

      Poista
  4. Olet jotenkin kaunistunut. Lisäksi olet seesteiseen ja onnellisen näköinen. Hyvää kevättä Pipsa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaaa, no kiitoksia. :) Mukavaa kevättä sinne kans <3

      Poista
  5. Tummansininen sopii minusta sulle tosi hyvin. Ihana asu! Kaikki sopii yhteen keskimmäisessä kuvassa, koru, mekko, neuletakki, housut, kengät - tosi harmonisen tyylikäs kokonaisuus.

    VastaaPoista
  6. Myitkö mwkon pois? Kerroit käyttäneeai sitä vain yhden kerran.

    VastaaPoista
  7. Nyt on huivi poikineen, tarkenee varmasti hyvin! Mihin laitoit mekon jota käytit vain kerran?

    VastaaPoista
  8. Kaunis mekko ja näytät siinä hoikemmalta kuin koskaan.

    VastaaPoista
  9. Hoitajat eivät ole asiakaspalvelijoita vaan hoitotyön ammattilaisia joiden tehtävä tuossa tilanteessa on arvioida hoidon tarve.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä hoitajat ja lääkäritkin ovat myös asiakaspalvelijoita.

      Poista
    2. No, tämä on aika mielenkiintoinen aihe koska tietyissä tilanteissa hoitajat ovat asiakaspalvelijoita. Esimerkiksi puhelinpalvelussa toimit asiakaspalvelijana, mutta sitten taas osastolla hoitaja on hoitaja, hoivaaja.

      Poista
  10. Hei, halusin vain sanoa ettei siitä menetyksestä tarvitse päästä yli ikinä, jos sillä yli pääsyllä tarkoitetaan sitä ettei sitä pois mennyttä ikävöi ja muistele enää. Itse olen haudannut jo useamman rakkaan koiran ja pieniä lemmikkejä ja joidenkin määritelmien mukaan en varmasti ole päässyt heistä yli, koska muistelen ja ikävöin niistä jokaista edelleen, vaikka osasta on jo liki 20vuotta aikaa. Haudoilla palaa kynttilät aina jouluisin ja keväällä vien sinne kukkia. Ne tyypit kulkee matkassa läpi elämän, vaikka eivät enää olekaan konkreettisesti läsnä. Elämä kuitenkin jatkuu joka tapauksessa ja suru muuttaa muotoaan, lopulta sitä on vaan kiitollinen siitä että ne kaverit oli olemassa joskus <3

    Älä ole liian ankara itsellesi, kanna Sillan muistoa mukanasi jos se tuntuu hyvältä, se on varmasti ihan ok, jos se ei vangitse liikaa muulta elämältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kyllähän täältä pois lähteneitä saa ikävöidä ja muistella. Mulla vaan se tuo edelleen, tietyllä hetkellä, kyyneleet silmiin. Se voisi siis jo vähitellen alkaa loppumaan. :) Kiitos ihanista sanoistasi <3 Silla tulee aina olemaan läsnä, kuvissa, videoilla, omissa muistoissa. Mut aattelen myös, että kenties se ettei saanut sanoa hyvästi, kun toisen kuolema oli niin yllättävä, niin on vaikuttanut tähän. Ehkä.

      Poista
  11. Mä en ole aikoihin lukenut sun blogia. Täällä taas :-)! Olen paljon Zalandolla katsellut Anna Fieldin vaatteita ja mulla on yhdet siskolta saadut kengät ja kassi, joiden laatuun olen ollut tyytyväinen, mutta vaatteita en ole uskaltanut tilata. Onko sulla kokemusta enemmänkin tuon merkin laadusta? Toi mekko näyttää tosi hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka moi pitkästä aikaa! Mulla on mielestäni ollut jotain Anna Fieldin vaatteita ja ne on olleet ihan kivoja. Hinta-laatusuhde on OK. Esimerkiksi tämän postauksen mekko on Anna Fieldiltä ja se on kyllä laadukkaan oloinen hintaansa nähden.

      Poista
  12. Mullakin pitkä tauko sun blogista, mutta täällä taas! :) Kiva ettet ole muuttanut tyyliäsi!
    Mulla on karmeita kokemuksia julkisesta hammashoidosta, mutta luulen että mulla on ollut vaan huono tuuri. Olen käynyt viime vuodet yksityisellä ja siellä taas tuntuu että ne ottaa pikkasen liian varman päälle ja teettävät helkkarin kalliita rtg-kuvia vähän liikaa... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei oo tyyli muuttunut. Kai se muuttuu kun aika on sopiva. :) Tai siten on tultu siihen tyyliin mistä pidän. :) Oon samaa mieltä, että yksityisellä ottavat kyllä helposti niitä rtg-kuvia mutta toisaalta, jos ovat epävarmoja niin parempi sitten varman päälle. Mustakin otettiin varmaan 10 kuvaa, mut tulipa hammas sitten toisella hoidolla kuntoon. Ja pakko sanoa, että on se erilaisempaa yksityisella kuin kunnallisella.

      Poista